تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر

پزشکی با زیست

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر  :  همانطور که می دانید درس زیست مهمترین درس رشته تجربی هست که کسب درصد بالا در این درس برابر است با تضمین حتمی قبولی شما در رشته ی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی.

پزشکی با زیست

تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 


 تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر  :  همانطور که اگر مصاحبه با نفرات برتر را خوانده باشید ، همه رتبه ها به این نکته اشاره کرده اند که زیست شناسی را ده ها بار مطالعه و تست زنی داشته اند.

اما نکته بسیار مهم و قابل تامل این است که در کنکورهای اخیر طراحان ، تست های بسیار سخت و البته مفهومی را با بی رحمی و یکه تازی در کنکورها آورده اند جوریکه در همین کنکور 99 دو تست را تنها یک دانشجوی پزشکی میتوانست پاسخ دهد.

حجم زیاد رقابت در رشته تجربی و سختی تست های این درس زنگ خطری برای هر داوطلبی است که از همان ابتدای شروع مطالعه برای کنکور تجربی ، روشی درست و اصولی که بارها تجربه شده و موفق بوده را پیش بگیرید و تا روز کنکور با اطمینان و آسوده خاطر از روش مطالعاتی خود استفاده کند و با اطمینان پیش برود.

در اینجا می خواهیم روش های اصولی مطالعه درس بسیار مهم کنکور تجربی یعنی زیست را از دید طراحان بررسی کنیم لذا شما نیز حتما باید روش مطالعاتی خود را در این درس بروز رسانی کنید تا در جلسه کنکور شوکه نشوید:


برای استارت مطالعه حرفه ای زیست 1400 به چه شرایط و منابعی نیاز داریم؟

 تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر  :  هر سه کتاب درسی زیست سال دوم و سوم و پیش را همیشه کنار خود داشته باشید تا مباحث مشترک را سریع با هم ترکیب و بخوانید.

بعد از مطالعه کلمه به کلمه کتاب درسی در چند مرحله حال نوبت به مطالعه مبحث مورد نظر از روی کتاب کمک آموزشی و نه تستی و یا جزوه دارید.

کتاب کمک آموزشی باید نکات را دقیق توضیح داده باشد و نکات ریز و مهمی که شما در مطالعه به آنها توجه نداشتید به شما نشان و آموزش دهد.

تاکید مجدد:

جزوه یا منبع کمک آموزشی شما نباید شامل هر گونه تستی باشد بلکه تنها باید متن و نکات کتاب را به شما آموزش دهد.

از منابع کمک آموزشی و جزوات معتبر و استاندارد موجود در بازار استفاده کنید.

و اما اکنون نوبت به تست زنی می رسد . منبع تستی باید به سبک تیپ تست های کنکورهای اخیر باشد و شامل تمام تست های سراسری و نیز تعدادی قابل توجه تست تالیفی باشد و اگر دارای تست های آزمون های آزمایشی نیز باشد خیالتان راحت خواهد بود که منبع تست کامل در اختیار دارید که خیلی عالی است.

تا این مرحله منابع ، شرایط و امکانات لازم را به طور کامل دارید و الان نوبت به آموزش روشهای مطالعه می رسد که به آنها اشاره خواهیم داشت:


اصول و روش های کلی مطالعه این درس سرنوشت ساز باید چگونه باشد؟


قدم اول:

مبحث مورد نظر را انتخاب کنید و با دقت متن کتاب درسی را بخوانید.
در کتاب درسی زیست شناسی ، کلمه به کلمه مهم هستند لذا به کلمات تمرکز کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید . توجه داشته باشید که شرط اول برای مطالعه زیست ، حفظ کلمه به کلمه زیست است.
شاید کاری سخت باشد اما غیر ممکن نیست و با تمرین و مرور های مکرر ، شدنی است.

قدم دوم:

بعد از حفظ کلمه به کلمه متن کتاب حال نوبت به استفاده از منبع کمک آموزشی است. منبع کمک آموزشی شما می تواند کتاب یا جزوه ی معتبر باشد که باز هم تاکید داریم بدون تست باشد و نکاتی که فراموش کرده یا توجه نداشته اید این بار با تمرکز و دقت بیشتری مطالعه نمایید.
در حین مطالعه از نکات مهم یادداشت برداری کنید و قیود را با ماژیک یا خودکار علامت بزنید.

قدم سوم:

تا اینجا مطالعه کلمه به کلمه کافی است و الان نوبت به سنجش و ارزیابی هر آنچه که تا کنون مطالعه داشته اید ، است.
منبع مناسب برای ارزیابی مطالعه شما ، کار با تست های سراسری کنکورهای حداقل 6 سال اخیر است.

توجه داشته باشید که در تمام کتب تستی موجود در بازار ، ابتدا تست های تالیفی هستند بعد تست های سراسری.

تست های تالیفی همان تست های کنکوری هستند و با کمی تغییرات طرح شده اند لذا توصیه اکید می شود ابتدا تست های سراسری را بزنید تا اگر مطالعه شما مشکلی داشته باشد ، الان با تست سراسری سنجیده و مشخص شود.

پس تست تالیفی را در ابتدا نزنید تا اشکالاتتان را با تست سراسری ارزیابی کنید و بهتر و موثرتر این است که نکات تستی با حل تست های سراسری برایتان روشن شود.


جهت دریافت آخرین اخبار دانشگاههای پزشکی بر روی عکس زیر کلیک نمایید

کانال


 تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر  :  تا چه مدت بعد از مطالعه تست زنی را شروع کنیم؟


این سوال متداول اکثر داوطلبان است . توصیه می کنیم اگر خسته نیستید و انرژی لازم برای تمرکز و تست زنی را دارید بلافاصله بعد از مطالعه کتاب درسی و منبع مکمل ( کمک آموزشی یا جزوه) تعدادی تست سراسری کار شود.

توجه: در همین مرحله اول تست زنی بهتر است تست ها را بصورت آزمونی یعنی برابر تعداد تست زیست در کنکور و بصورت زماندار بزنید.

حال بعد از اجرای برنامه تست زنی باید از خودتان درصد بگیرید که اگر داوطلب خوب و حرف گوش کنی بودید و طبق مراحل گفته شده درس خوانده اید اکنون درصد 70 به بالا مطلوب است و کمتر از این درصد یعنی باید مراحل گفته شده را آنقدر تکرار کنید تا به درصد 70 رسیده و بعد سراغ مطالعه مبحث بعدی بروید.


قدم چهارم:

در این مرحله باید یک مرور سریع از کتاب درسی و کمک آموزشی یا جزوه داشته و بعد تست های تالیفی را بزنید.
این مرحله باعث می شود شما به مطالعه خود عمق دهید یعنی تمرکز و توجه شما به نکات گفته شده در پاسخنامه بیشتر می شود و دوست دارید بیشتر مبحث مورد نظر را بررسی کنید.

بهتر است تست های تالیفی را تقسیم بندی کرده و در نوبت تعدادی کار شوند. توجه داشته باشید که از بررسی پاسخنامه هیچ تستی حتی اگر خیلی آسان باشد نباید چشم پوشید لذا پاسخنامه مهمتر از تست است و باید به دقت مطالعه شود.

شما در این مرحله باید به دنبال نکات مهم و جدید باشید و از اینکه نکات جدید و نا آشنایی اکنون به چشم تان خورده است اصلا نباید ناامید و نگران باشید چرا که هدف از تست زنی این است که نکته جدیدی را یاد بگیریم و گر نه تست زنی از مبحثی که بلد هستیم و می دانیم ، که فایده ای ندارد.


حتما نکات تستی را در جایی یادداشت کنید و نکات قبلی اضافه کنید. تست های مهم و جالب را علامت بزنید تا در بازه های زمانی بعدی مرور کنید.


دریافت آخرین اخبار سهمیه های پزشکی تنها با کلیک بر روی عکس زیر

 کنکور سراسری


قدم پنجم:

این مرحله مهمترین مرحله از مطالعه زیست است که باید هر منبعی که برای یک مبحث خوانده بودید را مجددا مرور و تکرار کنید. به یاد داشته باشید که به تسلط رسیدن در یک مبحث آسانتر از حفظ تسلط است.

مرور را از کتاب درسی و کمک آموزشی یا جزوه انجام داده و نکات و یادداشت برداری هایی که از کتاب ، تست های سراسری و تالیفی و … تا به الان انجام داده اید ، مجددا با دقت مرور کنید.

تست هایی که قبلا علامت گذاری کرده اید را مجددا بزنید و از یادگیری نکات جدید ناامید نشوید.


آخرین قدم:

برای تکمیل پروسه مطالعه باید یک مجموعه تست برابر با تعداد تست های کنکور یعنی 50 تست و در مدت زمان کنکور 27 دقیقه و در فضایی شبیه به محیط آزمونی از خود بگیرید. اگر درصد شما در این آزمون شبیه سازی زیست شناسی ، کمتر از 70 درصد بود باید مراحل فوق را مجددا تکرار کنید.


 تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر  :  آیا برای رسیدن به درصد بالای زیست حتما باید به کلاس رفت؟

مطمئن باشید با رعایت نکات فوق و کمی تلاش و صبر خودتان می توانید بدون نیاز به ثبت نام در هیچ کلاسی به درصدهای بالا در زیست برسید.

اما داوطلبانی که خیلی در زیست ضعیف هستند و مثلا کلا نمیتوانند در آزمون تست بزنند و یا درصدهای پایین تر از 10 درصد دارند می تواند به شرط یک مدت زمان کوتاه و محدود کلاس بروند چون بعد از آن دیگر به سطح معمولی خود را مطمئنا رسانده و به قول معروف موتورشان گرم شده است و دیگر نیازی به کلاس رفتن نیست.

تاکید مجدد: رمز رسیدن به درصدهای بالا در زیست شناسی تنها مرور و تکرار است .

آرزوی رسیدن به بهترین دانشگاه ها و بهترین رشته های تجربی را تنها با کوشش و تلاشتان به ثمر برسانید و شک نکنید اگر مطالعه باکیفیت و اصولی را در پیش گیرید در کنکور موفق و سربلند خواهید بود.

3.8/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های طلایی مطالعه زیست برای کنکور 1400 به سبک رتبه های برتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی