ریاضیات کانگورو | ثبت نام آزمون کانگورو ۱۴۰۲ + راهنمای قبولی در آزمون کانگورو

ثبت نام آزمون کانگورو ریاضیات کانگورو mathkangaroo.ir

جهت مشاوره در زمینه ریاضیات کانگورو | ثبت نام آزمون کانگورو ۱۴۰۲ + راهنمای قبولی در آزمون کانگورو

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان و نحوه ثبت نام در جشنواره ریاضیات کانگورو 1402 را با هم در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. دبیرخانە ریاضیات كانگورو در اطلاعیه جدید از دانش آموزان مستعد، مدارس، مراكز آموزشی و افراد علاقه مند برای شرکت در این رویداد علمی بین المللی دعوت به عمل آورده است.

برای پاسخ به سوال مخاطبان مبنی بر اینکه آزمون کانگورو چیست، در ادامه با هم مراحل ثبت نام آزمون کانگورو، سایت آزمون کانگورو، سامانه جشنواره ریاضیات کانگورو و تاریخ برگزاری آزمون کانگورو رو میخونیم. با مشاور گروپ همراه باشید.

ریاضیات کانگورو

ریاضیات کانگورو چیست؟ مسابقات کانگورو چیست؟  آزمون ریاضیات کانگورو در قالب جشنواره ریاضیات کانگورو در سراسر جهان برگزار می شود که در آن دانش آموزان پایه اول تا دوازدهم می توانند به کسب تجربه در زمینه ریاضیات پرداخته و با حل مسائل ریاضی، به درک هر چه بهتر ِ مفاهیم آن نزدیک شوند. البته اصطلاحا به این فرآیند آزمون می گوییم چرا که جشنواره ریاضیات کانگورو در حقیقت یک آزمون یا مسابقه برای ارزیابی سطح دانش ِ ریاضی دانش آموزان و رتبه بندی برترین ها و … نیست.

بلکه هدف، آشنایی دانش آموزان با زوایای جدید کاربرد علم ریاضی و حل مساله با استفاده از چهار حوزه اساسی در ریاضیات، یعنی «هندسه و درک فضایی»، «جبر و تفکر جبری»، «اعداد» و «استدلال» است و دانش‌ آموز با فکر کردن به راه‌ حل مساله ها، با این حوزه ها آشنا شده و آموخته‌ های قبلی خود را به کار می‌گیرد. همچنین، با شرکت در فعالیت‌ هایی مانند بازی‌‌ های فکری که بعضی از مراکز برگزارکننده در کنار برنامه اصلی جشنواره ریاضیات کانگورو به آن‌ ها می پردازند، مهارت‌های فکری دیگری نیز به دانش آموزان تعلیم داده می شود.

اما چه کسانی می توانند برای ثبت نام آزمون کانگورو ۱۴۰۲ اقدام کنند؟ آزمون کانگورو اول ابتدایی تا پایه دوازدهم برگزار خواهد شد و واجدین شرایط ثبت نام کانگورو شامل این گروه ها می شود:

ثبت نام آزمون کانگورو از شش گروه زیر انجام میشود:
گروه اول – ریاضیات کانگورو پایه اول و دوم pre ecoliers
گروه دوم – ریاضیات کانگورو پایه سوم و چهارم ecoliers
گروه سوم – ریاضیات کانگورو پایه پنجم و ششم Benjamins
گروه چهارم – ریاضیات کانگورو پایه هفتم و هشتم Cadets
گروه پنجم – ریاضیات کانگورو پایه نهم و دهم Juniors
گروه ششم – ریاضیات کانگورو پایه یازدهم و دوازدهم Seniors

هرکدام از این گروه ها به طور انفرادی و یا از طرف مدرسه و مراکز آموزشی میتوانند ثبت نام کانگورو 1402 را انجام بدهند و در آزمون کانگورو شرکت کنند.

آزمون کانگورو

آزمون کانگورو چیست؟ اطلاع از زمان ثبت نام آزمون کانگورو اهمیت زیادی دارد و با توجه به اینکه این آزمون به طور همزمان و در کل دنیا برگزار میشود مهم است که داوطلبان در تاریخ مقرر در سایت اقدام به ثبت نام کنند و به زمان ثبت نام آزمون کانگورو و لیگ مینی کانگورو توجه نمایند. با توجه به اعلام رسمی نماینده رسمی ریاضیات کانگورو در ایران متقاضیان می توانند در نیمه اول آبان ماه برای ثبت نام آزمون کانگورو ۱۴۰۲ . در این بازه ی زمانی کلیه علاقمندان، دانش آموزان، مدارس و مراکز آموزشی می توانند برای شرکت در آزمون کانگرو اعلام آمادگی کنند.

بیست و پنجمین جشنواره‌ی ریاضیات کانگورو از ۲۷ فروردین آغاز می‌شود که ثبت نام آن در آبان ماه انجام شده بود

ثبت نام جشنواره ریاضیات کانگورو و لیگ مینی کانگورو به صورت آنلاین انجام میشود که در ادامه به معرفی سایت ثبت نام می پردازیم.

ثبت نام آزمون کانگورو

مهلت ثبت نام مسابقات کانگورو

با توجه به برگزاری سراسری این آزمون در کل دنیا یک بازه زمانی نسبتا طولانی جهت ثبت نام برای این آزمون در نظر گرفته شده است که با توجه به این تاریخ کلیه داوطلبان از تاریخ 10 آبان تا اواخر آذر 1402 میتوانند در سامانه ی آزمون کانگرو شرکت کنند. بعید به نظر میرسد که مهلت ثبت نام ازمون کانگورو تمدید شود به همین دلیل بهتر است کلیه دانش آموزان و موسسات آموزشی تا قبل از پایان اردیبهشت نسبت به ثبت نام در سایت کانگورو اقدام نمایند.

❓ اگر در هرکدام از مراحل ثبت نام کانگورو و لیگ مینی کانگورو با مشکلی مواجه شدید کارشناسان آموزشی مشاور گروپ در همه مراحل همراه شما خواهند بود. کافیست از یک تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید. از 8 شب الی 12 شب همه روزه حتی در ایام تعطیل

برای دریافت فایل pdf ثبت نام آزمون کانگورو 1402 جشنواره ریاضیات کانگورو 2023 کلیک نمایید.

دفترچه ثبت نام جشنواره ریاضیات کانگورو 1401

سایت کانگورو mathkangaroo.ir

داوطلبان علاقمند به شرکت در مسابقات کانگورو می توانند با مراجعه به سایت کانگورو mathkangaroo.ir با روال کلی برگزاری جشنواره کانگورو آشنا بشنود. در این سایت کلیه خبرهای مهم در ارتباط با جشنواره ریاضیات کانگورو، فراخوان ها و اطلاعیه های مرتبط با مسابقه ریاضیات منتشر میشود.

و همچنین دانش آموزان در سایت کانگرو میتوانند لیست کاملی از مدارسی را که میزبان برگزاری آزمون کانگورو هستند را ببینند و متناسب با آن لیست موجود در سایت جشنواره کانگورو mathkangaroo.ir ، ثبت نام آزمون ریاضیات کانگورو را انجام دهند.

سایت کانگورو mathkangaroo.ir سایت آزمون مسابقات ریاضیات کانگورو Moshavergroup.com

برای ورود به mathkangaroo.ir سایت آزمون کانگورو کلیک کنید.

mabna.school

سامانه ثبت نام جشنواره ریاضیات کانگورو، سامانه مبنا به آدرس mabna.school سامانه اصلی ثبت نام کانگورو است. سایت مبنا کانگورو زمان ثبت نام این جشنواره ی بین المللی را از آبان تا بهمن ماه به داوطلبین اعلام کرده است و پس از آن در یک بازه دو ماهه جهت برگزاری جشنواره ازمون کانگورو آماده می شوند. برای ثبت نام در آزمون ریاضی کانگورو باید به سایت مبنا مراجعه کرده و مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله اول : عضویت در سایت mabna.school است.
  • مرحله دوم: خرید هزینه ثبت نام کانگورو از طریق سایت مبنا کانگورو
  • مرحله سوم: ثبت نام کانگورو 1402 (ثبت نام نهایی جهت شرکت در جشنواره ریاضیات کانگورو)

برای آشنایی با نحوه ورود به سامانه مبنا mabna.school کلیک نمایید.

سامانه مبنا mabna.school مشاور گروپ Moshavergroup.com

تاریخ برگزاری آزمون کانگورو 1402

تاریخ برگزاری آزمون کانگورو 1402 به صورت هماهنگ در تمام استان های کشور در طول یک هفته و به تفکیک برای هر گروه برگزار میشود. تاریخ فعلی برگزاری آزمون 27 فروردین الی 30 فروردین 1402 اعلام شده است. در صورت تغییر هرکدام از تاریخ ها از طریق همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

دانش‌آموزان مطابق تاریخ‌ و ساعت‌های ذکرشده در جدول زیر و گروه تحصیلی‌شان می‌توانند برای شرکت در برنامه‌های آزمون ریاضیات کانگورو اقدام کنند.

توجه شود دانش‌آموزان هر گروه فقط در ساعات اعلام شده می‌توانند دکمۀ «شروع» را بزنند. زمان آزمون المپیاد کانگورو بعد از زدن دکمۀ شروع برای هر نفر آغاز خواهد شد.

بعد از ساعت اعلام شده، دکمۀ «شروع» جشنواره قفل می‌شود و هیچ دانش‌آموز جدیدی نمی‌تواند وارد محیط مسائل شود. بنابراین تا قبل از ساعت اعلام شده و با در نظر گرفتن مدت زمان پاسخ‌گویی به مسائل ریاضیات کانگورو ، خود را برای شرکت در چالش‌ ها مهیا کنید.

رویداد مسابقه کانگورو

پایه‌های تحصیلی

تاریخ برگزاری ریاضیات کانگورو 

ساعت شروع آزمون کانگورو

مدت زمان

لیگ تعاملی کانگورو

اول تا ششم ابتدایی

۱۹ تا  ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

کل شبانه‌روز

۳۰ دقیقه

۲۵ امین دوره جشنواره ریاضیات کانگورو (چالش اصلی)

هفتم تا دوازدهم متوسطه

۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

۱۵ الی ۱۸

۹۰ دقیقه

۲۵ امین دوره جشنواره ریاضیات کانگورو (چالش اصلی)

آزمون کانگرو پنجم و آزمون کانگورو ششم

۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

۱۵ الی ۱۸

۹۰ دقیقه

۲۵ امین دوره جشنواره ریاضیات کانگورو (چالش اصلی)

سوم و چهارم ابتدایی

۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

۱۵ الی ۱۸

۹۰ دقیقه

۲۵ امین دوره جشنواره ریاضیات کانگورو (چالش اصلی)

اول و دوم ابتدایی

۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

۱۵ الی ۱۸

۹۰ دقیقه

مسابقه کانگورو فعالیت شاد ریاضی (چالش اوریگامی)

اول دبستان تا دوازدهم متوسطه

۲ تا ۸ اردیبشهت‌ماه ۱۴۰۲

کل شبانه‌روز

۳۶۰ دقیقه

مسابقه کانگورو چالش معماهای ریاضی (بازی جور)

اول تا ششم ابتدایی

۴ تا ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲

کل شبانه‌روز

۳۰ دقیقه

امتحان کانگورو چالش معماهای ریاضی (بازی جور)

هفتم تا دوازدهم متوسطه

۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲

کل شبانه‌روز

۳۰ دقیقه

در صورتی که نمی دانید شرایط شرکت در مسابقات کانگورو شامل شما میشود یا خیر میتوانید از مشاور گروپ راهنمایی بخواهید. کارشناسان آموزشی ما همه روزه از 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی سوالات شما عزیزان هستند 9099071613 تماس از طریق تلفن ثابت

سوالات کانگورو 2023

جشنواره مسابقات ریاضیات کانگورو در شش سطح کلی و به صورت زوج گروه برگزار می شود، دو پایه با هم و در یک سطح به سوالات هماهنگی پاسخ می دهند.سوالات کانگورو 2023 تست های 5 گزینه ای است که با خلاقیت فردی و یک ذهن راضی فعال می تواند به آنها جواب بدهد. برای سه گروه اول 24 سوال و برای سه گروه دوم ( متوسطه اول و متوسطه دوم ) 30 سوال طراحی شده است که هر کدام در سه سطح ساده و متوسط و دشوار هستند.

نحوه امتیاز دهی ازمون کانگورو به این صورت است که هر کدام از سوالات ساده 3 امتیاز، سوال متوسط 4 امتیاز و سوال دشوار دارای 5 امتیاز است. دانش آموزان باید در 90 دقیقه به این سوالات پاسخ بدهند و بابت هر سوال درست به اندازه های گفته شده امتیاز کسب کنند. لازم به ذکر است که جشنواره ریاضیات کانگورو نمره منفی ندارد.

برای دریافت فایل pdf نمونه سوالات کانگورو کلیک نمایید.

منابع جشنواره ریاضیات کانگورو

  • برای منابع آزمون کانگرو مجموعه ” زنگ حل مسئله ” را پیشنهاد میکنیم.  جشنواره ریاضیات کانگورو در واقع یک مناسبت برای لذت بردن دانش آموز از ریاضی است. به همین دلیل می توانید از کلیه منابعی که باعث افزایش خلاقیت ذهنی دانش آموز میشود برای آمادگی در آزمون کانگورو کمک بگیرید. تقویت حس خلاقیت در مسائل ریاضی در نوع خود مهم ترین فاکتور برای جشنواره ریاضیات کانگورو است.
  • همینطور برای آشنایی با سبک و روش آزمون کانگورو دانش آموزان با مراجعه به سایت مبنا می توانند هر 3 هفته یک بار در مینی کانگورو شرکت کنند و در واقع در شبه آزمون های کانگورو خود را محک بزنن. مینی کانگورو به صورت آنلاین و از طریق سایت مبنا برگزار میشود. مجموعه شش جلدی ریاضیات کانگورو هم شامل مسئله های اخیر مسابقات ریاضی کانگورو است که با پاسخ تشریحی در دسترس دانش آموزان است.

نتایج کانگورو

دریافت نتایج کانگورو برای شرکت کنندگان این آزمون اهمیت بسیاری زیادی دارد و به همین دلیل اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج کانگورو برای آنان امری ضروری است. پس از برگزاری، اطلاعیه‌ای مبتنی بر نحوه امتیازدهی و نتایج کانگورو، در شبکه‌های مجازی دبیرخانه ریاضیات کانگورو در ایران منتشر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نتایج ریاضیات کانگورو 2023 کلیک نمایید.

جوایز مسابقات کانگورو

لیست جوایز مسابقات کانگورو در این بخش از مقاله مشاور گروپ ارائه می گردد.

  • به همه شرکت کنندگان در این آزمون دیپلم افتخار مسابقات کانگورو اهدا میشود.
  • در صورتی که گروه های یک و دو یعنی پایه اول تا چهارم موفق به کسب 40% از نمره آزمون بشوند و همچنین پایه پنجم تا دوازدهم با کسب 50% از نمره قبولی دیپلم افتخار بین المللی را از طرف انجمن جهانی کانگورو بدون مرز دریافت میکنند.
  • همچنین به تمامی شرکت کنندگان در امتحان کانگورو گواهینامه حضور در جشنواره ریاضیات کانگورو اهدا میشود.
  • mathkangaroo.ir سامانه اطلاعات و اخبار المپیاد کانگورو نحوه اعلام نتایج و اهدا جوایز را پس از آزمون اعلام میکند.
  • در صورت طراحی سوالات جذاب برای آزمون سوالات برتر هم انتخاب شده و از طرف انجمن ریاضیات کانگورو از آنها تقدیر میشود.

کلیه دانش آموزان و مدارس متقاضی ثبت نام انفرادی و یا گروهی در مسابقات ریاضی کانگورو به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جزئیات آزمون کانگورو می توانند با مشاوران مرکز مشاور گروپ در ارتباط باشند.

9099071613

تماس از طریق تلفن ثابت – همه روزه حتی در ایام تعطیل – 8 صبح الی 12 شب

اگر علاوه بر مباحث ریاضی، به علوم رایانه هم علاقه مندید می توانید در چالش ببراس موسسه فاطمی هم شرکت کنید. آزمون ببراس هم مانند جشنواره ریاضیات کانگورو رویداد بین المللی دانش آموزان در حوزه علوم کامپیوتر و تفکر رایانشی می باشد.

برای آشنایی با این رویداد جهانی پیشنهاد می کنیم مقاله چالش ببراس bebras.ir را مطالعه فرمایید.

چالش ببراس bebras.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

سوالات متداول ثبت نام آزمون کانگورو

✔️آزمون کانگورو چیست؟

✔️آزمون کانگرو در واقع یک امتحان سرگرم کننده است که در قالب جشنواره ریاضیات کانگورو برای سنجش خلاقیت در حل مسائل ریاضی برگزار میشود.

✔️مدرک المپیاد کانگورو معتبر است؟

✔️کانگورو در حقیقت یک المپیاد نیست. با مطالعه مطالب این مقاله می بینم که کانگورو یک جشن برای دوست داران ریاضی است. ثبت نام آزمون کانگورو در واقع یک اعلام علاقمندی به رشته و مباحث ریاضی است. با شرکت در این آزمون به همه شرکت کننده ها یک دیپلم افتخار حضور اهدا میشود.

✔️ریاضی کانگورو چیست؟

✔️در واقع یک دیدگاه خلاقانه و سرگرم کننده به ریاضی و مهارت حل مسئله است. دانش آموز با شرکت در آزمون کانگورو و دریافت یک دیپلم افتخار به یکی از اعضا جامعه ریاضیات کانگورو می پیوندد.

4.1/5 - (21 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ریاضیات کانگورو | ثبت نام آزمون کانگورو ۱۴۰۲ + راهنمای قبولی در آزمون کانگورو

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ریحانه

    لطف کنید زمان آزمون برای گروه چهارم (متوسطه اول) رو هم بذارید . ممنون

    پاسخ
  2. م

    شما گفتین برای سه گروه اول ببست و چهار سوال خواهد بود که زمان هم ۱۲۰ دقیقه بود ولی آزمون کلاس پنجم سی سوال بود با زمان کمتر نود دقیقه!!!!!! برای دانش‌آموز ابتدایی کلاس پنجم سی سوال نود دقیقه ای منطقی نیست.

    پاسخ
  3. ناشناس

    سلام در سایتی نباید امتحان بدید باید کتابش رو تهیه کنید.

    پاسخ
  4. farnaz

    چگونه باید ثبت نام کنیم

    پاسخ
  5. f.m

    سلام
    تاریخ دقیق برگرازی کجاست؟ ودر چه سایتی باید امتحان دهیم؟‌

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی