زمان صدور کارنامه نهایی قبول نشدگان کنکور سراسری 1401

شهریه جدید الورودی های دانشگاه آزاد سال 99 - 1400 به تفکیک رشته و مقطع

جهت مشاوره در زمینه زمان صدور کارنامه نهایی قبول نشدگان کنکور سراسری 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان صدور کارنامه نهایی قبول نشدگان کنکور سراسری 1401 : برای پذیرفته‌شدگان همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند، ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته

زمان صدور کارنامه نهایی قبول نشدگان کنکور سراسری 99

زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته‌شدگان کنکور 1401


 توجه : این مطلب در حال به روز رسانی است …

تاریخ صدور کارنامه نهایی قبول نشدگان کنکور سراسری 1401


برای پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر ۶ مهرماه ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت حدود ۵۸۹ هزار و ۶۰۰ نفر انتخاب رشته کردند که در نهایت ۴۷۹ هزار نفر قبول شدند.

 

زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته‌شدگان کنکور

به گزارش مشاورگروپ به نقل از سنجش ، نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها دقایقی قبل در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در این آزمون پذیرفته شدند.

به گزارش روز جمعه سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیانی که همزمان در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، فقط در یکی از کد رشته محل‌های قبولی امکان ثبت نام دارند.

امکان تحصیل فقط در یک رشته

همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون هم هستند، از دو رشته قبولی، یک رشته را به دلخواه انتخاب کنند و به تحصیل بپردازند؛ ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

علاوه بر این، طبق مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی قرار گرفته‌اند، می‌رساند چنانچه هم اکنون در ردیف پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون هستند و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون دارند، همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

زمان صدور کارنامه پذیرفته نشدگان کنکور سراسری 99 تمامی گروه های آزمایشی

برای پذیرفته‌شدگان همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند، ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه ۱۵ ابان در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

این برای نخستین بار بود که نتیجه رشته‌های با آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی همزمان اعلام شد؛ این امر در خصوص رشته‌های بدون آزمون نیز اتفاق افتاد .



داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری نشدند یا از محل قبولی خود رضایت ندارند می بایست منتظر انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری باشند تا از دلیل عدم قبولی خود و یا وضعیت قبولی خود در سایر کد رشته محل های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شوند .

در واقع کارنامه نهایی کنکور سراسری 1401 به منظور آگاهی داوطلبان از آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل و مقایسه آن با رتبه اکتسابی خود در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود

نحوه دریافت کارنامه نهایی کارنامه سبز کنکور سراسری 1401

داوطلبان به منظور دریافت کارنامه سبز خود می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند و مطابق تصویر زیر از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب نمایند .

  • بعد از ورود به صفحه بر روی لینک کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1401 کلیک کنند .
  • در این مرحله ، صفحه ای نمایان می شود که شما به دو روش می توانید کارنامه نهایی خود را مشاهده نمایید .

روش اول : با وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه و سال تولد

روش دوم : با وارد کردن شماره داوطلبی ، شناسنامه و سال تولد

در صورت عدم دسترسی به اطلاعات مذکور با مشاورین مرکز مشاورگروپ تماس بگیرید.

کاربرد کارنامه نهایی کنکور 1401

تحلیل کارنامه محرمانه برای درخواست اشتباه تو انتخاب رشته و رفع محرومیت از کنکور سراسری کاربرد داره ، چون سازمان سنجش یه فرصت دوباره در اختیار داوطلبایی قرار میده که به خاطر بی دقتی تو انتخاب رشته ، می خوان که اولویت های بعدیشون مجدد بررسی بشه یا دوره قبولی خودشون رو تغییر بدن ، یا اینکه تو یه رشته محل روزانه قبول شدن و تمایلی به ثبت نام ندارن و می خوان که محرومیت از ثبت نام کنکور براشون برداشته بشه .

متقاضیا برای اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می تونن در زمانی که سازمان سنجش اعلام می کنه وارد سایت sanjesh.org بشن و از طریق ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض خودشون رو مطرح کنن .


کارکرد کارنامه سبز چیست؟

پس از انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری سال 1401 با دو دسته از داوطلبان طرف هستیم، یک دسته داوطلبانی که در یک رشته محل روزانه قبول شده‌اند و تمایلی به ثبت‌نام ندارند و از طرف دیگر نمی‌خواهند از کنکور سال بعد محروم شوند، اینگونه افراد می‌توانند «درخواست بررسی اشتباه» در انتخاب رشته دهند. دسته بعدی افرادی هستند که از رشته محل قبولی خودشان رضایت ندارند و می‌خواهند با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به یکی از انتخاب‌های بعدی انتقالی بگیرند، که این افراد هم می‌توانند درخواست بررسی انتخاب‌های پایینی خود را از طریق سیستم سازمان سنجش آموزش کشور دهند.

ستون های کارنامه به چه معناست؟

کارنامه نهایی کنکور سراسری همان فرم انتخاب رشته داوطلب است که به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر قبولی مقایسه شده است. تصویر زیر نمونه ای از کارنامه نهایی این آزمون را نشان می دهد. کارنامه نهایی دارای 5 ستون است.

ستون ترتیب علاقه: در این ستون ترتیب رشته محل های انتخابی داوطلب که در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 98 درج کرده بود نشان داده شده است.

ستون کد رشته انتخابی: در این ستون کد رشته محل های انتخابی داوطلب درج شده است.

ستون رتبه داوطلب: نشانگر آن است که خود داوطلب نفر چندم در بین تمام کسانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است.

ستون آخرین رتبه قبولی: این عدد نشانگر آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند.

ستون نتیجه: در این ستون انتخاب های شما به ترتیب علاقه بررسی می شود. در صورتی که در رشته محلی رتبه شما پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد آن رشته محل به عنوان محل قبولی شما اعلام می شود و با علامت * در این ستون نشان داده می شود.

از علامت‌های موجود در کارنامه چه می‌دانید

– وجود علامت ستاره (*) در ستون نتیجه نشان می‌دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است.

– مفهوم عدد 1(یک) بمنزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه‌های راهنما و برگ راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 96 برای انتخاب رشته مربوط می‌باشد (نظیر تکرار کد رشته انتخابی، عدم رعایت جنسیت پذیرش، عدم توجه به ضوابط رشته‌های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و…).

– مفهوم عدد 2(دو) در ستون نتیجه بدین معنی است که شما در زمان اعلام نتیجه نهایی حداقل در یک کد رشته محل جهت انجام مصاحبه به یکی از دانشگاه‌ها معرفی شده اید.

– مفهوم عدد 3(سه) در قسمت نتیجه اولویت قبولی نشانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی و یا جنسیت دیگر پذیرفته شده است.

– مفهوم عدد 4(چهار) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته مورد نظر توسط وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی می باشد.

– مفهوم عدد 5(پنج) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم سابق) ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی امتیاز لازم را کسب ننموده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان فرصت دارند درخواست بررسی مجدد پرونده را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ارائه نمایند بدیهی است به درخواست هایی که پس از تاریخ فوق ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهدشد.

– مفهوم عدد 7(هفت) مندرج در ستون نتیجه به منزله عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط “سن، معدل، ویژگی های جسمانی، … و غیبت در مصاحبه” می باشد.

– مفهوم عدد 8(هشت) مندرج در ستون نتیجه به منزله پذیرش در رشته های چندگروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان ویژه داوطلبان آزاد(تربیت معلم سابق) می باشد که در آن رشته ها پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب آن دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.

– مفهوم عدد 9(نه) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در دانشگاه شاهد، پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه غیرانتفاعی رفاه، داروسازی دانشگاه بقیه الله (عج) و دانشگاه شهید مطهری در دست بررسی است.

سه راه برای استفاده از کارنامه نهایی مورد استفاده قرار می گیرد:

راه حل اول: در خواست بررسی انتخاب رشته ی اشتباه

اگر سرکارتان تا حداکثر یک ماه بعد از اعلام نتایج یعنی نهایتا تا پایان مهر به این مقاله و کارنامه نهایی افتاد و خواستید با استفاده از کارنامه نهایی یا کارنامه سبز انتقالی بگیرید بهترین راه و اولین راه استفاده از سیستم بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی اولویت بعدی شماست.

راه حل دوم: انتقالی به انتخاب پایین تر مورد علاقه

همین هفته در دانشگاهی که قبول شده اید ثبت نام کنید تا فعلا به حداقل قانع باشید . برای ترم اول دانشجو شوید و انتخاب واحد کنید اما از اوایل ترم اول با مراجعه به دانشگاه مقصد و با دردست داشتن کارنامه نهایی درخواست دهید که از ترم دوم و در انتخاب پایین تر مورد علاقه تان شما را ثبت نام کنند . این راه درجه موفقیت بیشتری دارد . یعنی درصورتی که دانشگاه مقصد ظرفیت داشته باشد ( که معمولا دارد ) با درخواست شما موافقت می کند و پس از اخذ موافقت دانشگاه مبدا از ترم دوم می توانید در دانشگاه مقصد شروع به تحصیل کنید و واحدهای عمومی که در ترم اول پاس کردید را تطبیق بزنید . اگر هم دانشگاه مقصد با درخواست شما برای انتقالی با استفاده از کارنامه نهایی موافقت نکرد حداقل شانس ثبت نام در قبولی اولیه تان را از دست ندادید.

راه حل سوم: مراجعه به دانشگاه مقصد و ارائه ی درخواست

اگر از رشته و دانشگاهی که الان قبول شده اید خیلی متفرید و حتی یک ترم هم حاضر نیستید سر کلاس بروید از همین فردا با دردست داشتن کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به دانشگاه مقصد مراجعه کنید و درخواستتان را مطرح کنید. این راه به احتمال زیاد منجر به موفقیت نمی شود زیرا دانشگاه مقصد در بهبوحه ثبت نام از ورودی های جدید خود است و بعید است که با درخواست شما موافقت کند. داوطلبان توجه داشته باشند که اگر محل قبولی فعلی شان یک دانشگاه روزانه باشد سال بعد از شرکت در کنکور سراسری محروم هستند. البته اگر به موقع اقدام کنید می توانید با استفاده از سامانه بررسی درخواست اشتباه در انتخاب رشته از محرومیت کنکور سال بعد معاف شوید.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه زمان صدور کارنامه نهایی قبول نشدگان کنکور سراسری 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403