زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد

زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه

جهت مشاوره در زمینه زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد


زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه


زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد  »  رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مدارس سمپاد طی ۴۰ سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پرسش های مختلف خبرنگاران پیرامون وضعیت مدارس سمپاد، روند شناسایی استعدادها و اجرای طرح شهاب و برگزاری آزمون های ورودی مدارس سمپاد پاسخ داد.زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد /

زمان برگزاری آزمون ورودی پایه «هفتم» و «دهم» مدارس سمپاد اعلام شد

به گزارش سایت مشاور گروپ و به نقل از ایسنا ، فاطمه مهاجرانی در نشست خبری امروز خود که به مناسبت دهه فجر و در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه این مجموعه دارای دو معاونت استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان است گفت: دو برنامه ملی جوان خوارزمی و المپیادها ذیل معاونت دانش پژوهان جوان دنبال می‌شود.

وی افزود :۶۷۰ مدرسه سمپاد داریم که یک سوم مدارس ما در مناطق محروم قرار دارند.

زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد   »   رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه به شدت به دنبال استراتژی فرد تیزهوش در مناطق محروم هستیم گفت: استان‌های پهناوری داریم و به اندازه کافی روی شناسایی و پرورش استعدادهای ویژه آنها کار نکردیم و امید است در سال آینده آن را به طور جدی دنبال کنیم. ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در کل مدارس داریم.زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد /

زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد   »   وی با بیان اینکه استراتژی شناسایی طرح شهاب با مدارس سمپاد متفاوت است گفت: جمعیت مخاطب مدارس سمپاد دو تا سه درصد جامعه است اما در طرح شهاب هر فرد با خودش مورد مقایسه قرار خواهد گرفت و نیمرخ استعدادی برایش ترسیم می‌شود و فرد را به مسیرهایی که استعداد دارد، هدایت می‌کند.زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد /

زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد   »   وی افزود: ۵۸۶ منطقه آموزشی و نزدیک به سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش ما در طرح شهاب هستند. در حال حاضر دانش آموزانی را داریم که از پایه‌های چهارم تا هفتم دارای نیمرخ استعدادی شده‌اند. هیئت بلندمرتبه‌ای از افراد علمی کشور در شورای راهبردی طرح شهاب که با ریاست بنیاد نخبگان اداره می‌شود مشغول بررسی این طرح هستند و مداوم جلساتی تشکیل می‌شود.زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد /

مهاجرانی با بیان اینکه باید به طرح شهاب به عنوان طرح بلندمدتی نگاه کنیم گفت: وقتی طرح یکبار تا پایه دوازدهم انجام شد باید ببینیم چگونه برنامه‌های خود را متناسب با افق علمی برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: از ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۹ میلادی مقارن با ۱۳۵۷ هرگز ایران هیچ تیمی را برای شرکت در المپیادها اعزام نکرد. اما از سال ۶۶ این روند شروع شد و تا کنون ۷۱۲ مدال جهانی طلا تا برنز و ۷۳۷ مدال و دیپلم افتخار کسب کرده و بیش از ۶۰۰۰ مدال آور را تربیت و به نظام علمی تقدیم کردیم.

وی به جشنواره خوارزمی نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره بیش از ۷۳۰ هزار طرح در کل کشور جمع آوری کرده است. باید روی نظام نوآوری مدارس کار کنیم و ایده‌های دانش آموزی را اگر قابلیت ثبت شدن و توان تجاری شدن دارند ثبت کنیم. پیگیر این موضوع هستیم. البته برای اولین بار سرمایه گذاری را برای طرح‌ها و ایده‌های دانش آموزی به جلسه‌ای دعوت کردیم.

مهاجرانی با بیان اینکه در صددیم چند المپیاد جدید از جمله المپیاد قرآن و معارف اسلامی برای جهان اسلام، المپیاد علوم زمین، المپیاد حقوق و المپیاد ادبی و المپیاد سلول در سطوح منطقه‌ای و جهانی برگزار کنیم گفت: دو المپیاد حقوق و اقتصاد مدیریت در حوزه علوم انسانی در دست بررسی است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره مشکلات و حواشی آزمون مدارس سمپاد پایه هفتم در سال جاری و برنامه سنجش سال آتی گفت: آزمون ورودی پایه هفتم تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود و در حوزه هوش و استعداد است و از جنس پیشرفت تحصیلی نخواهد بود لذا خانواده‌ها نیازی به کلاس ویژه و تقویتی ندارند و هوش است که مورد سنجش قرار می‌گیرد. ثبت نام ابتدای سال ۹۸ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون ورودی پایه دهم هم اردیبهشت ماه ۹۸ بوده و از جنس پیشرفت تحصیلی است و لایه‌های عمقی‌تری از تفکر را هدف می‌گیرد.

وی درباره تکمیل ظرفیت پایه هشتم نیز گفت: موظف‌ایم فقط در ورودی پایه‌ها آزمون بگیریم و برای جذب نیاز به مجوز از مراجع داریم و مکاتبات انجام شده است.

مهاجرانی درباره شهریه مدارس سمپاد گفت: شهریه مدارس سمپاد نیمی از شهریه مصوب غیرانتفاعی در هر منطقه است. علت فوق برنامه‌ها و کارهای ویژه است و به دور از عدالت آموزشی نخواهد بود. دانش آموزی را نداریم که به علت عدم پرداخت شهریه به مدارس ما راه نیابد و والدین و افراد خیر بسیاری داریم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره بودجه نیز گفت: ردیف بودجه مستقل نداریم و تا اساسنامه ابلاغ نشود به سازمان تبدیل نمی‌شویم. اما فعلاً رقم مصوب ما رقم قانع کننده‌ای است و کفاف فعالیت‌های ما را خواهد داد.

وی درباره تغییر شیوه پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد تا سه سال آینده گفت: آنچه برای ما مطلوب است این است که روزی بتوانیم افراد را به آزمون‌ها دعوت کنیم. آزمون‌ها هرطور باشند تبعاتی دارد. به جهت اینکه نمی‌توانیم این مدارس را در نظام نخبگانی حذف کنیم وجود این مدارس الزام است. اما آیا ابزارهای سنجش ابزارهای خوبی هستند؟.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: مطلوب این است که ظرف سه سال دیگر به کمک طرح شهاب با ترکیب این دو روش و استفاده از نیمرخ استعدادی دانش آموزان در حوزه دانشی و خلاقیت، دانش آموزان برتر را شناسایی کرده و به آزمون ورودی هدایت کنیم.

وی درباره سمپاد مهارتی نیز گفت: امسال سمپاد مهارتی در دفترچه آزمون ورودی پایه دهم اضافه می‌شود. ۹ استان اعلام علاقه مندی کردند و مشغول بررسی آنها هستیم.

مهاجرانی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مدارس سمپاد منطبق با سند تحول در حال بازطراحی است گفت: سند تحول ما را به نقشه علمی کشور نیز پیوند می‌زند و گسترش المپیادها در همین راستا دنبال می‌شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی پایه ” هفتم ” و ” دهم ” مدارس سمپاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403