زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1402

زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر + تاریخ برگزاری – کارت ورود به جلسه  : سازمان سنجش در اطلاعیه زمان و مکان برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری هنر را اعلام کرد .


زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر

همانطور که می دانید گروه آزمایشی هنر جزو رشته های شناور کنکور سراسری محسوب می شود. برخی از رشته های گروه آزمایشی هنر دارای آزمون عملی هستند. یعنی داوطلبان علاوه بر کنکور هنر می بایست در آزمون عملی رشته مورد نظر خود نیز شرکت نمایند. زمان و نحوه ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر

1588834493 1578397444 1521882506 2724تمامی داوطلبان باید برای ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و کارت اعتباری ثبت نام را خریداری نمایند.

زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1402

زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1402 نوبت اول  از روز یکشنبه 1401/08/08 تا روز شنبه  1401/08/14 خواهد بود، زمان ثبت نام آزمون سراسری نوبت دوم از روز سه شنبه 1402/01/15 تا روز دوشنبه 1402/01/21 اعلام شده است. در صورت تغییر زمان ثبت نام به محض انتشار اطلاعیه جدید در رابطه با زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری 1402 ، این مقاله بروزرسانی خواهد شد. متقاضیان به منظور ثبت نام آزمون عملی هنر لازم است در بازه زمانی اعلام شده به سامانه ثبت نام سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند و کد رهگیری ثبت نام را دریافت نمایند.

رشته های آزمون عملی کنکور هنر

لیست رشته های آزمون عملی کنکور سراسری هنر به شرح زیر است:

  1. آهنگ سازی
  2. طراحی لباس
  3. ادبیات نمایشی
  4. عکاسی
  5. علوم ورزشی و آموزش علوم ورزشی
  6. ارتباط تصویری
  7. مجسمه سازی
  8. طراحی صحنه
  9. طراحی پارچه
  10. کاردانی هنرهای تجسمی
  11. نقاشی
  12. کتابت و نگارگری
  13. نوازندگی موسیقی ایرانی
  14. بازیگری، کارگردانی
  15. موسیقی نظامی
  16. طراحی صحنه
  17. نوازندگی موسیقی جهانی
  18. نمایش عروسکی

1588834493 1578397444 1521882506 2724پس از انتخاب رشته کنکور هنر و ثبت آن در سایت سنجش ، داوطلبانی که رشته های دارای آزمون عملی را انتخاب کرده اند و نمره لازم برای قبولی در این رشته ها را دارند ، به صورت چند برابر ظرفیت برای حضور در مرحله آزمون شفاهی دعوت می شوند. زمان برگزاری آزمون عملی معمولا در اواخر مرداد ماه بوده و محل برگزاری اکثرا در استان تهران می باشد.

شرایط ثبت نام آزمون عملی هنر

عدم حضور در آزمون عملی کنکور هنر به منزله انصراف از تحصیل آن رشته می باشد.
آزمون عملی هیچ یک از رشته ها قابل تمدید یا تکرار نبوده و برگزاری آن به صورت انفرادی نیز امکان پذیر نیست.

1588834493 1578397444 1521882506 2724 معمولا داوطلبان مجاز هستند که 150 کد رشته را از رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انتخاب نمایند. هم چنین فقط داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی کنکور هنر می باشند که کد رشته های مربوط به آن را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند.

همان طور که می دانید پذیرش در 18 رشته از گروه هنر و علوم ورزشی مشروط بر این است که در آزمون علمی آن نیز نمره حدنصاب لازم را کسب نمایند. داوطلبانی که شرایط ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر را دارند ، می توانند در موعد مقرر نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

1588834493 1578397444 1521882506 2724برای شرکت در آزمون عملی کنکور هنر می بایست چند روز پس از برگزاری کنکور سراسری هنر  نسبت به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر اقدام نمود. زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر معمولا چند روز پس از زمان برگزاری کنکور سراسری می باشد ولی در حال حاضر زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر  به طور دقیق مشخص نشده است.

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر تاریخ دقیق در این مطلب قرار داده خواهد شد. داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت تمایل برای انتخاب رشته های دارای آزمون عملی می بایست در زمان مقرر که متعاقبا اعلام خواهد شد به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر اقدام نمایند.

تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 

✔️زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر براساس رشته ، جنسیت داوطلبان و حرف اول نام خانوادگی آن ها متفاوت می باشد و داوطلبان می بایست همراه با کارت ورود به جلسه برای حضور در آزمون اقدام نمایند.

✔️داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی می باشند که در محل برگزاری کنکور سراسری حضور داشته اند و در زمان انتخاب رشته ، با پرداخت هزینه در سایت سنجش ، علاقه مندی خود را برای شرکت در آزمون عملی این رشته ها اعلام نموده اند.

✔️داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ، رشته های دارای آزمون عملی را در فرم انتخاب رشته خود قرار داده اند ، مجاز به حضور در آزمون خواهند بود.

✔️آزمون عملی هر رشته قابل تمدید و تکرار نمی باشد.

✔️داوطلب باید نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون ، در حوزه امتحانی حضور یابد.

✔️آزمون عملی کنکور سراسری هنر نوبت اول: پنجشنبه و جمعه  29 و 1401/10/30

✔️ زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم: چهارشنبه و پنجشنبه  14 و 1402/4/15 برگزار خواهد شد.

زمان دقیق برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری هنر 1402 از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد…

وسایل مورد نیاز کنکور عملی هنر

تخته شاسی به ابعاد A3 مداد های ( رنگی – سیاه‌ – طراحی و اتود ) پررنگ‌‌ و نرم – پاک ­كن‌ و تراش -خط‌كش‌ ، گونیای كوچک، پرگار و گیره‌ های ­كاغذی الزامی است .

تذكر مهم :طرح های مقدماتی و اتود های اولیه ارزیابی می­ شود .

به همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون ، اصل شناسنامه ویا كارت ملی الزامی است . عدم حضور در آزمون عملی به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

وسایل مورد نیاز :

داوطلبان لازم است خودكار، مداد و پاك ­كن نرم ، تخته شاسی به ابعاد A3 ، مداد های طراحی B2، B4 و B6 را در جلسه آزمون همراه داشته باشند و از الصاق كردن هرگونه كاغذ، كاغذ پوستی و غیره به كار عملی خودداری نمایند .

تذكر مهم : با توجه به اینكه به طرح های مقدماتی و اتود های اولیه آنها توجه می شود، لازم است داوطلبان آنها را پاک نكنند .

ج) رشته‌ های تحصیلی ادبیات نمایشی ، بازیگری ، طراحی صحنه ، نمایش عروسكی ، آهنگسازی ، موسیقی ایرانی ، موسیقی جهانی ، موسیقی نظامی ، مجسمه‌ سازی و عكاسی :

پرینت كارت برای داوطلبان رشته‌های بند « ج » 48 ساعت قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت خواهد بود . محل و زمان رفع نقص و برگزاری آزمون عملی و تخصصی رشته‌ های مذكور بر اساس جدول شماره 2  می باشد . و منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد .

نكات مهم آزمون عملی کنکور هنر

كلیه داوطلبان لازم است با توجه به تاریخ تعیین شده جهت تعیین نوبت آزمون ، قبل از ساعت 8:00 صبح (از ساعت 7:30) روز برگزاری آزمون در محل حوزه حضور داشته باشند . همراه داشتن پرینت كارنامه الزامی است .

داوطلبان رشته ادبیات نمایشی ، بازیگری ، طراحی صحنه و نمایش عروسكی لازم است رزومه ی كامل مكتوب و نمونه فعالیت های هنری ، كارنامه مرحله اول ، كارت آزمون و كارت ملی یا شناسنامه را در جلسه آزمون همراه داشته باشند .

داوطلبان رشته مجسمه‌ سازی ضروری است تخته شاسی بزرگ ، كاغذ مناسب طراحی ، مداد ، پاك­ كن و تراش به همراه داشته باشند .

داوطلبان رشته عكاسی از عكس های شاخص خود ، چند نمونه پرینت در جلسه آزمون به همراه داشته باشند .

5- در رشته موسیقی ایرانی مفاد آزمون در2 بخش :

بخش اول :- سرایش ( خواندن ­ملودی درگام‎ های ماژور ، خواندن ملودی مینور یا مد ایرانی ،وزن خوانی ترکیبی و ساده ) – شنوایی ( یک صدایی ملودی تنال ، دوصدایی ( تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک ))

بخش دوم :-اجرای یكی از سازهای موسیقی سنتی ایرانی ( تار، سه تار ، سنتور ، نی ، کمانچه ، قانون ، رباب ، عود ، قیچک )- اجرای یک ردیف ( از ردیف های معتبر موسیقی ایرانی ) – دو آواز به انتخاب داوطلب و اجرای سه گوشه به پرسش داوران – قطعه نوازی ( اجرای دو قطعه تخصصی ساز به انتخاب داوطلب و اجرای یک قطعه به پرسش داوران ) می باشد .

6‌- در رشته موسیقی جهانی مفاد آزمون در2 بخش :

بخش اول :-سرایش ( خواندن ملودی در گام‎ های ماژور و  مینور ، وزن خوانی ترکیبی و ساده ) – شنوایی ( یک صدایی ملودی تنال ، دوصدایی ( تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک )).

بخش دوم :- اجراییكی از سازهای موجود در اركسترهای سمفونیک ( به استثنای سازهای ضربی )- اجرای سه قطعه کامل از دوره­های باروک ، کلاسیک و رومانتیک- همراهی پیانو برای داوطلبان غیر از پیانو و گیتار الزامی است .- دشیفراژ (برای سازهای پیانو و گیتار اجرای یک قطعه ناشناخته الزامی است ) . می ­باشد . نوازندگان پیانو و گیتار ملزم به اجرای رپرتوار (دوره های باروک ،كلاسیك و رومانتیک )، از حفظ (بدون استفاده از نت ) می­ باشند .

در رشته موسیقی نظامی مفاد آزمون در 2 بخش :

بخش اول : – سرایش ( خواندن ملودی در گام های ماژور و مینور، وزن خوانی تركیبی و ساده) – شنوایی (یك صدایی ملودی تنال، دوصدایی(تشخیص فواصل ملودیك و هارمونیك)).

بخش دوم : تسلط لازم به یكی از سازهای بادی – چوبی ، بادی – برنجی ، اركسترهای سمفونیک ( به استثنای سازهای ضربی و كوبه ای ).

در رشته آهنگسازی مفاد آزمون در 3 بخش :

بخش اول : هارمونی به صورت كتبی شاملیک سوال باس شماره گذاری شده تا پایان آكوردهای هفتم ( اعم از دومینانت، فرعی و ثانوی )ی- سازشناسی ایرانی و جهانی به صورت كتبی 15 سوال ( 5 سوال سازشناسی ایرانی و 10 سوال سازشناسی جهانی )،

بخش دوم: – سرایش ( خواندن ملودی درگام های ماژور و مینور، وزن خوانی تركیبی و ساده ) – شنوایی ( یک صدایی ملودی تنال ، دوصدایی ( تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک )

بخش سوم: پیانو : اجرای دو قطعه با انتخاب داوطلب الزامی است .

1 . یک سوناتیا سوناتین ( موومان اولیا كامل ) از دوره ­های باروک، كلاسیک و رمانتیک

2 . آهنگسازی و اجراییك قطعه به فرم ” باینری” برای پیانو می باشد .

‌ كلیه داوطلبان می­بایست در زمان مقرر در آزمون تشریحی ویا عملی رشته و یا رشته ­های تحصیلی مورد علاقه خود شركت نمایند . بدیهی است آزمون‌های عملی و طراحی و درس تخصصی هر رشته قابل تمدید ، تكرار ویا برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نمی باشد .

موارد و وسایل ممنوعه :

هیچ یک از داوطلبان اجازه آوردن وسایل اضافی اعم از کتاب ، جزوه ، تلفن همراه ، پیجر ، نتبوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلم برداری و یا عکسبرداری و غیره ( به جز موارد خواسته شده در این اطلاعیه ) را ندارند .

استفاده از هرگونه کتاب طراحی ، کاغذ ( به جز آن هایی که در جلسه آزمون به داوطلبان داده خواهد شد ) تصاویر متفرقه در جلسه آزمون ، و همچنین در حین انجام پروژه ، قدم زدن ، سرکشی بر روی کار دیگران ، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد .

استفاده از وسایلی نظیر ماژیک ، لاک های الكلی و تینری ، روان نویس ، راپید ، رنگ های پودری و مایع ، خودنویس ، گراف ، آبرنگ ، رنگ گواش ، مركب و سایر وسایل مشابه خودداری شود .

هرگونه کولاژ کردن ، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی ممنوع است .

سوالات متداول داوطلبان کنکور هنر

1- آزمون عملی کنکور هنر 1402 چه روزی برگزار می شود ؟

زمان برگزاری کنکور هنر 1402 در حال حاضر به طور دقیق مشخص نشده است . به محض اعلام در وبسایت مشاورگروپ اطلاع رسانی خواهد شد .

2- کنکور هنر چند سوال دارد ؟

کنکور سراسری هنر از 240 سوال شامل 165 سوال اختصاصی و 75 سوال عمومی تشکیل شده است.

3- اعلام نتایج نهایی آزمون عملی کنکور چه تاریخی است ؟

زمان دقیق اعلام نتایج نهایی از طریق این مقاله اطلاع رسانی می شود.

4- مدت زمان آزمون سراسری هنر چقدر است ؟

مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی ، 4 ساعت و به عبارتی 240 دقیقه است.

در صورتیکه در مورد زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر + تاریخ برگزاری – کارت ورود به جلسه  ؛ نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان تحصیلی ما در “مشاور گروپ” تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر را از آنها بخواهید.

  9099071613

  ( از سراسر کشور )

(بدون کد و با تلفن ثابت تماس بگیرید)

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

3.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. بی نام

    سلام چه زمانی میتونیم مجدد برای کنکور عملی هنر ثبت نام کنیم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403