زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ کاملی خواهیم داد. آخرین دوره آزمون سردفتری در سال ۱۳۹۷ و با انتقادات و اعتراضات فراوان به خاطر شیوه و نحوه اجرا برگزار شد و ظرفیت‌ پذیرفته ‌شدگان نیز بسیار محدود بود.

دفتر اسناد نهادی است که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور و وابسته به وزارت دادگستری فعالیت می کند. در اصطلاح عامیانه به آن محضر یا دفترخانه نیز گفته می شود. وظیفه این دفاتر تنظیم و ثبت اسناد رسمی و همچنین ‌ثبت و تنظیم قرارداد ها با توجه به قوانین موجود می باشد.

زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی

آذرماه ۱۳۹۹ بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمادگی پیش ‌نویس آیین نامه جدیدی برای قانون دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت که به محض تصویب آیین نامه جدید، نسبت به فراخوان جذب سردفتر برای شهرهایی که ظرفیت لازم را دارند، اقدام خواهد شد. این آیین نامه در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ از سوی رئیس قوه قضاییه تصویب و در روز ۱۴ فروردین ماه نیز ابلاغ شد.

به این ترتیب احتمال برگزاری و اعلام زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت. بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۱ آزمون سردفتری را برگزار خواهد کرد.

آزمون سردفتری به صورت مجزا در قالب آزمون های سردفتری اسناد رسمی، سردفتری ازدواج و سردفتری طلاق برگزار می گردد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بحث صلاحیت علمی و عملی برای ما حائز اهمیت است گفت: آزمون یک مرحله از فرآیند جذب شدن است لذا ما باید صلاحیت علمی و عملی را هم احراز کنیم و افراد دارای صلاحیت را بعد از زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی جذب کنیم و توجهی هم به پراکندگی دفاتر اسناد رسمی داشته باشیم.


زمان آزمون سردفتری اسناد رسمی


برای کسب اطلاع از منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی کشور، مطالعه ی مقاله ی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی را پیشنهاد می کنیم.


نکات برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی

در رابطه با بعد از زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی دانستن چند نکته ضروری است:

  1. حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین می گردد.
  2. شرکت سر دفتر در دوره‌های آموزشی که در ابتدای شروع به کار و یا در ضمن خدمت توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یا کانون برگزار می ‌شود الزامی است.
  3. داوطلبان هنگام ثبت ‌نام در آزمون سردفتری نباید در هیچ یک از مشاغل مصرح در ماده ۱۵ قانون اشتغال داشته باشند و چنانچه رییس سازمان این مساله را احراز نماید که فردی بدون رعایت این ماده پذیرفته شده یا پس از صدور ابلاغ به یکی از مشاغل مذکور اشتغال یافته است، ابلاغ وی را لغو می ‌نماید.
  4. تدریس در دانشگاه مانع شغل سردفتری نیست، مشروط به اینکه مستخدم دولت و یا عضو هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نبوده و با اذن رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.
  5. پذیرش سردفتر محدود به زمان خاص نمی‌باشد و سازمان می ‌تواند بر حسب نیاز به صورت سالانه نسبت به پذیرش سردفتر مطابق مقررات اقدام نماید.
  6. نحوه جذب سردفتر بر اساس این ماده، نافی صلاحیت رییس قوه قضائیه برای جذب سردفتر بر اساس ماده ۲ قانون نخواهد بود.
  7. بر اساس ماده ۶۹ قانون دفاتر اسناد رسمی، متقاضیان انتقال مجوز سردفتری هم لازم است در این آزمون شرکت کنند. پس از قبولی در آزمون، انتقال مجوز سردفتری امکانپذیر خواهد بود.

ما در مشاور گروپ آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستیم.

در پایان این مقاله سوال خود را کامنت بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم

همچنین می توانید هفت روز هفته (حتی ایام تعطیل) از تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با ما تماس بگیرید.

۱۳ ۱۶ ۹۰۷ ۹۰۹

از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب 


سوالات متداول زمان برگزاری آزمون سردفتری

✔️زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی چه زمانی است؟

✔️طبق اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این آزمون احتمالا اواخر پاییز برگزار می گردد. برای اطلاع از زمان دقیق آزمون سردفتری اسناد رسمی مقاله را مطالعه کنید.

✔️آزمون سردفتری اسناد رسمی هر سال برگزار می شود؟

✔️خیر، آزمون سردفتری اسناد رسمی هر چند سال یک بار برگزار می گردد و زمان ثبت نام یا زمان برگزاری این آزمون روند منظمی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید. 9090971613

✔️امکان جا به جایی تاریخ برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی وجود دارد؟

✔️هرگونه تغییر در تاریخ برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سایت اسناد و املاک کشور به اطلاع متقاضیان می رسد. در صورت اعلام تغییرات این مقاله را به روز رسانی خواهیم کرد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403