ترمیم معدل ۱۴۰۳

ثبت نام ترمیم معدل کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ مطابق با آخرین شیوه نامه اجرایی نحوه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات دروس نهایی دوره دوم در سایت آموزش و پرورش. داوطلبان کنکور سراسری که می خواهند در این آزمون شرکت کنند باید در زمان ترمیم معدل به سامانه ثبت نام ترمیم معدل مراجعه نمایند. برای اطلاع از مهلت ثبت نام و نحوه انجام آن در سایت ثبت نام ترمیم معدل با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید در کنکور سراسری ۱۴۰۲ دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور حذف و به عنوان بخشی از ۴۰ درصد سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود. بدین ترتیب دروس عمومی ۲۶ درصد از ۴۰ درصد تاثیر سوابق تحصیلی را به خود اختصاص می‌ دهند و فقط نمرات دروس عمومی سال دوازدهم محاسبه می‌شود.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ به میزان ۲۶ درصد با تأثیر قطعی و فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و مابقی به سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) اضافه می‌شود. بنابراین ثبت نام ترمیم معدل برای متقاضیان شرکت در آزمون ورود به دانشگاه بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

زمان ثبت نام ترمیم معدل آزمون ترمیم نمرات ایجاد سوابق تحصیلی کنکور سراسری

ثبت نام ترمیم معدل کنکور

ثبت نام ترمیم معدل مطابق با قانون ترمیم معدل نمرات امتحان نهایی سال سوم متوسطه و دیپلم که در سال ۹۴ تصویب شد، انجام می پذیرد. هدف از تصویب این قانون ایجاد زمینه برای ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ ها به فارغ التحصیلان بعد از سال ۸۴ (که معدل برای آن‌ها موثر است) ذکر شده است.

قطعا این موضوع برای دانش آموزان و داوطلبانی که معدل بالایی دارند بسیار خوشایند است، متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری که معدل نسبتا پائینی دارند و یا از معدل خود ناراضی هستند، نگران نباشند، آن‌ها نیز می‌توانند با استفاده از فرصت مجددی که با عنوان ترمیم معدل در اختیارشان قرار داده می‌شود، در آزمون نهایی دروسی که در آن نمره خوبی کسب نکرده اند، شرکت کنند و به صورت میهمان در آزمون دروس مربوطه حضور بافته و معدل خود را ارتقا دهند.

لازم به ذکر است نمراتی که داوطلبان در طرح ترمیم معدل کسب می‌کنند، تاثیری روی معدل دیپلم آن‌ها نخواهد داشت و صرفا در اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری موثر است. در واقع ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی را که در ترمیم معدل جبران می‌کنید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی‌ شود. آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک به سازمان سنجش ارسال خواهد کرد.

داوطلبان در نظر داشته باشند محدودیتی در تعداد دروسی که برای ترمیم معدل می‌خواهید شرکت کنید، وجود ندارد. متقاضیان می توانند دروس مورد نظر خود جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره را در نوبتهای مختلف امتحانی انتخاب و اقدام به ثبت نام آزمون ترمیم معدل نمایند.

لازم به ذکر است هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس می باشد. البته ثبت نام مجدد ترمیم معدل برای متقاضیان ایجاد سابقه و ثبت نام ترمیم نمره که درسی را انتخاب نموده ولی در امتحان آن شرکت نکرده اند تنها پس از حذف درس مذکور از سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه محل ثبت نام امکان پذیر خواهد بود.

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور سراسری ثبت نام ترمیم معدل

زمان ثبت نام ترمیم معدل 1403

تاریخ برگزاری ترمیم معدل سال تحصیلی ۱۴۰۳

زارعی درباره میزان دفعات ترمیم نمره برای سوابق تحصیلی عنوان کرده فقط یکبار امکان ترمیم نمره برای هر درس وجود دارد که امکان آن در امتحانات خرداد فراهم است

تاریخ ثبت نام اوایل فروردین ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد

در این بخش به زمان ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ می پردازیم تا پاسخ یکی از پرسش های متداول و پرتکرار این آزمون را پاسخ داده باشیم.« ترمیم معدل چه زمانی است؟ »

همانطور که می دانید در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان ثبت نام ترمیم معدل و شرکت در آزمون وجود دارد. بنابراین زمان ثبت نام ترمیم معدل حدودا یک ماه پیش از برگزاری هر امتحان نهایی تعیین می گردد. زمان ثبت نام برای ترمیم معدل دی ماه ، از روز 10 آذر 1401 آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام برای ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۲ از 1401/11/8 آغاز شده است و کلیه داوطلبان ترمیم نمره می توانند تا پایان بهمن ماه یعنی تاریخ 1401/11/30 برای نام نویسی به مدارس بزرگسالان شهر محل سکونت خود مراجعه نمایند.

ثبت نام ترمیم معدل خرداد Moshavergroup.com

کلیه دانش آموزان که متقاضیان مشغول به تحصیل در زمان ترمیم معدل محسوب می شوند، باید به دفتر مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و بر اساس نمون برگ های انتخاب واحد، فیش پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل را به دفتر مدرسه ارائه نمایند.

زمان ثبت نام آزمون ترمیم معدل
زمان ترمیم معدل دی ماه زمان ترمیم معدل خرداد ماه زمان ترمیم معدل شهریور ماه

شروع ثبت نام از 10 آذر 1401

پایان ثبت نام 27 آذر 1401

شروع ثبت نام از 8 بهمن 1401

پایان ثبت نام یک ماه پیش از برگزاری امتحان نهایی

(توضیحات تکمیلی در بخش مهلت ثبت نام ارائه شده است، حتما مطالعه کنید)

شروع ثبت نام یک ماه پیش از برگزاری امتحان نهایی شهریور (مرداد ماه)

برگزاری آزمون ترمیم معدل در دو نوبت دی و خرداد قطعی است اما برای شهریور ماه هنوز بخشنامه ای اعلام نشده است.

شرایط ثبت نام آزمون ترمیم معدل

شرایط ثبت نام آزمون ترمیم معدل شرایط سخت و پیچیده ای نیست و تمامی دانش آموزان مدارس روزانه شاخه های نظری (تجربی، ریاضی و انسانی) و دانش آموزان مدارس روزانه شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای می توانند در آزمون ترمیم معدل ثبت نام کنند.  همچنین دانش آموزان مدارس بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد در تمامی شاخه های نظری کاردانش و فنی حرفه ای مجوز شرکت در این آزمون و ثبت نام ترمیم معدل را دارند.

علاوه بر دانش آموزان در حال تحصیل، تمامی فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام های آموزشی حتی قبل از سال 1384،  دانش آموزان و  فارغ التحصیلان نظام های آموزشی شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای، فارغ التحصیلان مدارس بین الملل و دارندگان گواهینامه های معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی ، طلاب حوزه های علمیه، دارندگان گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه و فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی فاقد کل یا بخشی از سابقه تحصیلی، و دانش آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود و سایر فارغ التحصیلان شاخه نظری دارای سوابق تحصیلی ناقص می توانند در این آزمون شرکت کنند.

افراد مجاز به ثبت نام ترمیم معدل و شرکت در آزمون ترمیم نمرات
  • دانش آموزان در حال تحصیل مدارس روزانه شاخه های نظری و شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای
  • دانش آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود
  • دانش آموزان مدارس بزرگسال
  • دانش آموزان آموزش از راه دور
  • ایثارگران
  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام های آموزشی حتی قبل از سال 1384
  • فارغ التحصیلان نظام های آموزشی شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای
  • فارغ التحصیلان مدارس بین الملل
  • دارندگان گواهینامه های معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی
  • طلاب حوزه های علمیه (حداقل سه پایه تحصیلی را در حوزه های علمیه با موفقیت گذرانده باشند.)
  • کلیه افراد دارای سوابق تحصیلی ناقص

با شرکت در طرح ترمیم معدل شما هیچ ضرری نخواهید کرد، در صورتی که در امتحانی که برای ترمیم معدل شرکت کرده اید نمره‌ بالاتری را کسب نکنید یعنی اگر نمره شما از بار اول هم کمتر بشود؛ نمره‌ بالاتر برای شما لحاظ خواهد شد.

داوطلبان چه برای ایجاد سابقه و چه برای ترمیم نمره تنها یکبار فرصت شرکت در امتحانات نهایی را دارند، اما این فرصت را دارند تا تعدادی از دروس خود را مثلا در امتحانات نهایی دی ماه امسال و بقیه را در امتحانات خرداد سال آینده امتحان بدهند و از این طریق معدل خود را بالا ببرند.

  • تمام دانش آموزان امکان شرکت در طرح ترمیم معدل را دارند.
  • فارغ التحصیلان به منظور شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور 1402 حتماً می‌بایست دیپلم خود را دریافت کرده باشند.
  • داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ اخذ کرده اند هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. سال های گذشته این امکان فقط برای فارغ التحصیلان بعد از سال ۸۴  فراهم بود.
  • رعایت مقررات نظام وظیفه در خصوص داوطلبان آقا لازم و ضروری است.
  • در ترمیم معدل کنکور، امکان ترمیم نمرات سوم و پیش دانشگاهی وجود دارد.
  • در ترمیم معدل، تمامی افراد با نمره‌ی کمتر از ۲۰ می‌توانند شرکت کنند، خواه نمره‌ی آن‌ها ۱۹.۷۵ باشد یا ۱۰، بنابراین فرصت بهبود نمرات امتحانات نهایی به همه‌ی افراد داده می‌شود.

ثبت نام ترمیم معدل ریاضی فیزیکثبت نام ترمیم معدل علوم تجربی

ثبت نام ترمیم معدل علوم انسانی

ثبت نام ترمیم معدل ریاضی فیزیک سالی واحدی

ثبت نام ترمیم معدل علوم تجربی سالی واحدی

ثبت نام ترمیم معدل علوم انسانی سالی واحدی

در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام نیز می توانید از تلفن ثابت با ما تماس بگیرید. ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

شماره تماس مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

مدارک ثبت نام ترمیم معدل

مدارک ثبت نام ترمیم معدل برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان متفاوت است. بنابراین ما هم به تفکیک آن ها را بررسی خواهیم کرد.

مدارک ثبت نام ترمیم معدل دانش آموزان مدارس روزانه و مدارس بزرگسال، آموزش از راه دور ،ایثارگران و داوطلبان آزاد:

  • نمون برگ ترمیم معدل متناسب با رشته تحصیلی (نمون برگ انتخاب واحد)
  • فیش واریزی هزینه ترمیم نمره (فیش پرداخت هزینه ثبت نام ترمیم معدل)

بدین ترتیب مدیران مدارس، به منظور تعیین وضعیت دانش آموز از نظر اشتغال به تحصیل در پایه دوازدهمی ا دانش آموز بزرگسال دارای دروس پایه دوازدهم، با مراجعه به سامانه سیدا و دفاتر اسنادی، سوابق تحصیلی متقاضی ثبت نام ترمیم معدل را بررسی و تأیید می نمایند.

مدارک ثبت نام ترمیم معدل فارغ التحصیلان دارای مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه در تمامی رشته ها:

  • نمون برگ ترمیم معدل متناسب با رشته تحصیلی
  • فیش واریزی هزینه ترمیم نمره (فیش پرداخت هزینه ثبت نام ترمیم معدل)
  • کپی کارنامه فارغ التحصیلی یا گواهی موقت قبولی پایان تحصیلات دوره متوسطه دوم که با اصل آن مطابقت داده شده باشد
  • کپی صفحه اول شناسنامه عکسدار و کپی کارت ملی به همراه اصل آنها جهت مطابقت آن ( توجه داشته باشید که در صورت وجود تغییرات و اصلاحات در شناسنامه، ارائه تصویر صفحه توضیحات ضروری می باشد)
  • ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir توسط متقاضی
  • ارائه مدارک تحصیلی حوزوی و معرفی نامه کتبی از مراجع ذیصلاح (جامعه الزهراء (س)؛ مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان) برای طلاب حوزه های علمیه، الزامی می باشد.

فایل نمون برگ های ترمیم نمرات در این بخش از مقاله ارائه شده است. با کلیک بر روی هر لینک فایل pdf نمون برگ مربوط به رشته و وضعیت تحصیلی خود را دریافت نمایید.

ترمیم معدل علوم تجربی

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل دانش آموزان تجربی کلیک کنید

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل فارغ التحصیلان تجربی کلیک کنید

ترمیم معدل ریاضی فیزیک

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل دانش آموزان ریاضی فیزیک کلیک کنید

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل فارغ التحصیلان ریاضی فیزیک کلیک کنید

ترمیم معدل علوم انسانی

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل دانش آموزان علوم انسانی کلیک کنید

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل فارغ التحصیلان علوم انسانی کلیک کنید

ترمیم معدل علوم و معارف اسلامی

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل دانش آموزان علوم و معارف اسلامی کلیک کنید

برای دریافت نمون برگ ترمیم معدل فارغ التحصیلان علوم و معارف اسلامی کلیک کنید

فرم اطلاعات مناطق و مدارس داوطلب آزاد اداره آموزش و پرورش

برای دریافت فرم اطلاعات مناطق و مدارس داوطلب آزاد اداره آموزش و پرورش نمون برگ شماره 10 کلیک کنید

برای دریافت فرم اطلاعات مناطق و مدارس داوطلب آزاد اداره کل آموزش و پرورش استان نمون برگ شماره 9 کلیک کنید

سامانه ثبت نام ترمیم معدل

تاکنون سامانه ای به عنوان سامانه ثبت نام ترمیم معدل طراحی و تاسیس نشده است و تمامی مراحل ثبت نام ترمیم معدل به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر مدرسه محل تحصیل داوطلبان صورت می گیرد. به محض انتشار اطلاعیه در این رابطه این مقاله به روز رسانی می گردد.

بعد از شرکت در آزمون ترمیم معدل، ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir  انجام می پذیرد و داوطلبان باید با مراجعه به این سایت آموزش پرورش ترمیم معدل خود را ثبت نمایند.

به منظور سهولت دسترسی شما عزیزان، لینک مستقیم ورود به سایت ثبت ترمیم معدل در جدول زیر قرار گرفته است.

مهلت ثبت نام ترمیم معدل

مهلت ثبت نام ترمیم معدل تا پیش از فرا رسیدن زمان برگزاری امتحانات اصلی مدارس ادامه خواهد داشت و داوطلبان فارغ التحصیل شده و دانش آموزان مهلت شرکت در ترمیم معدل را دارند. هر یک از دانش آموزانی که مایل به ثبت نام در این طرح هستند، می‌توانند تا پیش از آغاز امتحانات نهایی دی و خرداد نسبت به ثبت نام و استفاده از طرح ترمیم معدل مورد نظر اقدام کنند.

مهلت ثبت نام ترمیم معدل دی ماه تا پیش از شروع امتحانات نهایی یعنی 27 آذر 1401 تعیین شده و تا آن تاریخ فرصت شرکت در این آزمون برای متقاضیان فراهم می گردد. با توجه به اینکه امتحانات نهایی دی ماه از 3 دی ماه آغاز و تا 26 دی ادامه خواهد داشت بهتر است هر چه سریعتر در زمان ترمیم معدل ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

مهلت ثبت نام ترمیم معدل خرداد ماه تا پیش از شروع امتحانات نهایی خرداد تعیین شده است. با توجه به اینکه زمان مشخصی برای ثبت نام اعلام نشده است، بهتر است با مراجعه حضوری به مدرسه تحصیل خود یا مدارس بزرگسالان مهلت دقیق ثبت نام ترمیم نمره را از مدیران مدارس سوال کنید. چرا که با توجه به اطلاعات به دست آمده زمان ثبت نام مدارس با یکدیگر متفاوت است.

هزینه ثبت نام ترمیم معدل

هزینه ثبت نام ترمیم معدل از فارغ التحصیلان متقاضی شرکت در این آزمون که دیپلم خود را گرفته اند دریافت می گردد. این هزینه به منظور برگزاری امتحان مجدد برای این گروه از داوطلبان بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزان دریافت می‌شود که این مبلغ برای هر درس توسط شورای آموزش در اداره آموزش و پرورش هر استان تعیین می‌شود. سال های گذشته هزینه ترمیم معدل هر درس تقریبا ۲۰ هزار تومان تعیین شده بود.

ثبت نام ترمیم معدل معمولا یک ماه قبل از امتحانات نهایی آغاز می‌شود. ترمیم معدل در هر دو نوبت امتحانات نهایی خرداد و دی برگزار می‌شود. هر فردی فقط یکبار می‌تواند در ترمیم معدل شرکت کند و محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می‌کند وجود ندارد.

محل ثبت نام برای ترمیم معدل مدارس دولتی بزرگسالان است و دانش آموزان ثبت نام ترمیم معدل خود را باید در منطقه‌ای انجام دهند که امتحانات نهایی آن‌ها در آن منطقه برگزار شده است.

دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند که هر یک از فارغ التحصیلان تنها یکبار امکان استفاده از این طرح را خواهند داشت و این موضوع هیچگونه ارتباطی با پرداخت هزینه ترمیم معدل برای کنکور ندارد. کلیه دانش آموزانی که معدل و نمره کمتر از ۲۰ را دارند، می‌توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام ترمیم معدل

در این بخش از مقاله نحوه ثبت نام ترمیم معدل مورد بحث و بررسی واقع شده است. تمامی مراحل ثبت نام ترمیم معدل به صورت حضوری در دفاتر مدرسه محل تحصیل داوطلبان صورت می گیرد. بدین ترتیب متقاضیان با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام  آزمون ترمیم نمرات به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و درخواست خود را ثبت می نمایند.

ثبت نام دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره صرفاً به شیوه داوطلب آزاد و در کدمدرسه داوطلب آزاد انجام می گردد و ثبت نام در واحدهای آموزشی غیردولتی، آموزش از راه دور و یا وابسته به سایر سازمانها مجاز نمی باشد.

ثبت نام دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم مدارس روزانه و دانش آموزان مدارس بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد که متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی می باشند، توسط مدیر مدرسه محل تحصیل خود انجام شده و ارائه این دروس به صورت غیرحضوری می باشد.

فارغ التحصیلان متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم معدل علاوه بر منطقه/ناحیه/شهرستان محل اخذ مدرک فارغ التحصیلی خود، می توانند در سایر مناطق نیز اقدام به ثبت نام و شرکت در امتحانات دروس مربوط نمایند.

  • دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه شاخه نظری که متقاضی شرکت در کنکور گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود هستند، می توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی صرفاً در نوبت امتحانی دی ماه همان سال تحصیلی در آزمون دروس مربوطه ثبت نام و شرکت نمایند. لیست این دروس در جداول زیر با عنوان ایجاد سابقه تحصیلی مشخص شده است.
  • دانش آموزان مدارس بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد شاخه های نظری، کاردانش و فنی حرفه ای و دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه شاخه های کاردانش و فنی وحرفه ای برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می توانند با توجه به گروه آزمایشی مورد نظر بر اساس جداول زیر ثبت نام و در امتحان شرکت نمایند.
  • ستون سایر در جداول زیر شامل «فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظامهای آموزشی قبل از سال 1384، فارغ التحصیلان تمام نظام های آموزشی شاخه های کاردانش و فنی وحرفه ای، فارغ التحصیلان مدارس امور بین الملل و دارندگان گواهینامه های دوره متوسطه تطبیقی با مدرک معادل، طلاب حوزه علمیه، دانش آموزان شاخه های کاردانش و فنی وحرفه ای» می باشند که باید نسبت به ثبت نام ترمیم معدل اقدام و در امتحان مربوطه شرکت نمایند.

مراحل ثبت نام ترمیم معدل

مراحل ثبت نام ترمیم معدل برای دانش آموزان مشغول به تحصیل و فارغ التحصیلان کمی متفاوت است. بنابراین در این بخش به تفکیک توضیحات مربوط به هر دو گروه را ارائه می کنیم:

مراحل ثبت نام ترمیم نمره دانش آموزان مشغول به تحصیل اعم از دانش آموزان مدارس روزانه، مدارس بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های نظری، کاردانش و فنی حرفه ای برای شرکت در امتحانات نهایی از یک ماه قبل می توانند با مراجعه به دفتر مدرسه درخواست ترمیم معدل خود را ثبت نمایند.

برای این کار باید مدارک لازم یعنی نمون برگ ترمیم معدل متناسب با رشته تحصیلی (نمون برگ انتخاب واحد) را به همراه فیش واریزی هزینه ترمیم نمره (فیش پرداخت هزینه ثبت نام ترمیم معدل) به مدیر مدرسه ارائه کند.

دو نسخه از این نمون برگ انتخاب واحد از سامانه سیدا چاپ شده و بعد از رفع مغایرت احتمالی، به مهر و امضای مدیر مدرسه و همچنین امضای متقاضی ثبت نام ترمیم معدل می رسد که یک نسخه آن به متقاضی تحویل داده می شود و نسخه دیگر برای بایگانی در پرونده تحصیلی داوطلب ضبط می گردد.

از آنجایی که مدیر مدرسه با استفاده از سامانه فاینال final.medu.ir مسئولیت اطلاع رسانی برنامه امتحانات و انتشار کارت ورود به جلسه امتحان نهایی را برعهده دارد، با استفاده از نام کاربری که مدیر مدرسه در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا با ورود به my.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

مراحل ثبت نام ترمیم نمره فارغ التحصیلان در تمامی رشته ها و مدارس که در تمام نظام های آموزشی قبل از سال 84 فارغ التحصیل شده اند، فارغ التحصیل مدارس امور بین الملل، طلاب حوزه علمیه، دانش آموزان شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای هستند یا گواهی نامه های دوره متوسطه تطبیقی دارند، با هدف ایجاد سابقه تحصیلی آغاز می گردد.

همچنین تمام فارغ التحصیلان شاخه های نظری و پیش دانشگاهی که بعد از سال 84 دارای سابقه تحصیلی هستند اما مایل به ثبت نام ترمیم معدل هستند با هدف ترمیم نمرات دروس نهایی در این مسیر قدم می گذارند.

ثبت نام ترمیم معدل فارغ التحصیلان بدین صورت است که ابتدا با در دست داشت مدارک لازم که در بخش مدارک همین مقاله نام برده شد، به پورتال ادارات آموزش پروش استان و محل دریافت مدرک تحصیلی شان مراجعه می نمایید تا از آدرس محل ثبت نام، مدارک لازم، دریافت نمون برگ های درخواست ثبت نام ترمیم معدل، هزینه ترمیم نمره و نحوه پرداخت آن و … اطلاع یابید.

سپس حضورا به مدرسه مورد نظر مراجعه و نمون برگ های انتخاب واحد و ترمیم نمرات را به مدیر مدرسه تحصیلی تحویل می دهید.

مدیر مدرسه دو نسخه از این نمون برگ انتخاب واحد را از سامانه سیدا دریافت کرده و بعد از رفع مغایرت احتمالی، به مهر و امضای مدیر مدرسه و همچنین امضای متقاضی ثبت نام ترمیم معدل می رسد که یک نسخه آن در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت و نسخه دیگر در پرونده تحصیلی داوطلب بایگانی می گردد.

مدیر مدرسه اطلاع رسانی برنامه امتحانات و انتشار کارت ورود به جلسه امتحان نهایی را مطابق با اطلاعات سامانه فاینال در اختیار شما شرکت کنندگان آزمون نهایی قرار می دهد. با استفاده از نام کاربری که از مدیر مدرسه دریافت می کنید می توانید به my.medu.ir مراجعه و کارت ورود به جلسه خود را چاپ نمایید.

برای دریافت راهنمای ثبت نام ترمیم معدل دانش آموزان و راهنمای ثبت نام ترمیم معدل فارغ التحصیلان کلیک کنید

مراحل دریافت سابقه تحصیلی

مراحل دریافت سابقه تحصیلی پس از برگزاری آزمون نهایی آغاز می شوند. بعد از پایان فرآیند امتحانات نهایی گواهی اولیه ایجاد سابقه تحصیلی صادر و به دانش آموز ارائه می گردد و سپس متقاضی با مشاهده اعلام نتایج اولیه، اگر از نتیجه خود ناراضی باشد می تواند درخواست اعتراض خود را به مدرسه محل ثبت نام ترمیم معدل اعلام کند.

پس از بررسی های لازم اعلام نتایج نهایی صورت گرفته و گواهی نهایی ایجاد سابقه تحصیلی چاپ و صادر می گردد. متقاضی با مراجعه و ثبت نام سامانه ساهت (sahat.medu.ir یا dipcode.medu.ir) اطلاعات کد سوابق تحصیلی خود را تایید و دریافت می نماید.

اگر در ورود به سامانه دچار مشکل شدید می توانید با از تلفن ثابت ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را متخصصان و مشاوران تحصیلی مشاور گروپ دریافت نمایید. ما همه روزه حتی ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

9099071613

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید نگران نباشید، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوره ترمیم معدل

یکی از نگرانی‌ های داوطلبان کنکور، به موضوع تاثیر معدل در کنکور سراسری مربوط می‌شود. برخی از داوطلبانی که معدل آن‌ها بالا نیست ممکن است اینگونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند.

همین مسئله موجب می‌شود که این احساس موجب دلسردی آنان از شرکت در آزمون سراسری 1402 می‌شود. خبر خوبی که می‌توان به این دسته از داوطلبان داد این است که می‌توانند از ترمیم معدل برای جبران نقایص خود استفاده کنند. داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری از امکانی تحت عنوان ترمیم معدل برخوردار هستند.

چندین سال است که سخن از حذف تدریجی کنکور سراسری 1402 به میان آمده، اما بعد از گذشت بیش از ده سال، هنوز خبری مبنی بر حذف کنکور سراسری منتشر نشده است. در راستای اجرایی شدن حذف تدریجی کنکور، پذیرش دانشجو باید بر اساس سوابق تحصیلی افراد انجام بگیرد.

به همین دلیل است که، هرساله شاهد افزایش تاثیر معدل بر نتیجه‌ کنکور هستیم تا جایی که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 به 40 درصد تاثیر قطعی رسیده است و این اتفاق به این معنی است که داشتن معدل بالا در پذیرش داوطلبان در کنکور سراسری تاثیر دارد.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم داوطلبان فرصت دارند یک بار برای هر درس در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند، در دو نوبت دی ماه سال 1401 و خرداد ماه سال 1402 فرصت ترمیم معدل دارد، بدین ترتیب متقاضیان کنکور سراسری برای ایجاد سوابق تحصیلی یا ترمیم نمره می‌توانند برنامه ریزی کنند اگر نمی‌توانند در آزمون ترمیم معدل دی ماه شرکت کنند در آزمون ترمیم نمرات خرداد شرکت کنند؛ آنها می‌توانند به دلخواه در هر نوبت شرکت کنند.


ما در این مقاله مشاور گروپ تلاش کردیم کامل ترین راهنمای ثبت نام ترمیم معدل را ارائه کنیم. از نحوه ثبت نام، هزینه و مدارک لازم برای ترمیم نمرات سخن گفتیم. شما متقاضیان گرامی باید در زمان ثبت نام ترمیم معدل به همراه مدارک لازم به دفاتر مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و اقدامات ایجاد سوابق تحصلی و شرکت در آزمون ترمیم نمره امتحان نهایی را انجام دهید.

اگر شرایط ویژه ای دارید یا سوالی دارید که پاسخ آن را در این مقاله نیافتید، می توانید همه روزه حتی ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب با ما تماس بگیرید. ما در تمامی این ساعات آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

شماره تماس مشاور گروپ

تماس از تلفن ثابت

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس مشاور گروپ و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

✔️زمان ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۲ چه تاریخی آغاز می گردد؟

✔️زمان ترمیم معدل ۱۴۰۲ پیش از برگزاری هر آزمون نهایی تعیین شده است. برای اطلاع از اینکه ترمیم معدل چه زمانی است به مقاله مراجعه کنید. مهلت ثبت نام ترمیم معدل دی ماه ۱۴۰۱ ، خرداد و شهریور ۱۴۰۲ ارائه شده است

✔️سامانه ثبت نام ترمیم معدل چیست؟

✔️برای اطلاع از سایت ثبت نام ترمیم معدل مقاله را مطالعه نمایید. همانطور که می دانید در برخی مراحل داوطلبان آزمون ترمیم نمرات باید با مراجعه به سایت آموزش پرورش ترمیم معدل خود را ثبت نمایند.

✔️نحوه ثبت نام ترمیم معدل چگونه است؟

✔️راهنمای ثبت نام ترمیم معدل مطابق با جدید ترین شیوه نامه اجرایی نحوه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات دروس نهایی دوره دوم متوسطه در این مقاله ارائه شده است.

3.4/5 - (117 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رامین

    سلام روزتون بخیر ،
    ببخشید بنده سال ۹۳ فارغ التحصیل رشته ریاضی فیزیک شدم ، و میخواهم کنکور تجربی بدم،
    جسارتا خواستم بدونم از بین دروس زمین شناسی یا علوم اجتماعی و سلامت و بهداشت باید کدوم ها را ایجاد سابقه کنم ؟
    و بنده تا مقطع ارشد دانشگاه بودم و الان سربازیم ،برای ترمیم الان فقط کپی گواهی موقت و ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی رو دارم ،آیا همین‌ها کافیه یا اصل خود مدرک هم باید باشه ؟
    چون اصل مدرک و ریز نمرات و گواهی موقت دست دانشگاه هست .
    ببخشید سوالام زیاد شد ،
    خیلی ممنونم بابت راهنماییتون

    پاسخ
  2. Ati

    تروخدابگید که تمید میکنن من رفتم مدرسه زمانش هنوزتموم نشده بود ولی گفتن که تموم شدهه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی