روش 100 زدن فلسفه و منطق در دو ماه + روش خواندن برای کنکور

روش 100 زدن فلسفه و منطق

جهت مشاوره در زمینه روش 100 زدن فلسفه و منطق در دو ماه + روش خواندن برای کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش 100 زدن فلسفه و منطق برای بسیاری از داوطلبان کنکور انسانی همیشه مورد سوال است بخصوص داوطلبانی که به دنبال قبولی در رشته ای تاپ گروه علوم انسانی هستند  که عموما این رشته ها در زیر گروه یک کنکور علوم انسانی هستند.

روش 100 زدن فلسفه و منطق


روش خواندن فلسفه برای کنکور

روش 100 زدن فلسفه و منطق , فلسفه نسبت به منطق درسی حفظی تر هست و تنها کاری که باید بکنید اینه که مطالب رو به حافظتون بسپارید . اما مطالب حفظی معمولا مرور نیاز دارند و با این مرور می تونید مطمئن باشید توانایی ارائه مطالب رو سر جلسه امتحان دارید . البته بخش هایی مثل علل اربعه و نظریه مثل نیاز به درک مفهوم و تحلیل و زمان بیشتری برای یادگیری دارن . حتما نمونه سوالات امتحان های اخیر رو مورد مطالعه و بررسی قرار بدید ؛ زیرا هم می تونید چیز هایی که خوندید رو مرور کنید و هم با روند طرح سوال از این دو مبحث بیشتر آشنا شید.

روش 100 زدن فلسفه و منطق , بی‌شک یکی از دروس مهمی که برای داوطلبان انسانی حائز اهمیت هست فلسفه و منطق می‌باشد . در چند سال اخیر سؤالات آن برای داوطلبان کنکور انسانی کاملاً مفهومی شده است و مبتنی بر فهم و درک عمیق مطالب کتاب درسی در کنار قدرت ذهنی برای ایجاد ارتباط بین مطالب است؛ یعنی باید دانش آموزان طوری به آن تسلط پیدا کنند که بین مباحثی که خوانده‌اند ارتباط مفهومی پیدا کنند.

مشاور گروپ در پایان این مطلب برای شما نحوه‌ی مطالعه‌ی این درس را از زبان رتبه‌های برتر و کسانی که درصد بالایی زده‌اند برای دانلود قرار داده‌ایم. لازم به ذکر هست که اگر شما از شیوه‌ی دیگری استفاده می‌کنید که در ان به نظر موفق خواهید شد تغییر ندهید و این شیوه‌ها حکم قطعی نیست یا اینکه با سطح آمادگی شما پاسخگو نباشد.

روش 100 زدن فلسفه و منطق , فلسفه و منطق یکی از دروس پر چالش و البته دشوار کنکور علوم انسانی است که در زیر گروه یک ضریب 9 دارد.
در زیر گروه دو ضریب 3 و در زیر گروه سه ضریب 6 دارد و نشان می دهد که تاثیر کلیدی و بسزایی در رتبه سازی دارد.
همانطور که می دانید در کنکور علوم انسانی تست های فلسفه و منطق از سه کتاب منطق سال سوم و پیش دانشگاهی است.

روش 100 زدن فلسفه و منطق در کنکور سراسری 1402

 روش 100 زدن فلسفه و منطق : از کتاب سال سوم از 25 تست درس فلسفه و منطق تقریبا 5 تست می آید . با توجه به اینکه فلسفه و منطق درسی حفظی است لذا می تواند در مدت زمانی کم و البته با پشتکار و مداومت به مرور به هر 5 تست فلسفه منطق سال سوم پاسخ داد.

درس فلسفه و منطق ، یکی از مهمترین درس های گروه علوم انسانی است که در تمامی زیر گروه های این رشته از ضریب بالایی برخوردار است . همچنین برای آن دسته از افرادی که می خواهند این رشته را در دانشگاه ادامه دهند مهمترین درس محسوب می شود.

اما نکته کلیدی :

روش 100 زدن فلسفه و منطق : دقت کنید که دیدگاه شما برای مطالعه ی فلسفه باید دیدگاهی انتقادی و سوالی باشد . در واقع هدف از مطالعه ی کتاب فلسفه این نیست که مطلب مورد نظر را با حداکثر سرعت بخوانید و تصور کنید که بالاخره آن را خواندید ، زیرا فهم ناقص نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه باعث می شود که به تست های این درس غلط جواب دهید و نمره های منفی بیاورید . پس باید مطالعه ای آرام به همراه توقف های مکرر داشته باشید. در واقع شما نیاز دارید که برخی صفحات را بیشتر از یک بار بخوانید.
تاکید بیشتر بر مطالعه ی دقیق و عمیق است تا مطالعه ی زیاد.

به یاد داشته باشید که ممکن است از اینکه با هم کلاسی های خود گروه هایی را برای مطالعه ی این درس تشکیل دهید ، نتایج مفید و سودمندی به دست آورید . مطالعه ی فلسفه ساده نیست.

خیلی از بزرگان آن را گونه ای عذاب توصیف کرده اند . مجددا تاکید می شود که دیدگاهی انتقادی داشته باشید و نقل قول های دانشمندان را به نقد بکشید. ایده ی اصلی هر درس را استخراج کنید و با کلمات خودتان آن را بصورت ساد بیان کنید. ( مهمترین کاری که شما باید انجام دهید ).

استدلالات و استنتاجات برشمرده را به صورت خلاصه نویسی به همراه داشته باشید و به صورت مستمر و مداوم به مرور آنها بپردازید.
با دید باز نظریات فلاسفه ی مختلف را مورد بررسی قرار دهید و هیچگاه به درست یا غلط بودن این فرضیات توجه نکنید . ساده بگویم : قضاوت ، ممنوع!

مثال های نقض این نظریات و فروض را حتما در پایان نظریات ، یادداشت کنید . این کار به منظم شدن افکار شما کمک می کند و به آن جهت می دهد .
سرانجام همواره به یاد داشته باشید که تمرکز کافی برای مطالعه ی فلاسفه بسیار ضروری است.

گذشته برنمیگردد و آینده هنوز معلوم نیست
الان رو دریاب
بعضی ها هم هستن که هیچ اطلاعی از نحوه درس خوندن ندارن و فکر میکنن ساعت مطالعه بالا به تنهایی عامل موفقیته

اردیبهشت و خرداد ، زمان جابجایی رتبه ها !
با برنامه خوب و حساب شده از این دوماه استفاده کن

Untitled 1

نحوه مطالعه و روش 100 زدن درس فلسفه و منطق از زبان رتبه های برتر

   علی ولایی :

رتبه ۱ گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری ۹۳ با ۵۷.۴ درصد

روش 100 زدن فلسفه و منطق : فلسفه و منطق جنبه مفهومی دارد به جز فلسفه سال سوم که حافظه محور است، اما فلسفه سال چهارم را باید ابتدا فهمید و سپس به خاطر سپرد و سپس برای تثبیت مطالب تست زد؛ هر چند که تست خوب برای این درس نیست و اساتید هم درمورد پاسخ صحیح اتفاق نظر دارند. در جلسه کنکور هم در بسیاری از سوال ها بین سه تا گزینه شک داشتم و فقط می توانستم یک گزینه را با اطمینان حذف کنم.

منطق کنکور

زینب امیربکایی

رتبه ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری ۹۲ با ۶۵.۴ درصد

روش 100 زدن فلسفه و منطق : درس فلسفه منطق درسی است که نیاز به یک معلم خوب و توانمند دارد. من از سال سوم این درس را خیلی دقیق خواندم. سال چهارم هم گام به گام پیش رفتم تا توانستم به جزئیات و مفاهیم دشوار فلسفه سال چهارم مسلط شوم؛ حتی در بعضی مفاهیم مطالعه ای فراتر داشتم.

فاطمه رحیمی

رتبه ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری ۹۳ با ۵۳.۴ درصد

روش 100 زدن فلسفه و منطق : در این درس مبنای اصلی من تا روز آخر جمع بندی کتاب های درسی بود و به علت نبودن منابع کافی برای فلسفه و منطق بیشتر تکیه من بر متن کتاب بود و در هفته دوبار مطالعه این درس را در برنامه های درسی خود داشتم.

سعید زاهد

رتبه ۱۹ گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری ۹۴ با ۸۵.۴ درصد

روش 100 زدن فلسفه و منطق :  هر شب درس فلسفه و منطق را حدود نیم ساعت مرور می کردم. انجام اینکار برای جمع بندی این درس، بسیار مفید بود و باعث می شد در ذهنم تثبیت شود و هرگز فراموش نکنم.

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات کنکوری عضو کانال تلگرام مشاور گروپ شوید

657 2 3

4.5/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش 100 زدن فلسفه و منطق در دو ماه + روش خواندن برای کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه

    آینده شغلی این رشته چطوره منم رشتم فلسفه هست

    پاسخ
  2. احسانی

    سلام
    من لیسانس فلسفه دارم،از دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره)قزوین ورودی سال ۸۵.استادای خیلی خیلی خوبی داشتم،آقای دکتر حسامی فر،دکتر حیدری،دکتر حکاک،دکتر باقرشاهی،دکتر سیف،دکتر فتح طاهری..‌.انشاالله سلامت باشن.فلسفه درس بسیار شیرینیه فقط کافیه بادقت و مشتاقانه بخونیم.با آرزوی موفقیت برای همه کنکوری ها

    پاسخ
  3. امیر محمدی

    بخاطر فلسفه که دیدم اومدم کنکورسال ۷۵فلسفه رو ۱۰۰زدم بارتبه ۷۵۶ یادش بخیر یادآوری خوبی بود.دقیقا درست گفتین برخلاف بقیه دروس فلسفه یعنی آرام خوندن وفکر کردن نسبت به جمله ای که خوندیم.

    پاسخ
  4. مرضیه

    مطالب مفیدی بود
    سپاس

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      خواهش میکنم. انجام وظیفه بوده.
      اگر احساس میکنید نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر و تخصصی تری دارید با مشاوران اختصاصی کنکور سراسری در مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی