تست زنی فوق حرفه ای ؛ ویژه داوطلبانی که می خواهند پزشکی قبول شوند

تست زنی فوق حرفه ای

جهت مشاوره در زمینه تست زنی فوق حرفه ای ؛ ویژه داوطلبانی که می خواهند پزشکی قبول شوند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تست زنی فوق حرفه ای : علت نتیجه نگرفتن خیلی از بچه ها با اینکه خوب درس میخونن و خوبم بلدن اشتباه تو روش تست زنیه. خب ما هم روش تست زنی تو خونه رو میگیم هم سر امتحان … در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید …

تست زنی فوق حرفه ای

اول خونه (تست زنی فوق حرفه ای در خانه)

تست زنی فوق حرفه ای »  یه روش خیلی خوب تو سال چهارم واسه تست زنی(البته بعد از مسلط شدن به مطالب درس و حل کردن تمرین های کتاب) اینه که بیاین تو هر درس یه کتاب تست رو بردارین و متناسب با زمانی که تو هفته به خوندن اون درس اختصاص میدین دو در میون یا سه در میون بدون زمان حل کنین تا خوب خوب درس رو یاد بگیرین و مطالب تو ذهنتون حک بشه.

تست زنی فوق حرفه ای »  بعد (حالا نه الزاما همون جلسه مطالعاتی یا حتی همون هفته) بیاین اون سوالایی رو که حل نکردین با زمان حل کنین و از خودتون امتحان بگیرین و درصدتونو حساب کنین. این کار اولا یه مدیریت زمان خوبه واسه عقب نیفتادن تو هیچکدوم از درس ها. دوما باعث میشه مهارت شما تو تست زنی بره بالا و با زمانی که تو امتحان واسه حل سوالا براتون گذاشته شده کنار بیاین.تست زنی فوق حرفه ای 

تست زنی فوق حرفه ای » دوم سر جلسه امتحان:

شاید یه اسمی از تکنیک ضربدر-منها و زمان نقصانی شنیده باشین.

اولا من پیشنهاد میکنم که به ترتیب خود دفترچه به درس ها پاسخ بدین. خب حالا شروع میکنیم به حل کردن سوالات.

سوالا به سه دسته تقسیم میشن:

تست زنی فوق حرفه ای »  سوالای آسون که با نگاه اول راه حل و جوابش به ذهنتون میاد و راحت حل میشن که خب بهشون جواب میدین دیگه.
سوالایی که یکم مشکلن و نیاز به یکم سر و کله زدن دارن ولی میدونین که حل میشن و همینطور سوالایی که راه حلش رو بلدین ولی خب از ذهنتون پریده یا الان به ذهنتون نمیاد. اینا رو با یه علامت مثل ضربدر معلوم میکنین و ازشون رد میشین.
سوالایی که اصلا بلد نیستین یا خیلی وقت میگیرن. اینا رو با یه علامت دیگه مثل منها یا دایره معلوم میکنین و بازم ازش رد میشین.

در حین اینکه دارین این کارا رو میکنین حواستون به زمانم باشه. باید زودتر از زمان مشخص شده ی هر درس، اونو تموم کنین. مثلا ۲۰ تا سوال ادبیات رو به جای ۱۸ دقیقه تو ۱۵ دقیقه حل کنین.

با این کارا طبق برنامه ریزیمون باید زودتر از پایان زمان آزمون به آخر دفترچه برسین. خب حالا برمیگردین و به سوالای نوع ۲ پاسخ میدین. اگه اونا رو تموم کردین و بازم وقت اضافه داشتین میرین سراغ اون سوال سنگینای درجه ۳

با این کار دیگه سر جلسه وقت کم نمیارین و مطمئن هستین که به بهترین حالت از زمانتون سر جلسه امتحان کردین و دانشتونو به بهترین نحو پیاده کردین.تست زنی فوق حرفه ای

هنگام تست زدن باید به سه اصل مهم توجه کرد:

زمان، سرعت و دقت

تست زنی فوق حرفه ای »   دانش‌آموزانی که در آزمون شرکت می‌کنند همیشه از نداشتن زمان کافی برای جواب دادن و تعداد سؤالات شکایت می‌کنند. بعضی‌ها مدت زیادی را برای حل یک تست می‌گذارند و در آخر آزمون، هنوز تعدادی از سؤالات مانده که نخوانده‌اند .

گروهی از دانش‌آموزان هم به دلیل ترس از نداشتن وقت کافی خیلی از سؤالات را سطحی می‌خوانند و سریع جواب می‌دهند و نه تنها نمره‌ی مثبت نمی‌گیرند بلکه به دلیل نمره‌ی منفی در بسیاری از آزمون‌ها ترازشان افت می‌کند.

v نکات مهمی که باید در تست زدن رعایت شوند:

1- بررسی سریع و اجمالی

در ابتدا به تعداد و نوع سؤال‌ها دقت کنید و سؤال‌ها را به طور دقیق بخوانید و وقت خود را بر اساس آسانی و سختی سؤال‌ها زمان‌بندی کنید.

2- زمان

 تست زنی فوق حرفه ای » زمان یکی از مهم‌ترین عواملی است که قبل از تست زدن باید در نظر گرفت. سعی کنید وقت خود را با توجه به ارزش سؤال‌ها زمان‌بندی کنید. بسیار مهم است مدت‌زمانی که برای پاسخ‌گویی هر سؤال در نظر می‌گیریم با مدت‌زمانی که برای پاسخ‌گویی آن سؤال تعیین‌شده هماهنگ باشد.

خوب است که دانش‌آموز برای ایجاد هماهنگی در زمان و پاسخ دادن در منزل شرایطی شبیه به کنکور را برای خودش به وجود بیاورد و مدت‌زمانی را مشخص کند و به تعدادی سؤال با زمانی مشخص پاسخ دهد.

3- سرعت عمل

سرعت عمل، عامل دیگری است که در تست زدن اهمیت دارد. معمولاً کسانی که تمرکز بیش‌تری دارند و مطالب را خوب‌ خوانده‌اند در پاسخ‌گویی، حضور ذهن دارند و با سرعت عمل بیش‌تری پیش می‌روند.

· برای این‌که در تست زدن سرعت عمل داشته باشید، تمرین کنید.

4- دقت

عامل مهم دیگر در تست زدن دقت است. در پاسخ به سؤال‌های چهارگزینه‌ای باید دقت کنیم خانه‌ی پاسخ‌نامه را اشتباه پر نکنیم و سؤال و جواب‌ها را با دقت بخوانیم.تست زنی فوق حرفه ای

نکات ریزی در سؤال‌ها است که ممکن است دانش‌آموز را دچار اشتباه کند:

تست زنی فوق حرفه ای »  سؤال‌هایی که آخرشان به کلمه‌ی ”می‌شود” و ”نمی‌شود” ختم می‌شود ممکن است داوطلبی را که سؤال را دقیق نمی‌خواند گمراه کند و در نتیجه گزینه را اشتباه انتخاب کند.

· در آزمون‌های چهارگزینه‌ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارند و ممکن است داوطلب با خواندن اولین گزینه، آن را صحیح بداند و از خواندن سه گزینه‌ی دیگر خودداری کند. توجه داشته باشید که چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه‌ی آن‌ها صحیح‌ترین را انتخاب کنید.

· در موقع حدس زدن معمولاً اولین حدس شما درست است؛ بنابراین زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید مگر در مواقعی که مطمئن هستید.

· پاسخ‌هایی را که می‌دانید غلط است کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخ‌ها را کم کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح بیش‌تر شود.

· سؤال‌های آسان را زودتر جواب دهید. اگر احساس می‌کنید سؤالی پیچیده است، وقت خودتان را زیاد روی آن سؤال تلف نکنید. کنار آن علامت بگذارید تا بعداً به آن پاسخ دهید.

· همه‌ی سؤال‌ها را جواب ندهید. سؤال‌هایی که شانسی پاسخ می‌دهید احتمال موفقیت‌تان را کم‌تر می‌کند؛ چون هر پاسخ منفی، نمره‌ی منفی دارد؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید از پاسخ‌های شانسی پرهیز کنید.


مشاور گروپ


✅ از همین الان تا خود کنکور فقط باید از جونت مایه بذاری! با برنامه پیش بری! اشتباهاتتو کم کنی! وقت تلف نکنی و ….
اره اون موقع میشه!
من_بهت_قول_میدم بشه…?
با تهيه برنامه 7 ماهه مشاور گروپ ميتوني طي 7 ماه ، 17-13 مرتبه درساتو بخوني و مرور كني و با يه تسلط عالي بري سر جلسه كنكور ?
با برنامه 7 ماهه مشاور گروپ ميتوني همين امسال پزشكي و دندون پزشكي رو بدست بياري ?
برنامه 7 ماهه ويژه شخص خودت طراحي ميشه يعني در طراحي اين برنامه تمامي ساعات شخصي شما از جمله : ساعت كلاس هاي مختلف و مدرسه و … در نظر گرفته شده در نتيجه شما ميتونيد بهره فوق العاده اي از اين برنامه ببريد و همين امسال پزشكي رو بدست بياريدد ✌️
براي كسب اطلاعات بيشتر و تهيه برنامه 7 ماهه شخصي ، با شماره زیر تماس بگیرید…



رتبه های برتر


مدل های مختلف تست زنی فوق حرفه ای 

تست زنی از نوع آموزشی یا تمرینی
تست زنی از نوع آزمونی
تست زنی از نوع جمع بندی

تست زنی فوق حرفه ای با تست زنی آموزشی

به جرات میتونیم بگیم که تست زنی آموزشی از مهم ترین کار هایی است که یک کنکوری موفق باید بارها و بارها در سال منتهی به کنکور سراسری اون رو انجام بده. شما به طور طبیعی بعد از مطالعه هر درس و هر مبحثی، به خصوص مباحث محاسباتی نیاز دارید که تعداد زیادی تست رو پیرامون اون مبحث خاص بررسی کنید. هدف از تست زنی آموزشی، یادگیری اصولی و حرفه‌ای مباحث مختلف کنکور سراسری است.

نکات و توصیه های مهم:

تست زنی فوق حرفه ای » در حل تست‌های آموزشی نياز به گرفتن وقت و درصد نيست. صرفاً اين نوع از تست زنی برای یادگیری هرچه بهتر مفاهیم درسی کاربرد داره. بنابراین هدف شما از تست زنی آموزشی، درگیر شدن با تست های مختلف است، برای اینکه این کار به شما کمک میکنه که درک درستی از هدف طراح اون تست به دست بیارید.


تست های کنکور های گذشته میتونه بهترین منبع شما برای تست زنی آموزشی باشه. بنابراين بايد در این مرحله از يادگيری، از تست‌های كنكور سراسری سال‌های گذشته استفاده کنید و بعد از اینکه تست های کنکورهای سراسری رو به خوبی و به طور کامل بررسی کردید، میتونید سراغ تست های تالیفی استاندارد برید.

این نکته رو همیشه مدنظر داشته باشید که بعد از پاسخ دادن و حل تست های آموزشی، حتما و حتما جواب و راه حل خودتون رو با پاسخ نامه کتاب کمک آموزشی تون چک کنید. این کار میتونه بهتون کمک کنه تا با روش هایی که شما رو در رسیدن هر چه سریع تر به جواب تست‌ها یاری میکنه، آشنا بشید.

تست زنی فوق حرفه ای »   در دروس اختصاصی با شروع مطالعه ‌ی هر مبحث جديد بايد مثال‌ها و تمرین‌های جزوه و كتاب درسی رو حتما بررسی کنید و پس از اون، تعدادی از مجموعه تست‌های همون فصل رو از كتاب كمک آموزشي پاسخ بدید؛ مثلاً اگر فصل مدنظر شما ۱۵۰ تا تست داره، ۳۰ تای اون رو در مرحله‌ی اول (برای تست‌های اوليه، پس از پاسخ به هر سؤال جواب خودتون رو با پاسخ‌نامه تطبيق دهيد) بزنيد و بقيه‌ی تست‌ها رو برای روزهای بعدی تقسيم كنيد.

برای دروس عمومی، بهتره بین مطالعه و تست زنی کمی فاصله بیوفته تا تست زنی ارزش بیشتری برای شما داشته باشه، البته برای درس عربی و مبحث هایی مثل قرابت معنایی و آرایه های ادبی، توصیه میکنیم بلافاصله بعد از مطالعه درسنامه کتاب کمک آموزشی و همینطور بعد از تدریس دبیر، بلافاصله تست زنی آموزشی رو انجام بدید.

حتماً تست‌ها رو علامت‌‌گذاری كنيد تا در دفعه‌های بعدی (تكرار تست‌ها) بدونید کدوم تست‌ها رو بايد مجدداً پاسخ دهید.میتونید از علامت‌هايی مانند ” ص: درست، غ: غلط، ن: نزده، !: نكته‌دار و …” استفاده کنید..

نكته‌هايی كه در حین تست زنی با اون ها رو به رو میشید رو در دفتر خلاصه‌نويسی يا نكته‌برداری خودتون بنويسید تا در زمان دوره كردن و يا شب قبل از امتحان به اون ها مراجعه كنید.تست زنی فوق حرفه ای
تست زنی آزمونی

در واقع تست آزمونی، همون مجموعه تست‌هایی است که دانش آموزان در خانه برای خودشون در قالب آزمون برگزار می کنند و به گونه‌ای، خودشون رو محک میزنند.
دراین مرحله شما باید وقت بگیرید و درصد پاسخگویی تون رو نیز به دست بیارید. این کار باعث میشه مهارت و یا عدم تسلط و اشکالات خودتون رو در هر مبحث مشخص کنید و برای رفع این مشکلات تلاش بیشتری انجام بدید.

نکات و توصیه های مهم تست ارزیابی:

براي تهيه‌ی تست‌های اولين آزمون تون میتونید از تست‌های نكته‌دار، اشتباه پاسخ داده شده و همینطور نزده‌های خودتون كه در تست‌های آموزشی علامت‌دار کردید استفاده کنید، بهتره این تست ها رو چندین و چند بار مورد بررسی قرار بدید تا تمامی زوایای اون تست رو بررسی کرده باشید.تست زنی فوق حرفه ای 

هنر آزمون دادن رو (شيوه‌، ترتيب و فن‌ آزمون دادن) در زمان برگزاری آزمون رعايت كنید.

بررسی تست‌های آزمونی قبل از شرکت در آزمون های آزمایشی میتونه نتیجه فوق العاده ای برای شما در پی داشته باشه. این کار باعث میشه که قبل از شرکت در آزمون آزمایشی بتونید فضای این آزمون رو برای خودتون تجسم کنید. برگزاری آزمون ارزيابی جزو برنامه‌ی هفتگی شماست پس بايد جای مشخصی برای اون در برنامه ریزی تون داشته باشید.

پس از برگزاری آزمون ارزيابی، پاسخ‌های خودتون رو به‌طور كامل بررسی كنید و نكته‌های مهم رو حتما در برگه‌ی خلاصه‌نويسی يا دفتر نكته‌برداری به عنوان نكته‌ی آموزشي يادداشت كنید تا در فاصله‌های منظمی به طور مداوم خلاصه ها رو مرور کنید.

نیاز دارید که در بعضی از روزهای هفته حداقل ۲ آزمون ارزيابی (بين ۲۰ تا ۲۵ تست) از مبحث‌های تدريس شده برگزار كنید تا از تسلط خودتون درباره مطالب مطمئن بشید. در اين مورد میتونید بعد از بهره‌گيری از تست‌های علامت‌دار و تست‌های باقیمانده از كتاب‌های كمک آموزشی كه برای آزمون‌های استاندارد طراحی شدن استفاده كنید.

تست برای جمع بندی

تست زنی فوق حرفه ای »   بعد از این که شما تمام موضوعات و مطالب رو به خوبی مطالعه کردید و با بررسی تست های آموزشی، یادگیری خودتون رو کامل کردید و همینطور پس از حل کردن تست های ارزیابی ، نقاط ضعف و قوتی که داشتید رو شناختید و تسلط خودتون نسبت به مباحث مختلف بیشتر شد، وقت اون رسیده که سراغ تست‌های جمع بندی برید. در این مرحله شما همراه با دوره‌ی مطالب خلاصه شده شروع به جمع بندی مباحث میکنید.
بهترین زمان برای تست‌های جمع بندی ، پایان تابستان ، پایان ترم اول (دی ماه) ، ایام نوروز و خرداد ماه است

نکات و توصیه های مهم تست زنی فوق حرفه ای »

قبل از بررسی تست‌های جمع‌بندی، به خلاصه‌ی خودتون درباره اون مبحث نگاهی بکنید.

در ابتدا تست‌هايی رو كه علامت‌دار كرده‌اید (از تست‌های آموزشی و ارزيابی) رو کامل بررسی کنید و حتما زمان بگیرید و درصدگیری کنید.

 تست زنی فوق حرفه ای »  چنان‌ چه تعداد تست‌های علامت‌دار كافی نبود، میتونید از كتاب آزمون‌های كمک آموزشی که دارید استفاده کنید. بايد تست‌های جمع‌بندی تمام مبحث درنظرگرفته رو پوشش دهید.

حتما جواب تست‌های نكته‌دار و يا تست هایی که به اشتباه حل کردید رو بررسی کنید و نكته‌های مهم اون رو در كلاسور خلاصه‌نويسی که دارید، ثبت كنید.

توصیه : مطمئن باشید هر چه قدر حجم تست های که در طول هفته کار می کنید بیشتر باشد حتما نتایج درخشان تری نیز کسب خواهید کرد . هیچ وقت فکر نکنید تعداد تست هایی که زده اید کافی است و دیگر نیاز به زدن تست ندارید. بلکه می بایست برای هر درس تعداد بسیار زیادی تست را در قالب آموزشی و زمان دار پاسخ دهید و حتی بعضی از تست ها را برای چند بار پاسخ دهید. حتما تعداد تست هایی را که برای هر درس می زنید در کنار ساعات مطالعه خود در دفتری یادداشت کنید و سعی کنید هفته ای حداقل پنج تا ده تست به تعداد تست های هفته قبلی خود بیفزایید.

هشدار : توجه به این نکته ضروری است که زدن تست های زمان دار آخرین مرحله برای آمادگی قبل از آزمون است و بهتر است تا زمانی که به مطالب آموزشی دروس تسلط کافی پیدا نکرده اند به سراغ تست های زمان دار نروند.

مشاور گروپ


? ديگه جملات تكراري تا كي ؟!


بلي ! من از موجوداتي حرف ميزنم كه از شروع هر كاري شروع به منفي بافي ميكنن و اين منفي بافي و انرژي منفي شونو به شما هم منتقل ميكنن ! تابستون كه بود اينا ميگفتن : بابا ما دوم سومو نخونديم خوب ! حالا چطور بايد امسال اينا رو جمع كنيم ؟!
تابستون گذشت و بچه هايي كه تلاش كردن ، موفق شدن دوم و سومو بخونن و جمع كنن …

اول مهر رسيد اينا گفتن : بابا مگه تو ٩ ماه ميشه موفق شد ؟! بي خيال بابا اصن نشدنيه ! ببين اصن ما چه مشكلات اساسي اي تو درسا داريممم !!!

نيمسال اول گذشت و اونايي كه تلاش كردن تونستن مشكلات اساسي شونو رفع كنن …
و اما نيمسال دوم فرا رسيد !

حياتي ترين و مهم ترين نيمسال هر انساني روي كره زمين كه آزموني به نام كنكور رو تجربه كرده ?
اغراق نيست اگر بگم اين نيمسال ، ميتونه جبران كنند نيمسال اول ، تابستون ، سال سوم دبيرستان ، سال دوم دبيرستان و تمام دوره تحصيلي شما باشه ! واقعا اغراق نيست ? چرا كه اين نيمسال ، بسيار به آزمون كنكور نزديكه و تمام مطالبي كه شما در اون مطالعه ميكنيد ، در ذهن شما ثبت ميشن و كيفيت و ارزش مطالعه در اين نيمسال فوق العاده بالاست طوريكه اگر كسي بخواد با مطالعه در اون به پزشكي برسه ميتونه از صفر شروع كنه و به پزشكي هم برسه ?
پس اجازه نديد صحبت هاي غيرخلاقانه ي يه عده باعث بشه اين نيمسالو از دست بدين ! ديگه غيرممكني وجود نداره ! شما كه حقيقتو ميدونيد ?

همیشه موفق و سربلند و سلامت باشین . بازم سوالی بود در خدمتم.



مهندس علیزاده – کارشناس و مشاور کنکور – عضو دپارتمان مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تست زنی فوق حرفه ای ؛ ویژه داوطلبانی که می خواهند پزشکی قبول شوند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی