روش های برنامه ریزی به سبک برترین قبولی های کنکور تجربی

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور

جهت مشاوره در زمینه روش های برنامه ریزی به سبک برترین قبولی های کنکور تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور : به نظر من برنامه ریزی ازمهم ترین مسائل راه کنکوره که هیچ وقت براش دیر نیست. اگر شما یه برنامه ی خوب و کامل وجامع در حد خودتون داشته باشید هم به همه ی کاراتون تا زمان کنکور می رسید هم در این مسیر خیالتون راحت تره و با آرامش کامل و با اعتماد به نفس جلو میرید.

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور

روش های برنامه ریزی روزانه و هفتگی نفرات برتر کنکور

 روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور : اول در مورد برنامه ریزی خودم که به نظرم یه حالت کامل و ایده آل از برنامه ریزیه و اگر حوصله کنید و اجراش کنید خیلی به دردتون می خوره میگم.

من خودم سه نوع برنامه داشتم…

1) برنامه ی بلند مدت

2) برنامه ی متوسط مدت

3) برنامه ی کوتاه مدت

در برنامه ی بلند مدتم من اهداف خودمو تا زمان کنکور در مورد هر درس و هر بازه ی زمانی مشخص می کردم. مثلا این که تا زمان امتحانات میان ترم اول درسای دوم و سوم رو یه دور بخونم. به پیش یک هم تسلط پیدا کنم. تا عید هم یه دور دیگه میخوام دوم و سوم رو بخونم( که مسلما خیلی زمان کم تری می گیره) و مرور کوتاهی بر پیش یک و تاکید بیش تر بر پیش دو.

در عید هم فلان کارو کنم و الی آخر…

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور : یعنی در کل مشخص کنم که کلا با توجه به شرایطم از خودم چه انتظاری دارم و می خوام چه کار کنم.

در برنامه ی متوسط مدت ( که در آغاز هر فصل نوشته میشه) من با توجه به امتحانات (چه مربوط به مدرسه و چه آزمون ها) و شرایطم بررسی می کنم که من باید چی کار کنم و هر درسو چکار کنم. مثلا من این فصل این امتحانارو دارم و قرار گداشتم که این درسا رو بخونم و از این حرفا.

برنامه ی کوتاه مدت هم که برنامه ی مهمیه رو من هر دو هفته یه بار با وسواس کامل می نوشتم و توش برای دو هفته ی آینده کار هر روزو مشخص می کردم که مثلا در این دو هفته کلا من این امتحانای مدرسه و این آزمونا رو دارم پس در طی این دو هفته باید این درسا رو بخونم. پس مشخص می کردم هر روز از این دو هفته چی باید بخونم…

جدا من تعجب می کنم که خیلیا برای یه برنامه ریزی که خودشون به همراه یه آدم یه کم وارد ( که خودش یه بار این راهو درست رفته باشه) هم می تونن انجام بدن چه خرجایی می کنن.

باور کنید هیچ کس بهتر از خود آدم نمی تونه برای خودش برنامه ریزی کنه .

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور : به خودتون ایمان داشته باشید و به قول دوستی هیچ وقت حس خفونت ( =خفن بودن) خودتونو از دست ندید. بعضی وقتا به آینده و این که اگر دانشگاه قبول شید فکر کنید. به خوشحالی خودتون و خانوادتون و فامیلا. به چیزای بزرگ تری که در انتظارتونه.

توصیه های مهم در برنامه ریزی کنکور :

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور :  بلند پروازی نکنید برنامه رو بیش از حد توانتون تنظیم نکنید، واقع بین باشید.
مباحث پیچیده و سخت رو زمانی مطالعه کنید که کارایی و توان ذهنی بیشتری دارید.
حتما حتما در برنامه یک روز درس های متفاوتی رو قرار بدید و تنها یک درس خاص رو مطالعه نکنید.
تک برنامه ای باشید، از آشفته کردن ذهنتون با چند برنامه ای بودن و برنامه های درهم و نامنظم خودداری کنید.
تا حد ممکن تعداد تست هایی که قراره در یک هفته کار کنید رو هم مشخص کنید تا بتونید برای تست ها هم برنامه ریزی کنید.
بعد از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت مطالعه بی وقفه حتما استرحت کوتاهی در حد ۱۵-۱۰ دقیقه داشته باشید. البته میتونید هر ۱۵ دقیقه مطالعه هم استراحتی در حد ۲-۱ دقیقه داشته باشید.
توجه کنید که در طول هفته تمام دروس اختصاصی و عمومی در برنامه ریزی باید جا داشته باشن و همراه مطالعه زمانی رو هم برای تست زدن در نظر بگیرید. اینجوری نباشه که یک هفته فقط مطالعه کنید و یک هفته فقط تست بزنید .

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور : برای خواب و استراحت و تفریحات هم برنامه ریزی داشته باشید، خوب خوابیدن برای تمرکز و هوشیاری کامل لازمه پس حتما ۸-۶ ساعت خواب شب داشته باشید. برای تفریح کردنم زمانی رو در نظر بگیرید مثلا آخر هفته ها یک نصفه روز رو به خوش گذرونی با دوستاتون بپردازید، اما نباید این تفریحات شمارو از مسیر مطالعاتی دور کنه، حتما کنترلش کنید.

برنامتون رو بر اساس ضرایب دروس در کنکور بچینید و ساعات بیشتری به دروسی که ضرایب بیشتری دارن اختصاص بدید. مثلا در رشته تجربی دروسی مثل زیست و شیمی ضریب بیشتری دارن پس ساعت های بیشتری نسبت به بقیه درس ها بهشون اختصاص داده میشه. البته از نقاط ضعفتون در بعضی درس ها نگذرید و سعی کنید زمان مطالعه ای بیشتر براش در نظر بگیرید تا بتونید این ضعفتون رو برطرف کنید.

سعی کنید درس‌ هایی رو که انتخاب می‌کنید با هم تفاوت داشته باشن مثلا اگر اول ریاضی خوندید بعد از اون به سراغ فیزیک نرید . بهتره از درس‌های عمومی یا اختصاصی مثل زیست به عنوان درس بعدی انتخاب کنید.

روش های برنامه ریزی نفرات برتر کنکور : در روزهای مدرسه میتونید ۴ تا ۶ ساعت مطالعه داشته باشید سعی کنید دروسی رو مطالعه کنید که در اون روز تدریس شده اینطوری قدرت تسلط و تثبیت بهتری پیدا میکنید. در روزهای تعطیل ۱۰ تا ۱۲ ساعت میتونید درس بخونید. اینجوری حدودا در کمترین حالت ۴۰ ساعت و در بیشترین حالت ۵۴ ساعت مطالعه هفتگی دارید.
اگر در برنامه ریزی تون زمانی که برای مطالعه مباحث و تست زنی در نظر گرفتید بیشتر از حد مطالعه روزانتون هست در این صورت زمان کم میارید . برای رفع این حالت میتونید از حجم تست زنی کم کنید و یا مباحث کم اهمیت رو کنار بزارید.

مشاور گروپ

هفت قانون طلایی برای موفقیت در کنکور 98

قانون اعتقادات

به هر چیز که اعتقاد داشته باشید چه درست چه نادرست، بر قسمت نیمه‌هوشیار ذهن تأثیر می‌گذارد و با دقتی حیرت آور به عینیت در می‌آید.

هر امر باید ابتدا در غالب اعتقاد درآید تا به آن عمل شود.

 قانون انتظارات

هر آنچه که انتظارش را می‌کشید به سرتان می‌آید.
مثلاً اگر انتظار یک زندگی خوب و موفق را می‌کشید، همان را خواهید داشت و برعکس. پس اگر هر عملی که انجام دهید از آن انتظار مثبت داشته باشید، نتیجه مثبت خواهید گرفت.

حتماً تأثیر این قانون را در زندگی روزمره زیاد دیده‌اید.

 قانون جاذبه

منفی‌ها، منفی‌‌ها را جذب می‌کنند و مثبت ها، مثبت‌‌ها را. افراد با ذهنیت منفی، اشخاص منفی را جذب می‌کنند و برعکس، افراد با ذهنیت مثبت، اشخاص پر انرژی و مثبت‌اندیش را.

قانون جانشینی

ذهن نیمه‌هوشیار در یک لحظه می‌تواند فقط به یک وجه از قضیه فکر کند (مثبت یا منفی). یعنی زمانی که می‌خواهیم به جنبه مثبت کاری فکر کنیم قادر نیستیم در همان لحظه جوانب منفی آن را هم بسنجیم.
مگر آنکه جنبه منفی جانشین وجه مثبت شود.

 قانون کارما

آدمی تنها آنچه را که می‌دهد باز می‌ستاند. بازی زندگی، بازی بومرنگ هاست. پندار و کردار و گفتار انسان دیر یا زود با دقتی حیرت انگیز به خود او باز می‌گردد.
کارما واژه‌ای است سانسکریت به معنای «بازگشت».

آنچه که آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد. بسیاری از مردم از این واقعیت غافلند که هدیه دادن نوعی سرمایه گذاری است و اندوختن از سر حرص و احتکار جز تنگدستی عاقبتی ندارد.

 قانون بخشایش

این قانون می‌گوید خطا‌‌های خود و دیگران را فراموش کنید و ببخشید. فراموش کردن خطا‌‌های خود این حسن را دارد که تصویر ذهنی شخص از خود، مخدوش نمی‌شود.
هر اندیشه‌ی خشک و محدود‌کننده‌ای مثل مقصر دانستن خود، یا کینه و ناراحتی داشتن از دیگران بر ذهن نیمه‌هوشیار اثر گذاشته، مانع پیشرفت می‌شود.

قانون پرهیز از تردید و هراس

جز تردید و هراس هیچ چیز نمی‌تواند میان انسان و آرمان‌‌هایش فاصله ایجاد کند. اگر انسان بدون دلهره، برای تحقق آرزو‌هایش تلاش کند، بی‌درنگ برآورده خواهد شد.
ترس، دشمن بزرگ بشر است. ترس از تنگدستی، ترس از بدبختی، ترس از شکست، ترس از بیماری، ترس از دست دادن و …

همیشه پر از انرژی مثبت و امیدوار باشید.

امیدوارم به بزرگ ترین آرزو هاتون برسید…

رتبه های برتر

حجم کتابها رو میبینی استرس میگیری ؟

حس میکنی مباحثی ک خوندی فراموشت شده ؟
چندبار برنامه ریختی اما پیشرفت نکردی ؟
نگران نباش
با ما همراه شو میخوایم امسال کولاک کنیم …

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش های برنامه ریزی به سبک برترین قبولی های کنکور تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403