روش مطالعه درس فیزیک ؛ تمام نفرات برتر کنکور ریاضی 97

high school physics 120415 large

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس فیزیک ؛ تمام نفرات برتر کنکور ریاضی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه درس فیزیک : این درس هم در کنار درس ریاضیات، درس دردسرساز اختصاصی بچه های ریاضی فیزیکه. اما به نسبت بچه ها باهاش راحت تر کنار میان تا ریاضیات. دلیلش هم اینه که سؤالات جنبه کاربرد ریاضیاته و نه تئوری محض ریاضیات. در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید…

high school physics 120415 large

روش مطالعه درس فیزیک :  تو این درس، رسیدن به ذهنیت طراح تست همه قضیه است. کلی از مصاحبه ها و روشهای سایر جاها رو بررسی کردم و دیدم هیچکدومشون به اصل قضیه که فلسفه فیزیک هست توجهی نکردند. فیزیک یکی از فلسفی ترین علوم پایه است و دقیقاً مثل شیمی با مفاهیم کاربردی سر وکار داره که بخشهای تئوریکش با ریاضیات ادغام میشن.

 روش مطالعه درس فیزیک : در همه مصاحبه ها صحبتهایی مثل خوب بودن معلم، تست زدن مکرر برای بالا رفتن سرعت و … به چشم می خوره. این حرفها کاملاً درسته ولی آیا به اصل قضیه که من چه جوری فیزیک رو درک کنم پرداخته شده. اینکه مثلاً فلان رتبه تک رقمی سر کلاس خیلی خوب از معلمش بهره برده یک بحثه و این که چی کار می کرده که می تونسته این بهره رو ببره یک بحث دیگه است.

روش مطالعه درس فیزیک :  معتقدم فلسفه و منطقی در ذهن این رتبه تک رقمی شکل گرفته که تونسته فیزیک رو درک کنه و درس رو از معلم استخراج کنه. کما این که همین معلم و یا فلان منبع نوشته ی فلان استاد وجود داره و افراد دیگه ای هم ازش استفاده کردند، ولی چرا اونها این نتیجه رو نگرفتند؟ بله! اینجا بحث منطق و سبک فکر کردن مطرح میشه نه روش خوندن. برخلاف سایر دروس که حرف از روش می زدم اینجا می خوام درباره منطق سؤالات فیزیک صحبت کنم و بعد درباره روش خوندن صحبت کنم.

در طرح یک سؤال در فیزیک (البته با سؤالات تعریفی کاری ندارم) سه روش وجود داره:

روش مطالعه درس فیزیک :  فرمول مشخصه و پارامترها هم مشخص. جایگذاری کن و به جواب برس (ساده ترین کار)
فرمول مشخصه و مجهول هم مشخصه. اما شما با یک مجهول مواجه نیستید با چند تا مجهول مواجهید. مجهول اصلی و مجهولهای فرعی. یافتن مجهولهای فرعی خودش داستانی داره. ممکنه مجهول فرعی براساس سایر داده های معلوم و از طریق یک فرمول دیگه به دست بیاد. پس فرمولهای مرتبط به هم هستند که شما رو به جواب می رسونند. جایگذاری فرمولها تو دل همدیگه هستند که شما رو به جواب می رسونند.
 روش مطالعه درس فیزیک :  نوع سؤال جوری هست که شما حتی در تشخیص فرمول می مونید واینها سخت ترین نوع سؤال هستند. یعنی اگر شما مفهوم رو بلد نباشید، کلاً فرمول رو هم نمی تونید پیدا کنید. اما باید راهی باشه. بله، راهی وجود داره و اون شاخص گذاری مفهومی پارامترهاست. یعنی شما باید بدونید که شاخص مفهومی این پارامتر چیه که وقتی تو سؤال دیدید، بتونید از طریق اون به فرمول پی ببرید. در واقع فلسفه طرح سؤال اینه که پارامتر رو پشت یک مفهوم واقعی یا فانتزی پنهان می کنند و این استتار پارامتری باعث میشه که شما در فهم خود سؤال دچار مشکل بشید.

 روش مطالعه درس فیزیک :  خب حالا مثلاً ما منطق و فلسفه سؤال رو فهمیدیم. حالا باید چی کار کنیم؟ باتوجه به این مواردی که گفتم و این سه نوع فلسفه، اصل اول تو فیزیک اینه که فرمولها مهمترین نقش رو بازی می کنند. خود انیشتین هم تا وقتی که فرمول نسبیت رو پیدا نکرده بود، کسی به حرفاش گوش نمی داد. فیزیک یعنی هنر کشف رابطه بین چند پارامتر فیزیکی که در نهایت تبدیل به یک فرمول واحد میشه که می تونه پدیده های فیزیکی رو توضیح بده. بنابراین باید این کارها رو انجام بدید:

شماره گذاری و نوشتن فرمولها در یک دفتر مجزا و مشخص کردن پارامترهای اون فرمول با یادداشت کردن واحدهای اون پارامترها. سعی کنید به اندازه چندین خط زیر فرمولها رو خالی بذارید، چون خیلی باهاش کار داریم.
استخراج فرمولهای جدید از کتابهای تستی و کمک آموزشی که توی کتاب درسی نیست.
مرتبط کردن فرمولهای دارای پارامترهای مشابه، حتی اگر یک پارامتر مشابه دارند. مثلاً حتی اگه مساحت توشون یک باشه. هر قدر تعداد پارامترهای مشابه بیشتر باشه ارتباط اون فرمولها به همدیگه بیشتر میشه.
زیر هم نوشتن فرمولهای مرتبط به ترتیب اهمیت و درصد تشابه.روش مطالعه درس فیزیک /
اصل قضیه: شاخص گذاری ها. این شاخص گذاری رو باید براتون توضیح بدم. شاخص گذاری یعنی این که هر وقت این مفهوم تو مسئله به کار برده شد، منظورش اینه و از این فرمول استفاده میشه. اون چند خط خالی که تو بند اول گفتم واسه همین بود. شاخص گذاری یعنی این که هر وقت اینجوری گفتند باید از این فرمول استفاده کرد.

کسی که هر 5 بخش رو به اضافه تعریفی ها خوب پیاده سازی کنه، محاله صد نزنه. حتی اگه سخت ترین سؤالات بیاد. مثلاً تستهای نشر الگو خیلی سخت هستند. چونکه تعداد سؤالاتی که در منطق سوم طرح سؤال میاد توش زیاده. تمرینات کتاب خیلی راحته، چون که تعداد سؤالات تعریفی و مسئله های با منطق اول توش خیلی زیاده. حتی نوع سختی یا آسونی یک کتاب رو هم می تونید با این منطق درک کنید.

اما قصه به همین جا ختم نمیشه. علاوه بر درک فیزیکی، شما باید در محاسبات ریاضی هم ماهر باشید. مثلاً ممکنه یک منشور رو به شما بدن و سؤال به نحوی به مساحت منشور ربط پیدا کنه. پس باید فرمول محاسبه مساحت منشور رو بلد باشید. می تونید در زیر همون فرمول و در جای خالی که گذاشتید، علاوه بر شاخص گذاری، این یادآوریهای ریاضی گونه رو هم بنویسید. شاید متوجه شده باشید که چرا انقدر رتبه های تک رقمی گیر دادند به تست زدن زیاد. چونکه مهارت اونها رو در محاسبات ریاضی بالا برده و هر قدر بیشتر تست بزنی، منطق طرح سؤال بیشتر تو ذهنت جا می گیره.روش مطالعه درس فیزیک/

 روش مطالعه درس فیزیک :  اگر بیایید و برای حل یک مسئله فیزیک، منطق حل اون رو پیاده سازی کنید، این درس برای شما شیرین ترین درس خواهد شد. باید اول مجهول اصلی رو کشف کنید و فرمول مربوط به اون رو پیدا کنید و بعد مجهولات فرعی رو مشخص کنید و با داده های خود مسئله، اول مجهولات فرعی و در نهایت مجهول اصلی رو پیدا کنید. اگر فرمول رو پیدا کردید که نصف راه رو رفتید. نصفه دیگه راه اینه که شما باید پارامترهایی که تو فرمول از طریق اطلاعات خود مسئله پیدا نکردید و نتونستید جایگزین کنید تا به جواب برسید رو با فرمولهای دیگه پیدا کنید. حالا یا این فرمولهای فرعی مستقیماً شما رو به عدد می رسونند و یا این که با جایگذاری در فرمول اصلی، حذف میشن. این رو می گن هنر حل مسئله در فیزیک.

کسانی که تو درس فیزیک قوی هستند:

باید کل منطق ها رو پیاده سازی کنند و جوری درس بخونند که کل فلسفه طراحی سؤال به همراه محاسبات اون رو چندین بار تکرار و تکرار کنند. این افراد باید از این به بعد به فکر فلسفه سؤال باشند نه به فکر خود سوال .

علیرضا شاطری – رتبه 1 منطقه 2 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

بهترین درس من در آزمون ها درس فیزیک بود. من با علاقه ی فراوان این درس را می خواندم. من ابتدا دروس را به صورت مفهومی می خواندم و بیشتر وقت خودم را به تست زنی اختصاص می دادم. این کار باعث شد در روز کنکور اکثر سوالات برایم تکراری و آشنا شود. من ابتدا دروس را روش عادی خوانده و پس از تسلط نسبی بر مطلب از کتاب سه سطحی استفاده می کردم ؛ دلیل این کار را وجود تست های مناسب و دشوار در این کتاب می دانم . من در کنکور سراسری در این درس موفق به زدن 97 درصد شدم.

 
علی سالارحسینی – رتبه 3 منطقه 2 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من درس فیزیک را در کنکور 95 درصد زدم و این درس جزو نقاط قوت من در آزمون ها بود.

من در کلاس،درس را به طور کامل یاد می گرفتم. کتاب آبی کانون جزو مهم ترین منابع من در این درس بود.

 
احمد سلیمی – رتبه 5 منطقه 2 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من این درس را در کنکور 95 درصد زدم.

در این درس تعداد زیادی تست حل می کردم. تست های کنکور سال های گذشته را حل می کردم و اشکالاتم را شناسایی می کردم.

من در این درس تمرین بسیار زیادی داشتم.

 
علی اسلامی نژاد – رتبه 6 ایثارگران 25 درصد ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

این درس بهترین درس من بود و من این درس را در کنکور 76 درصد زدم که بالاترین درصد من محسوب می شود.

من به این درس علاقه ی زیادی داشتم.

در این درس، تعداد زیادی تست از کتاب آبی حل می کردم.

زمان زیادی برای تست زنی اختصاص می دادم.

هیچگاه فرمول ها و مسائل را حفظ نمی کردم و همیشه آن ها را به صورت مفهومی یاد می گرفتم.

 
سید امیرعلی پورهاشمی – رتبه 8 منطقه 2 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من در کنکور در این درس، موفق به کسب درصد 91 شدم.

زمان زیادی برای مطالعه ی این درس اختصاص دادم و تعداد تست زیادی از این درس حل می کردم.

از نکات حفظی خلاصه نویسی می کردم و در دفترم یادداشت می کردم.

 
محمدامین حاجی خداوردیان – رتبه 10 منطقه 3 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

این درس در آزمون های کانون، نقطه قوت من بود و در کنکور هم این درس را 86.7 درصد زدم.

یکی از مهم ترین منابع من در این درس کتاب سه سطحی بود که شامل تعدادی سوال چالشی خوب بود.

 
امیرمهدی جودی – رتبه 37 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا جزوه ­ی معلمم را با دقت می خواندم و بلافاصله بعد از تدریس ، تست های آن مبحث را می زدم و تست های نکته دار را نشان دار می کردم.

در مرحله­ ی بعد تست های نکته دار را به طور کامل بررسی می کردم.

قبل از هر آزمون برنامه­ ای، آزمون مشابه سال گذشته را با دقت حل کرده و غلط هایم را برطرف می کردم.

 
یاسمن شیخان – رتبه 49 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا جزوه ­ی معلمم را با دقت می خواندم و بلافاصله بعد از تدریس ، تست های آن مبحث را می زدم و تست های نکته دار را نشان دار می کردم.

در مرحله­ ی بعد تست های نکته دار را به طور کامل بررسی می کردم.

قبل از هر آزمون برنامه­ ای، آزمون مشابه سال گذشته را با دقت حل کرده و غلط هایم را برطرف می کردم.

 
کیمیا کاظمی – رتبه 123 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا درسنامه­ ی کتاب کمک درسی خودم را به طور کامل مطالعه می کردم و بیشتر وقت خود را برای تست زنی صرف می کردم.

پس از حل تست، راه حل تشریحی را با پاسخنامه به طور کامل مقایسه می کردم. سپس از کتاب آبی قلم چی برای تکمیل یادگیری و تسلط کامل به مباحث استفاده می کردم و تمام تست های آن را با دقت حل می کردم.

 
ارسلان کریم زاده – رتبه 137 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

در درس فیزیک بخش بندی هر فصل بسیار مهم است.

من فصل ها را بخش بندی می کردم و بعد از یادگیری هر بخش به سراغ بخش بعدی می رفتم.

سعی می کردم فرمول ها را خودم 1 بار اثبات کنم و بعد از یادگیری کامل فرمول ها به سراغ تست ها می رفتم.

تست ها را به صورت تیپ بندی شده می زدم و اولویتم حل سوالات کنکور بود. برای هر فصل خلاصه نکات می نوشتم و قبل از هر آزمون خلاصه نکاتم را بررسی می کردم.

 
ماهان زنده دل – رتبه 186 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

پس از خواندن جزوه­ ی دبیر، تست های هر مبحث را به طور جداگانه از کتاب آبی می زدم.

در دو ماه آخر فقط تست های جامع را تمرین کردم.

 
عرفان نصرتی – رتبه 191 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا جزوه­ ی دبیر را می خواندم و برای مباحث حفظی، درسنامه­ ی کتاب کمک آموزشیم را بررسی می کردم.

پس از آن در هر درس تعداد زیادی تست حل می کردم.

 
علیرضا علیزاده – رتبه 237 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من درس فیزیک را در ابتدا درس به درس می خواندم و از روی کتاب تست، تست های هر درس را می زدم و به مباحث مسلط می شدم.

در ایام نزدیک به کنکور تست های جمع بندی را حل کردم.

 
مریم علی کرمی – رتبه 243 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من در درس فیزیک به شیوه ­ی زیر عمل می کردم:

1- در سر کلاس جزوه برداری می کردم.

2- در خانه یک بار نکات را مرور می کردم.

3- از نکات مهم یادداشت برداری می کردم.

4- نکات مهم یادداشت شده ام را یک بار دیگر می خواندم.

5- با استفاده از کتاب سه سطحی به تمرین تست پرداخته و به مبحث مسلط می شدم.

 
سپهر محسنی نسب – رتبه 281 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا جزوه­ ی دبیر را مطالعه می کردم.

سپس به سراغ تست های آموزشی کتاب های کمک درسی می رفتم تا اشکالاتم مشخص شود و در نهایت تست های کنکور هر بخش را از خودم آزمون می گرفتم تا میزان تسلطم بر مباحث درسی مشخص شود.

 
سارا اسعدی – رتبه 281 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من درس فیزیک را در برنامه­ ی روزانه­ ی خود قرار داده بودم و هر روز این درس را تمرین می کردم.

ابتدا درسنامه هر درس را خوانده و سپس با تمرین کتاب تستم به مباحث تسلط کامل می یافتم.

همواره تلاش می کردم به برنامه ­ی راهبردی پایبند باشم.

هیچ زمانی از شرایط خودم ناراضی نبودم و معتقدم مهم ترین عامل برای موفقیت اعتماد به نفس است.

به همه­­ ی دانش آموزان توصیه می کنم تحلیل آزمون ها را جدی بگیرند؛ چون بسیاری ازاشتباهات شما در آینده نیز تکرار می شوند و با این کار اشتباهاتتان را به حداقل می رسانید.

 
رهام احمدوند – رتبه 352 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا دروس را به طور مفهومی مطالعه می کردم و سپس سوالات سخت تر تشریحی را حل می کردم.

پس از آن تعداد زیادی تست متنوع و تالیفی می زدم.

 
آرش فتحی – رتبه 356 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

در سال های دوم و سوم دبیرستان ، اکثر وقت خودم را به مطالعه­ ی جزوه و کتاب درسی و درک عمیق مطالب اختصاص دادم.

در سال پیش دانشگاهی با مرور جزئی مطالب و سپس با تست زنی و بررسی دقیق پاسخنامه به آن ها تسلط کامل پیدا کردم.­

 
عاطفه ملاباقر – رتبه 352 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

بعد از تدریس کامل درس در مدرسه، ابتدا جزوه­ ی دبیر را در زمان کوتاهی مطالعه کرده و 50 تست از هر فصل به صورت مضربی می زدم و همیشه بین 5 تا 10 دقیقه مطالعه روزانه داشتم.

بعد از عید، تمام فرمول ها را چند بار مرور کردم و این باعث شد در جلسه­ ی کنکور تمام فرمول ها را به خاطر داشته باشم.

 
سارا روحی نیا – رتبه 367 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

به نظر من درس فیزیک باید روزانه مطالعه شود چون برای دانش آموزان رشته ­ی ریاضی درس بسیار مهمی است.

این درس بسیار پر حجم است.

در این درس ابتدا سوالات کنکور سال های قبل و سپس سوالات تالیفی را حل می کردم.

 
دانش عبدالهی – رتبه 392 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من ابتدا درسنامه های کتاب کمک درسیم را می خواندم و سپس مطالب مهم آن را خلاصه نویسی می کردم.

پس از خلاصه نویسی تست های ساده ­ی کتاب کمک درسیم و سپس تست های سخت تر آن را حل می کردم.

اگر در بین تست ها ، تستی بود که اشتباه حل کرده بودم یا نکته­ ی مهمی داشت، آن را علامت دار می کردم و این کار باعث شد در دوران جمع بندی تعدادی تست نکته دار و مهم در اختیار داشته باشم.

 
نگین سادات اشرفی – رتبه 431 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من در کلاس درس به هنگام تدریس دبیر، تمرکز کامل داشتم و این باعث می شد که در کلاس درس به مباحث تسلط نسبی پیدا کنم.

سپس از روی جزوه­ی دبیر درس را خوانده و از روی کتاب تستم ، تست می زدم که این کار باعث تسلط نسبی من در این درس شد.

من قبل از هر آزمون برنامه ای ، آزمون مشابه سال قبل کانون را حل می کردم و این کار باعث افزایش اعتماد به نفس من می شد.

 
محمدمهدی قاسمی – رتبه 464 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس جزوه­ ی دبیر را به طور کامل می خواندم.

مهم ترین منبع من برای این درس کتاب آبی قلم چی بود که من همه­ی تست های کنکور آن را زدم.

 
زهرا پروین آشتیانی – رتبه 485 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا در سر کلاس به تدریس دبیر توجه کامل داشتم و سپس جزوه ­ی دبیرم را خوانده و از روی کتاب تستم، تست زیادی حل می کردم و از با حل تست های کتاب سه سطحی به مبحث کاملا مسلط می شدم.

بعد از هر آزمون برنامه ای کانون غلط هایم را بررسی می کردم تا اشتباهاتم را شناسایی و برطرف کنم.

کتاب سه سطحی مهم ترین منبع من در این درس بود.

 
مبینا امرالهی – رتبه 506 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا درس را از روی جزوه­ ی دبیر و کتاب درسی می خواندم.

برای تثبیت مطالب از روی کتاب آبی 30 سال کنکور قلم چی تست می زدم.

 
شایان دفتری – رتبه 594 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

قبل از تدریس معلم درس را پیش خوانی می کردم و پس از تدریس معلم تست های آن مبحث را می زدم تا تسلط خود را بر مباحث بیشتر کنم.

تعدادی تست های نشان دار نیز برای خود داشتم که برای مرور مباحث از آن ها استفاده می کردم.

 
فاطمه اسفندانی – رتبه 605 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا جزوه­ ی دبیر را می خواندم و بعد از روی درسنامه­ ی کتاب آبی قلم چی به مباحث تسلط پیدا می کردم.

سپس ابتدا تست های تالیفی و پس از آن تست های کنکور را از روی کتاب آبی قلم چی می زدم و سوالات مهم و نکته دار آن را نشان دار می کردم.

در آخر سوالات نشان دار را یک بار دیگر حل می کردم.

 
امیرحسین حاجی لو – رتبه 630 منطقه 2 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من در کلاس درس به تدریس معلم توجه کامل داشتم و مباحث را در کلاس درس به طور کامل یاد می گرفتم.

پس از تدریس دبیر تست های آن مبحث را می زدم و نکات مهم آن را خلاصه نویسی می کردم.

در ایام نزدیک به کنکور سراسری خلاصه های خود را خوانده و برای کنکور آماده شدم.

 
علی قیومی – رتبه 656 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من فرمول ها را می خواندم و به آن ها تسلط پیدا می کردم.

درس را در کلاس درس دنبال کرده و بلافاصله پس از تدریس معلم آن ها را مطالعه می کردم.

سپس تعداد زیادی تست حل می کردم.

 
سرژ یقیازیان – رتبه 717 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من ابتدا کتاب درسی را بررسی می کردم و مطالب آن را موشکافی می کردم.

تمامی تمرین ها و فعالیت های پایان فصل را بررسی می کردم.

پس از بررسی کتاب درسی به تمرین تست بدون زمان از روی کتاب 10 سال کنکور قلم چی می پرداختم.

به برنامه­ ی راهبردی پایبند بودم و بعد از اتمام هر پروژه ، برای جمع بندی مطالب از کتاب سه سطحی استفاده می کردم.

 
علیرضا گل آبادی – رتبه 809 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

در درس فیزیک پس از خواندن کامل متن کتاب درسی ، فرمول ها را در یک دفتر یادداشت کرده و برای بار اول سوالات را با نگاه کردن به فرمول ها حل می کردم و سپس تست های سخت تر را بدون نگاه کردن به فرمول حل می کردم.

در ایام نزدیک به کنکور فرمول ها را یک دور بررسی کردم.

 
کوروش خاوری مقدم – رتبه 825 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا از روی جزوه ی دبیر، مباحث را یک دور می خواندم و سپس به تست زنی می پرداختم و نکات مهم آن را یادداشت می کردم که این کار باعث شد در ایام نزدیک به کنکور منبع مناسبی برای این درس داشته باشم.

 
فریبا نعمتی – رتبه 949 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

من در این درس ابتدا درسنامه ها را به طور کامل مطالعه می کردم و بعد به حل تست می پرداختم.

من در درس فیزیک از کتاب آبی 30 سال کنکور بسیار استفاده کردم و تست های آن را چند دور حل کردم.

در هنگام حل تست، تست های مهم آن را نشان دار می کردم و این کار باعث شد در دوران جمع بندی منبع مناسبی برای تست زدن داشته باشم.

 
سمانه مردی – رتبه 964 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

دروس پایه را در همان سال های دوم و سوم خلاصه نویسی کرده بودم.

در پیش دانشگاهی ابتدا مطالب را خوانده و سپس خلاصه نویسی می کردم.

در هر مبحث بلافاصله پس از تدریس دبیر تست های آن را می زدم. نکات استخراج شده از تست ها را در خلاصه ای یادداشت می کردم و در ایام نزدیک به کنکور آن ها را مطالعه کردم.

 
دیبا شکرائی – رتبه 979 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

ابتدا به مفاهیم درس مسلط می شدم.

سپس به حفظ کردن فرمول ها می پرداختم.

به مسائل کتاب تسلط پیدا می کردم و به حل تیپ تست های مختلف می پرداختم و تسلطم را در این درس بالا می بردم.

 
زهره رنجبر – رتبه 983 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس فيزيك

دروس پایه را در همان سال خود، خلاصه نویسی کرده و سپس کمی تست زدم.

در پیش دانشگاهی دروس پایه را فقط مرور کرده و تست حل کردم و اکثر وقت خود را صرف پیش دانشگاهی کردم.

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس فیزیک ؛ تمام نفرات برتر کنکور ریاضی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی