روش مطالعه درس ریاضی برای آزمون نمونه دولتی

درس ریاضی

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس ریاضی برای آزمون نمونه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

درس ریاضی از جمله دروس مفهومی است که به دلایلی اکثر دانش آموزان برای درک آن با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. به همین دلیل در زمان آزمون‌های مدرسه و یا آزمون‌های سراسری مانند آزمون نمونه دولتی و آزمون تیزهوشان نمره بالایی کسب نمی‌کنند.
شیوه مطالعه هر درس با درسهای دیگر متفاوت است٬ بنابراین هر درسی را باید با شیوه‌ای خاص مطالعه کرد. درس ریاضی شامل علائم، فرمول ها، روش های ویژه محاسباتی است و روش‌های مطالعاتی خاص خود را می‌طلبد. بنابراین با انتخاب و در پیش گرفتن یک روش مطالعاتی عالی می‌توانید در درس ریاضی پیشرفت کنید.

در نظر داشته باشید که ریاضیات یک موضوع زنجیره‌ای است. مبحثی که در یک روز معین درس داده می‌شود بر اساس آموخته‌های روز قبل از آن است. بنابراین اگر در مباحث پایه مشکل دارید ابتدا سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید.
در آزمون نمونه دولتی ریاضیات یکی از دروس منتخب برای این آزمون است که ضریب 3 دارد و داوطلب باید به 20 سوال 4 گزینه‌ای در آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی و 25 سوال ۴ گزینه‌ای در آزمون نهم به دهم  پاسخ دهد. برای اطلاع بیشتر در مورد آزمون نمونه دولتی می‌توانید مطالب زیر را مطالعه فرمایید:



برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های مطالعه دروس مختلف و تست زنی برای آزمون نمونه دولتی می‌توانید از خدمات مشاوره مشاور گروپ استفاده نمایید.

درس ریاضی


روش‌های مطالعه درس ریاضی ششم ابتدایی

1-مانند هر درس دیگری بهترین کاری که می توانید برای افزایش یادگیری و کارایی خود در درس ریاضی انجام دهید این است که بعد از آنکه مبحث جدیدی از درس ریاضی در کلاس توسط دبیر یا استادتان تدریس شد، بعد از ظهر همان روز (تاکید می کنم همان روز) درس ریاضی را مرور کنید.این کار واقعا تاثیر زیادی در میزان یادگیری شما دارد. این کار را هرگز به روز بعد موکول نکنید چون میزان تاثیر آن به شدت کاهش می یابد. به احتمال زیاد این نکته را همه ما می دانیم ولی تعداد بسیار کمی از افراد به این نکته عمل می کنند.

2- نمره ای را که قصد دارید در درس ریاضی بگیرید مشخص نمایید.دوست دارید چه نمره ای بگیرید، 13، 15، 17 یا 20. به هر حال ابتدا باید تصمیم بگیرید. بعد از آنکه تصمیمتان را گرفتید آن را “به زبان شخصی، به صورتی مثبت و به زمان حال” بنویسید و روی دفترتان یا جایی که همیشه در معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. بلند پرواز باشید نمره زیر 17 یا 18 برای خودتان در نظر نگیرید. تصمیمتان را به شکلی بنویسید که انگار الان اتفاق افتاده است و آن را مرتب مرور کنید. با این کار ضمیر ناخودآگاهتان نیز در کنار پشتکار و روش کار درستتان به کمک شما می آید و حتما به هدفی که دارید می رسید. 

3- حین مرور درس ریاضی در بعد از ظهر همان روز تدریس یک برگ کاغذ را در کنار خود گذاشته و سوالاتی که برایتان پیش می آید یا نکاتی را که نفهمیده اید یادداشت کنید تا جلسه بعد از دبیرتان بپرسید.

4- روز بعد از تدریس (یا اگر وقت داشتید و خسته نبودید در همان روزی که درس تدریس شده است) بعد از مطالعه جزوه کلاسی مستقیم بروید سراغ مثال‌های کتاب که برای مبحث مورد نظر ارائه شده است و سعی کنید خودتان یکبار مثال‌های درس ریاضی را حل کنید. اگر بتوانید مثالها را برای خودتان توضیح دهید (مثل حالتی که انگار در حین تدریس درس برای یک نفر دیگر هستید) که خیلی عالی است. اگر مثالی را نمی فهمید یا نمی توانید آن را حل کنید در برگه ای آن را یااداشت نمایید تا همانطور که قبلا گفته شد از دبیرتان بپرسید.  

5-  تعدادی از تمرینهای درس ریاضی همان مبحث را خودتان سعی کنید حل نمایید. اگر اول کار کمی سخت به نظر رسید منصرف نشوید. کار را ادامه دهید این مرحله بسیار مهم است. شما اگر فقط مثالهای حل شده کتاب را بررسی کنید خیلی تقویت نخواهید شد ولی اگر بعد از بررسی مثال‌های کتاب کمی به خودتان سختی دادید و تمرین حل کردید، پیشرفت خواهید کرد.

6- روابط ارائه شده در جلسه درس ریاضی را به صورت خلاصه در دفترچه کوچکی که همیشه همراه دارید و آن را به این کار اختصاص داده اید یادداشت نمایید تا همیشه با شما باشد و در جاهایی که امکان آن وجود دارد مطالب را مرور نمایید.

بطور  مختصر می توان گفت که در یادگیری درس ریاضی انتخاب هدف به صورت دقیق، درک کامل روابط ارائه شده، حل مثال‌ها و تمرین‌های کافی و مرور مداوم می تواند کلید موفقیت باشد. در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید درس ریاضی را فقط با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید. قسمت زیادی از یادگیری درس ریاضی به تمرین کردن فعالانه بستگی دارد.

  • آیا برای مطالعه و یادگیری ریاضیات با مشکل مواجه شده‌اید؟
  • آیا هنگام حل مسائل ریاضی٬ آموخته‌های خود را فراموش کرده و مضطرب می‌شوید؟
  • آیا نیاز به تقویت پایه‌های یادگیری درس ریاضی دارید؟
  • آیا برای افزایش کارایی خود در ریاضیات نیازمند مشاوره با مشاورانی مجرب هستید؟
  • آیا برای پیشرفت در ریاضیات٬ به یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارید؟
  • آیا برای پاسخ‌گویی 20 سوال ریاضی در آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی آماده‌اید؟
  • آیا در حل کردن نمونه سوال‌های ریاضی آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان سال‌های قبل به مشکل برخورده‌اید؟
  • آیا در مدیریت زمان هنگام حل مسائل ریاضی مشکل دارید و نیازمند افزایش سرعت عمل خود هستید؟
  • آیا برای پاسخ‌گویی 25 سوال ریاضی در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم آماده‌اید؟
  • آیا تاکنون از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین مشاورگروپ استفاده‌ کرده‌اید؟
  • آیا از تاثیر مشاوره تحصیلی در پیشرفت دانش‌آموزان آگاهید؟


برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاور گروپ تماس بگیرید.

برای دریافت آخرین اخبار مربوط به مدارس بر روی عکس کلیک کنید

کانال

3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه درس ریاضی برای آزمون نمونه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی