روش صحیح مطالعه زبان کنکور سراسری 1400 براساس تغییرات جدید

روش مطالعه زبان کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زبان کنکور سراسری 1400 براساس تغییرات جدید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه زبان کنکور 1400  : در مورد درس زبان اغلب دو دستگی بین افراد وجود داره …کسانی که زبان رو خوب کار کردند و با بهره بردن از کلاس زبان و کار با کتاب های مختلف درصد بالایی رو از همون ابتدا کسب می کنند و دسته ای که … در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید… 

روش مطالعه زبان کنکور 98

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  در مورد درس زبان اغلب دو دستگی بین افراد وجود داره …

کسانی که زبان رو خوب کار کردند و با بهره بردن از کلاس زبان و کار با کتاب های مختلف درصد بالایی رو از همون ابتدا کسب می کنند و دسته ای که تنها در کلاس های مدرسه شرکت کردند و از آغاز شروع برای کنکور درصد بالایی کسب نمی کنند و وقت زیادی رو برای درس زبان می گذارند تا به درصد مناسبی برسند.

دسته ی اول کافیست که نسبت به زبان کنکور غفلت نشان ندهند و روی اون خوب کار کنند چرا که توجه به نقطه ی قوت خیلی مهمه اما روی سخنم بیشتر با دسته ی دوم هست.روش مطالعه زبان کنکور 1400

25 تست این درس متشکل از ۳ سوال قواعد ۷ سوال لغات ۵ سوال کلوز تست و ۱۰ سوال ریدینگ یا درک مطلب می باشد.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  : گرامر ( قواعد )

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  قواعد در کنکور سراسری ۳ تست را به خود اختصاص میدهد که به صورت مستقیم از کتاب های درسی مطرح میشود و معمولا از بخش های تکراری و مشخصی هم هستند و به همین دلیل یکی از ساده ترین بخش های زبان انگلیسی برای دانش آموزان است.

ابتدا مطالعه کتاب درسی و سپس حل تمرین ها و حل تست های سنوات گذشته کنکور بهترین روش برای یادگیری گرامر است. خلاصه نویسی به شیوه درختی نیز یکی از راه هایی است که دانش آموزان برای انتقال گرامر به حافظه بلند مدت از آن استفاده میکنند.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  » لغات

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  برای دریافت بهترین درصد از بخش واژگان زبان کافیه لغات انتهای کتاب های درسی را بلد باشید البته حفظ لغت های بیشتر و خارج از کتاب درسی می تواند در خواندن متن های کلوز تست و درک مطلب خیلی به شما کمک کند. بهترین روش برای یادگیری لغات زبان انگلیسی تکرار و استفاده از آنها در غالب جمله است. بهترین روش برای این کار تهیه فیش برگ هایی است که هر روز مورد مطالعه قرار بگیرد.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  » جهت حل تست های لغت باید یاد بگیرید که چطوری یک جمله را معنی کنید برای معنی کردن یک جمله علاوه بر بلد بودن معنی کلمات چه در گزینه ها و چه در صورت سوال خواندن جمله نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه بدانید به عنوان مثال درختان زیبا در انگلیسی زیبا درختان نوشته می شود می تواند به شما در خواندن جملات کمک بسیار زیادی کند که نتیجه آن نیز فهم دقیق معنی و خواسته طراح است.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  » کلوز تست

روش مطالعه زبان کنکور 1400  » یک متن به شما خواهند داد و سپس ۵ سوال از آن بصورت جای خالی طرح خواهند کرد و شما باید گزینه صحیح را از بین ۴ گزینه پیدا کنید.معمولا یکی از این سوالها نیز نکته گرامر میباشد. تمرین کردن بهترین روش برای تسلط در این مبحث است.

اگر بتوانید یک شب در میان یک کلوز تست را حل کنید و بهترین منبع برای این کار تست های کنکور آزاد و سراسری سالهای قبل است. در حل سوالات کلوز تست ممکن است به لغاتی برخورد کنید که تابحال ندیده اید یا برای شما آشنا نیست. حتما این لغات را به فیش برگ های خود اضافه کنید و انها را نیز یاد بگیرید.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  » ریدینگ ( درک مطلب )

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  بعد از بخش کلوز تست نوبت به ریدینگ میرسد. به این ترتیب که دو متن آورده می شود با موضوعات مختلف و برای هر یک از این متن ها نیز ۵ تست مطرح می شود که داوطلبان باید با توجه به موضوع درک مطلب ها به این سوالات پاسخ دهند.

برای ریدینگ باید دقت داشته باشند که در مرحله اول از زمانبر بودن و نفهمیدن آن نترسند. حتی اگر کلمه به کلمه ترجمه کنید، باید صبور باشید و قافیه را نبازید.

چند ریدینگ اول سخت ترین ریدینگهاست. باید لغت به لغت جلو بروید و ترجمه کنید. باید با فن ترجمه ریدینگ جلو بروید تا ریدینگها برای شما آسانتر شود.

بهترین روش برای یادگیری و تسلط بالا در ریدینگ هم این است که یک شب در میان یک ریدینگ را حل کنید و بهترین منبع برای این کار تست های کنکور آزاد و سراسری سالهای قبل است.

تجربه اثبات کرده رسیدن به درصدهای بالا در درس زبان انگلیسی کار سختی نبوده و نیاز به دانستن روش صحیح مطالعه زبان دارد .

رتبه های برتر

همين امسال ميتوني پزشكي رو بدست بياري
به حرفاي ديگران توجهي نكن
تو سال كنكور ما دانشجوهاي پزشكي هم پر بود از آدماي شكست خورده اي كه ميخواستن ما هم مثل اونا از هدفمون دست بكشيم و بي خيال شيم ولي ما ادامه داديم براي هدف مقدس پزشكي ? ادامه داديم براي خدمت به خلق خداي عزيز ❤️
با داشتن یک برنامه ریزی حرفه ای میتونی  يه استارت اصولي و درست براي قبولي پزشكي و دندون پزشكي داشته باشي ؛ با استفاده از اين برنامه ميتوني تا مرداد 1400  ،  17 الي 18 دور درساتو بخوني و روشون مسلط شي و همين امسال پزشكي رو بدست بياري ? براي كسب اطلاعات بيشتر و تهيه برنامه همين الان با شماره زیر تماس بگیر??


مشاور گروپ


(روش مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر)

مباحث زبان انگلیسی در کنکور

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  در حال حاضر دو نوع کنکور زبان وجود داره: اختصاصی و عمومی. موضوع بحث ما کنکور زبان عمومی هست که ۲۵ سوال از اون میاد و از سوال شماره ۷۵ تا ۱۰۰ رو شامل میشه. مباحث مهم زبان که تو کنکور از اونها سوال میاد به این ترتیب هست:

تعداد سوالات مبحث

Grammar ۴
Vocabulary ۸
Cloze Test ۵
Reading Comprehension ۸

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  از نحوه‌ی تقسیم بندی سوالات مشخصه که یادگیری لغات مهم ترین قسمت کار هست چون به تنهایی ۸ تست رو به خودش اختصاص میده و برای پاسخ دادن به ⅔ دیگه سوالات هم مستقیما به لغات نیاز خواهیم داشت. حیطه های مهم دیگه درک مطلب و گرامر و کلوز تست هستند.

 

چگونه واژگان رو راحت تر یاد بگیریم (Vocabulary) :

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  حفظ طوطی‌‌وار لغت های جدید کار سخت و دشواری هست پس بهتره از روش های کارآمدتری استفاده کنیم.

یکی از روش های مرسوم یادگیری لغات، دسته بندی لغات جدید است. سعی کنید دفتری جدا برای یادداشت لغات دسته بندی شده داشته باشید.

 

می توانید لغت ها را بر اساس مضمون آنها (خوراک، پوشاک، ابزار، …)، شباهت های ظاهری (Flower, Flour, Floor ,flier , flyer, …)، نقش(Verb, adjective, adverb, …)، پیشوند و پسوند (Careless, thoughtless, helpless, jobless, …) و یا مترادف و متضاد دسته بندی کنید.

برای هر لغت معنای فارسی، معنای انگلیسی یا مترادف، و جمله ای کوتاه به عنوان مثال بنویسید.

در این روش از حساسیت زیاد و نوشتن لغاتی که قبلا اونها رو یاد دارید پرهیز کنید.

سعی کنید لغت های جدید را در قالب جمله یاد بگیرید و یا از تکنیک جمله سازی استفاده کنید، یعنی برای هر کلمه چند جمله ساده به انگلیسی در ذهن خود بسازید.

یادتون نره هدف از تهیه چنین مجموعه‌ای به خاطر سپردن سریع تر و تسریع فرآیند “مرور کردن” لغات است. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند لغتی که ۸ بار طی فواصل زمانی طولانی مرور بشه تقریبا برای همیشه در ذهن تثبیت خواهد شد.

 

روش مطالعه‌ی پیشنهادی گرامر (Grammar):

یکی از روش های ساده و موثر یادگیری گرامر خلاصه نویسی هست:

ابتدا گرامر هر درس رو مطالعه کنید و نکات مهم اون رو با ذکر مثال خلاصه نویسی کنید.

بعد ریدینگ درس رو بررسی کنید و جاهایی که نکات جدید گرامری در اون بکار رفته پیدا کنید. (در حین جستوجوی نکات گرامری سعی کنید معنی لغاتی که یاد ندارید رو حدس بزنید، زیرشون خط بکشید و ازشون رد بشید، در پایان معنی دقیقشون رو پیدا می‌کنید. با این شیوه شما دامنه لغات و فهم درک مطلبتون رو هم تقویت می‌کنید.)

تمرین های کتاب رو حل کرده در نهایت به حل تست های گرامر بپردازید.

 

نکات مفید در زمینه‌ی حل کلوز تست (Close Test) :

کلوز تست در حقیقت ترکیبی از لغت و گرامر و درک مطلب هست که بیشتر رو گرامر و کالوکیشن(نحوه بکار بردن دو کلمه مرتبط به هم) تاکید داره. رعایت چند نکته میتونه به ما در پاسخ دادن به کلوز تست ها خیلی کمک کنه:

کلوز تست ها هم یه درک مطلب کوچک تر هستن و موضوع خاصی دارن که توجه به اون میتونه جواب دادن به تست ها رو آسون تر کنه.

برای حل کلوز تست ها باید افعال و حرف اضافه اونها رو به خوبی یاد گرفته باشیم.

در حل کلوز تست ها باید ساختار جمله رو از نظر فاعلی یا مفعولی بودن(Active or Passive)، زمان جمله، ضمایر ملکی و … و سایر نکات گرامری بررسی کنیم و در نهایت با توجه به این ساختار، جای خالی رو پر کنیم.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  معمولا طراحان سوال برای بالاتر بردن سطح سوال دو تا ساختار که به مرتبط هستند و در کنار هم بکار می‌رن رو توسط یه ساختار اضافه و قابل حذف(بدون تغییر در معنا) جدا میکنن. بعد یکی از دو ساختار اصلی رو به عنوان جای خالی سوال میدن. در اینجا اگه اون ساختار اضافه و گمراه کننده رو نادیده بگیریم خیلی راحت می‌تونیم جواب رو پیدا کنیم.

 

مشاور گروپ



روش پیشنهادی مشاور گروپ برای مطالعه و حل تست های درک مطلب (Reading Comprehension):

درک مطلب با توجه به حجم ریدینگ‌ها و تعداد سوالاتش شاید ترسناک ترین بخش زبان کنکور بنظر برسه در حالی که اگر از قبل استراتژی صحیح مقابله با آنها را آموخته باشید، می‌توانید با آسودگی خاطر سراغ تست هایش بروید.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »   بهترین تکنیک‌های حل درک مطلب کنکور را قبلا بطور مفصل در مقاله‌ی تکنیک های پاسخ گویی به سوالات درک مطلب انگلیسی بررسی کردیم؛ طوری که یکبار برای همیشه مشکلتون در درک مطلب کنکور را حل کنید. در اینجا هم بطور خلاصه چند نکته مهم را ذکر می‌کنیم:

اول سوالات را بخوانید…

با خواندن سوالات پیش از ریدینگ متوجه می‌شوید:

اولاً باید به دنبال چه اطلاعات و کلیدواژه‌هایی بگردید تا در حین خواندن آنها را مشخص کنید و بعدا نیاز به بازخوانی کل مطلب نباشد.

دوماً باید کدام قسمت‌ها را جمله به جمله و سریع بخوانید و کدام قسمت ها‌ را کلمه به کلمه و با دقت بخوانید. در نتیجه با این روش می توانید بطور هوشمندانه ای در زمان صرفه جویی کنید.

در هر پاراگراف معمولا اولین جمله مهم ترین جمله بوده و پیام اصلی پاراگراف را در بر دارد. اگر فرصت کافی برای خواندن همه جملات یک ریدینگ طولانی را ندارید تنها کافیست پاراگراف اول و آخر و جمله اول پاراگراف های میان این دو را را دقیق بخونید و بقیه جملات را تنها نگاه بیندازید. این تکنیک در زبان انگلیسی اسکیمینگ نام دارد و بسیار پرکاربرد است (Skimming).

زیاد تمرین کنید. اگر هر چند روز تنها یک درک مطلب کار کنید خودتون بهترین روش پاسخگویی به تست های این قسمت را پیدا خواهید کرد.

بهترین روش تست زنی کنکور زبان؟

بهترین منبع برای تمرین کنکور زبان، سوالات کنکور سال های گذشته است.

بهترین روش هم بوجود آوردن محیطی مشابه کنکور برای خودتان است.

فرض کنید ۲۰ دقیقه زمان دارید و باید در این تایم به همه سوالات پاسخ دهید. و بتدریج این زمان را تا زیر ۱۵ دقیقه کاهش دهید.

بررسی درستی جوابهایتان را پس از پایان آزمون انجام دهید.

با این شیوه تمرین نکات زیادی یاد می‌گیرید و نقطه ضعف‌هایتان را به خوبی شناسایی می‌کنید.

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  برای کسانی که درصد خیلی بالایی میخوان و نمیخوان این درصد رو از دست بدهند یه پیشنهاد دارم…از اونجایی که مهمترین چیز در زبان دایره ی لغت بالا هست ، کلمات خارج از کتابی را چند بار در متن ها و کلوز ها دیدین ، معنیش را پیدا کنید و در کنار کلمات کتاب های درسی حفظ کنید.

سخن آخر روش مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر کنکور

روش مطالعه زبان کنکور 1400  »  با توجه به آسون و تکراری بودن مباحث و تست‌های درس زبان انگلیسی در کنکور و همچنین کاربردی که این زبان تو زندگی امروزه ما داره، واقعا ارزش داره تا مقداری از وقتمون رو به اون اختصاص بدیم تا هم بتونیم به راحتی درصد بالایی ازش تو کنکور کسب کنیم و هم شروعی باشه برای فراگیری حرفه ای این زبان ساده و شیرین تو زندگیمون. ما نیز در مشاور گروپ برای شما دانش‌آموزان عزیز آرزوی موفقیت در آزمون کنکور و دیگر آزمون های زندگیتون رو داریم.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زبان کنکور سراسری 1400 براساس تغییرات جدید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی