ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۳ + شرایط ثبت نام – saman.mrud.ir

ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ + شرایط ثبت نام - saman.mrud.ir

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۳ + شرایط ثبت نام – saman.mrud.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

درباره ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۳ چه می‌دانید؟ شرایط لازم برای آن چیست و زمان اسم‌نویسی برای مسکن ملی چه روزی است؟

طرح اقدام ملی مسکن یک برنامه حمایتی برای تأمین مسکن کسانی است که خانه ندارند اما می‌توانند اقساط تسهیلات و اقساط هزینه‌ی زمین را تأمین کنند. برای استفاده از این طرح حمایتی باید از طریق سامانه‌ جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کنید و برای مرحله‌ی اول سپرده‌گذاری کنید. استفاده از این طرح پیش‌شرط‌هایی مثل تأهل، نداشتن مسکن و زمین از سال ۸۴ و عدم استفاده از تسهیلات مسکن و زمین از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، سابقه‌ی ۵ ساله‌ی سکونت در شهر مورد تقاضا و شرایط دیگر دارد. افراد مجرد هم با شروطی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

رفع اشکالات و اشتباهات ثبت نام مسکن ملی | سایت سامانه آباد | tem.mrud.ir

مسکن ملی یا پروژه‌ی نهضت ملی مسکن طرحی است که از سال ۱۴۰۰ شروع شد تا چهار میلیون خانه ساخته شود. گفته می‌شود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به مرحله‌ی اجرا رسیده است. در سال گذشته سقف تسهیلاتی که به هر متقاضی تعلق می‌گرفت ۴۵۰ میلیون تومان بود که اردیبهشت امسال اعلام شد به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ البته سقف این وام به شهرهای استان تهران تعلق می‌گیرد و در شهرهای دیگر و روستاها این مبلغ کمتر است.

شرایط ثبت نام در مسکن ملی

ثبت نام در طرح مسکن ملی پیش‌شرط‌هایی نیز دارد. این طرح در درجه اول برای استفاده‌ی افراد متأهل در نظر گرفته شده است.

اولین و مهم‌ترین شرط این است که متقاضی و افراد تحت سرپرستی او از تاریخ ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ نباید صاحب زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند. همچنین از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ نباید از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن مثل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت واحد مسکونی استفاده کرده باشند.

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست هم حداقل باید ۳۵ سال سن داشته باشند.

متقاضی باید در شهری که در آن تقاضای استفاده از مسکن ملی دارد حداقل ۵ سال زندگی کرده باشد. منع قانونی برای تسهیلات بانکی مثل چک برگشتی یا تسهیلات معوقه هم نداشته باشند.

متقاضی باید بتواند هزینه‌ی مازاد تسهیلات بانکی را که برای ساخت مسکن لازم است تأمین کند. متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه باید بتوانند حداقل سی درصد هزینه‌ی ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی سپرده‌گذاری کنند.

همچنین توانایی پرداخت اقساط ماهیانه‌ بانکی تسهیلات هم مهم است. متقاضی باید بتواند اقساط ماهیانه وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد را پرداخت کند.




اشکالات و اشتباهات غیرقابل پیش بینی شده ای ممکن است در حین ثبت نام رخ دهد که در این مطلب نمیتوان به تک تک این اشکالات پرداخت اما شما عزیزان در صورت برخورد با هر گونه اشکال ثبت نامی در سایت سامانه saman mrud.ir به نشانی saman.mrud.ir  ، می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب با مشاورین مرکز ” مشاورگروپ ” تماس بگیرید و همان لحظه ثبت نام خود را قطعی و بدون هیچ گونه اشکال و یا اشتباهی به پایان برسانید .


ثبت نام مسکن ملی برای مجردها

مجردها هم می‌تواند در صورت داشتن پیش‌شرط‌هایی از این طرح حمایتی استفاده کنند.

گروه اول کسانی هستند که تعهدنامه محضری می‌دهند در زمان انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی عقدنامه رسمی ازدواج دائم را ارائه می‌کنند.

ثبت نام برای این گروه در صورتی مجاز است که مرد مجرد بالای ۲۳ سال تا ۴۵ سال باشد. سابقه‌ی مالکیت مسکن یا زمین با کاربری مسکونی نداشته باشند. از امکانات دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی مثل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه خرید یا ساخت واحد مسکونی از ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ استفاده نکرده باشند. همچنین همسرشان هم در زمان انعقاد قرارداد باید این شرایط را داشته باشد. علاوه بر این‌ها باید پنج سال هم در شهر مورد تقاضا سابقه سکونت داشته باشند و تعهد محضری بدهند که تا زمانی که قرارداد واگذاری واحد منعقد می‌شود عقدنامه محضری ازدواج دائم را ارائه می‌دهند.

از زمان تنظیم قرارداد تا تحویل مسکن، اگر عقدنامه‌شان فسخ شود یا طلاق بگیرند وزارت راه و شهرسازی می‌تواند قرارداد مسکن ملی را فسخ کند، وجوه دریافتی برگردانده می‌شود و واحد به شخص دیگری واگذار می‌شود.

واحد مسکونی طرح نهضت ملی برای استفاده زوجین است. اگر هر کدام به‌طور مستقل ثبت نام کرده باشند هم مجموعا فقط یک واحد به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

غیر از این گروه، پنج گروه از افراد مجرد دیگر هم می‌توانند بدون شرط ارائه‌ی عقدنامه، برای طرح مسکن ملی ثبت نام کنند: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی حرکتی که حداقل ۲۰ سال سن دارند با معرفی سازمان بهزیستی و در نهایت، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت درمان و‌ آموزش پزشکی.

به‌طور کلی در زمان انعقاد قرارداد اولویت با متأهل‌ها است و در میان آن‌ها هم اولویت با خانواده‌هایی است که جمعیت بیشتری دارند.

مدارک مورد نیاز احراز شرایط برای مجردها

برای ثبت نام باید تصویر کارت ملی، تصویر شناسنامه و گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا را بارگذاری کنید.

به عنوان گواهی سابقه‌ی سکونت می‌توانید یکی از این موارد را ارائه کنید: گواهی تحصیل متقاضی تا پیش از دانشگاه، گواهی محل تحصیل در دوره دانشگاه به اضافه‌ی حداقل دو سال سابقه‌ بیمه، مدارک مربوط به محل تولد شناسنامه متقاضی یا والدین، جواز کسب شاغلین اصناف برای متقاضی یا والدین او، سابقه پرداخت بیمه متقاضی یا والدین، گواهی اشتغال به کار ادارات دولتی متقاضی یا والدین او، گواهی مبنی بر پرداخت مستمری‌بگیران و بازنشستگان یا والدین متقاضی، پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی برای متقاضی.

اجاره‌نامه به عنوان گواهی سابقه‌ی سکونت پذیرفته نمی‌شود.

هزینه اسم‌نویسی مسکن ملی

هنوز شرایط ثبت نام مسکن ملی در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده و در نتیجه هزینه‌ی اسم‌نویسی در این طرح هم معلوم نیست. به محض اینکه هزینه‌ها مشخص شود این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد.

شرایط سال گذشته به این صورت بود که متقاضی در مرحله‌ی اول ثبت نام مسکن، باید حداقل ۴۰ میلیون تومان در این طرح سپرده‌گذاری می‌کرد که رقم سپرده در سال جدید هنوز مشخص نشده است.

ثبت نام در مسکن ملی در خانه

هنوز امکان ثبت نام مسکن ملی در سال ۱۴۰۳ فعال نشده، اما به محض فعال شدن شما می‌توانید با طی کردن مراحل زیر به صورت اینترنتی برای ثبت نام اقدام کنید.

سایتی که برای طرح اقدام ملی یا همان طرح مسکن ملی در نظر گرفته شده سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir است.

پس از ورود به این سامانه در بالای صفحه گزینه‌ی ثبت نام نهضت ملی مسکن را انتخاب کنید. در این صفحه مقررات ثبت نام برای شما نمایش داده می‌شود که باید آن را مطالعه کنید و آن را تأیید کنید.

سپس نوبت وارد کردن اطلاعات شما است. اطلاعاتی چون کد ملی و شماره همراه را وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی به مرحله‌ی بعد بروید.

مرحله‌ی بعد اطلاعاتی در مورد شهر محل سکونت، مشخصات متقاضی، شغل، سوابق سکونت را از شما می‌خواهد. همچنین باید افراد تحت تکفل خود را هم به این اطلاعات اضافه کنید و اطلاعات آن‌ها را ثبت کنید.

پس از اینکه این مراحل را به‌طور کامل طی کردید می‌توانید پیش‌نمایش اطلاعات خود را مشاهده کنید. سپس گزینه‌‌ی تأیید صحت اطلاعات را فعال کنید، در صورتی که مراحل ثبت نام را کامل طی کرده باشید کد رهگیری دریافت می‌کنید. این کد را جایی یادداشت کنید تا با استفاده از همان در مراحل بعدی روند کارتان را در سامانه پیگیری کنید.

تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی

تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی در سال ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است اما در سال گذشته تاریخ ثبت نام از ۱۵ تا ۳۰ تیر ماه بود. بر اساس اطلاعیه‌های سامانه اکنون ثبت نام انجام نمی‌شود اما پس از پالایش متقاضیان و وجود ظرفیت‌های خالی و در صورت احصاء مجدد زمین‌های مناسب مجدداً برای ثبت‌نام برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌شود و لیست شهرها اعلام می‌شود.

پیگیری ثبت نام مسکن ملی با کد ملی

کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند می‌توانند برای پیگیری درخواست خود به آدرس سامانه جامع طرح‌های مسکن مراجعه کنند و در نوار بالای صفحه مشاهده و پیگیری درخواست‌ها را انتخاب کنند.

برای ورود به سامانه لازم است که با وارد کردن شماره همراه خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید و سپس وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید.

*مراحل ثبت نام در سامانه

در ابتدا وارد سایت سامانه مسکن ملی به آدرس saman.mrud.ir شوید.

ورود به بخش ثبت نام مسکن ملی: در این بخش اطلاعات کاملی درباره طرح در اختیار شما قرار می گیرد و پس از مطالعه آنها گزینه «متن بالا را با دقت خوانده ام و می پذیرم» را علامت بزنید و روی دکمه تایید کلیک کنید.

با انتخاب گزینه تایید وارد صفحه ای دیگر می شوید که در آن طی ۱۰ مرحله ثبت نام طرح مسکن ملی باید اطلاعات (شهر و محل سکونت/ مشخصات فرد متقاضی/ مشخصات خانواده فرد متقاضی شامل همسر و فرزندان/ سوابق سکونت در شهر مذکور/ تعهدات مالی / ملک مورد نظر) را وارد کنید.

شایان ذکر است بررسی اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت و احوال و بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.

در آخرین مرحله ثبت نام طرح مسکن ملی باید ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان از طریق درگاه الکترونیکی به عنوان هزینه ثبت نام سامانه saman mrud.ir پرداخت نمائید. این مبلغ غیرقابل استرداد می‌ باشد.
متقاضیان با مطالعه دقیق و کامل فرآیند می توانند ثبت نام در سامانه مشاهده و پیگیری ثبت نام مسکن ملی (به آدرس saman.mrud.ir ) را تکمیل و کد 10 رقمی رهگیری را دریافت کنند.

مدتی پس از پایان ثبت نام در موعد مقرر پیامکی به فرد ثبت نام کننده در سامانه saman mrud.ir طرح مسکن ملی ارسال می شود و زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن برای ارائه اصل مدارک اعلام می گردد.

* مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن

ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در ۵سال اخیر (اجاره نامه، گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و….)
ارائه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر
ارائه گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت
ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین

استعلام وضعیت ثبت نام در سامانه saman mrud.ir

افراد پس از ثبت نام نهایی در سامانه saman mrud.ir امکان بررسی و استعلام وضعیت ثبت نام خود را از طریق بخش استعلام سایت بنیاد دارند.

براین اساس می توانید از طریق کد رهگیری 10 رقمی و کد ملی از وضعیت پرونده خود با مراجعه به سامانه saman mrud.ir مطلع شوید.

رفع اشکالات و اشتباهات ثبت نام مسکن ملی | سایت سامانه آباد | tem.mrud.ir

همچنین در هر مرحله از ثبت نام سامانه saman mrud.ir از طریق پیامک متقاضی را در جریان وضعیت ثبت نامش قرار می دهد.

 بازیابی کد رهگیری طرح ملی مسکن

اگر کد رهگیری خود را گم کردید کافی است وارد سامانه saman mrud.ir بخش استعلام شده و با ورود کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود دوباره کد رهگیری را از طریق پیامک دریافت کنید.


4.2/5 - (19 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۳ + شرایط ثبت نام – saman.mrud.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. زهرا

    سلام من در قسمت شهر محل درخواست تم فعال نمیشه… باید چیکار کنم .. آستان م مجاز هست ولی شهرهای که میزنم تایید نمیکنه..لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  2. ندا

    من وقتی میخوام ثبتنام کنم کد ملی و شماره رو میزنم میاره امکان ثبتنام برای شما وجود نداره کسی میدونه چرا؟

    پاسخ
  3. شیرین

    سلام
    من برای ثبت نام‌ کدملی وشماره همراه رو واردمیکنم اماپیام میده که امکان ثبت نام برای شماوجودندارد درصورتی که تمام شرایط رو هم دارم.

    پاسخ
  4. رضا

    جرا نمیشه وارد سایت بشیم دو روزه نیمه شب هم فایده نداره

    پاسخ
  5. کبری طاهری

    سلام
    من وارد سامانه شدم کدملی و شماره تلفن را وارد کردم پیغام امکان ثبت نام برای شما وجود ندارد برام اومد
    علت چیه ؟

    پاسخ
  6. سهیلا

    سلام
    من به نام شوهرم چند سال پیش مسکن گرفتیم و بعد بنا به دلایلی شوهرم ضررزیادی رو متحمل شد و مجبور شدیم هنوز بهمون تحویل ندادن فروختیم بدهکاری هارو دادیم خدا روخوش میاد فرم ج شوهرم قرمز شده به خدا بازهم مقصر بودن بدهکاریهای بانک هاهستن که ابرو ادمو برا اقساط پیش ضامن ها میبرن الهی به حق خدا که روز خوش نبینید که تمام بدبختی ها از شماهستن حالا هر کی خونه گرفته فرم ج قرمز هست به خانم ها خونه نمی دن باید برید جدا بشن تا دولت بهتون خونه بدن خوب این چه قانونیه که ما برا خونه گرفتن باید طلاق بگیریم این قانون اصلاح کنید اینقدر به مردم سخت نگیرید چون هر کی بدهکار شد ورشکست شد نا چار شد محض ابروش خونه رو بفروشه دولت دیگه خونه بهش نمیده که هیج باید زنش هم بخواد خونه بگیره طلاق بگیره خواهش میکنم این قانون اصلاح کنید لاعقل به زن متاهل هم اجازه بدین خونه از دولت بگیره خواهش میکنن مسول مسکن تو خودت خونه داری راحت نشستی ما چکار کنیم اجاره ها بالا وامها سنگین کمرون شکست این همه سختی کشیدیم خواهش میکنم این امکان رو بدین مادر خونه هم بتونه کنار بچه هش وهمسرش دوباره طعم خونه داری بکشن ممنونم

    پاسخ
  7. راز

    سلام پیامک تغییر شهر برای من امده اما الان دوروزه اصلا سایت باز نمیشه تا تغییر شهر بدم وفقط تا سه روز فرصت دادن که دوروزش گذشته الان باید چیکار کنم سایت باز نمیشه

    پاسخ
  8. اباذر بشیری

    من ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ پیامی دریافت نکردم اگه اینم واقعا سر کاریه از این بابتم تکلیفمونو بدونیم.که تا آخر عمر مستاجر بمونیم تمام

    پاسخ
  9. معین

    سلام من وارد سایت میشم پیگیری کنم همش میزنه در انتظار تایید استعلام منظورشون چیه دقیقا باید چکار کنم آیا مشکلی در ثبت نامم پیش اومده؟

    پاسخ
  10. ناصر پورمولود

    سلام من تبت ونام کردم ولی جواب نداد باید چکار کنم

    پاسخ
  11. zamyar

    سلام
    من صلاحیتم قبول شده ولی شهرستان مورد نظرمو اشتباه انتخاب کردم و مدرکی برای سکونت دران محل ندارم. چیکارکنم؟

    پاسخ
  12. غلامرضاقموشی

    من تاریخ تولد همسرم رااشتباه زدم چطورمیتونم ویرایش کنم

    پاسخ
  13. مسکن خراب

    اینم مثل بقیه کاراشون دروغه وخیانت به هیچکس پیامک تکمیل پرونده ندادن همه رو رد صلاحیت کردن خدا ازتون نمیگذره ان شاءالله ??

    پاسخ
  14. علیرضا

    سلام ما درسایت مسکن ملی ثبت نام کردیم رمز ورود همسر رو نداریم شماره ای که ثبت کرده بودیم فروختیم خطشو الان رمز ورود چطور بزنیم بریم توسایت مسکن ازثبت ناممون باخبر بشیم لطفا راهنمایی کنید که به کجا مراجعه کنم

    پاسخ
  15. سمیرا

    سلام، به ما گفتن شماره شبا پیامک میشه براتون اول واریزیتونو انجام بدید بعد برای تشکیل پرونده اقدام کنید.اما یک ماهه که پیامک تشکیل پرونده دریافت کردیم اما شماره شبایی نیومده،میخاستم ببینم چقد طول میکشه،شهرانتخابیمون اسلامشهر

    پاسخ
  16. سوگند

    من کد ملی رو میزنم وارد سایت مسکن ملی میزنم مینویسه در حال بررسی تا کیی طول میکشه؟

    پاسخ
    1. user3

      سایت ترافیک بالایی داره ! چندین بار در طول روز باید تست کنید

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی