شغل های پر درآمد در رشته انسانی

پردرآمدترین رشته های انسانی

جهت مشاوره در زمینه شغل های پر درآمد در رشته انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته های پردرآمد علوم انسانی : رشته انسانی یکی از رشته های نظری است که در دوره متوسطه دوم انتخاب می‌شود و شامل زیرشاخه های متنوع و متعددی از علوم اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی است. این رشته به مطالعه انسان و روابط اجتماعی او با دیگران و محیط اطرافش می‌پردازد و از جنبه های مختلفی به بررسی مسائل و چالش های انسانی می‌پردازد. رشته انسانی از نظر برخی از افراد، بازار کار چندان مناسب و خوبی ندارد و فارغ التحصیلان این رشته نمی‌توانند درآمد خوبی داشته باشند. اما این باور نادرست است و رشته انسانی یکی از رشته هایی است که آینده شغلی درخشان و گزینه های زیادی برای محصلان این رشته وجود دارد. شغل های رشته انسانی می‌توانند شغل های بسیار پردرآمد و مورد تقاضا باشند و افراد می‌توانند بسته به علاقه، توانایی و مهارت خود، وارد یکی از زمینه های شغلی این رشته شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و مقایسه برخی از شغل های رشته انسانی بپردازیم و نشان دهیم که چگونه می‌توان با انتخاب این رشته، موفقیت و رضایت شغلی را به دست آورد.

با توجه به ماهیت غیرفنی رشته‌های علوم انسانی، داوطلبان این رشته‌ها دغدغه بیشتری درباره آینده شغلی خود دارند؛ آن‌ها می‌خواهند رشته‌ای را انتخاب کنند که در آینده از بازار کار خوبی برخوردار باشد.


رشته های پردرآمد علوم انسانی

شغل های رشته انسانی

شغل های رشته انسانی شامل زمینه های مختلفی از علوم اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی هستند که به مطالعه انسان و روابط او با دیگران و محیط اطرافش می‌پردازند. این شغل ها می‌توانند شغل های بسیار پردرآمد و مورد تقاضا باشند و افراد می‌توانند بسته به علاقه، توانایی و مهارت خود، وارد یکی از زمینه های شغلی این رشته شوند. برخی از شغل های رشته انسانی عبارتند از:

  • حسابدار: یکی از شغل های رشته انسانی است که به ثبت و گزارش مالی سازمان ها و افراد می‌پردازد. حسابداران می‌توانند در بخش های مختلفی از دولت، بانک، بیمه، شرکت ها و موسسات خصوصی و عمومی فعالیت کنند. حسابداران باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حسابداری و مهارت های رایانه ای و آشنایی با قوانین مالیاتی و حسابداری باشند.
  • وکیل: یکی از شغل های رشته انسانی است که به نمایندگی و دفاع از حقوق و منافع موکلان خود در دادگاه ها و سازمان های قضایی می‌پردازد. وکلا می‌توانند در زمینه های مختلفی از حقوق مانند حقوق خانواده، حقوق جزا، حقوق بین الملل، حقوق تجارت و غیره تخصص داشته باشند. وکلا باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حقوق و گواهی وکالت از کانون وکلای دادگستری باشند.
  • روانشناس: یکی از شغل های رشته انسانی است که به مطالعه رفتار، احساس، انگیزه و شخصیت انسان می‌پردازد. روانشناسان می‌توانند در زمینه های مختلفی از روانشناسی مانند روانشناسی بالینی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی ورزشی و غیره تخصص داشته باشند. روانشناسان می‌توانند در مراکز درمانی، آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و سازمان های مختلف فعالیت کنند. روانشناسان باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته روانشناسی و مجوز از وزارت بهداشت و درمان باشند.

اینها فقط برخی از شغل های رشته انسانی هستند و شما می‌توانید با نوشتن رشته مورد علاقه خود در کامنت همین مقاله، اطلاعات بیشتری در مورد شغل های دیگر این رشته کسب کنید.

قبولی در کدام رشته های علوم انسانی راحت تر است؟
برای قبولی در رشته روانشناسی دانشگاه روزانه چه رتبه ای لازم است؟
رشته حقوق بهتر است یا رشته روانشناسی؟
بازار کار رشته مدیریت صنعتی و بازرگانی در داخل و خارج از ایران چگونه است؟
فارغ التحصیلان رشته ادبیات فارسی بعد از فارغ التحصیلی در چه شغل هایی مشغول به کار می شوند؟
پرطرفدار ترین رشته های علوم انسانی کدام رشته ها هستند؟



رشته های پردرآمد علوم انسانی »   شاید نتوانیم یک معیار مشخص کنیم که بر اساس آن رشته های انسانی را از خوبترین تا بدترین دسته بندی کنیم. چون که نظر و اولویت بندی شما داوطلبان با هم دیگه خیلی متفاوت هستش. یکی از معیارهای اصلی تعیین کننده خوب بودن یا نبودن رشته های دانشگاهی، علاقتون هسش. شما اگر بتوانید علایق واقعی تان را به درستی شناسایی کنید، خیلی راحت تر می توانید رشته ای را که براتون بهترین هستش پیدا کنید.رشته های پردرآمد علوم انسانی/

رشته های پردرآمد علوم انسانی »  باید قبل از هر چیز بفهمید واقعا به چه رشته و شغلی علاقه دارید، در چه زمینه هایی استعداد و توانایی دارید و بعد اطلاعات دیگه که لازم هسش را جمع آوری کنید. همراه با علاقه، چیزهای مهم دیگری از جمله بازارکار، درآمد، شرایط جامعه و … هستش که در انتخاب رشته موثرهستن. شما باید با کسب اطلاعات کافی و استفاده از بهترین روش، مرحله به مرحله جلو برید تا بهترین تصمیم را بگیرین.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

تعداد دانش آموزانی که به سراغ رشته هایی از جمله روان شناسی، حقوق و حسابداری رفتن خیلی بیشتر از دیگر رشته های علوم انسانی هسش و این رشته ها جزء رشته های محبوب علوم انسانی هستن.

پردرآمدترین رشته های انسانی در ایران

رشته های انسانی شامل زیرشاخه های متنوع و متعددی از علوم اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی هستند که به مطالعه انسان و روابط او با دیگران و محیط اطرافش می‌پردازند. این رشته ها می‌توانند شغل های بسیار پردرآمد و مورد تقاضا باشند و افراد می‌توانند بسته به علاقه، توانایی و مهارت خود، وارد یکی از زمینه های شغلی این رشته شوند. برخی از پردرآمدترین رشته های انسانی در ایران عبارتند از:

حقوق: یکی از پردرآمدترین رشته های انسانی است که به نمایندگی و دفاع از حقوق و منافع موکلان خود در دادگاه ها و سازمان های قضایی می‌پردازد. وکلا می‌توانند در زمینه های مختلفی از حقوق مانند حقوق خانواده، حقوق جزا، حقوق بین الملل، حقوق تجارت و غیره تخصص داشته باشند. وکلا باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حقوق و گواهی وکالت از کانون وکلای دادگستری باشند. درآمد متوسط یک وکیل در ایران حدود ۱۰۰ میلیون تومان در ماه است.
حسابداری: یکی از پردرآمدترین رشته های انسانی است که به ثبت و گزارش مالی سازمان ها و افراد می‌پردازد. حسابداران می‌توانند در بخش های مختلفی از دولت، بانک، بیمه، شرکت ها و موسسات خصوصی و عمومی فعالیت کنند. حسابداران باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حسابداری و مهارت های رایانه ای و آشنایی با قوانین مالیاتی و حسابداری باشند. درآمد متوسط یک حسابدار در ایران حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه است.
روانشناسی: یکی از پردرآمدترین رشته های انسانی است که به مطالعه رفتار، احساس، انگیزه و شخصیت انسان می‌پردازد. روانشناسان می‌توانند در زمینه های مختلفی از روانشناسی مانند روانشناسی بالینی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی ورزشی و غیره تخصص داشته باشند. روانشناسان می‌توانند در مراکز درمانی، آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و سازمان های مختلف فعالیت کنند. روانشناسان باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته روانشناسی و مجوز از وزارت بهداشت و درمان باشند. درآمد متوسط یک روانشناس در ایران حدود ۴۰ میلیون تومان در ماه است.

اینها فقط سه نمونه از پردرآمدترین رشته های انسانی در ایران هستند و شما می‌توانید با نوشتن نام رشته مورد علاقه خود در کامنت همین مقاله و یا برقرای تماس تلفنی، از مشاوران مجرب مجموعه اطلاعات بیشتری در مورد شغل های دیگر این رشته کسب کنید.

نگاهی کوتاه به سه رشته محبوب علوم انسانی:

رشته های پردرآمد علوم انسانی »   رشته روان شناسی جزو پردرامدترین رشته های علوم انسانی هسش که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان، این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند؛ این رشته در دوره لیسانس چهار گرایش بالینی، آموزش کودکان استثنایی، صنعتی و سازمانی و عمومی داره.رشته های پردرآمد علوم انسانی/

رشته ی روان شناسی فقط به بررسی افرادی که از نظر روان مشکل دارند محود نمی شود بلکه زیرشاخه های:

نماینده فروش
کارشناس تبلیغات
تکنیسین و مشاور
مشاور تحصیلی
افسر تحقیق و پیگیری
نویسنده
محقق بازار
مددجوی کودکان
دستیار ازمایش گاه و…. تقسیم میشود.


رشته های پردرآمد علوم انسانی »  یکی دیگه رشته های پر درامد در حوزه علوم انسانی رشته حقوق هسش که تعداد گرایش‏های آن زیاده و در تمامی روابط زندگی امروز دیده می­شه؛ این روابط می‏تواند مربوط به روابط دولت با مردم باشد که بهش حقوق عمومی میگن یا اینکه روابط خصوصی مردم را شامل میشه که بهش حقوق خصوصی میگن.

رشته های پردرآمد علوم انسانی »  رشته حسابداری نیز دیگر رشته پرطرفدار رشته علوم انسانی هسش که این رشته پایه اصلی نظام اطلاع رسانی مالی و اقتصادی هر جامعه به شمار می رود؛ در مجموع می توان گفت که حسابداری فن طبقه بندی، ثبت، خلاصه و تجزیه و تحلیل ارقام، درآمد و هزینه منطبق با نیازهای مؤسسه است.

رشته های پردرآمد علوم انسانی » آمارهای موجود نشان میدن که، ۴۶ درصد از جمعیت دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی درس میخونن که از این تعداد، ۳۰۰ هزار نفر در رشته روان شناسی و ۳۰۰ هزار نفر در رشته حقوق هستند؛ این تعداد نشان میده که همیشه این دو تا رشته جزو پرطرفدار و پر درامد ترین های رشته های علوم انسانی هستن.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

رشته های پردرآمد علوم انسانی »   طبق اعلام سازمان سنجش کشور، رشته های روان شناسی، حقوق و حسابداری جزو پرطرفدارترین رشته های حوزه علوم انسانی هستند که امسال حدود ۲۰ هزار و ۲۷۰ داوطلب در رشته حقوق، ۱۳ هزار و ۹۰۶ داوطلب در رشته روان شناسی و ۲۴ هزار و ۳۰۶ داوطلب در رشته حسابداری قبول میشن.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی کدام رشته ها هستند؟


ضریب دروس کنکور انسانی 1403 چیست؟
ضریب دروس عمومی برای کنکور انسانی چند است؟
رشته روان شناسی و حقوق در کدام زیر گروه هستند؟


رشته های پردرآمد علوم انسانی »   کسانی که در پایه نهم به دهم رشته ادبیات و علوم انسانی را انتخاب می کنند برای این که در زمان انتخاب رشته دانشگاه دچار سردگمی نشوند و بدانند می خواهند چه انتخابی داشته باشند، بهتر است قبل از کنکور راجع به رشته های دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی اطلاعاتی را کسب کنند و با رشته های دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی آشنا شوند.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

از جمله رشته های پرطرفدار و پردرآمدترین رشته های علوم انسانی می توان به وکالت و روانشناسی اشاره کرد.

فارغ التحصیلان رشته حقوق اگر در آینده در آزمون وکالت شرکت کرده و قبول شوند، می توانند به عنوان وکیل مشغول به کار شوند.
درآمد وکالت نسبت به دیگر مشاغل بد نیست.
می توان گفت درآمد وکیل های حرفه ای و کاربلد، بالا می باشد.

رشته های پردرآمد علوم انسانی »   البته صرفا تحصیل در رشته حقوق و قبول شدن در آزمون وکالت، ایجاد درآمد نمی کند.
فارغ التحصیل این رشته برای این که در شغل خود موفق باشد و بتواند درآمد خوبی کسب کند، باید مهارت های کافی در این شغل را به دست بیاورد.

یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های علوم انسانی رشته روانشناسی است.
روانشناسی گرایش های مختلفی دارد و هر داوطلب می تواند بر اساس علاقه در یکی از این گرایش ها تحصیل کند.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

رشته های پردرآمد علوم انسانی »  فارغ التحصیلان گرایش بالینی روانشناسی، می توانند مطلب بزنند و به این ترتیب مشغول به کار شوند.

البته حوزه کاری روانشناسان در هر گرایشی به کار در مطب های خصوصی محدود نمی شود.
فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز توانبخشی، مدارس، کلینیک ها و … مشغول به کار شوند.

یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های علوم انسانی که کمتر به آن توجه می شود، رشته مدیریت گرایش بیمه است.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

نمی توان به طور صد در صدی به بعضی رشته ها لقب پردرآمدترین رشته های علوم انسانی را بدهیم و بقیه رشته ها را از این لیست خط بزنیم.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

رشته های پردرآمد علوم انسانی »   یکی از مهمترین عواملی که برای کسب موقعیت شغلی مطلوب و داشتن درآمد بالا مؤثر است، مهارت داشتن در شغل و رشته تحصیلی است.

فارغ التحصیلان توانمند در هیچ رشته ای بیکار نمی مانند!

رشته های پردرآمد علوم انسانی »   پس برای موفقیت در شغل خود، بهتر است مهارت های لازم برای کسب موقعیت شغلی بهتر را کسب کنید و صرفا با تحصیل در رشته ای خوب، منتظر درآمد نمانید.

در صورتی که می خواهید در مورد پردرآمدترین رشته های علوم انسانی و به طور کلی رشته های دانشگاهی علوم انسانی اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با مشاوران تحصیلی ما در الو سلام مشاور تماس بگیرید.

آنها در مورد رشته های دانشگاهی علوم انسانی اطلاعات لازم را به شما می دهند و با معرفی رشته ها به صورت کامل به شما کمک می کنند بهترین تصمیم را برای آینده شغلی و تحصیلی خود بگیرید.رشته های پردرآمد علوم انسانی/

شغل های رشته انسانی برای خانم ها

برای خانم ها، برخی از شغل های رشته انسانی که می‌توانند مناسب و جذاب باشند، عبارتند از:

  • وکیل
  • حسابدار
  • روانشناس
  • مدیر
  • معلم
  • راهنمای گردشگری
  • خبرنگار
  • مترجم
  • نویسنده
  • کتابدار
  • مشاور
  • مددکار اجتماعی
  • مدیر روابط عمومی
  • نماینده فروش
  • مدیر تبلیغات
  • مربی تربیت بدنی
  • جغرافیدان
  • مدیریت جهانگردی
  • روانپزشک
  • زبان‌شناس
  • تولید محتوا و سئو

ضریب دروس کنکور انسانی 1403

رشته های پردرآمد علوم انسانی »   بر اساس کنکور سراسری سال 1403، رشته انسانی 5 زیر گروه دارد و ضرایب دروس در هر زیر گروه متفاوت است.

اگر شما هدف خاصی در کنکور دارید و دوست دارید در رشته خاصی قبول شوید، ابتدا بهتر است بدانید رشته مد نظر شما، جزء کدام زیر گروه محسوب می شود.رشته های پردرآمد علوم انسانی /

با دانستن این موضوع، برای مطالعه منابع، برنامه ریزی بهتری خواهید داشت.

زیر گروه یک ضریب دروس

  1. ریاضی 2
  2. اقتصاد 1
  3. زبان و ادبیات فارسی 4
  4. زبان عربی 4
  5. تاریخ و جغرافیا 1
  6. علوم اجتماعی 1
  7. فلسفه و منطق 3
  8. روان شناسی 1

زیر گروه دو ضریب دروس

  1. ریاضی 4
  2. اقتصاد 2
  3. زبان و ادبیات فارسی 2
  4. زبان عربی 1
  5. تاریخ و جغرافیا 1
  6. علوم اجتماعی 3
  7. فلسفه و منطق 1
  8. روان شناسی 2

زیر گروه سه ضریب دروس

  1. ریاضی 4
  2. اقتصاد 3
  3. زبان و ادبیات فارسی 2
  4. زبان عربی 1
  5. تاریخ و جغرافیا 1
  6. علوم اجتماعی 2
  7. فلسفه و منطق 1
  8. روان شناسی 1

زیر گروه چهار ضریب دروس

  1. ریاضی 3
  2. اقتصاد 2
  3. زبان و ادبیات فارسی 2
  4. زبان عربی 1
  5. تاریخ و جغرافیا 3
  6. علوم اجتماعی 2
  7. فلسفه و منطق 2
  8. روان شناسی 3

زیر گروه پنج ضریب دروس

  1. ریاضی 3
  2. اقتصاد 2
  3. زبان و ادبیات فارسی 2
  4. زبان عربی 1
  5. تاریخ و جغرافیا 1
  6. علوم اجتماعی 3
  7. فلسفه و منطق 2
  8. روان شناسی 3

رشته های پردرآمد علوم انسانی »    ضریب دروس کنکور انسانی 1403 به احتمال زیاد مانند سال 1403 است و با توجه به زیر گروه می توانید ضرایب گروه را از جدول بالا به دست بیاورید.

رشته های پردرآمد علوم انسانی »   اگر می خواهید در مورد ضریب دروس کنکور انسانی 1403، نحوه مطالعه منابع کنکور و این که چه رشته ای در کدام زیر گروه قرار دارد بیشتر بدانید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مشاور گروپ تماس بگیرید و اطلاعات جامع در این زمینه را از آنها بخواهید.


مشاور گروپ

9099071613

در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.

 با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص

 

3.5/5 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شغل های پر درآمد در رشته انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی