کارنامه قبولی و رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی

کارنامه قبولی و رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی

جهت مشاوره در زمینه کارنامه قبولی و رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کارنامه قبولی و رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی همان اطلاعاتی است که داوطلبان قبولی در مقطع دکتری این رشته به شدت به دنبال آن هستند تا بتوانند به خوبی رصد کنند که با چه رتبه ای در آزمون دکتری می توانند در چه دانشگاهی قبول شوند. همچنین تراز قبولی و حد نصاب قبولی که مانند نمونه کارنامه قبولی می تواند کمی ذهن شما را درباره ی تراز ها و رتبه های و محل قبولی بر اساس آنها باز کند. این مقاله شامل اطلاعات بسیار مفیدی شامل ، رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی، تراز قبولی ، و همچنین معرفی رشته های مجاز برای شرکت در آزمون دکتری رشته مهندسی شیمی بیوتکنولوژی می باشد.

اگر در خفای ذهنتان کمی در فکر مصاحبه دکتری این رشته هم هستید، باید به شما اطلاع دهیم که در این مقاله در ارتباط با مصاحبه دکتری رشته اقتصاد کشاورزی و مدارکی که باید با خود سر جلسه مصاحبه ببرید نیز صحبت شده است. با این اوصاف بهتر نیست  در ادامه همراهی مان کنید؟

جدول رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی

جدول رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی و نمونه کارنامه قبولی، بر اساس اطلاعاتی از قبیل رتبه قبولی داوطلب و سال قبولی آزمون دکتری و دانشگاه محل قبولی تنظیم شده است.  جدولی که در ادامه خواهید دید می تواند یک نمای کلی از قبولی در مهندسی اقتصاد کشاورزی، در مقطع دکتری به شما بدهد.

البته بهتر است، نظر بگیرید که قبولی در دانشگاه و رتبه قبولی مربوط به هر رشته و گرایش، در هر سال بسته به موارد گوناگونی است. پس صرفا با تکیه بر این اطلاعات تصمیم نگرفته و انتخاب رشته ننمایید. بلکه داده ها بیشتر، جهت راهنمایی برای انتخاب رشته دکتری در اختیارتان قرار داده شده است.


سال تحصیلی رتبه در سهمیه سهمیه قبولی رشته گرایش دانشگاه نوع دوره تراز کل
1399 59 ایثارگر (5 درصد ظرفیت) اقتصاد کشاورزی سیاست و توسعه کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد نوبت دوم 2949
1399 17 سهمیه آزاد اقتصاد کشاورزی بازاریابی محصولات کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد روزانه 4570
1399 29 سهمیه آزاد اقتصاد کشاورزی اقتصاد تولید و مدیریت واحد های کشاورزی دانشگاه شیراز روزانه 4429
1399 36 سهمیه آزاد اقتصاد کشاورزی بازاریابی محصولات کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نوبت دوم 4361
1399 42 سهمیه آزاد اقتصاد کشاورزی اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه شهید باهنر – کرمان روزانه 4218
1399 51 سهمیه آزاد اقتصاد کشاورزی بازاریابی محصولات کشاورزی دانشگاه زابل نوبت دوم 4153
1399 67 سهمیه آزاد اقتصاد کشاورزی اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نوبت دوم 3872
1399 73 سهمیه آزاد اقتصاد کشاورزی اقتصاد منابع طبیعی دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان پردیس خودگردان 3701

فکر می کنیم برداشتن تلفن و پرسیدن سوال از کسانی که مطمئن هستید پاسخ صحیح شما را می دانند ، راحتترین کار برای رسیدن به پاسخ سوالاتتان باشد.

9099071613 **** بدون پیش شماره 

 

تراز قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی

ترازهای قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی نیز مانند رتبه قبولی دکتری مهندسی هسته‌ ای کاربرد پرتوها و نمونه کارنامه قبولی، اطلاعاتی است که بهتر است تنها برای دادن یک دید بهتر در نظر گرفته شود و نه مبنای تصمیم گیری شما در انتخاب رشته.

رشته های مجاز برای شرکت در دکتری اقتصاد کشاورزی

رشته های مجاز برای شرکت در دکتری رشته اقتصاد کشاورزی ، یعنی رشته هایی که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد آن رشته ها امکان شرکت در آزمون دکترای رشته اقتصاد کشاورزی را دارند. بر اساس اعلام سازمان سنجش از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1400 به شرح زیر است:

  • فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد تمامی رشته ها

مدارک مصاحبه دکترای رشته اقتصاد کشاورزی

مدارک مصاحبه دکترای رشته مهندسی هسته‌ ای کاربرد پرتوها ، مدارکی است که شما در صورت قبولی در دکتری این رشته بهتر است که با خود سر جلسه مصاحبه ببرید. در واقع وقتی که شما به مصاحبه دکتری دعوت می شوید، علاوه بر مدارکی از سوی دانشکده مورد نظر اعلام شده است، بهتر است که مدارکی دال بر فعالیت های علمی و پژوهشی تان و موفقیت های پیشین خود با خود همراه  داشته باشید تا در شرایط مقتضی آن را به اساتید مصاحبه کننده ارائه دهید تا بهتر تحت تاثیرشان قرار دهید.

آنچه برای اساتید اهمیت دارد، رتبه علمی شما در چند سال اخیر است که در این رشته در حال تحصیل بوده اید. در ادامه به چند مورد از مدارکی که بهتر است در مصاحبه دکتری همراه داشته باشید اشاره می کنیم.

در ادامه به چند مورد از مدارکی که بهتر است در مصاحبه دکتری همراه داشته باشید تا تاثیرات لازم را بر اساتید مصاحبه کننده بگذارید، اشاره می کنیم.

1-مدارک مربوط به سوابق پژوهشی تان

اینکه شما در دوره کارشناسی ارشد مقاله ارائه داده اید یا نه در مصاحبه دکتری به اندازه ی اینکه شما دیپلم خود را گرفته اید یا نه از اهمیت بدیهی برخوردار است. پس در صورتی که زحمت کشیده و با وجود سختی ها مقاله ای ارائه داده اید حتما گواهی پذیرش مقاله را ترجیحا به همراه خود مقاله به همراه داشته باشید. البته ارائه ی چکیده مقاله نیز بد نیست اما اگر کل مقاله همراهتان باشد پرونده تا قطور تر خواهد بود. بد نیست.

2- کلیه مقالات تحت داوری و کتاب‌های نیمه‌کاره

در صورتی که مشتاق درس خواندن در دوره دکتری هستید به احتمال زیاد از آن عشق پژوهش هایی هستید که شاید تجربه ی تالیف کتاب را نیز از سر گذرانده باشید و یا در شرف انجام این کار باشید. به شما توصیه می کنیم حتی اگر برای کتابتان فقط عنوان و مقدمه نوشته اید آن را به مصابه ی یک تلاش برای نوشتن کتاب ارائه کنید و حتما ذکر کنید که کتاب نیمه کاره در دست دارید.

وقتی که اساتید احساس کنند شما اهل پژوهش نیستید، تصورشان بر این است که یا فرصت ندارید و دل به درس و پژوهیدن نمی دهید و یا اساسا بلد نیستید پژوهش کنید. پس حتما هر اقدام پژوهشگرانه تان را در بوق و کرنا با خود به جلسه مصاحبه ببرید و تواضع بیهوده به خرج ندهید. اگر هم فرصت کافی برای تکمیل کارهای مقاله تان را نداشته اید و مقاله تان تحت داوری است حتما آن را ذکر کنید.

3- گواهی رتبه برتر دوره کارشناسی یا ارشد یا رتبه برتر کنکورها

اگر از ابتدا درس خوان بوده اید و رتبه اول تا سوم دوره کارشناسی ارشد و یا کارشناسی بوده اید یا اینکه از نفرات اول کنکور سراسری بوده اید این گواهی ها را از دانشگاه محل تحصیل قبلی و برای رتبه کنکور از سازمان سنجش دریافت کنید و با خود به جلسه مصاحبه ببرید.

4- در دانشگاه تدریس می کنید؟ خوش به سعادتان

اگر شما در این مقطع شانس آن را داشته اید که در دانشگاه تدریس کنید، می تواند امتیاز بسیار خوبی برایتان باشد. پس حتما مدرکی دال بر مدرس بودن شما در دانشگاه برای ارائه با خود ببرید.

5- گواهی همه افتخارات آموزشی و پژوهشی رشته تحصیلی تان

اگر المپیادی بوده اید و یا در جشنواره های دانشجویی حضور موثر و موفق داشته اید حتما این را با ارائه ی مدارکی به سمع و نظر اساتید برسانید تا بیش از پیش شیفته ی شما شوند.

6- گواهی حضور درکارگاه‌های آموزشی و تسلط بر کار در حیطه ی رشته تان

البته اساتید کسی را برای عدم شرکت در کارگاه های آموزشی برای یادگیری نرم افزار ها و کد ها و نگذراندن دوره های غیر ضروری رد نمی کنند. اما اگر شما در چنین کلاس های فوق العاده ای شرکت کرده اید و مدرکی هم اخذکرده اید حتما از همراه داشتن این گواهی نامه غفلت نورزید. چرا که تاثیر مثبتی در قلب و جان اساتید دانشگاه مقصد خواهید گذاشت.

7- کد، نرم افزار یا دستگاهی و… طراحی کرده اید؟ بی نظیر است!

برای شما که خواهان قبولی در دکتری رشته اقتصاد کشاورزی هستید و پیش از این نیز به احتمال زیاد تحصیلات و یا فعالیت های مرتبط با این حیطه داشته اید، حتما داشتن یک یا چند، کد، نرم افزار، دستگاه و… که خودتان و یا با همکاری طراحی کرده باشید و یا در حال کار بروی آن باشید، می تواند یک حرکت بسیار موثر در پذیرش شما در مصاحبه دکتری باشد.

                    —————————————————————————————————————————————

” واقعیت آن است که با توسعه زندگی انسان ها در ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و … و با وجود انبوه علوم و اطلاعات نوین و تولیدات جدید، هیچ گاه از اهمیت کشاورزی و کشت و زرع در زندگی نوع بشر کاسته نشده است. با وجود تمام گسترشی که در علوم و فنون مختلف وجود دارد، نیاز به حاصل کار کشاورزان در هیچ برهه ای از زمان کم نخواهد شد.

تنها دیدگاه ها، شیوه ها، اصول، علوم، ابزار کار و کیفیت و کمیت محصولات است که روز به روز تغییر کرده و اصولا گسترش می یابد. حاصل اختلاط علم و فناوری رو به رشد با کشاورزی، این اولیه ترین حرکت توسعه ای و خلاقانه  انسان دیربازی، گاه می تواند اصلاحات اساسی در ماهیت محصولات زراعی برای هرچه غنی تر شدن آن از لحاظ تغذیه ای و یا رشد و نمو و بازدهی بیشتر باشد. همین امر و مدیریت کاشت و برداشت و بهینه سازی و مصرف و تولید در زمینه ی کشاورزی هدف اصلی تربیت نیروی متخصصی در قالب دانشجوی مقطع دکتری رشته اقتصاد کشاورزی است.”

سوالات متداول کارنامه قبولی و رتبه قبولی کارنامه و دکتری اقتصاد کشاورزی

حداقل تراز قبولی آزمون کتبی دکتری اقتصاد کشاورزی سال 99 چند بوده است؟

کمترین تراز قبولی آزمون کتبی دکتری اقتصاد کشاورزی سال 99، با سهمیه 5 درصدی ایثارگران 2949 و با سهمیه آزاد 3701 بوده است.

آیا کسب تراز حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری به منزله قبولی در دانشگاه دعوت کننده است؟

خیر. قبولی در آزمون و کسب تراز حدنصاب دعوت به مصاحبه بخشی از فرایند قبولی شماست. اما قبولی در مقطع دکتری نهایتا منوط به پذیرش در مرحله مصاحبه دکتری است.

در آزمون دکتری رتبه اهمیت بیشتری دارد یا تراز قبولی؟

آنچه در آزمون دکتری اهمیت دارد و نشانه قبولی شماست، رتبه نیست. بلکه تراز آزمون کتبی شما است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه کارنامه قبولی و رتبه قبولی دکتری اقتصاد کشاورزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی