رتبه های برتر کنکور سراسری ؛ هفته آخر چه کار کردند

dd

جهت مشاوره در زمینه رتبه های برتر کنکور سراسری ؛ هفته آخر چه کار کردند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رتبه ها در هفته آخر , یادآوری نکات به داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۵ در آخرین روز ها و ساعات مانده به کنکور اهمیت زیادی دارد تا داوطلبان بتوانند خود را برای یکی از بزرگترین ماراتن‌های دوران تحصیل آماده کنند.

 رتبه ها در هفته آخر

تجربیات رتبه ها که می‌تواند به داوطلب کنکوری برای گرفتن نتیجه بهتر کمک کند:

۱- تمرکز

رتبه ها در هفته آخر :  تا می توانید از استرس دوری کنید، یکی از ویژگیهای طبیعی رویارویی با اتفاقهای ویژه و غیر قابل تکرار ظهور پدیده اضطراب است و هر چه میزان نامعلومی و ریسک در آن بیشتر باشد میزان اضطراب نیز به همان نسبت بیشتر است و از دیگر سو هر چه نتیجه قابل پیش بینی با نتیجه دلخواه فاصله بیشتری داشته باشد، باز هم به اضطراب منجر خواهد شد. با تمام مشکلاتی که در رقابت میلیونی کنکور در ایران وجود دارد، می توان با درایت، تأمل و تیز بینی تمام روزهای نزدیک کنکور را سپری کرد.

از تکنیک های زیر برای افزایش تمرکز در هفته آخر استفاده کنید:

* به شکست فکر نکنید و برای شکست برنامه ریزی نکنید.
*به جای سیر در رویاهای غیر واقعی ، با تکیه بر واقعیت خود سعی کنید کمی بهتر از آن در کنکور ظاهر شوید و برای همان میزان پیشرفت نیز تلاش کنید.
*از دور باطل «اضطراب ← کم کاری ← اضطراب» پرهیز کنید و در صورت نگرانی از سیکل بازخورد منفی یعنی « اضطراب ← تلاش ← کاهش اضطراب» بهره ببرید.رتبه ها در هفته آخر

*هر چند روز در یک کنکور خانگی شرکت کنید و می دانند که بالاخره کنکور سراسری هم یک آزمون مثل همین آزمونهاست.
*به اصل «عادی بودن» معتقد باشید و با بی خوابی و شب بیداری یا فشرده کاری در چند روز تغییر زیادی در نتیجه حاصل نخواهد شد . بنابراین برنامه «آهسته و پیوسته» خود را ادامه دهید؛ حتی اگر در سطح متوسط یا پایین قرار داشته باشند.
* پراکنده کاری نکنید و حول برنامه خویش که بیشتر به آزمون اصلاح (try and true) تکیه دارد متمرکز شوید.

در اینجا باید یادآوری شود نقش اولیا در کاهش یا افزایش اضطراب و در مقابل آن تمرکز و توکل یک نقش هم افزا و مهم است.رتبه ها در هفته آخر

1- ساعت خوابتان را منظم کنید، غذای خوب بخورید، ورزش کنید

رتبه ها در هفته آخر :  شاید تا این هفته برنامه خواب و استراحتتان را نسبت به برنامه‌ریزی درس خواندنتان تنظیم کرده باشید. بعضی از شما شب‌ها و در زمان خلوتی خانه عادت به درس‌خواندن داشتید و بعضی‌های دیگر درس خواندن در طول روز به خصوص صبح‌ها را ترجیح می‌دهند.

با این حال در هفته پایانی بهتر است همه عادت‌ها را کنار بگذارید و در یک ساعت مشخص بخوابید. پیشنهاد ما به شما این است که حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب حتماً بخوابید و حتی اگر خوابتان نمی‌آید روی تختتان دراز بکشید و با بستن چشم‌ها به مغزتان استراحت دهید. بهتر است صبح ساعت ۷ بیدار شوید چون ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آماده سرویس‌دهی شود. بنابراین باید ساعتی بیدار شوید که سیستم عصبی‌تان حداکثر یک ساعت زمان برای آماده شدن داشته باشد. این تمرین خوبی است تا در روز آزمون آماده و سرحال باشید.رتبه ها در هفته آخر

مطمئنا مغز شما در روز کنکور از انرژی استفاده می‌کند که شما آن را در روزهای قبل ذخیره کرده‌اید. در هفته پایانی مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، خرما، عسل، انجیر و مغز گردو را حتما در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

این را فراموش نکنید که در روز امتحان باید حدود ۴ تا ۵ ساعت روی صندلی سفت و سخت امتحان بنشینید. بنابراین از حالا باید فکری برای تقویت عضلات بدنتان کنید. لازم نیست بدنتان را در هفته پایانی با ورزش‌های سنگین خسته کنید. شما می‌توانید با چند حرکت کششی سبک و ساده در منزل عضلات خودتان را تقویت کنید. روانشناسان در تمام توصیه‌های خود تاکید ویژه‌ای بر تاثیر آب بر آرامش روانی داشته‌اند. بنابراین در هفته باقی‌مانده تا آزمون حداقل یک یا دو جلسه به استخر بروید و آرام شنا کنید.رتبه ها در هفته آخر

2- درس نخوانید، مرور کنید و تست بزنید

در اواخر هفته اول تا روز قبل از کنکور روزهای آرامی را پشت سر بگذارید و بیشترین تکیه خود را بر روی مرور خلاصه درسها و نوت هایی که قبلا برداشتید بگذارید در دروس عمومي، واژگان، تاريخ ادبيات، معاني و مفاهيم كلمات را مرور كنيد. در قواعد دروس عربي، زبان انگليسي و زبان فارسي نيمي از وقت خود رابه مروردرس ها و نيمي را به بررسی تست اختصاص دهید، در دروسي مثل زيست وشيمي ۷۰% وقت مطالعه بايد صرف مرور درس و ۳۰% صرف تست زدن گردد. در رياضي و فيزيك و مباحث محاسبه اي شيمي ۷۰% وقت براي تست و ۳۰% براي مرور مطالب و يادداشت هاي دروس اختصاص یابد در رشته ي علوم انساني بهتر است خط كشي ها، خلاصه ها و يادداشت هاي همه مطالب مرور شود و كتاب ها كنار گذارده نشود.رتبه ها در هفته آخر

در مرور دروس استفاده از مرور تست های کنکور سراسری ضروری است و به هیچ وجه درصد نگیرید. همچنین اگر نمره تراز دروس اختصاصی مساوی یا کمتر از نمره تراز عمومی باشد نشانه این است که ساعات مطالعه اختصاصی باید بیشتر شود؛ اما اگر نمره تراز اختصاصی به طور میانگین ۱۰۰۰ نمره بیشتر از عمومی ها باشد، یعنی برنامه شما خوب بوده و اگر این اختلاف بیش از این رقم باشد، بهتر است عمومی ها را بیشتر مطالعه کنید. اگر تراز اختصاصي تان مساوي يا كمتر از تراز عمومی باشد تا ۸۰ درصد از زمان مطالعه را به دروس اختصاصی بپردازید.رتبه ها در هفته آخر

برنامه ریزی جمعبندی کنکور

3- یک برنامه ریزی سبک و کارآمد داشته باشید

«برنامه ریزی، شرط لازم برای موفقیت در کنکور است.» این حرف، تکراری ترین و شاید اعصاب خردکن ترین جمله ای است که کنکوری ها در سال کنکورشان می شنوند، و گرچه درست است؛ آن قدر کلی است که به هیچ دردی نمی خورد. تا کنکور چند روز بیشتر باقی نمانده. چه با برنامه درس خوانده باشید چه بی برنامه، اگر در این فرصت باقی مانده برنامه درست و حسابی نداشته باشید، زحمتتان خدای ناکرده بر باد می رود.

تابستان قبل از شروع پیش دانشگاهی، تعطیلات عید نوروز و این چند روز باقی مانده به کنکور؛ مشاوران آموزشی به این سه مقطع زمانی می گویند: مقاطع استراتژیک. کنکوری های حالا در سومین موقعیت استراتژیکشان قرار گرفته اند. بی برنامه بودن در هر یک از این سه مقطع، خطرناک است و در این سومی خطرناک تر. در این روزهای آخر باید چه کار کرد؟رتبه ها در هفته آخر

درس جدید نخوانید. هر قدر خوانده اید، دیگر بس است. اگر شما ۸۰% از مباحث کنکور را با کیفیت ۱۰۰% خوانده باشید، بهتر است از داوطلبانی که ۱۰۰% مباحث کنکور را با کیفیت ۸۰% خوانده اند. خلاصه این که، ماه آخر وقت جدید خوانی نیست، وقت دوباره خوانی است. فقط باید مرور کنید. اما چگونه؟

جواب این سوال برمی گردد به این که شما موقع درس خواندنتان طی سال تحصیلی، چگونه درس خوانده باشید. اگر در طول سال، موقع درس خواندن و تست زدن، با علامت گذاری جلو می رفتید و مشخص می کردی که کجاها ضعفتان بیشتر است و کدام تست ها را اشتباه می زدید، خوش به حالتان. کارتان ساده می شود. برای “دوباره خوانی” می توانید از مرور همان تست های علامت خرده استفاده کنید.

البته اهمیت تست زنی در دروس اختصاصی بیشتر از دروس عمومی است. دروس عمومی (و به ویژه دو درس ادبیات و معارف) را می توانید با خلاصه نویسی و یا نشانه گذاری هایی که در کتاب و جزوه تان ایجاد کرده اید، دوره کنید.

هنگام مرور – یا به اصطلاح دوره – مباحث درسی باید به دو نکته مهم توجه کنید. اول این که همیشه از درس ها و مباحثی شروع به دوره کنید که ضعف بیشتری در آن ها احساس می کنید و دوم این که اولویت را بدهید به مرور درس ها و مباحثی که مدت بیشتری از مطالعه شان گذشته است؛ اما حواستان به این نکته هم باشد که اگر بخواهید در مرور هم از همان روش های مرسوم مطالعه استفاده کنید، برای یک مرور جامع، لااقل به یک فرصت شش ماهه نیاز دارید و در این چند روز باقی مانده کاری از پیش نمی برید. پس باید به درک درستی از مفهوم مرور برسید.

مرور صرفاً به معنای تکرار مطالعه نیست. در انتهای مرور مطالب هر درس، باید بتوانید مطالب درسی را خلاصه تر و منظم تر به ذهن بسپارید، یعنی قرار نیست که در مرور هم روی تمام جزئیات بی اهمیت و یا مطالبی که از پیش آموخته اید، بی جهت تاکید کنید، بلکه باید سعی کنید با درک مفاهیم اصلی بین آموخته هایتان ارتباط برقرار کنید. با این حساب، هدف مرور عبارت است از جمع بندی مطالب، ایجاد پل های ارتباطی بین مباحث مختلف، سازماندهی و فراگیری مفهومی مطالب درسی.رتبه ها در هفته آخر

رتبه ها در هفته آخر :  همه درس ها را نمی شود – و نباید – یک جور خواند و دقیقاً یه همین ترتیب، همه درس ها را نمی شود – و نباید – یک جور مرور کرد. در مرور درس هایی مانند ریاضیات و فیزیک، اهمیت تست زنی بیشتر از مطالعه متن کتاب و جزوه درسی است. برای مرور این دروس، بهتر است مفاهیم اساسی و حتی نکته های ریز را در قالب حل و تمرین تست های جامع درک کنید.

حل مفهومی تست های کمتر و یادگیری عمیق تر مفاهیم درسی، ارجحیت دارد به حل سطحی و روخوانی تست های فراوان ، یعنی اگر شما ۱۰۰ تست فیزیک را ۱۰ بار بزنید و مرور کنید و با ریزه کاری های طرح تست آشنا شوید، خیلی مؤثرتر است از این که ۱۰۰۰ تست فیزیک را یک بار و یک جا بزنید و بگذرید.

در حل تست های این دروس ضرورت دارد که دست به قلم شوید و تا رسیدن به جواب نهایی، تست را دنبال کنید . اما در مرور درس هایی مانند معارف، ادبیات و زیست شناسی اهمیت مطالعه متن کتاب و جزوه درسی بیشتر است از حل تمرین یا تست های متعدد. البته در مباحثی از دورس شیمی یا زیست شناسی که با حل مسئله سر و کار دارید. در مرور درس هایی مانند عربی و زبان انگلیسی هم می شود گفت که اهمیت تست زنی با اهمیت مطالعه متن کتاب و جزوه تقریباً هم طراز است.رتبه ها در هفته آخر

مشاور گروپ

نحوه برنامه ریزی و مدیریت رتبه ها در یک هفته مانده به کنکور

نگین یغمایی، رتبه‌ی ۲ ریاضی کشور: من هفته‌ی آخر ساعت مطالعه‌ام را کم کرده بودم و بیش‌تر سعی می‌کردم آرامشم را حفظ کنم. بیش‌تر کتاب درسی را ورق می‌زدم و بیش‌تر عمومی‌ها را می‌خواندم. یک آزمون تألیفی هم کار کردم.

امید چهره‌گشا، رتبه‌ی ۵ ریاضی کشور: من فقط مجموعه‌ی ۹۲ خارج از کشور را آزمون دادم و بقیه‌ی روزها به تورق سریع گذشت. ادبیات و شیمی و دین و زندگی را دو سه بار ورق زدم.

شایان پورمیربابایی، رتبه‌ی ۱ تجربی کشور: من یک آزمون سراسری تمرین کردم. سعی کردم نکاتی را که در دوران جمع‌بندی نوشته بودم مرور کنم. من در یک ماه آخر، زیست، زمین‌شناسی، دین و زندگی و نکات حفظی شیمی را یک دور کامل مرور کردم و سعی کردم از آن‌ها نکته‌برداری کنم تا در هفته‌ی آخر بتوانم از آن‌ها استفاده کنم. در هفته‌ی آخر کل آیات دین و زندگی را مجدداً مرور کردم. روی زمین‌شناسی هم وقت زیادی گذاشتم. سعی کردم مباحث حفظی زیست را مرور کنم. خلاصه‌هایی که از فصل‌های آخر کتاب‌های سال چهارم تهیه کرده بودم خواندم و در مورد تمام درس‌ها تورق سریع داشتم.رتبه ها در هفته آخر

مهسا دولتشاهی، رتبه‌ی ۴ تجربی کشور: چند روز اول سعی کردم بعضی از مباحث عربی و ریاضی و زیست را که نیاز به توجه بیش‌تر داشت مرور کنم. من در یکی از آزمون‌های سنجش ثبت نام کرده بودم اما شرکت نکردم و آن آزمون را در منزل در هفته‌ی آخر از خودم امتحان گرفتم. تاریخ ادبیات و یک‌سری لغت را هم مرور کردم. سعی کردم نگاهی به کتاب زمین‌شناسی داشته باشم و به مرور آیات دین و زندگی نیز پرداختم.

احسان موهبتی، رتبه‌ی ۳ انسانی منطقه‌ی ۲: من هفته‌ی آخر مجموعه آزمون خارج از کشور سال ۹۲ را آزمون دادم و تصحیح کردم. من در این یک هفته خلاصه‌های تاریخ ادبیات را مرور کردم و منطق و عروض را هم دوباره مطالعه کردم.

امیر زارع،‌رتبه‌ی ۴ انسانی منطقه‌ی ۲: هفته‌ی آخر فقط کتاب‌ها را ورق می‌زدم و قسمت‌هایی را که علامت زده بودم بیش‌تر می‌خواندم. هر درسی که تمام می‌شد یک آزمون تک‌درس جامع کار می‌کردم. در بین درس‌ها، درس‌هایی که سخت بود تست‌های علامت‌دار کار می‌کردم. درکل ساعت مطالعه‌ام در هفته‌ی آخر کم شد و دو روز آخر به مطالعه‌ی مطالب فرّار پرداختم.رتبه ها در هفته آخر

لادن خالوپور، رتبه ۱ ریاضی منطقه ۳کنکور ۹۰، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: من در یک ماه آخر که آزمون می دادم پشت پاسخ برگ همان آزمون نکات هر درس را جداگانه می نوشتم. هفته ی آخر دوباره آن ها را مرور کردم. برای درس ادبیات فارسی دوباره کلمات و اعلام را خواندم و برای دین و زندگی نگاه کوتاهی بر آیات داشتم. چون فکر می کردم جلسه ی کنکور ممکن است برای من ایده آل نباشد، هنگام آزمون دادن خود را به شرایطی مثل محیط پر سر و صداتر و گرم تر عادت دادم. روز آخر نیز همراه با خانواده بیرون رفتم و خودم را از دغدغه ی کنکور دور کردم.

 مریم فرحناک غازانی:رتبه۹ ریاضی کشورکنکور۸۹، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: در هفته ی آخر همه ی کتاب ها حتی ریاضی و فیزیک را تورق سریع کردم و تقریبا تست کار نکردم. در ادبیات بیش تر روی واژگان و تاریخ ادبیات و در دین و زندگی روی آیات تمرکز کردم. در هفته ی آخر خیلی روی آرامشم کار کردم و سعی کردم به رتبه فکر نکنم چون به نظرم یکی از عوامل مهم موفقیت در کنکور داشتن آرامش است. از بعد از ظهر روز قبل از کنکور درس نخواندم و استراحت کردم. عصر هم به حوزه ی امتحانی رفتیم تا مسیر را شناسایی کنیم.رتبه ها در هفته آخر

*رستگار رحمانی، رتبه۱کنکور تجربی و زبان کنکور۸۸، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران: در هفته آخر تقریبا نمی شود چیزی یاد گرفت؛ بنابراین از خواندن مطالب جدید که در طول سال تحصیلی نخوانده بودم، خودداری کردم. در هفته آخر آن چه را که تاکنون خوانده بودم، تقریبا ۲ بار روزنامه وار مرور کردم. از هر فصل یا مطلب، خلاصه ها، فرمول های مربوطه و تعدادی از تست های کنکورهای چند سال اخیر را تمرین کردم.همه چیز را برای یکی دو روز آخر نگذاشتم. این کار را حداقل از ابتدای هفته آخر شروع کردم.

اجرا و کشف فلسفه تکنیک های متفاوت (* و– و زمان های نقصانی) را برای سر جلسه کنکور نگه نداشتم و با اجرای آزمون های کتاب های زرد این تکنیک ها را تمرین کردم. چون نگران بودم به مرور تمام آن چه که باقیمانده است نرسم، آن ها را با توجه به بودجه بندی چند سال اخیر (کهn! بار در مجله آزمون چاپ شده ) اولویت بندی کردم.رتبه ها در هفته آخر

توجه داشته باشید که برخی مسائل حاشیه ای در سر جلسه کنکور می تواند موجب حواس پرتی شما گردد. به عنوان مثال شاید روند توزیع و جمع آوری دفترچه سوال و پاسخنامه مثل جلسات آزمون های کانون نباشد. یا اعلام بعضی ازکد ها از بلندگوی حوزه، رفت و آمد و صدای صحبت برخی از مراقبین و …

عقیده است که سبب می شود
یک نفر اینیشتَین
یک نفر بتهوون
و یا یک نفر به صورت قهرمان درآید
و نفری دیگر نداند که اصلا چرا به دنیا آمده است ..
  باور کن می توانی .
 
” آنتونی رابینز “

1.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه رتبه های برتر کنکور سراسری ؛ هفته آخر چه کار کردند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی