ثبت نام دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | دانشگاه افسری امام حسین

شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین | پذیرش دانشگاه افسری امام حسین

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | دانشگاه افسری امام حسین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام حسین / ویژه سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ : در میان 2400 دانشگاه اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی، فنی حرفه ای، پیام نور و… که در کشور در حال حاضر موجود هستند، در میان آنها دانشگاه‌هایی هستند که پذیرش در آنها تابع قوانینی خاص است.

دانشگاه افسری امام حسین

ثبت نام دانشگاه امام حسین (ع)

 در ادامه به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی این دانشگاه در مرکز مشاور گروپ خواهیم پرداخت .

در سلسله گزارش‌هایی، قوانین و شرایطی که برای پذیرش در این نوع دانشگاه‌ها مورد نیاز است را مورد بررسی قرار داده است.

دانشگاه امام حسین(ع) واقع در شمال شرق شهر تهران و دارای دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، و علوم انسانی است.

این دانشگاه دارای دو بخش مجزای دانشکده افسری و دانشگاه جامع است که بخش دانشکده افسری آن از سال ۱۳۷۸ به دانشگاه افسری ارتقا یافت و در حال حاضر مخصوص افرادی است که مراحل گزینش را طی کرده و در آینده عضو کادر سپاه خواهند شد؛ اما دانشگاه جامع امام حسین از طریق کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد و در دیگر شهرستانها نیز دارای شعباتی است.

گفته می‌شود در سال ۱۳۶۵ مرکز آموزش عالی امام حسین(ع) توسط شورای گسترش وزارت علوم، مورد تائید و تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۶۶ به‌ عنوان یک دانشگاه جامع و متشکل از دانشکده‌های علوم پایه، فنی مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی به رسمیت شناخته شد.

در سال ۱۳۶۹ دانشکده علوم پایه نظامی، به مجموعه دانشگاه امام حسین(ع) اضافه شد و با تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، این دانشکده از دانشگاه جدا و ریاست آن به سردار ربیعی واگذار شد.

شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه امام حسین(ع)، که متشکل از دانشکده‌های افسری و تربیت پاسداری، فنی و مهندسی(صنایع، مکانیک و هوافضا، عمران، برق و کامپیوتر)، دانشکده علوم پایه(فیزیک، شیمی، علوم ریاضی) و دانشکده علوم انسانی است، تحت عناوین زیر منتشر شده است:

  1. باید ‌‌به‌‌ مبانی ‌‌اسلام ‌‌ناب ‌محمدی (ص‌)، انقلاب ‌‌‌اسلامی‌ و‌ نظام جمهوری اسلامی ‌ایران اعتقاد داشته باشند.
  2. اعتقاد و‌ التزام‌ عملی به‌ ولایت مطلقه ‌‌فقیه داشته باشند.
  3. التزام عملی به احکام اسلام و قوانین ‌‌جمهوری ‌‌‌اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی داشته باشند.
  4.  سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب و گروهها و سازمانهای غیراسلامی، التقاطی، الحادی و غیرقانونی نداشته باشند.
  5. اعتیاد به مواد مخدر و محکومیت به محرومیت ازخدمات دولتی نداشته باشند.
  6. دارای مدرک دیپلم و دوره پیش دانشگاهی باشند. (کسانی که مدارک کارودانش و فنی وحرفه ای دارند پذیرفته نمی شوند.)
  7. دارای سلامت و توانایی جسمی، روانی متناسب با رسته ی خدمتی باشند.
  8. دارای حسن شهرت اخلاقی و اجتماعی و عدم سوء پیشینه باشند.
  9. دارای تابعیت جمهوری اسلامی و نداشتن تابعیت مضاعف باشند.
  10. التزام به خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان یک افسر مکتبی
  11. معدل کل سال آخر تحصیل از 14 کمتر نبوده و یا متوسط معدل سه سال آخرتحصیلی از14 کمترنباشد.
  12. پذیرش دانشجو در کلیه رشته ها از میان داوطلبان مرد و مجرد صورت می گیرد.
  13. حداقل قد 165 و حداکثر190 سانتی متر باشد.
  14. در مراحل گزینش سپاه موفق شوند
  15. دانشجوایان در ابتدای شروع به تحصیل به عنوان پاسدار محصل شناخته شده و دوره آموزش عمومی پاسداری را به مدت یک نیمسال در یکی از مراکز آموزشی سپاه طی می نمایند.
    (محصلانی که به تحصیل می پردازند برابر قانون و مقررات استخدامی سپاه از کمک هزینه تحصیلی و پوشش خدماتی و رفاهی برخوردار خواهند شد.)
  16. باید دروس مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از واحدهای خاص دانشگاه که تحت نظام تربیتی (نظامی،فرهنگی،ورزشی و…)را بگذرانند.
  17.  تعهد دادن مبنی بر رعایت کلیه مقررات و ضوابط آموزشی، انضباطی، تربیتی و مقررات نظامی دانشگاه در طول تحصیل و بعد از آن.
    (اگر دانشجو به تعهدات اخلاقی و انضباطی خود را چه در حین تحصیل و یا بعد از تحصیل از دست بدهد، برابر مقررات، از دانشگاه و سپاه منفصل می گردد.)
  18. تحصیل دانشجویان در دانشگاه به صورت شبانه روزی بوده و دانشجویان در این مدت از امکانات فرهنگی ، خوابگاه مجردی و غذا بهره مند خواهند شد، لیکن دانشگاه هیچگونه تعهدی برای تامین خوابگاه متاهلی ندارد.
  19. دانشجویان مقطع کاردانی به درجه ستوان سومی و کارشناسی به درجه ستوان دومی نائل خواهند شد.

استخدام سپاه پاسداران

دانشکده افسری امام حسین

دانشكده علوم قضایی و خدمات اداری برای تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز قوه قضائیه، در رشته كارشناسی علوم قضایی از بین داوطلبان آزمون سراسری 140 نفر دانشجو پذیرش می‌كند.

گفته می‌شود تمام داوطلبان(گروه‌های آزمایشی سه گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) علاقه‌مند به شركت در گزینش دانشكده علوم قضایی و خدمات اداری با توجه به شرایط و ضوابط علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی در آزمون سراسری باید نسبت به تكمیل فرم درخواست پذیرش این دانشكده نیز كه در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور درج شده، اقدام كرده و فرم تكمیل شده را پس از نوشتن شماره پرونده آزمون سراسری خود به همراه مدارك موردنیاز به آدرس این دانشكده ارسال نمایند.

خبرها حاکی از این است که تمامی داوطلبان شركت‌كننده در آزمون دانشكده علوم قضایی و خدمات اداری باید علاوه بر شرایط عمومی آزمون سراسری، دارای شرایط اختصاصی همچون تدین به دین مبین اسلام، التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران، قبولی در گزینش عمومی و اخلاقی كه توسط هسته گزینش دانشكده صورت می‌گیرد، گذراندن دروس پیشتاز مطابق تشخیص دانشكده، تحصیل تمام وقت در دانشكده (40 ساعت در هفته) باشند.

گفتنی است که پذیرفته‌شدگان نمی‌توانند در حین تحصیل شغلی داشته یا در محل دیگری به تحصیل ادامه دهند و در صورت تخلف از ادامه تحصیل محروم و موظف به جبران خسارات وارده می‌‌شوند.

لازم به ذکر است که پذیرفته‌شدگان باید 2 برابر مدت تحصیل به قوه قضائیه تعهد محضری بسپارند كه پس از فراغت از تحصیل و احراز شرایط لازم از جمله شرط معدل، در صورت نیاز توسط قوه قضائیه در محل تعیین شده از سوی این ارگان، خدمت كنند.

به نظر می‌رسد قوه قضائیه بنا به تشخیص، پذیرفته شدگان را از ابتدا یا پس از گذراندن مدتی از تحصیل به استخدام کند كه این افراد از حقوق پایه 2 قضایی به استثناء فوق‌العاده مخصوص قضایی بهره‌مند خواهند شد.

 

شرایط به وجود آمده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که می‌توان از طریق بورسیه مستقیم سپاه در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بعضی از دانشکده‌ها در این دانشگاه به تحصیل ادامه داد.

گفته می‌شود این آزمون به‌ صورت جداگانه در نیمه اول شهریور و نیمه دوم بهمن‌ماه هر سال برگزار می‌شود ولی دسترسی به این آزمون برای همه مقدور نیست و فقط با موافقت نامه کتبی از سپاه می‌شود در این آزمون شرکت کرد .

به گفته‌ی خدایی، معاون سنجش و آموزش کشور، پذیرفته شدگان در دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان عضو فعال بسیج شناخته شده و علاوه بر برنامه‌های تحصیلی،‌ آموزش‌های نظری و عملی در نظر گرفته شده برای اعضای فعال بسیج را باید مطابق مقررات طی کنند.

به نظر می‌رسد تحصیل در دانشگاه امام حسین(ع) در 2 سال اول فقط شبانه‌روزی است و حداكثر سن داوطلبان تحصیل در این دانشگاه 22 سال تمام بوده که پذیرش دانشجو برای برخی از رشته‌های این دانشگاه فقط از بین اعضای رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت می‌پذیرد.

با توجه به برنامه‌های آموزشی اضافی، دوره تحصیل دانشگاه دانشگاه امام حسین(ع) یك ترم تحصیلی بیش از دوره‌های معمول دانشگاه‌های كشور برنامه‌ریزی شده است.

خبرها حاکی از این است که تعداد محدودی از دانش‌آموختگان این دانشگاه که علاقه‌مند به استخدام رسمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، به این مهم دست خواهند یافت که در این صورت كلیه حقوق دوره تحصیل پرداخت و سنوات مزبور جزء سوابق خدمتی فرد محاسبه می‌شود.

گفتنی است تمام دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین(ع) گواهی معافیت از آموزش وظیفه و كسر خدمت‌ دریافت و همچنین دانش‌آموختگانی كه به استخدام سپاه در نمی‌آیند در صورت علاقه می‌توانند خدمت وظیفه را بلافاصله بعد از پایان تحصیل در سپاه بگذرانند.

دانشجوی بورس دانشگاه امام حسین

​دانشجوی بورس شامل افراد بند الف و ب می‌شوند، که با شرایط ذیل از ایشان پذیرش بعمل می‌آید:

الف) اعضاء رسمی سپاه و یا سایر نیروهای مسلح :

پرسنل رسمی سپاه می‌بایست قبل از ثبت‌نام مجوز موافقت با ادامه تحصیل خود را از مرکز عملیات نیروی انسانی سپاه دریافت و در صورت قرار گرفتن در لیست قبولین چندبرابرظرفیت دانشگاه مجوز مذکور را در زمان مصاحبه به مرکز آزمون و سنجش دانشگاه ارائه نمایند.

سایر پرسنل نیروهای مسلح نیز می‌بایست مجوز ادامه تحصیل و بورسیه خود را از سازمان مربوطه دریافت و مطابق بالا تحویل نمایند.

ب) متقاضیان غیرشاغل (آزاد) که در مراحل مصاحبه و گزینش پذیرفته شوند و تا قبل از اعلام نتایج نهایی عضو رسمی سپاه با شرایط کلی ذیل، شوند:

  • ۱- حداکثر سن ۲۴ سال برای متقاضیان آزمون ورودی کارشناسی ارشد.

تبصره ۱: مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن اضافه می‌شود.
تبصره ۲: به ازای هر سال سابقه بسیج سه ماه و به ازای هر سال عضویت عادی دو ماه تا حداکثر یک سال به حداکثر سن اضافه می‌شود.
تبصره ۳: فرزندان معظم شهدا،جانبازان و مفقودالاثرها و آزادگان تا پنج سال به حداکثر سن اضافه می‌شود.

  • ۲- داشتن حداقل معدل ۱۴ در مقطع کارشناسی از دانشگاههای دولتی و معدل ۱۵ از دانشگاه های آزاد و پیام نور برای داوطلبین شرکت در دوره‌های کارشناسی‌ارشد.
  • ۳- داشتن حداقل معدل۱۵در مقطع کارشناسی‌ارشد از دانشگاه دولتی.

حتما بخوانید :


دانشجوی غیر بورس دانشگاه امام حسین

شرایط جذب دانشجوی غیر بورس

  1. عضویت در سازمان بسیج مستضعفان (حداقل به میزان یک سال و ارائه گواهی آن در زمان مصاحبه)
  2. توانایی در انجام تحقیقات، پروژه‌ها و پژوهش‌های مورد نیاز سپاه
  3. امضاء تعهدنامه مبنی بر عدم ادعای جذب و استخدام در سپاه

داوطلبانی که دارای یک یا چند شرط زیر باشند در اولویت پذیرش قرار می گیرند:

  1. داوطلبانی که علاقمندی های خود را به کدرشته محل های این دانشگاه قبل از اولویت ۵ اعلام نمایند.
  2. داوطلبانی که در آزمون رتبه دو رقمی را احراز نمایند.
  3. پژوهشگران، مولفین، افراد نخبه و دارای ویژگی‌های برتر علمی و غیرعلمی منطبق بر آئین نامه استعدادهای درخشان
  4. داوطلبانی که معدل کارشناسی آنها بالای ۱۷در رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه و ۱۸ در رشته های علوم انسانی
  5. خانواده معظم شهدا و ایثار با معدل برتر

ملاحظات:

  1. داوطلبین بند (ب) متعهد خدمت در سپاه پاسداران به مدت ۳۰سال می باشد.
  2. دانشگاه تعهدی مبنی بر جذب و استخدام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دانشجویان غیربورس ندارد.
  3. پذیرش دانشجو منحصراً از بین برادران صورت خواهد گرفت.
  4. هر داوطلب می بایست فقط یک فرم اعلام علاقمندی را تکمیل نماید و نیازی نیست برای هرگرایش فرمی مجزا تکمیل گردد.
  5. داوطلبین شاغل سپاه پاسدران نیازی به پرکردن این فرم ندارند.
  6. کارکنان رسمی شاغل در دستگاههای دولتی، وزارت‌خانه‌ها، نهادها و شرکت‌ها حق انتخاب کدرشته محل‌های این دانشگاه را ندارند.
  7. دانشگاه تعهدی برای تامین خوابگاه ندارد. لیکن در صورت وجود ظرفیت داشنجویان می‌توانند از خوابگاه استفاده نمایند.
  8. دانشجویان علاوه بر دروس مصوب موظف به گذراندن دوره عقیدتی- سیاسی خواهند بود.
  9. پذیرش نهایی از بین داوطلبان چندبرابر ظرفیت و پس از احراز شرایط لازم صورت می گیرد و دانشگاه در رد یا قبول داوطلبان مخیّر است.

* فقط ۲۰% ظرفیت پذیرش در هررشته متعلق به سایر نیروهای مسلح است.

مزایای تحصیل در دانشگاه امام حسین ( ع )

کلیه حقوق دوره تحصیل دانشجویان این دانشگاه به آن ها پرداخت و سنوات تحصیلی دانشجویان در دانشگاه امام حسین جزء سوابق خدمتی آن ها محاسبه می گردد.

همه دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین گواهی معافیت از آموزش وظیفه و کسر خدمت‌ دریافت می کنند.

دانش‌آموختگانی که به استخدام سپاه در نمی‌آیند در صورت علاقه می‌توانند خدمت وظیفه را بلافاصله بعد از پایان تحصیل در سپاه بگذرانند.

تحصیل دانشجویان در دانشگاه به صورت شبانه روزی بوده و دانشجویان در این مدت از امکانات فرهنگی ، خوابگاه مجردی و غذا بهره مند می گردند. ( دانشگاه هیچگونه تعهدی برای تامین خوابگاه متاهلی ندارد. )

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین (ع)

ردیف رشته/ گرایش
۱ شیمی آلی
۲ شیمی تجزیه
۳ شیمی معدنی
۴ شیمی فیزیک
۵ علوم و فنّاوری نانو – نانوشیمی
۶ پیشرانه ها- پیشرانه مایع
۷ پیشرانه ها- پیشرانه جامد
۸ فیزیک هسته‌ای
۹ فیزیک اتمی و ملکولی
۱۰ علوم سلولی و مولکولی
۱۱ ریاضی کاربردی
۱۲ مهندسی برق- مدارهای مجتمع الکترونیک
۱۳ مهندسی برق- افزاره های میکرو و نانوالکترونیک
۱۴ مهندسی برق- الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی
۱۵ مهندسی برق- مخابرات میدان و موج
۱۶ مهندسی برق- مخابرات سیستم
۱۷ مهندسی برق- مخابرات امن و رمزنگاری
۱۸ مهندسی شیمی- طراحی فرایند
۱۹ مهندسی صنایع- لجستیک و زنجیره تامین
۲۰ مهندسی صنایع- سیستمهای اقتصادی اجتماعی
۲۱ مهندسی عمران-سازه
۲۲ مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی
۲۳ مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی
۲۴ مهندسی فنّاوری اطلاعات- شبکه های کامپیوتری
۲۵ مهندسی فنّاوری اطلاعات- رایانش امن

نشانی دانشگاه امام حسین(ع):

پردیس علوم انسانی (مرکزی):
تهران _ اتوبان شهید بابایی _ بعد از پل لشگرک _ موقعیت مرکزی پردیس فنی و مهندسی:
تهران _ اتوبان شهید بابایی _ بعد از پل لشگرک _ روبروی حکیمیه _ موقعیت امام صادق(علیه السلام)


مشاوره دانشگاه امام حسین (ع) در مرکز مشاور گروپ

از دانشگاه های خاص بویژه دانشگاه امام حسین (ع) چه میدانید؟ نحوه پذیرش در این دانشگاه چگونه است؟ آیا دانشگاه امام حسین (ع) شرایط سنی دارد؟

اگر نیاز به مشاوره تلفنی پذیرش در دانشگاه امام حسین (ع) ، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، پذیرش در دانشگاه خاص ، دانشگاه بدون کنکور دارید همه روزه (حتی ایام تعطیل) می توانید از تلفن ثابت و بدون کد یا صفر با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید .

 

✔️چگونه از لیست رشته های دانشگاه امام حسین اطلاع پیدا کنم؟

✔️شما عزیزان در ایم مقاله شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین، نحوه استفاده از سهمیه های الف و ب ، شرایط جذب دانشجوی غیر بورس، مزایای تحصیل در دانشگاه امام حسین و همچنین لیست رشته های دانشگاه امام حسین را به طور کامل ملاحظه خواهید فرمود.

✔️چگونه ازنمونه سوالات مصاحبه دانشگاه امام حسین مطلع شوم؟

✔️عناوین و موضوعات مصاحبه دانشگاه امام حسین در مرحله اول مصاحبه، شامل سوالات مروبوط به شخص داوطلب (علایق و اهداف ، انگیزه های شخصی و کاری برای ورود به دانشگاه امام حسین و …)، خانواده، دوستان و آشنایان، تحصیلات و … می باشد.

✔️چگونه به آدرس دانشگاه امام حسین و شماره تماس دانشگاه امام حسین دسترسی پیدا کنم؟

✔️نشانی پردیس علوم انسانی دانشگاه امام حسین و پردیس فنی و مهندسی اتوبان شهید بابایی است و جزئیات بیشتر در همین مقاله آمده است.

3.3/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | دانشگاه افسری امام حسین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. هادی

    سلام
    وقت بخیر
    نمی‌دونم مطرح کردن این مسئله موردش در اینجاست یاخیر
    چرا در پهپادهای ساخت کشور چه کوچک و بزرگ برای شناسایی و چه انتهاریهایی که در رسانه ها صحبت میشه از موتور ملخی استفاده شده و این تبدیل به یک موتور جت کوچیک نمیکنن
    برای خودم سوال پیش آمده
    یا تکنولوژیشو نداریم
    یامیتونیم و نیازی به این کار نیست
    موتورهای کوچک جت باعث افزایش سرعت و قدرت پروازی می‌شوند
    داشتن ایده موتور جت های کوچک ارائه طرحش بجز سامانه وثبت اختراعات کجاست ؟؟؟؟

    اگر کسی میتونه راهنماییم کنه
    ممنون

    پاسخ
  2. حمید

    سلام
    باصلوات بر محمد وآل محمد بنده حمید متولد دی ماه 1371 هستم بسیجی فعال دارای لیسانس حقوق و پروانه داوری وگواهینامه رانندگی پایه دو کارت پایان خدمت متاهل،لزا از بچگی علاقه زیادی به سپاه و بسیج داشتم به همین خاطر یک بار افتخار دیدار با آقا رو داشتم حال در صورت امکان جهت عضویت یا استخدام در سپا را استدعا دارم خواهشمند است در صورت نیاز جهت عضویت این بنده حقیر کمک فرمایید.
    ضمنا من هیچ کسی رو ندارم فقط خدا رو دارم و الحمدالله تا الان هم با کارگری هم بوده خرج و مخارج وامرار معاشم را گذراندم به همین خاطر اگه کسی هست برای رضای خدا به بنده جهت عضویت راهنمای یا جذب کمکی انجام بدهد میدانم خدا خواسته و عجرشان با الله

    پاسخ
  3. حسین

    با سلام شرایط ورود به دانشگاه افسری امام حسین چگونه است چه زمان باید اقدام شود و چگونه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی