راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تمامی نگرانی های ناشی از تغییر رشته و گرایش دانشگاهی را از بین می برد و با کمک آن می توانید اطلاعاتی درباره نحوه و شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد کسب کنید. دانشگاه آزاد شرایطی ایجاد کرده است که تمامی متقاضیان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از دو روش با کنکور و بدون کنکور وارد این دانشگاه ها شوند و در تمامی رشته های منتخب، به تحصیل خود ادامه دهند.

همچنین این دانشگاه شرایطی ایجاد کرده است که دانشجویان در صورت عدم رضایت از رشته تحصیلی خود بتوانند آن را تغییر دهند و در رشته دیگری به تحصیل خود ادامه دهند. راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تمامی شرایط تغییر رشته را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و همه دانشجویان می توانند از اطلاعات مفید آن استفاده کنند.

در ادامه مقاله شرایط و نحوه تغییر رشته کارشناسی ارشد آزاد به صورت کامل بیان شده است. با ما همراه باشید.

تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مدیرکل آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش آنا، ناصر غفوری عدل درباره شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی برای تغییر رشته در آغاز تحصیلی هر سال می‌توانند رشته‌های بدون آزمون را انتخاب و ثبت‌نام کنند.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند درس‌های گذرانده‌شده را در رشته‌های دیگر معادل‌سازی کنند، البته به شرطی که نمره درس مورد نظر بالای ۱۰ در مقطع کارشناسی باشد.

مدیرکل آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: دانشجویان برای تغییر رشته در رشته‌های باآزمون در مقطع کارشناسی باید در کنکور شرکت کنند.

وی درباره تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد گفت: تغییر رشته در کارشناسی ارشد دشوار است، اگر دانشجویی خیلی اصرار داشته باشد با سازمان مرکزی مکاتبه می‌شود و در صورتی که نمره آزمون فرد از نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده کمتر نباشد، این کار انجام می‌شود.

برای دانشجویان هر مقطع تنها یکبار امکان تغییر رشته جود دارد.

راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

گاهی اوقات پیش می آید و یا شرایطی ایجاد می شود که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته ای را برای تحصیل در دانشگاه آزاد انتخاب می کنند و بعد از مدتی متوجه می شوند که این رشته مورد علاقه آنها نمی باشد و اصلا با استعدادها و توانایی های آنها مطابقت ندارد. از آنجاییکه بیشتر دانشجویان اطلاعات لازم را درباره بعضی از رشته ها ندارد، در زمان انتخاب رشته دچار مشکل می شوند و رشته ای نامناسب و مخالف با نیازهای خود انتخاب می کنند. اما هیچ جای نگرانی نیست، چرا که دانشگاه آزاد بهترین شرایط تحصیلی را برای این افراد قرار داده است و این افراد می توانند با استفاده از راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، از شرایط تغییر رشته آگاه شوند و رشته تحصیلی خود را تغییر دهند.

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشجویانی که در زمان انتخاب رشته دچار مشکل شده اند و بدون هیچ اطلاعی یک رشته تحصیلی نامناسب را انتخاب کرده اند، می توانند رشته تحصیلی خود را تغییر دهند. البته این دانشجویان باید بدانند که سریعا نمی توانند رشته خود را تغییر دهند، بلکه می بایست یک ترم را در رشته انتخابی خود بگذرانند و بعد اقدام به تغییر رشته کنند. این دانشجویان باید نمرات قبولی و معدل بالای 12 را برای دروس انتخابی در ترم اول خود دریافت کنند تا که بتوانند وارد مرحله تغییر رشته شوند.

هر آنچه برای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید بدانید

هر دانشجویی که می خواهد رشته تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد تغییر دهد باید تمامی شرایط زیر را داشته باشد. البته این دانشجویان باید زمانی که در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می کند، اقدام به تغییر رشته کنند تا که بتوانند در رشته منتخبی و مورد علاقه خود به تحصیل ادامه بدهند. داشتن شرایط زیر برای تغییر رشته مهم می باشد:

  • دانشجویایی که می خواهند تغییر رشته دهند باید از تصمیم خود مطمئن باشند، چرا که امکان بازگشت به رشته قبلی خود را ندارند.
  • این دانشجویان باید یک ترم را در مقطع تحصیلی خود بگذرانند و بعد اقدام به تغییر رشته کنند. منظور این است که این دانشجویان باید حداقل 24 واحد را بگذرانند تا مجاز به تغییر رشته شوند.
  • نمرات اخذ شده در ترم گذرانده شده دانشجو نباید کمتر از 12 باشد و حتما این فرد باید نمره قبولی را دریافت کرده باشد.
  • البته در زمان تغییر رشته باید به این نکته نیز توجه کنید که دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد با شرایط تغییر رشته شما موفقت کنند.
  • مهم ترین نکته این است که باید توجه کنید که رشته مورد نظر شما در دانشگاه مقصد وجود داشته باشد.
  • نکته بعدی این است که دانشجو باید بداند که در مقطع تحصیلی فقط یک بار می تواند تغییر رشته بدهد. دانشجو باید از تصمیم خود مطمئن باشد و بعد اقدام به تغییر رشته کند.
  • همانطور که گفته شد دانشجو موظف به گذراندن 24 واحد در رشته قبلی خود می باشد، این واحد های گذرانده شده مورد بررسی دانشگاه و البته گروه آموزشی دانشگاه قرار می گیرند. تمامی واحد های گذرانده شده دانشجو معادل سازی خواهند شد.
  • دانشگاه مورد نظر و دانشگاه مقصد باید با تغییر رشته موافقت نمایند.

نحوه تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

زمانی که دانشجو تصمیم به تغییر رشته می گیرد، باید اقداماتی را انجام دهد. این دانشجویان می بایست در مرحله اول موافقت دانشگاه مبدا یعنی رشته قبلی و دانشگاه مقصد یعنی رشته بعدی را کسب کنند. این دانشجویان باید به گروه آموزشی رشته تحصیلی خود مراجعه کنند. گروه آموزشی به دانشجو فرمی ارائه می دهد که باید توسط خود دانشجو تکمیل شود. این فرم به شورای دانشجویی ارائه داده می شود و در صورت پذیرش، دانشجو می تواند مراحل بعدی تغییر رشته در مقطع کارشناسی را انجام دهد.

در صورتی که با درخواست دانشجو تغییر رشته موافقت شود، او می تواند اقدام به معادل سازی واحد درسی گذرانده شده خود کند.

افرادی که می خواهند تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد بدهند و حتی می خواهند اطلاعاتی در زمینه های مختلف تحصیلی مانند زمان آزمون ها، ثبت نام، اعلام نتایج، مشاوره و راهنمایی اختصاصی و ….. و سوالات دیگر در زمینه تحصیلی کسب کنند می توانند این سوالات را از مشاورین و کارشناسان اختصاصی مجموعه مشاور گروپ بپرسند.

مشاورین ما، به صورت تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات شما می باشند و از ساعت 8 صبح تا 12 شب همه روزه حتی در ایام تعطیل به تمامی سوالات شما پاسخ می دهند. با راهنمایی های کارشناسان مجموعه بزرگ مشاور گروپ می توانید گامی محکم در راه  رسیدن به اهداف خود بردارید.

راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله، در بازه زمانی مقرر امکان تغییر رشته را در مقطع کارشناسی ارشد فراهم می نماید. زمان دقیق تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سلیا سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر خواهد شد. در ادامه مراحل تغییر رشته در مقطع ارشد دانشگاه آزاد بیان شده است:

  • مراجعه به آموزش دانشگاه محل تحصیل
  • دریافت فرم های مربوطه و تکمیل آنها
  • ارائه فرم ها به شورای دانشجویی

در صورت موافقت، دانشجویان می توانند رشته تحصیلی خود را تغییر دهند. داوطلبان توجه داشته باشند، تنها یکبار امکان تغییر رشته برای آنها وجود دارد.

امکان تغییر رشته فرزندان هیئت علمی برداشته شد

راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در این مقاله بیان شد. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در نشست خبری مجازی با اشاره به تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان هیئت علمی اظهار کرد: نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی همچنان پابرجاست چراکه معمولاً دانشگاه‌ها با نقل و انتقال در نیمسال اول موافقت نمی‌کنند؛ اما موضوع تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت علمی بازنگری شد و از سال آینده تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت علمی متوقف می‌شود و هیچ سهمیه مازادی برای این افراد در نظر گرفته نمی‌شود.

سوالات متداول داوطلبان

برای دانشجویان دانشگاه آزاد چند مرتبه امکان تغییر رشته وجود دارد؟

برای دانشجویان هر مقطع تنها یکبار امکان تغییر رشته وجود دارد؟

شرایط تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگله آزاد دراین مقاله بیان شده است.

حداقل نمره لازم برای تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

د

3.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    24 واحد ینی چی مگه ارشد هر ترم چند واحد؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی