راهنما ثبت نام کنکور سراسری

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه راهنما ثبت نام کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خانه :راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان… سلام به شما داوطلب عزیز کنکور سراسری ۱۴۰۳ … در این مطلب راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان به همراه نکات مهم ارائه شده است . با مشاورگروپ همراه شوید …

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ در خانه

سر فصل ها

راهنمای گام به گام ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خانه ، همانطور که میدانید نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ برای دو نظام آموزشی که داریم(قدیم – جدید) هیچ تفاوتی در مراحل ندارد و تنها مراحل اولیه را باید درست وارد نماییم . ثبت نام کنکور نظام با نظام جدید ۱۴۰۳ با سال گذشته تفاوت دارد که در ادامه مقاله کامل توضیح داده ایم . اما زمان ثبت نام همانند مراحلی که در زیر توضیح داده ایم ؛ ثبت نام خود را انجام دهید :

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خانه ، کلیه متقاضیان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ تنها در حالتی مجاز به ثبت نام هستند که کلیه شرایط ثبت نام را داشته باشند . که این شرایط شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام می شود . اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، عدم احراز فساد اخلاقی ، عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و شرایطی از این قبیل جز شرایط عمومی ثبت نام در این کنکور است .

ثبت نام کنکور 1403

زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خانه  : زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ می باشد. در سال گذشته برای داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت نام نشده بودند ، فرصت مجددی در نظر گرفته شد تا بتوانند نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند. پیش بینی می شود در سال جاری نیز به همین منوال باشد. جهت کسب اطلاع دقیق از زمان نام نویسی و یا ثبت نام مجدد کنکور ، می توانید با مشاورین مرکز ” مشاورگروپ ” تماس بگیرید .

مشاور گروپ

داوطلبان می بایست مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را آماده کرده و سپس نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. همان طور که اشاره کردیم ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود. بنابراین داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری ابتدا باید به سایت مذکور مراجعه نمایند و پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری سایر مراحل لازم را انجام دهند.

متقاضیان توجه داشته باشند که جهت شرکت در کنکور هر گروه آزمایشی ، باید کارت های اعتباری جداگانه ای خریداری کنند.

آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش از ثبت نام یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه‌ فرهنگیان برگزار می‌شود.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

الف) تکالیف داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

۱. دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳:

داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای موردِ نظر دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند.

۲. آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام:

پس از مطالعه دفترچه راهنما، باید مدارک یا اطلاعات لازمِ مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده کند. در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، لازم است با ورود به حساب کاربری خود نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام کند.

تذکر ۱: همه متقاضیانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش، طلاب حوزه‌های علمیه، متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ اخذ کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی (نظام ۳-۳-۶) که وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند، اقدام کنند.

تذکر ۲: داوطلبان لازم است در تکمیل پروفایل ثبت نام دقت کافی داشته باشند. بعد از اتمام مهلت ثبت نام و ویرایش به هیچ وجه امکان تغییر اطلاعات اعم از مشخصات فردی، اقامتی یا آزمونی میسر نیست. مسئولیت ثبت اطلاعات در پروفایل کاملاً به عهده شخص داوطلب است.

۳. پرداخت هزینه ثبت‌نام:

هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید نسبت به پرداخت آن بصورت الکترونیکی اقدام کنند.

تبصره ۱- با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه شود، مبلغ یک‌صد هزار ریال (۱۰ هزار تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

تبصره ۲- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی (هنر و یا زبان‌های خارجی) شرکت کند.

تبصره ۳- چنانچه داوطلب تمایل به ثبت‌نام در ۲ گروه آزمایشی (یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی) را دارد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان پرداخت کند.

تبصره ۴- متقاضیانی که فقط تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان را دارند، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را دارند لازم است علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری بصورت جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم نیز اقدام کنند.

تبصره ۵- اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی در مرحله انتخاب رشته (نیمه دوم مردادماه سال ۱۴۰۳) انجام خواهد شد.

تبصره ۶- متقاضیان پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان در یکی از دو نوبت اول یا دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، مانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام کرده و بدون شرکت در جلسه آزمون‌های مذکور، در دهۀ سوم مرداد ماه ۱۴۰۳، نسبت به انتخاب این گونه رشته‌ها اقدام کنند.


آمار داوطلبان و تعداد کارت های صادر شده در کنکور ۱۴۰۳

تعداد کل داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده بودند ، معادل 1 میلیون و 119 هزار و 152 نفر می باشد که بیش از نیمی از آن ها داوطلبان خانم بوده اند.

به طور کلی آمار شرکت کنندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نسبت به سال 97 حدود 67 هزار و 797 نفر داوطلب بیشتر را در بر می گیرد. نمودارهایی که در ادامه مشاهده می کنید ، تعداد شرکت کننده های کنکور سراسری ۱۴۰۳ و کارت های صادر شده برای آن ها را به تفکیک گروه های آزمایشی نشان می دهد.

داوطلبان

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ عبارتنداز :
شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  • تبصره – در صورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود.
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  • برخورداری از سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی الزامی می باشد.
  • داوطلب بایستی حداکثر تـا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مدرک خود را دریافت نموده باشد.
  • داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش چنانچه حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مدرک دیپلم خود را دریافت نکنند ، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نخواهند بود.
  • داوطلبانی دانشجوی مقطع کاردانی بوده اند در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که مدرک خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ دریافت کنند.
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در دوره نظام جدید دریافت نموده اند باید تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ مدرک خود را ارائه دهند.
  • چنانچه داوطلبی که مدرک خود را در رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی دریافت نموده باید بایستی مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و یا ۳۱ بهمن ۱۴۰۳ ارائه دهد ، همچنین در زمان ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود را نیز دریافت نموده باشد.
  • اگر داوطلبی ، دانشجویان دوره روزانه باشد ، در صورتی که تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ از دانشگاه انصراف دهند ، مجاز به حضور در کنکور سراسری خواهند بود.
  • متقاضیانی که مدرک دیپلم (۱۲ ساله) فنی حرفه ای و کاردانش خود را دریافت نموده باشند ، چنانچه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را دریافت نکرده باشند مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ نخواهند بود.
    پذیرفته شدگان دوره های روزانه کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نخواهد بود.
    وضعیت خدمت سربازی آقایان باید مشخص گردد.
  • پذیرش در برخی از رشته های گروه هنر که در گذشته به صورت نیمه متمرکز انجام می گرفت ، در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با شرایط خاص خواهد بود.
  • اگر داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده باشد و در دانشگاه های غیر دولتی پذیرفته شده و در حال تحصیل باشد برای شرکت در ثبت نام کنکور سراسری امسال نیازی به انصراف از دانشگاه خود نمی باشد.
  1. مهم ترین و اصلی ترین شرایط اختصاصی کنکور ۱۴۰۳ شامل موارد ذیل است :

​دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید یا مشغول به تحصیل بودن در دوره مذکور با شرط فارغ التحصیلی حداکثر تا 31 شهریور ۱۴۰۳ یا دارا بودن مدرک کاردانی و یا مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم می باشد .

دانشجویان دوره روزانه حق ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ را نداشته و در صورت تمایل می توانند پس از انصراف قطعی در این آزمون ثبت نام نمایند .

پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور ۱۴۰۳ در صورت شرکت در کنکور ۱۴۰۳ حق انتخاب رشته محل های روزانه را نداشته و تنها در صورت رفع محرومیت کنکور سراسری از طرف سازمان سنجش مجاز به انتخاب این دوره خواهند بود .

54545

ضمناً به متقاضیانی که درخصوص شرایط انصراف و تحصیل مجدد رایگان در کنکور ۱۴۰۳ سوالی دارند توصیه می کنیم مقالات معافیت تحصیلی برای کنکور مجدد ، شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور و تحصیل مجدد رایگان مطالعه نمایند .

  • دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور
  • خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ و دریافت سریال اعتباری 12 رقمی
  • انجام مرحل بعدی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ (توضیح در ادامه مقاله)

برای اطلاعات بیشتر و انجام رایگان مراحل گام به گام ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، دریافت کد سوابق تحصیلی، سهمیه های کنکور سراسری ۱۴۰۳، وضعیت نظام وظیفه، فرم شماره 3 کنکور سراسری ۱۴۰۳ و ابهامات و سوالات خود را می توانید از طریق تلفن ثابت ” مشاورگروپ ” و بدون پیش شماره با مشاوران مرکز مشاورگروپ در ارتباط باشید.

تفاوت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نظام جدید با نظام قدیم

خوب این تقریبا سوال بسیاری از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ از مشاوران و کارشناسان ما هست که کنکور امسال چه تفاوتی با کنکور سال گذشته دارد؟ تفاوت ثبت نام کنکور سراسری نظام جدید با نظام قدیم چیست؟ تکلیف نظام جدیدی ها (دوازدهمی ها) با نظام قدیمی ها چگونه است؟ کسانی که سال گذشته کنکور شرکت کرده اند امسال جز کدام دسته از داوطلبین می باشند؟

در جواب باید به تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۳ گفت: امسال با سال گذشته فرق خواهد داشت و داوطلبان می توانند گروه آزمایشی خود را اختیاری انتخاب نمایند یعنی آن دسته از افراد که با منابع کنکور نظام قدیم آشنایی بیشتری دارند می توانند گروه آزمایشی آن را انتخاب نمایند و بلعکس.

طریقه ثبت نام کنکور سراسری نظام جدید ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام کنکور سراسری نظام جدید و نظام قدیم تماما از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.SANJESH.ORG می باشد و پس از تهیه کارت اعتباری شرکت در آزمون ۱۴۰۳ و دریافت سریال اعتباری 12 رقمی اقدام به تکمیل فرآیند ثبت نام خود نمایند. داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید توجه داشته باشند که تنها مجاز به شرکت در نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده اند می باشند یعنی دانش آموزان پایه دوازدهم نظام جدید باید در هنگام ثبت نام گزینه مربوط به فارغ التحصیل نظام جدید هستم را فعال نمایند.

54545

( جهت دانلود بروی لینک زیر کلیک کنید )

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل 3 قسمت مهم می باشد:

قبل از اقدام به ثبت نام
اقدام به ثبت نام
بعد از ثبت نام

هر کدوم از این قسمت های مهم دفترچه راهنمای ثبت نام نیز خود شامل بند هایی می باشد که ما در ادامه مقاله مفصل توضیح داده ایم مواردی شامل: مدارک لازم، دریافت کد سوابق تحصیلی نظام جدید و نظام قدیم، دریافت کد رهگیری ثبت نام و .. که می توانید برای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق سایت مشاورگروپ و ادامه این مطلب اقدام نمایید.

مراحل دریافت دفترچه کنکور سراسری ۱۴۰۳

  • اولین مرحله دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری  طریق سایت سازمان سنجش
  • دومین مرحله مطالعه کامل مطالب دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در لینک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ هم می توانید مطالب مهم را مطالعه نمایید.
  • مرحله سوم خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • مرحله چهارم پر کردن فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در انتهای دفترچه
  • مرحله پنجم وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود در لینک ثبت نام
  • زمان ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در سال های اخیر ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد حذف شده است و این دانشگاه کنکور مجزایی برای جذب دانشجو برگزار نمی کند. بنابراین ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد  ۱۴۰۳ از 12 بهمن ماه آغاز شده و تا روز یک شنبه 18 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان در این زمان فرصت دارند تا از طریق مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت نام خود را انجام دهند. علاوه بر این مهلت ، ممکن است سازمان سنجش فرصت مجددی برای ثبت نام جاماندگان که به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام یا کامل نبودن مدارکشان موفق به ثبت نام در زمان اولیه نشده اند ، در نظر بگیرد. مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، معمولا هفته دوم اسفند ماه می باشد.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانطور که در بند فوق توضیح داده شد ثبت نام کنکور از سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و داوطلبان باید پس از ورود به این سایت ، با کلیک بر لینک مربوطه ، دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را دانلود کنند و پس از مطالعه کامل و اطلاع از تمام جزئیات ، برای ثبت نام اقدام نمایند. اولین قدم برای ثبت نام کنکور پرداخت هزینه است و داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور می باشند ، باید علاوه بر پرداخت هزینه اصلی ، مبلغ جداگانه ای برای ثبت نام این دو دانشگاه نیز واریز نمایند. پرداخت هزینه ثبت نام از طریق خرید کارت اعتباری میسر می باشد و باید مبلغ مورد نظر را ، از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که رمز دوم اینترنتی آن ها فعال است ، پرداخت نمود.

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳، مشاورین مرکز مشاورگروپ در تمامی مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ کنار شما خواهند بود.

پس از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدامات قبل از ثبت نام، اقدام به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و اقدامات پس از ثبت نام را مشاهده می نمایید که در زیر به صورت مختصر برای شما داوطلبان عزیز توضیح داده شده است.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری بعد از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به اینکه این بند در دفترچه را باید به طور کامل توضیح داده شود در لینک مربوطه می توانید کامل مطالعه نمایید در صورت هر گونه ابهام و سوال می توانید با مشاوران تحصیلی مشاورگروپ در ارتباط باشید.

پس از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مزحله اقدام قبل از ثبت نام مواردی همانند مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳:

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید به این موارد توجه لازم داشته باشند که باید دارای داشتن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باشند.

انتخاب گروه آزمایشی

پس از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ داوطلبان باید زیرگروه اصلی و زیرگروه دوم خود را برای آزمون انتخاب نمایند. زیرگروه اصلی داوزلبان علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و در کنار انتخاب این زیرگروهها می توانند گروه دوم خود را که له ان علاقه مند باشند در آزمون آن شرکت نمایند که شامل گروه زبان و هنر می باشد.

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی


متاسفانه بعضی از متصدیان کافی‌نت با دستکاری اطلاعات داوطلبانی که دارای کد سوابق تحصیلی نیستند را ثبت نام میکنند که موجب میشود که در مراحل پذیرش ثبت نام دانشگاه با مشکل مواجه شوند و دانشگاه از ثبت نام داوطلبان با نقص اطلاعات کارنامه جلوگیری میکنند. داوطلبانی که می‌خواهند ثبت‌نام خود را بدرستی انجام دهند و نگرانی نداشته باشند از پکیج ثبت‌نام کنکور سراسری ” مشاورگروپ ” استفاده نمایند. برای دریافت کد سوابق تحصیلی حتماً باید از سایت اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش استفاده نمود.

مشاور گروپ

دانش آموزان در هر گروه آزمایشی برای شرکت در کنکور و بررسی شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، می توانند همه روزه با مشاوران مرکز ” مشاورگروپ ” در ارتباط باشند. کنکور سراسری ممکن است باعث ایجاد ابهامات و سوالات فراوانی در ذهن هر دانش آموزی گردد سوالاتی هم چون:

شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای گروه های شناور و اصلی چه تفاوت هایی دارد؟

در صورت نداشتن کدام یک از شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، ممکن است بعد از شرکت در آزمون و به هنگام ثبت نام برای دانش آموزان مشکل ایجاد گردد؟

شرایط شرکت دانش آموز انسانی در کنکور تجربی به چه صورت می باشد؟

شرایط شرکت دانش آموز ریاضی در کنکور تجربی چه می باشد؟

و ….

که ممکن است ذهن هر دانش آموزی را به خود معطوف کرده باشد. مشاوران این مرکز برای پاسخگویی به تمامی سوالات شما، تمام وقت در خدمت شما می باشند.

وضعیت نظام وظیفه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید مشمول نطام وظیفه نبوده و یا دارای معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت باشند.
بعد از دریافت دفترچه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانید استفاده از سهمیه ها در کنکور را هم مشاهده نمایید.

سهمیه های کنکور سراسری ۱۴۰۳ به زودی اعلام خواهند شد.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شناسنامه و کارت ملی

شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

کد سوابق تحصیلی و پیش دانشگاهی(نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی را می توانید از طریق مشاوران مرکز مشاورگروپ سوال بفرمایید)

کد پستی منزل و محل اقامت

کد وضعیت نظام وظیفه

معدل کتبی و معدل کل

کد پیگیری مربوط به سهمیه رزمندگان

فایل عکس اسکن شده

کد مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

مرحله اقدام به ثبت نام بعد از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

در مرحله اقدام به ثبت نام هم همانطور که در بالا عنوان شد در بند زیر هم می توانید به طور مفید مشاهده نمایید.

اولین مرحله ورود به مرحله ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد که لینک آن به زودی فعال خواهد شد.

خرید کات اعتباری ثبت نام کنکور

پرکردن تقاضا نامه اینترنتی ثبت نام

اخرین مرحله بعد از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

مرحله آخر بعد از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری دریافت کد رهگیری ثبت نام می باشد، تمامی داوطلبان مدنظر داشته باشند تا زمانی که ثبت نام قطعی و به مرحله اتمام نرسیده باشد کد رهگیری ثبت نام به داوطلب ارائه نخواهد شد. بعد از دریافت کد رهگیری ثبت نام داوطلب در سایت سازمان سنجش می تواند ویرایش اطلاعات خود را انجام دهد.

مشاوره تحصیلی مرکز مشاورگروپ

با آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشاورین با تجربه مرکز مشاورگروپ در تمامی مراحل ثبت نام کنکور سراسری، معرفی منابع کنکور سراسری ۱۴۰۳، حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳، انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳، مشاوره و راهنمایی و برنامه ریزی درسی ۱۴۰۳ همراه شما خواهند بود برای ارتباط با مشاوران تحصیلی مرکز مشاورگروپ می توانید از طریق تلفن ثابت و بدون نیاز به گرفتن کد شماره گیری نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و آزاد ۱۴۰۳

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

وارد شدن به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
کلیک بر روی لینک فعال شده ” ثبت نام کنکور سراسری “

1

پیش از اقدام به تکمیل فرم نام نویسی ، باید هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و یک سریال ثبت نام خریداری نمایید. بدین منظور از ” منوی اصلی “ موجود در قسمت راست سایت ، گزینه ” خرید سریال ثبت نام “ را انتخاب کنید.

2

در این مرحله باید نوع سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود مشخص نمایید. هم چنین اگر تمایل دارید که کد رشته های مربوط به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را در انتخاب رشته خود داشته باشید ، باید برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه خریداری کنید.

3

پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام ، صفحه ای برای شما نمایان می شود که باید اطلاعات خواسته شده را در آن وارد کنید.

4

در این مرحله وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب که رمز دوم آن فعال می باشد ، باید هزینه لازم را پرداخت نمایید.

5

در صورتی که پرداخت هزینه ثبت نام را با موفقیت انجام دهید ، شماره پیگیری پرداخت به شما ارائه می شود که باید آن را حفظ و در صورت نیاز پرینت کنید.

حال می توانید به صفحه اول سامانه بازگردید و مجددا بر روی لینک ” ثبت نام کنکور سراسری “ کلیک کنید. مانند تصویر زیر ، شماره سریال ثبت نام را در بخش تعیین شده درج کنید.

6

در این قسمت باید نوع مدرک دیپلم و نوع مدرک پیش دانشگاهی خود را انتخاب کنید.

7

در این مرحله باید سوابق تحصیلی خود را در موارد زیر به ثبت برسانید.

کد سوابق تحصیلی دیپلم
کد دانش آموزی
 

8

عکس خود را در قسمت تعیین شده بارگذاری کنید.

9

پس از بارگذاری عکس بایستی فرم ثبت نام را دریافت کنید و اطلاعات خواسته شده را با دقت درج نمایید. در نهایت پس از کلیک بر روی گزینه تایید نهایی ، از فرم ثبت نام خود که حاوی شماره پرونده و کد پیگیری است یک نسخه پرینت شده ، تهیه نمایید و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود حفظ کنید.

همان طور که مشاهده می شود، نحوه ثبت نام و شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می تواند برای داوطلبین سردرگم کننده باشد. داوطلبین در صورت داشتن هرگونه ابهام و سوال احتمالی در خصوص این موضوع می توانند همه روزه با کارشناسان مرکز مشاورگروپ در ارتباط بوده و نسبت به بررسی دقیق شرایط خود با آن ها مشورت نمایند و در پایان ثبت نامی مطمئن و بدون مشکلی داشته باشند.

تمام مدارک و مراحل ثبت نام کنکور سراسری به طور خلاصه …

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

همان طور که می دانید اولین گام برای نام نویسی در کنکور سراسری ، خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال ثبت نام جهت ورود به سامانه می باشد. در هنگام ثبت نام کنکور سراسری تنها مدرکی که نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام را دارد یک قطعه عکس مربوط به داوطلب می باشد که می بایست دارای ویژگی های زیر باشد:

  • عکس ارسالی بدون حاشیه و در ابعاد 4×3 یا 4×6 باشد.
  • عکس داوطلب باید در قالب jpg اسکن شده باشد.
  • حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از 70 کیلوبایت باشد.
  • تصویر ارسالی باید رنگی با پس زمینه سفید و حتما مربوط به سال جاری باشد.
  • عکس ارسالی باید واضح ، بدون هر گونه خدشه و تمام رخ باشد.
  • عکس اسکن شده از روی مدارک دیگر ، قابل قبول نمی باشد.
  • تصویر داوطلبان خانم باید با حجاب کامل و به صورت تمام رخ باشد.
  • در صورت استفاده از عکس غیر معتبر ، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

بعد از بارگذاری عکس می بایست با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی ، اطلاعات هویتی خود را در فرم ثبت نام درج کنید. البته در تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری پرسش های دیگری از قبیل : کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی ، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ، کد مربوط به منطقه و کدپستی محل سکونت ، کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد ، معدل کتبی دیپلم و … مطرح شده است که پاسخ به تمامی آن ها اجباری می باشد.
برای اطلاع از پرسش های مطرح در تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری می توانید به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه نموده و در آخرین صفحه آن ، پیش نویس فرم ثبت نام را مشاهده نمایید. جهت سهولت دسترسی شما داوطلبان گرامی به فرم مذکور ، فایل آن را در جدول زیر قرار داده ایم که تنها با یک کلیک دانلود خواهد شد.

فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

جهت دانلود بروی لینک بالا کلیک کنید …

شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ – تغییر گروه آزمایشی

همان طور که در سال های اخیر نیز مشهود بوده است، تعداد بسیار زیادی از داوطلبین و شرکت کنندگان، به امید پزشک شدن، وارد رشته تجربی می‌ شوند و به فکر کنکور این گروه آزمایشی می باشند. اما در این میان عده زیادی نیز به امید موفقیت در این گروه ازمایشی پرطرفدار، دست به تغییر رشته و گروه آزمایشیشان می زنند. برای همین منظور بهتر است داوطلبین بدانند که از لحاظ قانونی چه کسی می تواند کنکور تجربی بدهد ؟

پیش از هر چیز برای پاسخ به این سوال، به شرایط افراد فارغ التحصیل در هر گروه آزمایشی و رشته ای می پردازیم، لذا برای این افراد باید بگوییم :

فارغ التحصیلان هر یک از دیگر گروه های آزمایشی یعنی ریاضی و فیزیک یا علوم انسانی، می توانند در رشته تجربی برای کنکور نام نویسی و در آن شرکت نمایند. البته این موضوع مستلزم داشتن تمامی شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز می باشد.

اما عده زیادی از دانش آموزان نیز به دلایل مختلف اعم از موضوع آینده کاری و یا علاقه شخصی یا خانواده، به فکر تغییر رشته و گروه آزمایشی خود می افتند. برای این منظور دانش آموزان در پایه های مختلف باید دارای شرایط تغییر رشته باشند که به این موضوع در مطالب مربوطه پرداخته شده است.

تغییر رشته در طول تحصیل تنها یک بار ممکن می باشد، لذا پیش از قطعی کردن تصمیم خود نیز با مشاوران مجرب در ارتباط باشید تا پشیمانی در آینده همراه آن نباشد. فشار های مختلف اجتماعی و فردی ممکن است دانش آموزان را ملزم به اخذ تصمیمات نا درستی در شرایط مختلفی بکند که بعد ها جبران ناپذیر خواهد بود.

دانش آموزان در هر گروه آزمایشی برای شرکت در کنکور و بررسی شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، می توانند همه روزه با مشاوران مرکز  مشاورگروپ در ارتباط باشند. کنکور سراسری ممکن است باعث ایجاد ابهامات و سوالات فراوانی در ذهن هر دانش آموزی گردد سوالاتی هم چون:

? شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای گروه های شناور و اصلی چه تفاوت هایی دارد؟

? در صورت نداشتن کدام یک از شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، ممکن است بعد از شرکت در آزمون و به هنگام ثبت نام برای دانش آموزان مشکل ایجاد گردد؟

? شرایط شرکت دانش آموز انسانی در کنکور تجربی به چه صورت می باشد؟

?شرایط شرکت دانش آموز ریاضی در کنکور تجربی چه می باشد؟

و ….

که ممکن است ذهن هر دانش آموزی را به خود معطوف کرده باشد. مشاوران این مرکز برای پاسخگویی به تمامی سوالات شما، تمام وقت در خدمت شما می باشند.

?  آیا برای ثبت نام دانشگاه آزاد باید کارت اعتباری جدا بخریم؟
?  آیا زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ دوباره در اواخر اسفند ماه تمدید می شود؟
? برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان باید چه کار کرد؟
? برای ثبت نام کنکور چه مدارک و اطلاعاتی لازم است؟
? من برای کنکور ثبت نام کردم اما کد رهگیری دریافت نکردم، آیا ثبت نام کامل شده؟


فقط با 4 ماه مطالعه ؛ 70% مطالب کنکور ۱۴۰۳ را بالای 70% بزنید !!!

استارت برنامه ریزی رایگان تیم مشاور گروپ از اول اسفند

ما این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم

مشاورگروپ ؛ تنها مجموعه مشاوره ، برنامه ریزی و انتخاب رشته سراسری در کشور که زیر نظر و فعالیت دانشجویان رشته های تاپ مهندسی و پزشکی است …

همین امروز ثبت نام کنید

همین امروز برترین منابع جمعبندی و مرور کنکور تجربی ۱۴۰۳ را از دانشجویان رشته های

پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، هوشبری و مامایی

دریافت کنید

فقط با یک تماس از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور و بدون کد گرفتن

فقط با شماره زیر با تیم دانشجویان پزشکی دپارتمان مشاور گروپ تماس بگیرید

مشاور گروپ

نیم سال دوم آخرین فرصت برای قبولی در رشته های تاپ علوم پزشکی است

فرصت را دیگر از دست ندهید …

ثبت نام طرح قبولی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی


سوالات متداول راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

1- ثبت نام کنکور سراسری در چه سایتی انجام می شود ؟

در سایت سازمان سنجش انجام می شود که شما می توانید برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام مقاله را مطالعه نمایید .

2- داوطلبان می توانند برای ثبت نام کنکور سراسری در بیش از یک رشته ثبت نام کنند ؟

داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام در یک گروه آزمایشی اصلی و دو گروه شناور ( هنر و زبان ) ثبت نام کنند که توضیحات تکمیلی در این خصوص در مقاله ارائه شده است .

3- دانشجویان دوره روزانه می توانند در کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کنند ؟

در صورت انصراف تا تاریخ 25 اسفند ۱۴۰۳ می توانند در کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کنند ، توضیحات تکمیلی در این باره در مقاله ارائه شده است .

4- می خوام بدونم می تونم هم کنکور تجربی ثبت نام کنم هم فنی؟

بله می تونین هم در کنکور سراسری ۱۴۰۳ و هم در کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ شرکت کنین .

5- ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از چه زمانی آغاز می شود؟

از روز شنبه 16 بهمن ماه آغاز شده و تا روز یک شنبه 24 بهمن ماه

6- ثبت نام کنکور آزاد چه زمانی شروع می گردد؟

همزمان با ثبت نام آزمون سراسری ، از اواخر بهمن ، آغاز می گردد.

7- برای ثبت نام کنکور آزاد باید به چه سایتی مراجعه کنم؟

با توجه به ادغام آزمون سراسری و آزاد، ثبت نام کنکور سراسری و آزاد از سایت رسمی سازمان سنجش، انجام می گیرد.

8- ثبت نام کنکور سراسری چه زمانی شروع می شود؟

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز 16 لغایت 24 بهمن ماه می باشد.

9- مشغول به تحصیل در دوره شبانه هستم. آیا می توانم در کنکور سال جاری شرکت کنم؟

بله ، داوطلبانی که در دوره های غیر روزانه مشغول به تحصیل باشند ، می توانند در کنکور سراسری سال جاری شرکت کرده و در صورت قبولی ، از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.

10- زمان برگزاری کنکور سراسری چه وقت از سال خواهد بود؟

آزمون سراسری جاری در روزهای 12 و 13 تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می گردد.

11 – تاثیر معدل در کنکور سراسری امسال به چه نحوی اعمال می شود؟

در دوره آخر برگزاری آزمون سراسری ، شاهد تاثیر مثبت معدل داوطلبان بر رتبه آن ها بودیم اما برای سال جاری باید دید سازمان سنجش آموزش کشور چه تصمیمی می گیرد.


54545

اگر سوالی در این زمینه داشتید در قسمت نظرات انتهای همین صفحه سوال رو ارسال کنید

(قبل از ثبت و ارسال سوال، حتما به مقاله ستاره بدید) مشاوران مجرب مرکز مشاورگروپ به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

3/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنما ثبت نام کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمدحسین

    سلام من دوره دبیرستان را در کار و دانش تحصیل کرده ام و سپس کاردانی حسابداری در دانشکده علمی کاربردی و بعد از آن کارشناسی ناپیوسته حسابداری در علمی کاربردی به تحصیل پرداختم ایا الان میتوانم در کنکور سراسری 1402 رشته تجربی شرکت کنم و اینکه ایا معدل من هم در کنکور تاثیر گذار هست؟

    پاسخ
  2. محمد

    دانش اموز نظام 633سال جاری هستم و سال اینده دیپلم میگیرم آیا در فرم ثبت نام بایستی معدل دیپلم تکمیل شود

    پاسخ
  3. هادی

    سلام وقت بخیر، من دانش آموز دوازدهم تجربی ام ولی میخوام ۱۴۰۱ کنکور انسانی بدم، آیا میتونم برای کنکور انسانی ثبت نام کنم؟ با تشکر

    پاسخ
  4. محمد

    سلام
    یک سوال داشتم
    من موقع ثبت نام کنکور فقط دانشگاه دولتی را فعال کرده ام الان من می‌توانم بقیه دانشگاه ها ( آزاد و..)
    را فعال کنم

    پاسخ
  5. رامین

    با سلام انتخاب سایر در نوع دانشگاه شامل چه دانشگاه هایی میشه؟
    من کاردانی دانشکده سما بودم باید نوع دانشگاه رو ازاد انتخاب کنم یا سایر؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403