دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98

دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98

جهت مشاوره در زمینه دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 : سازمان سنجش بار دیگر دلایل خود را مبنی بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 اعلام کرد . 

دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98


 عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98

به گزارش مشاور گروپ و به نقل از آنا ؛ سازمان سنجش بار دیگر دلایل خود را مبنی بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 اعلام کرد .دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98

دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 ، بعد از جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور بسیاری از داوطلبان آزمون‌های مختلف که در این استان‌ها ساکن بودند خواستار به تعویق افتادن زمان آزمون‌ها شدند البته در تعدادی از آزمون‌های گروه‌های پزشکی و غیرپزشکی این اتفاق افتاد ، اما درباره کنکور سراسری اعلام کرد که به علت زمان‌بر شدن اعلام نتایج کنکور ، امکان به تعویق افتادن این آزمون نیست .

دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 ، روز گذشته تعدادی از داوطلبان کنکور در مقابل سازمان سنجش تجمع کردند تا بتوانند مستقیماً خواسته خود را به گوش مسئولان برسانند ، شاید بررسی فرآیند اجرایی کنکور در این مجال کمک‌کننده باشد .

زمان برگزاری کنکور سراسری 98 در روز های ۱۳ و ۱۴ تیر است و نتایج اولیه آزمون چهار هفته بعد یعنی در دهه اول مرداد اعلام می‌شود و بعد از انتخاب رشته داوطلبان نیمه دوم شهریور نتایج نهایی اعلام می‌شود که بعد از داوطلبان بتوانند با مراجعه به دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند .

اگر حتی سه هفته آزمون به تعویق بیفتد یعنی آزمون در روزهای سوم و چهارم مرداد برگزار شود بعد از چهار هفته یعنی هفته اول شهریور نتایج اعلام می‌ شود و اگر وقت یک هفته‌ای برای انتخاب رشته در نظر گرفته شود داوطلبان تا دهه اول شهریور انتخاب رشته طول می‌ کشد و بعد از چهار هفته، نتایج در نیمه دوم مهر اعلام خواهد شد و داوطلبان تا پایان مهر ثبت‌ نام می‌کنند و اینگونه تقویم آموزشی همه دانشگاه‌ها تغییر می‌کند و عملا اگر قرار باشد که در ترم پاییز پذیرش دانشجو داشته باشیم دانشگاه‌ها باید همه زمانبدی‌ های خود را اعم شروع کلاس‌ها ، پایان کلاس‌ها و امتحانات را تغییر دهند .

دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 کنکور سراسری بیش از یک میلیون داوطلب دارند که اگر جمعیت همه استان‌ها یکسان در نظر بگیریم که البته اینگونه نیست ، حدود ۲۰۰ هزار داوطلب که مناطق سیل‌زده مستقر هستند و ۸۰۰ هزار داوطلب سرگردان و همه برنامه‌هایشان تغییر می‌کند .

از طرفی دیگر امسال پذیرش در رشته‌های مبتنی بر سوابق تحصیلی و با آزمون جدا شده است و بر اساس برنامه زمانبدی که سازمان سنجش آموزش کشور آن را تدوین کرده اعلام نتایج پذیرش در هر یک از رشته‌ ها همزمان خواهد بود تا داوطلبان بتوانند تصمیم بگیرند که در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون تحصیل کنند . اگر کنکور و اعلام نتایج تغییر کند ، داوطلبان پذیرفته در رشته‌های بدون‌آزمون هم باید بلاتکلیف بمانند و حتما فرصت ثبت‌ نام در ترم پاییز را از دست خواهند داد تا نتایج آزمون سراسری اعلام شود .

سازمان سنجش درباره آزمون کارشناسی ارشد توانست فشردگی زمان و فرآیند اجرایی را مدیریت کند ولی تعویق در برگزاری کنکور سراسری به‌دلیل آغاز به کار سال تحصیلی جدید بعید به نظر می‌رسد .


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه دلایل اصلی عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی