دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir

جهت مشاوره در زمینه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله سعی دارد به‌ صورت کامل به موضوع دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ بپردازد. این نکات می‌تواند فرایند ثبت‌ نام کنکور سراسری را برای شما آسان ‌نمایند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همانند سال گذشته حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۳ همانند سال گذشته می‌باشد.با ما همراه باشید.

دانش آموزان جهت ثبت نام در آزمون سراسری می بایست کد اخذ شده از این سامانه را در تقاضانامه ثبت نام درج نمایند. با ما همراه باشید.

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

کد سوابق تحصیلی برای فرایند ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ بسیار لازم و ضروری می‌باشد. برای گرفتن کد سوابق تحصیلی حتما می‌بایست کد منطقه تحصیلی خود را داشته باشید. داوطلبان باید این نکته را بدانند که منظور از کد داوطلبی، کد منطقه‌ای می‌باشد که شما در آن دیپلم و یا مدرک پیش‌دانشگاهی خود را دریافت نموده‌اید.

درنتیجه گاها دیده‌شده است که برخی از داوطلبان کد منطقه محل سکونت خود را با این موضوع اشتباه گرفته و اقدام به درج کد منطقه محل سکونت خود می‌نمایند.

داوطلبان می توانند برای دریافت کد منطقه آموزش و پرورش در زمان ثبت نام کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند.

افراد مشمول دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی

سوابق تحصیلی دروه متوسطه و پیش دانشگاهی موثر در کنکور سراسری ۱۴۰۳ به سوابق تحصیلی گفته می شود که دارای تمامی شرایط زیر باشد.

  •  فارغ التحصیل دوره متوسطه در خرداد ماه سال 84 و بعد از آن باشد.
  • فارغ التحصیل شاخه نظری باشد یعنی دیپلم سه ساله وی در یکی از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی صادر شده باشد.

  • در نظام آموزشی متوسطه سالی واحدی (اعم از روزانه، بزرگسال یا داوطلب آزاد ) فارغ التحصیل شده باشد.

  • سوابق تحصیلی دوره  پیش دانشگاهی موثر در کنکور سراسری به سوابق تحصیلی گفته می شود که  فارغ التحصیل دوره پیش دانشگاهی در خرداد ماه سال 91 و بعد از آن باشد.

افراد غیر مشمول دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

افرادی که یکی از شرایط زیر را دارا باشند مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسري و کاردانی نبوده و اطلاعات آنان در این سایت موجود نیست:

  1. داوطلبانی که در رشته های فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شده اند.
  2. داوطلبانی که در رشته های غیرنظری فارغ التحصیل شده اند.
  3. داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را قبل از سال 1384 اخذ کرده اند.
  4. داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی نطام قدیم می باشند.
  5. داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را پیش از سال 1391 دریافت کرده اند.
  6.  ديپلمه هاي تطبيقی مدارس غير ايرانی خارج از كشور

لازم به ذکر است، هر داوطلب فقط یک بار می تواند برای اطلاعات خود اعلام مغایرت نموده و شماره پیگیری دریافت کند لذا در ثبت اطلاعات مغایرتی دقت نمایند.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبان پس از دریافت کد منطقه از طریق سایت سازمان سنجش کشور می توانند مراحل زیر را برای دریافت کد سوابق تحصیلی انجام دهند. نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم به شرح زیر است:

برای آگاهی از نحوه دریافت کد دانش آموزی و کد منطقه می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مشاور گروپ دریافت نمایید.

  1. ورود به سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی dipcode.medu.ir
  2. درج کد دانش آموزی و کد منطقه (داوطلب اطلاعاتی مانند کد دانش‌آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد خود را وارد کند. اگر مایل به دیدن اطلاعات دیپلم خود هستید می‌بایست روی گزینه دیپلم کلیک نمایید و اگر قصد دیدن اطلاعات مقطع پیش‌دانشگاهی خود را دارید می‌توانید گزینه پیش‌دانشگاهی را انتخاب نمایید.)
  3. با درج اطلاعات خواسته شده، سوابق تحصیلی دانش آموزان نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید

نکات مهم

  • نمرات دروس دوره متوسطه داوطلباني كه قبل از سال 1384 آن درس را اخذ کرده اند و همچنين دروسی كه به صورت تطبیقی در كارنامه درج شده باشند در سامانه فوق وجود ندارد و به سازمان سنجش ارسال نخواهد شد.

  • نمرات دروس دوره پیش دانشگاهی داوطلباني كه قبل از سال 91 آن درس را اخذ نموده و همچنين دروس دوره پیش دانشگاهی  كه به صورت تطبیقی در كارنامه درج شده باشند در سامانه فوق وجود ندارد و به سازمان سنجش ارسال نخواهد شد.

  • هر داوطلب باید کد سوابق تحصیلی برای دوره متوسطه و دوره پیش دانشگاهی خود را به طور مجزا دریافت نماید و هر دو کد را در ثبت نام در آزمون سراسری در سامانه سازمان سنجش درج نماید.

  • آن دسته از داوطلبانی که بعد از اخذ مدرک تحصیلی مشخصات سجلی خود را تغییر داده اند نیازی به اصلاح مدرک تحصیلی ندارند و بر اساس اطلاعات مشخصات سجلی قبلی خود شناسایی می شوند.

سوالات متداول داوطلبان

نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی چگونه است؟

داوطلبان برای دریافت کد منطقه باید از طریق سایت سازمان سنجش کشور اقدام نمایند.

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همانند سال گذشته حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۳ همانند سال 1399 می‌باشد.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی چگونه است؟

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.


در پایان می‌توانید برای اطلاع دقیق از کد منطقه محل تحصیل خود با کارشناسان مشاور گروپ تماس حاصل کنید. کارشناسان ما از آخرین و دقیق‌ترین کدهای منطقه مورد نیاز برای ثبت ‌نام کنکور سراسری اطلاع داشته و آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار سوابق تحصیلی کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی