دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری 1402

جدول جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در آبان ۹۹

جهت مشاوره در زمینه دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری مطابق با مصوبه جدید مجلس همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری برای حقوق در این مقاله مشاور گروپ ارائه شده است. آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را در این مقاله بخوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حقوق

همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد در حقوق

همسان سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در حقوق

مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حقوق

مشاهده و پرینت فیش حکم حقوق همسان سازی بازنشستگان لشکری و کشوری

جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان

ابلاغ همسان سازی حقوق بازنشستگان

جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری آبان 99

دریافت و پرینت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری 


حقوق جدید بازنشستگان کشوری +لینک حکم آبان ماه 1402

احکام متناسب با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری صادر شده است و در پایگاه اینترنتی صندوق قابل مشاهده و دریافت است.

جهت دریافت حکم همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


مصوبه جدید مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری

دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری آبان 1402  : نمایندگان مجلس منابعی را از محل واگذاری اموال مازاد دولت به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در نظر گرفتند.

به گزارش  مشاورگروپ به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 آبان) قوه مقننه، پیشنهاد حمیدرضا حاجی‌بابایی به منظور الحاق یک ماده به طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.
براساس این ماده الحاقی به طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ الکترونیکی مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال برای تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، صندوق فولاد و بازنشستگان غیرعضو در هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال برای تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مبلغ 50 هزار میلیارد ریال برای تامین مسکن محرومین و اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته خواهد شد.

هم چنین منابع مورد نیاز از محل واگذاری اموال و دارایی های مازاد و واگذاری سهام شرکت های دولتی تامین خواهد شد.

دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری آبان 99

دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری آبان 1402
زمان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین‌ اجتماعی مشخص شد

احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اصلاح شد و در حقوق آبان ماه آنها اجرا می‌شود.
به گزارش مشاورگروپ، افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری به کجا رسید زمان قطعی پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان اعلام شد معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی اعلام کرد که از ماه آینده حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان پرداخت خواهد شد.


 حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری آبان 1402

همسان سازی حقوق بازنشستگان در حقوق آبان جبران می‌شود

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشور گفت: با توجه به ضرورت ترمیم حقوق و مزایای کارکنان نظام اداری و استخدامی که وجود داشت و با توجه به بهبود وضعیت معیشت کارکنان، دولت اقدام به تهیه لایحه به ویژه برای بازنشستگان کرد.
به گفته معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی این لایحه توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و از ماه آتی تمامی حقوق و مزایا پرداخت می شود. وی افزود: این لایحه اداری و استخدامی شامل مشمولان هماهنگی نظام بازنشستگان لشکری و کشوری و اعضای هئیت علمی می شود.



پرینت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری آبان 1402

آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال‌های بعد ادامه پیدا می‌کند؟

در حالی امسال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اجرا شد که این سوال مطرح است که آیا در سال‌های بعدی نیز این فرایند ادامه پیدا خواهد کرد؟


به گزارش مشاورگروپ به نقل از تسنیم؛

افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان از آبان ماه

درپی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می کنند و معوقه این افزایش قیمت برای مهر ماه نیز به حساب شان واریز می شود.

سخنگوی شورای نگهبان – اعلام کرد که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در شورای نگهبان تایید شده است.

بر این اساس، کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به ترتیب یک میلیون تومان و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه خواهد شد که به غیر از آن از دیگر مفاد این مصوبه شامل افزایش‌های دیگر از جمله افزایش حق عائله‌مندی و اولاد نیز خواهد بود.

البته براساس این قانون، کارکنان در پایان ماه جاری نه تنها حقوق‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد، بلکه معوقه مهرماه را نیز می‌گیرند، چراکه قرار است این افزایش حقوق از مهر ماه اعمال شود.

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

وی تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شده و در کنار آن تلاش بر این است تا افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز اعمال شود.


دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری آبان 99

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

وی تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شده و در کنار آن تلاش بر این است تا افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد نیز که از رقم پایین درآمدی رنج می‌بردند، با افزایش حقوق و مزایا روبه‌رو خواهند شد.

اسماعیلی افزود: با توجه به شرایط بررسی این لایحه و ضرورت تصویب آن در شورای نگهبان، به نظر می‌رسد در ماه جاری امکان اصلاح احکام کارکنان و بازنشستگان به وجود نیاید و از آذرماه افزایش حقوق به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان به حساب کارکنان و بازنشستگان انجام شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس تاکید نمایندگان مجلس را بر اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان یادآور شد و خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داده تا از آبان ماه شرایط اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی را فراهم کند تا افزایش حقوق و جایگاه معلمان را در ابعاد مادی و معنوی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت به جای اعمال ۲۰ درصد افزایش حقوق، رقم ثابت یک میلیون تومان را در نظر گرفت و در کنار آن قرار است مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد نیز افزایش پیدا کند.

تبعیض فاحش در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری

بررسی ها نشان می دهد بعد از اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان ، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به مراتب کمتر از بازنشستگان کشوری بوده است.

به گزارش مشاورگروپ ، انتقادات به شیوه اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان که از مردادماه سالجاری برای بازنشستگان تامین اجتماعی کلید خورد و از مهرماه شامل بازنشستگان کشوری شده است، همچنان ادامه دارد.

انتقاداتی که اکنون مطرح می شود بیشتر معطوف به این نکته است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از محل طرح همسان سازی بسیار ناچیز است و نمی تواند گره ای از مشکلات معیشتی این اقشار باز کند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که بازنشستگان کشوری و لشکری از طرح همسان سازی بهره بیشتری برده اند و حقوق آنها افزایش بیشتری نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی داشته است.

عباس سالاری مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور در این باره به ایلنا گفته است: در شرایطی که کف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از ناحیه اجرای همسان‌سازی تنها ۷۵ هزارتومان افزایش یافت که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از همین ناحیه، بین ۷۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان است.

کف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۷۵ هزار تومان است!

سالاری در ادامه توضیح داده است: «بازنشستگان کشوری از سه گروه عمده تشکیل می‌شوند: کارمندان، مقام‌های قضایی و مقام‌های ارشد دولت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری برای گروه کارمندی ۷۰۰ هزار تومان و سقف آن ۳ میلیون تومان است.»

وی افزود: «کف افزایش از ناحیه همسان‌سازی برای گروه دوم، ۳ میلیون تومان و سقف آن ۸ میلیون تومان است. کف افزایش برای مقام‌های ارشد دولت ۵.۴ میلیون تومان و سقف آن ۷.۵ میلیون تومان است.»

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، با اشاره به ارقام کف و سقف افزایش حقوق بازنشستگان لشگری، گفت: «لشگری‌ها حداقل ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶ میلیون تومان افزایش حقوق داشته‌اند.»

سالاری افزود: «در حالی کف و سقف بازنشستگان این ۲ صندوق، بین ۷۰۰ هزار تومان و ۸ میلیون تومان افزایش داشته است که کف افزایش مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، ۷۵ هزار تومان و سقف آن بیش از ۱ میلیون تومان است!»


دو مرحله افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1401 چگونه انجام شد؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در یادداشتی دو مرحله افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1401 و اقدامات این صندوق را تشریح کرد.

تاریخ خبر: 1401/08/10

اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در یادداشتی دو مرحله افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1401 و اقدامات این صندوق را تشریح کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، افتخاری در این یادداشت که در شماره جدید هفته‌نامه «صدا» (شنبه دهم آبان‌ماه) منتشر شده، نوشت: همانگونه که می‌دانیم، مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه و کاهش درآمدهای دولت، با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی در تامین منابع مواجه هستند. از طرفی، در حوزه پرداخت‌ها به دلیل افزایش قیمت‌ها و رشد تورم در سال‌های اخیر، اقشار دارای درآمد ثابت که بخش مهمی از آنها را کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری تشکیل می‌دهند؛ بحق انتظار ترمیم حقوق و دستمزدهای خود را دارند تا بتوانند تعادلی نسبی در معادله دشوار هزینه و درآمد خانوار را برقرار سازند.

توجه به این موضوع برای بازنشستگان اهمیت و ضرورت بیشتری دارد. چراکه میزان درآمد و دریافتی بازنشستگان در قیاس با شاغلان هم‌سطح خود پایین‌تر است و با گذشت سال‌ها شکاف درآمدی قابل‌توجهی را میان شاغلان و بازنشستگان شکل داده است. خوشبختانه، دولت امسال به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان داد و بسترهای لازم برای متناسب‌‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلان و پاسخگویی به مطالبه 14 ساله آنها فراهم شد.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری در دو مرحله انجام گرفت. در ابتدای، امسال با پیگیری صندوق بازنشستگی کشوری و موافقت و ابلاغ دولت، بودجه همسان‌سازی مرتبط با این صندوق از 3250 میلیارد تومان پارسال به 6500 میلیارد تومان افزایش اختصاص یافت که از فروردین‌ماه پرداخت شد و در نتیجه آن، حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری با 30 سال سابقه را به 2 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

اما اقدام مهم‌تر و بزرگ‌تر، در مهرماه محقق شد که با طراحی مدلی، امکان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با 90درصد میانگین دریافتی شاغلان هم‌گروه فراهم شد. پس از آن، احکام جدید افزایش حقوق بیش از یک میلیون و 480 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بیستم مهرماه صادر و در سایت این صندوق منتشر شد.

نکته مهمی که در این مرحله رخ داد، این بود که برای اولین بار در طول اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، این قانون به جای بودجه‌محوری، مدل‌محور شده که براساس آن حقوق بازنشستگان باید به 90 درصد میانگین حقوق شاغل هم گروه طراز شده و اعتبار لازم برای آن دیده شد. این برای نخستین بار است که سازمان برنامه و بودجه و مسئولان امر به جای وابسته کردن همسان‌سازی به تخصیص اعتبار و بودجه‌محوری، به سمت مدل‌محور شدن همسان‌سازی حرکت کردند.

البته، تامین این اعتبار و بودجه کار دشواری است؛ اما شدنی است. امروز در ادبیات همسان‌سازی آنچه حاکم شده، اجرایی شدن حقوق بازنشستگان تا 90 درصد میانگین حقوق شاغلان هم‌گروه است که و امیدواریم همین روش و ادبیات در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و آنچه مبنای تصمیم‌گیری برای افزایش حقوق‌هاست، همین 90 درصد میانگین حقوق شاغل هم‌گروه خواهد بود.

ما معتقدیم در شرایط تورمی و خاص کشور که درگیر یک جنگ نابرابر و تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای هستیم، وضعیت بازنشستگان باید درک شود. شرایط اقتصادی فشار زیادی به این بخش از جامعه وارد می‌کند و قطعا هزینه‌ها در این دوران چندبرابر زمان اشتغال است و بنابراین، باید به گونه‌ای عمل کنیم که رضایت بازنشستگان تامین شود.

هدف اصلی از مجموعه این اقدامات کاهش فاصله‌هاست و به همین دلیل، علاوه بر حقوق، طرح‌های دیگری برای کمک به معیشت و زندگی بازنشستگان اجرا کرده‌ایم؛ بطوری که در سال جاری، هر ماه یک بسته تسهیلات و خدمات رفاهی و معیشتی برای بازنشستگان کشوری تعریف کرده‌ایم و با حمایت تامین‌کنندگان مالی و تولیدکنندگان بخش‌های مختلف آنها را به اجرا درآورده‌ایم.

در همین چارچوب، فعالیت‌های صندوق بازنشستگی با هدف محوری و راهبردی ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان تعریف شده که بر دو حوزه اصلی متمرکز بوده است: نخست، ارتقای قدرت خرید و بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان و دوم، حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است که آن هم در نهایت، به ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان کمک خواهد کرد.

از جمله این اقدامات، تقوبت بیمه درمان تکمیلی بود که طی آن، سرانه بازنشستگان از 60 هزار تومان در ماه به 140 هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد. این افزایش سرانه، باعث می‌شود تا ما خدمات بهتری هم انجام دهیم و با آنکه سهم بازنشستگان محترم همان 30 هزار تومان باقی ماند، ولی با افزایش سرانه از سوی دولت و خود صندوق باعث شد تا بتوانیم پوشش‌های بیمه درمانی تکمیلی را به دو برابر و بعضا بیشتر افزایش دهیم و برخی پوشش‌ها و خدمات جدید را هم به قرارداد اضافه کنیم. این امر، از ابتدای خردادماه عملیاتی شد و در حال حاضر، بازنشستگان در این قالب خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

همچنین، در حوزه حق اولاد و عائله‌مندی، افزایش 50درصدی برای بازنشستگان همانند شاغلان در تیرماه محقق و پرداخت شد. بنابراین، تمامی مطالبات بازنشستگان محترم در حوزه پرداخت‌های مستقیم پیگیری شد و در حال انجام است.


پاسخ سوالات متداول دريافت حکم حقوقی


3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دریافت حکم حقوق جدید همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403