درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور

جهت مشاوره در زمینه درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور پاسخ داده ایم. شیمی یکی از دروس اختصاصی مهم در کنکور سراسری می باشد و تاثیر زیادی در رتبه قبولی شما دارد. شیمی از جمله دروسی است که با مطالعه صحیح و اصولی مباحث حفظی و مفهومی آن می توانید درصد خوبی در کنکور کسب نمایید. با ما همراه باشید.

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور

در این مقاله به سوال متداول داوطلبان پیرامون درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور سراسری پاسخ داده ایم. درس شیمی در کنکور سراسری از مهم ترین دروس اختصاصی رشته های تجربی و ریاضی محسوب می شود. این تصور غلط وجود دارد که عده ای از داوطلبان فکر می کنند، بخش های حفظی کتاب شیمی در کنکور سراسری تاثیر چندانی ندارد و از خواندن آن صرف نظر می کنند یا تصور می کنند با یک مطالعه ساده می توانند به مسائل حفظی کنکور پاسخ دهند. در صورتیکه این چنین نیست و باتوجه به اینکه سوالات درس شیمی در کنکور سراسری در چند سال اخیر مفهومی بوده است، حفظیات شیمی نیز در کنکور تاثیر بسیار زیادی دارد.

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور حدود 50 درصد است و معمولا 17 سوال شیمی کنکور از حفظیات آن طراحی می شود که در صورت مطالعه دقیق بخش حفظیات می توانید به حدود 17 سوال شیمی در کنکور پاسخ دهید. در کتاب شیمی، مباحث مربوط به نظریه ها، رنگ ها و خواص مواد، خواص عنصر ها، جایگاه اتم ها در جدول و گروه ها، جزء مبحث های حفظی است.

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور 1400

اکثر داوطلبان به دنبال بررسی سوالات کنکور ۹۹ و درست کردن روابط و حفظیات و … برای سوالات مشابه آن هستند. توصیه می کنیم حتما سوالات کنکور ۹۹ را بررسی کنید ولی چارچوب های ذهنی خود را با همان سوالات تشکیل ندهید. امسال سوالات جدید و متفاوتی طرح خواهند شد. سوالات جدید قابل پاسخگویی بوده و جای نگرانی نخواهند داشت به شرطی مطالب را عمیق یادگرفته باشید. مثلا مسائل عددی از فرآیند هال و آبکاری و …

هزاران نفر در هر کنکور درس شیمی را منفی می زنند. علتش کاملا مشخص است، داوطلبان تصور می کنند کسب درصد ۱۵ یا ۲۰ درصد در درس شیمی ساده است. پس با چند تست راحت می توانیم حداقل ها را بدست بیاوریم تا از بقیه عقب نمانیم!

غافل از اینکه درصد منفی آنها را به ته چاه می فرستد. این قضیه مختص به کنکور ۹۹ یا ۹۸ نیست، خیلی وقته شاهد درصدهای منفی صدها هزار نفری در شیمی کنکور هستیم. یکی از دلایل درصدهای منفی این است که عده ای به غلط فکر می کنند با روخوانی ساده کتاب ها می توانند به سوالات مفهومی شیمی جواب دهند.

اگر شما هم تسلط کافی در شیمی ندارید بهتر است به تست هایی که مطمئن نیستید جواب ندهید. فراموش نکنید اگر تعداد پاسخ های درست شما زیاد باشد می توانید به تعدادی از تست هایی که در جوابشان مردد هستید یا ۵۰ ۵۰ ها را پاسخ دهید. ولی اگر تعداد تست هایی که از پاسخ درست آنها مطمئن هستید، کم است نباید به تستهای مشکوک پاسخ دهید. صفر زدن در درسی عملکرد خوشایندی نیست ولی بهتر از منفی است.

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی دهم

در ابتدا به بیان توضیحاتی در رابطه با درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی دهم کنکور پرداخته ایم. بخش حفظیات شیمی دهم نسبت به سال یازدهم و دوازدهم از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا مطالب حفظی شیمی دهم هرساله مورد توجه طراحان کنکور است و هرساله تکرار می شود. همچنین شیمی دهم دارای مباحث حفظی و مفهومی بیشتری می باشد. بیشترین درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور مربوط به فصل اول و ابتدای فصل دوم شیمی دهم می باشد.

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور پایه یازدهم

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور پایه یازدهم چگونه است؟ حدود 13 تا 14 سوال از مباحث شیمی یازدهم طراحی می شود. فصل های کتاب شیمی یازدهم به گونه ای است هم می توان از آن سوال محاسبتی و هم سوال حفظی و مفهومی طراحی نمود. از مباحث مهم شیمی یازدهم می توان به درصد جرمی، مسائل شرایط STP، مسائل محدود کننده و اضافه، مسائل درصد خلوص، قانون هس، مسائل انرژی ازاد گیبس، مسائل محاسبه دلتا H به کمک انتالپی استاندارد و … اشاره کرد.

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور پایه دوازدهم

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور پایه دوازدهم چگونه است؟ شیمی دوازدهم در کنکور سراسری بیشترین اهمیت را نسبت به پایه دهم و یازدهم دارد. معمولا تعداد سوالاتی که از کتاب شیمی دوازدهم طراحی می شود؛ نسبت به سایر پایه ها بیشتر است. فصل اول شیمی دوازدهم دارای مباحث حفظی می باشد و معمولا 2 تا 3 سوال از این فصل طراحی می شود.

علت درصدهای پایین در شیمی

علت درصدهای پایین در درس شیمی را نمی توان فقط به ضعف علمی داوطلبان نسبت داد. یکی از دلایل، خستگی داوطلب در جلسه کنکور است. اکثر داوطلبان بعد از دروس عمومی، زیست، فیزیک و ریاضی به حدی خسته می شوند که عملا مغز نمی تواند فرمان درستی صادر کند حتی در بعضی تست ها متوجه منظور طراح نمی شوند، در انجام ساده ترین عملیات ریاضی عاجز می مانند، ترفندهای تست زنی را فراموش می کنند و ..‌‌.

تعداد بالای موارد و گزینه ها در شیمی عامل خستگی بیشتر داوطلب می شود. فراموش نکنید شما با ۳۵ سوال سروکار ندارید! ۳۵ تست شیمی حاوی حداقل ۱۰۰ مورد محاسبه، مورد، مفهوم، دام و … است.

از مهم ترین راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در روزهای باقی مانده تا کنکور،  جلسه کنکور را برای خود شبیه سازی و شرایط مشابه را تجربه کنید.
  • در روزهای باقیمانده تا کنکور به تغذیه، خواب و استراحت بیشتر اهمیت دهید.
  • قبل از جلسه کنکور روش حل سوالات سخت را یاد بگیرید و تمرین کنید.

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با نحوه مطالعه مباحث حفظی و مفهومی کنکور به شیوه رتبه های برتر؛ می توانید با مشاوران مجرب مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.


درس شیمی در کنکور سراسری دارای چند سوال است؟

درس شیمی در کنکور سراسری شامل 35 سوال محاسباتی و حفظی و مفهومی می باشد.

مباحث حفظی شیمی ، در کنکور شامل چند سوال است؟

درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور در این مقاله ارائه داده شده است.

مهم ترین مباحث شیمی یازدهم چیست؟

از مباحث مهم شیمی یازدهم می توان به درصد جرمی، مسائل شرایط STP، مسائل محدود کننده و اضافه، مسائل درصد خلوص، قانون هس، مسائل انرژی ازاد گیبس، مسائل محاسبه دلتا H به کمک انتالپی استاندارد و … اشاره کرد.

3/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه درصد سوالات و مسائل حفظی شیمی کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی