راهنمای آزمون دانشنامه رشته های تخصصی بالینی پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

رشته های تخصصی بالینی

جهت مشاوره در زمینه راهنمای آزمون دانشنامه رشته های تخصصی بالینی پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله آموزشی سعی دارد به مبحث راهنمای آزمون دانشنامه رشته های تخصصی بالینی پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بپردازد. شما می توانید تمامی نکات کلیدی در رابطه با آزمون های وزارت بهداشت را در سایت مشاور گروپ مشاهده نمایید. با ما همراه باشید.

رشته های تخصصی بالینی

دانشنامه رشته های تخصصی بالینی

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دانشنامه رشته های تخصصی بالینی (اعم از کتبی و شفاهی) می‌بایست کارت شناسایی عکس‌دار معتبر (کارت نظام پزشکی، کارت ملی یا شناسنامه) در صبح روز برگزاری آزمون مربوطه همراه خود داشته باشند.

1- آزمون کتبی این دوره شامل 150 سؤال چهار جوابی است و مدت پاسخگویی به آن 210 دقیقه می‌باشد. مدت پاسخگویی در آزمون رشته آسیب‌شناسی با 200 سؤال 240 دقیقه خواهد بود.

٭توجه : 2 سؤال اخلاق پزشکی بر تعداد سؤالات فوق‌الذکر افزوده می‌گردد و نمره آن به‌صورت مثبت در آزمون موردمحاسبه قرار خواهد گرفت.

٭توجه: کلیه جانبازان بالای 25% جهت استفاده از وقت اضافی در مرحله آزمون کتبی می‌بایست اصل کارت جانبازی خود را به همراه تصویر آن در زمان برگزاری آزمون در ابتدای جلسه به مراقب مربوطه ارائه نمایند. افرادی که مدرک مذکور را همراه نداشته باشند مشمول مقررات مربوطه شناخته نمی‌شوند.

حداکثر مدت‌زمان اضافه یافته به ایشان به میزان 25% زمان برگزاری آزمون کتبی خواهد بود.

2- قبل از شروع پاسخگویی به سؤالات امتحان، حتماً مشخصات خود را که در بالای پاسخنامه درج‌شده و شامل نام، نام خانوادگی، دانشگاه محل تحصیل، رشته تحصیلی و شماره کارت می‌باشد کنترل نمایید و در صورت مشاهده هرگونه اشکال مراتب بامداد بر روی پاسخنامه اصلاح شود.

3- همراه داشتن هرگونه جزوه، کتاب، کیف، موبایل، ساعت هوشمند، حافظه جانبی و سایر وسایل ارتباطی، الکترونیکی و رایانه‌ای در محل آزمون کتبی تخلف و تقلب محسوب می‌گردد و با آن برابر قوانین و مقررات برخورد قاطع خواهد شد.

4- برای پاسخ‌های نادرست نمره منفی در نظر گرفته نشده است.

5- تصحیح پاسخنامه‌ها توسط رایانه و دستگاه علامت‌خوان انجام خواهد شد، لذا برای جلوگیری از هرگونه اشتباه، موارد زیر را دقیقاً رعایت فرمانید.

نکات مهم رشته های بالینی تخصصی

الف – برای پاسخگویی به سؤالات از مداد مشکی نرم استفاده کنید (مداد مناسب در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد) و در صورت تمایل به تغییر پاسخ، جواب قبلی را به‌دقت و به‌طور کامل با پاک‌کن پاک نمایید.

ب – برای پاسخ دادن به هر سؤال، خانه مربوطه را کاملاً سیاه کرده و از ضربدر زدن یا علامت‌گذاری خودداری نمایید.

ج – از تا کردن، چروک کردن و خیس کردن پاسخنامه جدا” خودداری نموده و در صورت بروز هر یک از موارد فوق، مراتب را به مسئولان جلسه اطلاع دهید.

د – جواب‌ها باید در پاسخنامه مربوطه وارد گردد، به مواردی که پاسخ در دفترچه سؤالات داده می‌شود نمره‌ای تعلق نخواهد گرفت. (دفترچه سؤالات داوطلبان پس از پایان آزمون در اختیار آنان قرار می‌گیرد).

ر – هیچ‌گونه وقت اضافه‌ای به شرکت‌کنندگانی که دچار مشکل شده‌اند داده نمی‌شود و در صورت تعویض پاسخنامه، مراتب باید در صورت‌جلسه برگزاری آزمون ذکر شود، در غیر این صورت پاسخنامه فاقد ارزش خواهد بود. تحویل پاسخنامه بعد از جمع‌آوری پاسخنامه‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نمی‌باشد و به‌منزله مردودی داوطلب تلقی می‌گردد.

6- حداقل نمره قبولی در هر یک از مراحل آزمون کتبی و شفاهی نمره 105 از 150 خواهد بود.

7- در رشته آسیب‌شناسی با 200 سؤال (مشترک آناتومیکال و کلینیکال) برای دستیاران حدنصاب نمره قبولی در هر مرحله آزمون کتبی و شفاهی دانشنامه %70 کل نمره در نظر گرفته‌شده است. (نمره 140 از نمره کل 200)

8- کلیه شرکت‌کنندگان آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی اجتماعی لازم است در آزمون کتبی و شفاهی ماشین‌حساب به لحاظ محاسبه آمار حیاتی همراه داشته باشند.

9- کلیه شرکت‌کنندگان آزمون دانشنامه تخصصی پرتودرمانی لازم است در آزمون کتبی و شفاهی ماشین‌حساب ساده به همراه داشته باشند.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنمای آزمون دانشنامه رشته های تخصصی بالینی پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی