نحوه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه نحوه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقالهٔ آموزشی سعی دارد به‌صورت کامل به مبحث نحوه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد بپردازد. نکات تکمیلی به سمع و نظر شما خواهد رسید. با ما همراه باشید.

بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد

انصراف از تحصیل

گاها اتفاق افتاده است که دانشجویان بعد از مدتی به دلایل مختلفی اقدام به ترک تحصیل و انصراف از دانشگاه می‌نمایند. بعد از مدتی داوطلبان مایل به بازگشت به دانشگاه قبلی خود می‌باشند اما مقررات و دستورالعمل‌های مختلف مانع این عمل می‌گردد. در این مقاله سعی خواهیم داشت روش‌های بازگشت به تحصیل را در مرکز آموزشی دانشگاه آزاد به سمع و نظر شما برسانیم. با ما همراه باشید.

بازگشت دانشجویان انصرافی:

یکی از نکات مهم در بازگشت دانشجویان انصرافی مبحث سال‌های گذشته از درخواست انصراف می‌باشد. اگر داوطلب بیش از 5 سال دانشگاه را رها کرده نیازمند تطبیق واحد می‌باشد. در این فرایند واحدهای باقی‌مانده و پاس شده فرد درگیر فرایند تطبیق می‌گردد. در این روش ممکن است برخی از واحدهای گذرانده شده حذف و واحدهای جدیدتری به آن‌ها اضافه گردد. هدف از این عمل نیز تغییرات رشتهٔ تحصیلی در طول این 5 سال می‌باشد.

داوطلب می‌بایست درخواست خود را به واحد مربوطه و کمیسیون موارد خاص و همین‌طور معاونت آموزشی دانشگاه آزاد تقدیم نماید. در صورت موافقت کمیسیون‌های مربوطه، دانشجو می‌تواند از ترم بعد اقدام به تحصیل در واحد آموزشی مربوطه نماید.

نکته: درصورتی‌که فرد نامه رسمی انصراف را تحویل واحد آموزشی داده باشد، می‌بایست نامه و درخواست خود را به کمیسیون موارد خاص ارائه نماید. در این مورد، راه بازگشت دانشجو انصرافی به دانشگاه آزاد کمی مشکل‌تر از سایر فرایندها می‌باشد.


بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد – دانشجویان علوم پزشکی

دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند برای بازگشت به تحصیل از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت استفاده نمایند. البته اگر وزارت بهداشت دراین خصوص اطلاعیه صادر نکرده است مبنای بازگشت به تحصیل، دستورالعمل‌های دانشگاه آزاد می‌باشد.

نکته: دانشجویانی که بصورت رسمی نامه نگاری کرده و اقدام به انصراف نموده‌اند برای بازگشت نیازمند ارائه درخواست به کمیسیون ویژه می‌باشند.

در باب بازگشت دانشجویان علوم پزشکی، دانشجویان انصرافی که تسویه‌حساب نکرده باشند و بیشتر از دو نیمسال از انصراف آن‌ها نگذشته باشد، می‌توانند به تحصیل بازگردند البته این منوط به موافقت کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

نکته: بنابر دستورالعمل دانشگاه آزاد اگر دانشجویی بیماری خاصی دارد، می تواند تا 4 نیمسال به تحصیل بازگردد. البته نظر کمیسیون پزشکی ملاک قضیه خواهد بود.

برای دیدن آخرین نکات مربوط به بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد بر روی عکس زیر کلیک نمایید

مشاور گروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. زهرا

    سلام دانشجوی انصرافی کارشناسی مهندسی پزشکی هستم باید چیکار کنم برای بازگشت؟؟

    پاسخ
  2. لاله

    با سلام دانشجوی انصرافی دانشگاه آزاد مقطع دکترا ورودی ۹۴ می باشم آیا امکان بازگشت وجود دارد و اگر هست چه پروسه ای را باید طی کنم . باسپاس

    پاسخ
  3. علیرضا

    با سلام..انصرافی دکتری تخصصی آزاد هستم برای بازگشت به تحصیل باید از کجا شروع کنم.ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403