خسته شدم از درس خوندن

خسته شدم از درس خوندن

جهت مشاوره در زمینه خسته شدم از درس خوندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

“خسته شدم از درس خوندن” ، این جمله ای است که این روزها شاید زیاد دور سرتان بچرخد. روزهای پایانی سال بیشتر… چند ماهی به کنکور سراسری 1402 مانده . شما تقریبا چند ماه است که در حال درس خواندن هستید. امتحانات میان ترم و ترم و نهایی هم جای خود. مدرسه، کلاس کنکور و تست، درس خواندن مفهومی و تستی، انبوه کتاب و جزوه و خلاصه و هایلایت کردن …

شاید همه اطرافتان درباره کنکور شما حرف می زنند و حتی فضای خانه هم کاملا کنکوری است. و شما دلتان لک زده برای روزهای بی دغدغه.

 حتما فکر می کنید اگر کنکورتان را بدهید، چقدر کتاب برای خواندن دارید و فیلم برای دیدن. یا آنکه شروع به آموختن یک ساز یا زبان جدید می کنید و یا به باشگاه می روید . بالاخره شما باید افزایش وزن ناشی از نشستن و درس خواندن و میل نمودن انواع خوراکی های مقوی را جبران کنید. چون نمی خواهید به عنوان یک فرد تپل وارد دانشگاه شوید. شاید هم وقت عمل بینی را برای بعد از تاریخ برگزاری کنکور  (زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت اول 29  و 30 دی 1401 و یا زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم  14 و 15 تیر 1402) رزرو کرده اید تا با بینی جدیدتان به دانشگاه بروید. و باز هم ” خسته شدم از درس خواندن”

این جمله اصلا غیر عادی نیست. و شما اصلا یک کنکوری تنبل و درس نخوان نیستید. این خیلی طبیعی است که این حضور مدام در فضای درس و تست و کنکور گاه دلزده و خسته تان کند. به خصوص آن که در میان راه گاه نتایج دلسرد کننده هم گرفته باشید. ما در این مقاله دوستانه می خواهیم به شما بگوییم به چه دلیل و چگونه باید از این وضعیت رها شوید و دوباره با میل و اراده و شور بیشتری درس بخوانید.

بازی هایلایت کردن

روز های اول شروع درس خواندن را به یاد دارید؟ چقدر انگیزه داشتید. چقدر وقت می گذاشتید و چقدر امید وار بودید. ما می خواهیم بگوییم الان وقت برداشتن قدمی بسیار قوی تر از قدم اول شماست. همه در روز های اول خوب اند. اما موفق کسی است که در این روزها نفسی تازه کند و دوباره به راه بیفتد. این جا جایی از مسیر است که خیلی ها از نفس می افتند و می نشینند. و اگر همین جا شما یک نیرو محرکه جدید به حرکتان بدهید قطعا پیروز میدان خواهید بود. فراموش نکنید موفقیت آن جایی رخ می دهد که وقتی همه نشستند شما حرکت کنید.

  • استراحت و خوشگذرانی حق مسلم شماست

شاید به نظرتان عجیب بیاید. این چه جمله ایست آن هم در روزهای کنکوری؟ خوشگذرانی آن هم الان؟ بله.

ببنید، یک روزهایی وجود دارد که شما واقعا نمی توانید خوب درس بخوانید. خسته اید، از نتایجتان موقتا ناراضی و دلزده اید. اصلا دلتان می خواهد سری به خودتان بزنید و کمی شادی کنید. اما عذاب وجدان نمی گذارد و در نتیجه سر درس و کتابتان بر می گیردید. نه تنها درس نمی خوانید بلکه اعصابتان خرد می شود و شاید مفاهیمی که در شرایط دیگری به راحتی می فهمیدید به نظرتان سخت و گیج کننده می رسد. در این شرایط کسی در وجودتان جیییییغ  می کشد” خسته شدم از درس خوندن”

پیشنهاد من به شما این است. اگر در این شرایط بوسه ی گرمی بر جزوه و کتاب بزنید و به تماشای فیلم مورد علاقه تان بروید، قطعا قدم موثر تری برای موفقیت تحصیلیتان برداشته اید.  این طوری هم استراحتی به جسم و فکرتان داده اید و هم حالتان از درس خواندن بد نمی شود. فرقی نمی کند، به گردش رفتن، یک خواب بدون عذاب وجدان، بودن با خانواده ، دیدن فیلم یا مطالعه ی مورد علاقه و هرچه و هرچه که درسی نیست و شما دوستش دارید را انجام دهید. (البته لطفا منطقی ، درست و اخلاقی باشد. ممنونم)

شده برای یک روز کاملا درس را کنار بگذارید و حتی فراموش کنید که کنکور دارید. خواهید دید که فردا وقتی به سراغ درس می روید با چه انرژی و حس خوب و سطح گیرایی درس خواهید خواند. ذهن شما به آرامش ، شادی و استراحت نیاز دارد. این کار را حداقل ماهی یکی دوبار انجام دهید. نتیجه شگفت زده تان می کند.

خب هست روزهایی نمی توایند درس بخوانی چون انگیزتان را از دست داده اید. اصلا هیچ دیدی به آینده ندارید و فقط فکرتان قبولی در کنکور است. حتی احتمالا حس های بدی هم دارید. چون چند روزی را هم به بطالت گذرانده اید و در واقع نه درس خوانده اید و نه استراحت بدون عذاب وجدان و سازنده ای داشته اید. این ها نشانه تنبلی به دلیل خستگی و کاهش انگیزه است. پیشنهاد ما در این شرایط نوشتن و مرور هر روز چند بار اهرم رنج و لذت است. برای آموزش کامل استفاده از روش ساده  ی اهرم رنج و لذت در قبولی کنکور روی لینک این مقاله در زیر کلیک کنید.

اهرم رنج و لذت و معجزه آن در درس خواندن

خسته شدم از درس خوندن مشاورگروپ

پادکست خسته شدم از درس خوندن

  • خوب بخوابید

این که برای بیشتر درس خواند از خواب طبیعی و به اندازتان بزنید اصلا روش خوبی نیست. شما باید هر روز (البته هر شب) به میزان  7 – 8 ساعت بخوابید. اگر شبها کمتر از این می خوابید می توانید ظهر ها نیم الی 1 ساعت بخوابید واین میزان را تکمیل کنید تا مغزتان بهتر استراحت کند و کمتر خسته شوید. یکی از دلایل خستگی روحی و بی انگیزگی گاها خستگی های جسمی و به خودتان نرسیدن هاست.

  • موفقیت هایتان را هایلایت کنید

همانطور که گفتیم یکی از دلایل خستگی و کم انگیزه شدن ( و رسیدن به جمله خسته شدم از درس خوندن) گرفتن نتایج نا مطلوب در امتحانات و آزمون های آزمایشی است. یک روش ساده و تاثیر گذار برگرداندن کاغذ، در کمال ناباوری، بازی هایلایت کردن است.

بازی هایلایت کردن

بازی هایلایت کردن یعنی شما در پایان شب و ابتدای روز، تمام اتفاقات مثبت درسی روز گذشته تان را هرچننننننند کوچک به خاطر بیاورید. به خاطر آن خودتان را تشویق کنید و خدا را شکر نمایید. این اتفاق می تواند حل کردن یک سوال یا تست سخت باشد، تکمیل خلاصه های درسی یک درس مهمتان، اینکه دوستتان سوال درسی اش را از شما می پرسد و شما را موفق می داند، تعریف مثبت دبیر و استادتان و … باشد.

مثال بازی هایلایت کردن:

مثلا بگویید و یا بنویسید: ایول ، آفرین مریم، دیروز درصد تست زمان دارای حرکت شناسی رو عالی زدی . خدایاااااااااااااااااااااا شکرت.

و یا : آفرین مریم ترکوندی، دیدی دبیرمون چی گفت ؟ گفت مریم یکی از امیدای قبولیه.

و به همین منوال بازی هایلایت کردن را انجام دهید. اگر بتوانید روزانه حداقل 5 مورد برای شادی و شکر گزاری پیدا کنید عالیییست. نتیجه در چند روز بهت زده تان می کند.

ما در مشاور گروپ خوب می دانیم که شما در مسیر درس خواندنتان برای کنکور با روزها ، شرایط ومسائل گوناگونی ممکن است مواجه شوید. اگر مشکل، موضوع و یا دغدغه ای دارید که دلتان می خواهد برای آن یک مقاله مثل این مقاله وجود داشته باشد تا هم راهنماییتان کند و هم آرام و پر انگیزه شوید، راهش این است که یک کامنت بگذارید. فقط به ما بگویید که درباره چه چیزی مقاله و راهنما می خواهید. تا ما برای شما به صورت اختصاصی این مقاله را کار کنیم. حتی اگر بخواهید ذکر خواهیم کرد که این مقاله به پیشنهاد کدام دوستمان در سایت نوشته شده است.

همچنین می توانید سوالات و مسائلتان را با مشاوران خودتان در مشاورگروپ در میان بگذارید. چه زمانی؟ فرقی ندارد؟ هر روز حتی ایام تعطیل. از 8 صبح تا 12 شب ما در کنار شمایی و خوب می دانیم مسیر شما از کدام راه نزدیک تر است.

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

سوالات متداول

 

✔️وقتی از درس خوندن خسته میشیم چیکار کنیم؟

✔️مشاور گروپ در این مقاله خیلی دوستانه به شما می گوید به چه دلیل و چگونه باید از این وضعیت رها شوید و دوباره با میل و اراده و شور بیشتری درس بخوانید.

✔️پادکست خسته شدم از درس خوندن چه کمکی به من می کند؟

✔️ما در مشاور گروپ خوب می دانیم که شما در مسیر درس خواندنتان برای کنکور با روزها ، شرایط ومسائل گوناگونی ممکن است مواجه شوید. بنابراین اهرم رنج و لذت درس خواندن و بازی هایلایت کردن و دیگر نکات این پادکست را همیشه از ما به یادگار خواهید داشت.

4/5 - (25 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه خسته شدم از درس خوندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهسا

    حال من دگر هیچ خوب نمیشه خستگی سنگین مرا غلبه کرده و احساس میکنم دیگر دنج نمیشم هر صبح رو بجای اینکه با انرژی شروع کنم همون اول صبحم خستم نمیدونم از اینه ک خودمو خیلی خسته کردم یا تنبلی میکنم

    پاسخ
  2. S.a

    خسته ام….. دلم خواب اروم و بی دغدغه میخواد… دلم میخواد بشینم کنار بابام و مامانم و فیلم ببینیم باهم و بخندیم ……همه ی اینا برام شده ارزو شده رویا
    لعنت به هرچی درس و مدرسس

    پاسخ
  3. علیرضا

    😄😃😀😊🥲🫠🫠🫠😭🚑……………………😵☠️☠️☠️

    پاسخ
  4. suga.jk

    سلام من دهم تجربی ام من امسال نمونه قبول شدم پاشدم رفتم اونجا اونقدر انگیزه داشتم تو نهم خودم میخواستم بخونم نه برای نمره برای فهمیدن الان که اومدم نمونه همه ی معلمام از تیزهوشان میاد و سطح امتحانیمونم مثل تیزهوشانه و این برام دشواره نمی‌گم نمونه خودش کم چیزیه ولی نباید امتحان تیزهوشان و نمونه رو برابر بگیرن من اونقدر افت کردم که خودم باورم نمیشه مثلاً خعلی بیارم تو درسام دیگ عالی بیارم میشم ۱۵ونیم ۱۵ بااینکه خیلی تلاش میکنم الان من باید چیکار کنم

    پاسخ
  5. قابل اعتماد

    سلام بر رفقای گل کنکوریم تموم کامنت هارو خوندم بعضیا پر انگیزه بعضیا نه نا امید همیشه یک چیز در ذهن خود به قول خدمونی هدفکی داری رو در ذهنت حک کن که با امدوشد خستگیا نارحتی ها و… پاک نشه و ماندگار باش
    من قبول دارم و همی ما قبول داریم فضای ناعادلانی در فضای کنکور وجود داره این ناعدالتی همیشه بوده و هست و افرادی زیادی توانستن خودشونو نجات بدن رفیق گلم ماهم با انها فرقی نداریم پس بیا برای یک بارم شده قول بدیم به هدفمون ک بهش میریسم جانانه تلاش کنیم ما می تونیم پیروز این میدان باشیم کلید پیروزیم نا امید نشدن
    مرسی از نگاه پرمهرو زیباتون

    1402.7.30 بماند یادگاری به امید ارزوی موفقیت برای تک تک کسای ک در تلاشن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403