حق بیمه مسئولیت پرستاران در سال ۱۴۰۲

3641634 1

جهت مشاوره در زمینه حق بیمه مسئولیت پرستاران در سال ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بر اساس مطالعات ، خطا های پزشکی سومین عامل مرگ و میر در جهان هستند.قصور های کاری و خطا ممکن است برای همه افراد پیش بیاید اما در مشاغلی که با جان انسان ها درگیرهستند، هر اشتباه کوچکی ممکن است منجر به یک خسارت بسیار بزرگ شود. اینجا است که بیمه مسئولیت پرستار می تواند برخی از  این خسارات را جبران کند.

مشاور گروپ در این مقاله به برسی جزئیات بیمه و حق بیمه مسئولیت پرستاران در سال ۱۴۰۲ میپردازد.

حق بیمه مسئولیت پرستاران چیست؟

این بیمه ،یکی از شاخه های بیمه نامه های مسئولیت و به طور خاص بیمه مسئولیت پیراپزشکان بوده و پشت گرمی پرستاران عزیز در انجام خدمت می باشد.

بیمه مسئولیت پرستاران ، یکی از زیر مجموعه های رشته های پیراپزشکی می باشد و هر پرستاری می تواند با خرید  و پرداخت حق بیمه مسئولیت پرستاران ، از پوشش های این بیمه نامه استفاده نماید.

یکی از پوشش های قابل توجه این بیمه نامه، پوشش تعیین وکیل حقوقی در دعوا های قضایی مربوطه است؛ به شرط آن که در بیمه نامه ذکر شده باشد.

نکته ای که باید پرستاران در نظر داشته باشند این است که گاهی اعمالی وجود دارد که خارج از وظیفه ی سازمانی پرستاران است ولی در برخی موارد بیمه مسئولیت پرستاران می تواند آن اعمال را نیز پوشش دهد مرجع تشخیص وظایف پرستار درنهایت  به عهده سازمان نظام پرستاری است.

بیمه مسئولیت پرستاران به صورت سالانه صادر شده و با احتساب یک سال اول بیمه نامه جمعا تا چهار سال عوارض ناشی از قصور یا خطای پرستار را پوشش می دهد.

حق بیمه پرداختی بابت این بیمه مسئولیت پرستاران با در نظر گرفتن نرخ دیه ، نوع شغل و ضریب میزان آسیب وارده به بیمار محاسبه می شود.

قیمت دیه در سال 1401

به موجب ابلاغ رئیس قوه قضائیه، قیمت دیه کامل در سال ۱۴۰۱ برای ماه‌های غیر حرام  مبلغ ۶ میلیارد ریال معادل ۶۰۰ میلیون تومان و برای ماههای حرام 8 میلیارد ریال معادل 800 میلیون تومان تعیین شد.

قیمت بیمه مسئولیت پرستاران در سال 1401

قیمت بیمه مسئولیت پرستاران و پیراپزشکان در سال 1401 به شرح زیر تعیین شد.
  • گروه1حق بیمه مسئولیت ماماهايی كه دارای مطب مستقل هستند. چهار میلیون و 69 هزار ریال در سال
  • گروه2: حق بیمه مسئولیت پرستاران هوم کر و مراقبت در منزل – ماماهای شاغل در بيمارستان، دندانپزشکان تجربی و بهداشت کاران دهان ودندان و پرفيوژنيست ها، دو میلیون و 440 هزار ریال در سال
  • گروه3: حق بیمه مسئولیت سرپرستاران، پرستاران، بهياران و کمک پرستاران شاغل در بخش های CCU و ICU و دياليز، اورژانس، کارشناسان ارشد بيهوشی وتکنسين هاي بيهوشی، کارشناسان فيزيوتراپی، سوپروايزربالينی، مددکارمعلولين ذهنی وجسمی،یک میلیون و 790 هزار ریال در سال
  • گروه4: حق بیمه سرپرستاران، پرستاران، بهياران و کمک پرستاران ساير بخش ها، تكنسين های اتاق عمل، پرستاران و بهياران اتاق عمل، سوپروايزر آموزشی، کارآموزان کمک پرستاری، یک میلیون و 139 هزار ریال در سال
  • گروه5: حق بیمه مسئولیت کمک پرستاران و تكنسين های راديولوژی، سی تی اسكن و MRI و نوارنگاری و CSR و كارشناسان و تكنسين های آزمايشگاه، داروخانه و كمك بهياران و بهورزان 813 هزار ریال در سال است.
کادر محترم پرستاری و پیراپزشکی می توانند با مراجعه به آدرس www.ebimino.ir بیمه مسئولیت  حرفه ای خود را دریافت کنند.
همچنین برای برسی صحت مطالب بالا میتوانید به وبسایت رسمی سازمان نظام پرستاری کشور ، به نشانی www.ino.ir
در صورت ابلاغ اصلاحیه و تغییر در موارد اشاره شده، مقاله آپدیت خواهد شد.
امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه حق بیمه مسئولیت پرستاران در سال ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی