حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت

حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت

جهت مشاوره در زمینه حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت چگونه است؟ در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با شرایط پرداخت حق التدریس برای آموزگاران دارای تقلیل ساعت پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت

شرایط حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت در ادامه بیان شده است:

  • پرداخت هر گونه حق التدریس از جمله صدور ابلاغ غیر موظف برای آموزگاران دوره ابتدایی که از تقلیل ساعت استفاده می کنند، فقط در صورتی امکان پذیر است که نیروی دارای کسری ساعت موظف در گروه جنس مربوط در دوره ابتدایی، جنسیت موضوعیت ندارد)، در سطح منطقه وجود نداشته باشد. به بیان دیگر، تا زمانی که نیروی کسر ساعت موظف در منطقه وجود داشته باشد و از ظرفیت تدریس موظف معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران استفاده کافی نشده باشد، امکان تخصیص ساعت غیر موظف وجود ندارد.

تبصره : آموزگاران کلاس های چند پایه روستایی، چنانچه از بابت ۲۰ سال خدمت آموزشی، مشمول تقلیل شوند، اختصاص ساعت غیر موظف ناشی از تقلیل، به خود این معلمان بلامانع است.

  • صدور ابلاغ غیر موظف برای آموزگاران دوره ابتدایی (به جز آموزگاران کلاس های چند پایه) که از تقلیل ساعت از بابت ۲۰ سال خدمت آموزشی استفاده می کنند، در یک منطقه، زمانی مقدور خواهد بود که از ساعات تدریس موظف معاونان مدارس، معلمین تربیت بدنی و نیروهای دارای کسر ساعت موظف منطقه استفاده شده باشد.

نحوه پرداخت حق التدریس معلمان

نحوه پرداخت حق التدریس معلمان چگونه است؟

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه محاسبه کارکرد «حق‌التدریس غیرموظف معلمان» توضیح داد و گفت: آنچه که واریز شده، یک بخش بوده و  بخش دیگر به زودی انجام می‌شود.  گلایه برخی معلمان در شبکه های اجتماعی مبنی بر “کاهش پرداخت حق التدریس شاغلین یا تغییر مبنای محاسبه” آن را مستند ندانست.

وی درباره نحوه محاسبه حق التدریس شاغلین اظهار کرد: طبق قانون، حق التدریس غیر موظف متناسب با میزان کارکرد افراد تعیین و پرداخت می شود.

الهیار ترکمن ادامه داد: بر این اساس و پس از پرداخت مرحله دوم حق التدریس، کارگروهی متشکل از مدیر آموزش و پرورش و کارشناسان موضوعی و مرتبط در هر شهرستان تشکیل و میزان حضور و کارکرد همکاران در ماه های مذکور را بررسی می کنند. در این صورت مشخص می شود مبلغی که پرداخت شده تا چه حد با میزان کارکرد واقعی افراد مرتبط بوده است و بر اساس آن، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

وی تاکید کرد: درست است که آموزش و پرورش در مواقعی بدلیل محدودیت های مالی کشور، تاخیر در پرداخت داشته اما تا کنون عدم پرداخت نداشته و حقوق فرهنگیان را تضییع نکرده است.

در ادامه شرایط حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت بیان شده است.

شرایط حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت

شرایط حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت در ادامه ارائه داده شده است.  لازم به ذکر است، پرداخت هر گونه حق التدریس  برای آموزگاران دوره ابتدایی که از تقلیل ساعت استفاده می کنند، تنها در صورتی امکانپذیر می باشد، که نیروی دارای کسری ساعت موظف در گروه جنس مربوط در دوره ابتدایی، در سطح منطقه وجود نداشته باشد.

در ضمن، صدور ابلاغ غیر موظف برای آموزگاران دوره ابتدایی (به جز آموزگاران کلاس های چند پایه) که از تقلیل ساعت از بابت ۲۰ سال خدمت آموزشی استفاده می کنند، در یک منطقه، زمانی امکانپذیر است که از ساعات تدریس موظف معاونان مدارس، معلمان تربیت بدنی و نیرو های دارای کسر ساعت موظف منطقه استفاده شده باشد.


معلمانی که در آزمون استخدام امسال پذیرفته نشده و یا به هر علت موفق به شرکت در آن نشده اند، می‌توانند در مرحله دوم آزمون استخدام معلمان حق التدریس که بهار سال آینده برگزار ‌می شود، شرکت کنند و به استخدام آموزش و پرورش در آیند.
آقای محسن حاجی میرزایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: شاخص‌ های شرکت در آزمون استخدامی معلمان تفاوتی نکرده است و معلمان حق التدریس بعد از سال ۹۱ و نهضتی‌های فعال قبل از سال ۹۲ می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

در صورت هرگونه ابهام در رابطه با حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سعید حیدری

    بنده امسالدر سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با ۲۵ سال سابقه تدریس در مدارس ابتدایی روستایی ناحیه ۲ زنجان امسال ۲۰ساعت ابلاغ زدن و۴ساعت هم درطول هفته تدریس اضافه دارم که باید در ابلاغ غیر موظفی می زدند که نمی زنند سوالم اینست اگر ۴ساعت اضافه تدریس را نمی زنید چرا از اول مهر نگفتید امروز بهم زنگ زدند گفتن سیستم اجازه نمی ده لطفا پیگری کنید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی