حقوق سربازی ۱۴۰۳ | جدول حقوق سربازان

حقوق سربازی یکی از موضوعات مهم و حساسی است که برای مشمولان خدمت وظیفه عمومی و خانواده های آنها اهمیت دارد. حقوق سربازی نه تنها برای تامین بخشی از هزینه های زندگی سربازان و متاهلان آنها لازم است، بلکه برای ایجاد انگیزه و امید به خدمت نیز مؤثر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی وضعیت حقوق سربازی در سال ۱۴۰۳ بپردازیم و عوامل مؤثر بر آن را شناسایی کنیم. همچنین به مقایسه حقوق سربازی در سال ۱۴۰۳ با سال های قبل و با حقوق پایور و کارمندان دولتی خواهیم پرداخت. در انتها نیز چالش ها و راهکارهای بهبود حقوق سربازی را مطرح خواهیم کرد.

حقوق سربازی ۱۴۰۳ یکی از مزایایی است که سربازان وظیفه در طول دوره خدمت خود دریافت می کنند و می تواند برای تأمین بخشی از نیازهای مالی و رفاهی آنها کمک کند. حقوق سربازی در سال های گذشته چندین بار افزایش یافته است و در سال ۱۴۰۳ نیز با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، حداقل حقوق سربازان مجرد به ۶ میلیون تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل به ۹ میلیون تومان رسیده است.

حقوق سربازان ۱۴۰۳

جهت مشاوره در زمینه حقوق سربازی ۱۴۰۳ | جدول حقوق سربازان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاور گروپ در این مقاله به بررسی جزئیات حقوق سربازی 1403 پرداخته است. افزایش حقوق سربازی و سرباز معلمان در سال ۱۴۰۳ و عوامل مؤثر بر آن از موضوعات داغی است که مخاطبان بسیاری، دنبال کننده اخبار آن هستند. جدول حقوق سربازان ۱۴۰۳ بر اساس مدرک تحصیلی، وضعیت تأهل، نوع منطقه خدمت و سایر عوامل، حقوق سرباز معلم، جدول حقوق نیروی انتظامی، حقوق سرباز صفر، حقوق سربازان ارتش، حقوق سربازان سپاه اگر شما هم جزء این مخاطبان هستید، مقاله پیش رو را از دست ندهید.

حقوق سربازی

ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ ای از افزایش حقوق سربازان و کارکنان وظیفه در سال جاری خبر داد. این ستاد در اطلاعیه خود با اشاره به تلاش مجدانه مسئولین امر و همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، از افزایش حقوق قابل ملاحظه کارکنان وظیفه در سال جاری خبر داد.

حقوق سربازی ۱۴۰۳

میزان افزایش حقوق سربازان ۱۴۰۳ هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما مطابق اعلام نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ از تایید مصوبه مجلس برای افزایش حقوق سربازان در سال آینده در شورای نگهبان خبر داد.

یکی از مصوبات بسیار مهم مجلس در بودجه سال آینده حقوق سرباز بود که طبق آن حقوق سربازان مجرد معادل ۶۰ درصد دریافتی پایور و حقوق متاهلین بدون فرزند نیز معادل ۹۰ درصد دریافتی پایور خواهد شد.

دهنوی اضافه کرد: به عبارت دقیق‌تر طبق مصوبه مجلس، در اجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی ‌مصوب ۱۳۶۳.۷.۲۹، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد حداقل دریافتی پایور است. سازمان برنامه و بودجه مکلف است کلیه اعتبارات لازم جهت اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل (به صورت جداگانه) ذیل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند.

حداقل حقوق سربازان متاهل ۹ میلیون تومان می‌شود

وی در توضیح اهمیت این مصوبه گفت: با تصویب این حکم برای سال آتی، میانگین حقوق سربازان مجرد به ۶ میلیون تومان خواهد رسید و حداقل حقوق سربازان متاهل نیز به ۹ میلیون تومان خواهد رسید.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته بسیار مهم دیگر بحث ایجاد ردیف مستقل برای تحقق پرداخت کامل حقوق است که در سالیان قبل به دلیل عدم تفکیک ردیف بودجه مستقل، موجب پرداخت کمتر حقوق سرباز می‌شد ولی با تفکیک و ایجاد ردیف بودجه مستقل، پرداخت حقوق سرباز طبق حکم بالا به صورت کامل و بدون هیچ کم و کسری خواهد شد.

طبق اخبار منتشر شده پیرامون افزایش حقوق سربازان، میانگین حقوق کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از ماه آذر ۱۴۰۲ به بعد به طور میانگین حقوق سربازان از 3 میلیون و 850 هزار تومان به 4 میلیون و 650 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند که در حقیقت 20 درصد به حقوق سربازان مجدداً اضافه می‌شود.

این 4.650.000 تومان حقوق پایه محسوب میشود و  سربازان کشور به  نسبت موقعیت خود مانند تاهل یا تجرد، منطقه خدمت و… می توانند مبلغ بیشتری را دریافت کنند.

افزایش حقوق سربازی هرسال از مباحث و موضوعات داغی است که مخاطبان بسیاری، دنبال کننده اخبار آن هستند. با توجه به اوضاع اقتصاد کشور و نرخ تورم، حقوق سربازان، هرسال با درصدی افزایش رو به رو است. هرچند که در پرداخت کامل و به موقع آن شبهاتی وجود دارد.

حقوق سرباز معلم

حقوق سرباز معلم ها نیز در سال جدید، با افزایش 115 درصدی رو به رو است. به عبارتی، حقوق سرباز معلم ها نیز مانند سایر سربازان محاسبه خواهد شد و به آن ها تعلق خواهد گرفت.

مدت زمان خدمت سرباز معلمان ۲۴ ماه است و متقاضیان می‌توانند با به همراه داشتن مدارک شناسایی و تحصیلی و برگه اعزام به خدمت به ادارات آموزش و پرورش محل سکونت یا ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: سرباز معلم

کارشناسان ما در مرکز مشاور گروپ آماده اند تا به تمامی سوالات شما در زمینه حقوق سربازان سپاه در سال 1403 یا حقوق سربازان لیسانس در سال 1403 پاسخ دهند. کافی است با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

جدول حقوق سربازان ۱۴۰۳

میزان حقوق سربازان در سال 1403 در ادامه قید شده است. حقوق سربازی هرسال پس از اعلام رسمی از یک حداقل و حداکثر برخوردار است.

در واقع این حداقل حقوق سربازان که پایه حقوق سربازی در نظر گرفته می شود، به سربازان مجردی تعلق خواهد گرفت که تحصیلات زیر دیپلم دارند و در مناطق عادی مشغول به خدمت هستند.

پیش از این، بر اساس مصوبه مجلس جدول افزایش حقوق سربازان برای سال ۱۴۰۳ به شکل زیر مورد بررسی قرار گرفته شده بود. به محض اعلام حقوق سربازان ۱۴۰۳ این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

جدول حقوق سربازان ۱۴۰۳

ردیف

وضعیت تاهل

محل خدمت

مبلغ حقوق دریافتی

۱

حقوق سربازان متاهل

سراسر کشور

5.350.000 تومان

۲

حقوق سربازان مجرد

مناطق عملیاتی و مرزی

4.650.000 تومان

مناطق عادی و شهری

4.000.000 تومان

میزان حقوق سربازان 1403 (پایه) به طور کل حدود 4 میلیون و 650 هزار تومان است. اگر سرباز مجردی با تحصیلات زیر دیپلم در مناطق عملیاتی و مرزی خدمت کند، به دلیل خدمت در منطقه غیر عادی و پرخطر، حدود یک میلیون تومان به حقوق سربازی او اضافه می‌شود.

به همین  ترتیب اگر سربازی متاهل باشد به  این پایه حقوق سربازی، برای او اضافه می‌شود. در نتیجه حداقل حقوق سربازان متاهل حدودا بیش از پنج میلیون تومان خواهد بود.

جزئیات حقوق سربازی ۱۴۰۳ 

جزئیات حقوق سربازی ۱۴۰۳ به گفته معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا حقوق سربازان را براساس محل خدمت، بومی یا غیربومی، تاهل یا تجرد، فرزند و مدرک تحصیلی از 4.650.000 تومان تا سقف ۹ میلیون تومان اعلام کرد.

طبق قانون باید حداقل ۶۰ درصد حداقل حقوق و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کادر رسمی به سربازان داده شود. افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۳ حداقل حقوق را به 4.650.000 تومان رساند و امسال نیز ارتقای حقوق با توجه به محل خدمت، بومی یا غیر بومی، تاهل یا تجرد، فرزند و مدرک تحصیلی صورت گرفت که حداقل آن اعلام شد.

جزئیات زیادی بر حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ تاثیر گذار است. همه مواردی که  بیان می‌ کنیم در حقوق نهایی سربازان تاثیرگذار هستند. جزئیات حقوق سربازان شامل  انواع کسورات حقوق و مزایا می‌شود.  مثلا حق بیمه و بیمه تکمیلی مواردی هستند که از حقوق سربازان کم می‌ شوند. در ادامه به تعداد از این جزئیات اشاره می کنیم.

ساعات کار سربازان متفاوت است : سربازان متاهل از بدو ورود در جاهایی تحت آموزش قرار می‌گیرند که در نزدیک محل سکونتی خودشان یا همسرشان باشد و در غیر این صورت امکان انتقالی وجود دارد.

درجه خدمت و تحصیلات

درجه سربازها در حقوق آنها بسیار مؤثر است. هرچه تحصیلات سربازها بیشتر باشد، درجه‌ای که با آن خدمت می‌کنند بالاتر خواهد بود. در نتیجه حقوقی دریافتی آنها هم بیشتر خواهد بود.

حقوق سربازان مجرد

حقوق سربازهای مجرد که مدرک زیر دیپلم دارند، همان پایه حقوق 4 میلیون و 650 هزار تومان خواهد بود، به نسبت افازیش تحصیلات یا تغییر محل خدمت می توانند افزایش دریافتی داشته باشند.

حقوق سربازان متاهل

حقوق پایه سربازان متاهل با سربازان مجرد یکسان است. اما از آنجایی که به سربازان متاهل حق عائله مندی تعلق می گیرد، دریافتی آنها بشتر می شود.

به سربازان متاهل که دارای فرزند هستند نیز حق اولاد تعلق می‌گیرد. به همین دلیل دریافتی سربازانی که فرزند دارند، بیشتر خواهد بود. از دیگر مزایای دریافتی سربازان متاهل این است که به‌ ازای هر فرزند از حدود سه ماه کسری خدمت برخوردار می‌شوند.

تاثیر منطقه خدمت در حقوق سربازی

اگر شرایط منطقه‌ای که سرباز در آن خدمت می‌کند مناسب نباشد، مانند شرایط بد آب‌ و هوایی یا خدمت در مناطق مرزی، حقوق سرباز بیشتر می‌شود. به طور کل می‌توان محل خدمت و تحصیلات را  از مهم‌ترین عوامل در تعیین حقوق سربازی در سال ۱۴۰۳ دانست.

تاثیر امریه در حقوق سربازی

حقوق و دستمزد سربازان امریه بگیر ارگان‌های مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد، اما به صورت کلی نزدیک به دریافتی سربازان عادی است.

در این مقاله به بررسی جزئیات حقوق سربازان در سال 1403 پرداختیم. امیدواریم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.


جدول ضریب حقوق سربازان ۱۴۰۳

ردیف

درجه

ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه

متاهلین

مجرد، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)

مناطق محروم و بد آب و هوا

سایر کارکنان وظیفه مامور

ضریب قابل اجرا

۱۰۰ %

۷۰ %

۷۰ %

۶۵ %

۱

سرباز / ناوی

%۶۰

       

۲

سرباز دوم / ناوی دوم

%۶۱

       

۳

سرباز یکم / ناوی یکم

%۶۲

       

۴

سرجوخه/ رزم یار/ سرناوی

%۶۳

       

۵

گروهبان سوم/ رزم آور سوم/ مهناوی سوم

%۶۵

       

۶

گروهبان دوم/ رزم آور دوم/ مهناوی دوم

%۶۷

       

۷

گروهبان یکم/ رزم آوریکم/  مهناوی یکم

%۶۹

       

۸

استوار دوم/رزم دار دوم/ ناواستوار دوم

%۷۱

       

۹

استوار یکم/رز مدار یکم / ناواستواریکم

%۷۳

       

۱۰

ستوانسوم / ناوبان سوم

%۷۶

       

۱۱

ستوان دوم/ ناوبان دوم

%۷۹

       

۱۲

ستوان یکم/ناوبان یکم

%۸۲

       

۱۳

ستوان یکم پزشک/ ناوبان یکم پزشک

%۹۰

       

در صورتی که هرگونه سوالی درباره حقوق سربازی یا میزان حقوق سرباز صفر و… دارید می توانید با تماس با کارشناسان مشاور گروپ، با توجه به شرایط خودتان مشاوره تخصصی دریافت کنید.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول حقوق سربازی 1403

❓جدول حقوق سربازان ۱۴۰۳ ؟

✔️ میزان حداقل حقوق سربازان 1403 (پایه) به طور کل حدود 4.650.000 تومان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله را مطالعه کنید.

❓عوامل موثر در تعیین میزان حقوق سربازی، کدامند؟

✔️ عوامل موثر در تعیین میزان حقوق سربازی، در مقاله به طور مفصل ذکر شده اند می توانید مطالعه کنید. همچنین در صوت بروز هرگونه سوالی می توانید با کارشناسان مشاور گروپ، تماس بگیرید.

❓میزان حقوق سرباز معلم 1403 چه قدر است؟

✔️ حقوق سرباز معلمان با سایر سرباز ها تفاوتی نداشته و به همان میزان محاسبه خواهد شد. برای اطلاع از میزان حقوق سربازان در سال 1403 می توانید مقاله را مطالعه بفرمایید.

4.1/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حقوق سربازی ۱۴۰۳ | جدول حقوق سربازان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    آقای مشاور شما در خواب تشریف دارید حداقل حقوق سرباز مجرد در مناطق مرزی ۷ میلیون هست . حقوق سال ۱۴۰۳

    پاسخ
  2. عاصف

    سلام سرباز معلم هستم از تاریخ تیر ۱۴۰۰ چرا افزایش حقوق برای سرباز معلم ها لحاظ نشده

    پاسخ
  3. Mohsen

    با عرض سلام خدمت جناب مشاور یک سوال داشتم. اونم اینکه چرا در حال حاضر حقوق برای سرباز قانونا یکو خورده. ای تصویب شده اما پرداختی ب ما ۶۵۰,تومان است؟)

    پاسخ
  4. علی

    نخبه جان وضیفه غلطه، وظیفه!

    پاسخ
  5. m

    ایا به نخبه وضیفه هم تعلق میگیره؟؟؟

    پاسخ
  6. ابراهیمی

    حقوقی که الان به سرباز میدن همون حقوقی تصویب شده نیس!!!
    متأسفانه حداقل حقوق رو به سرباز میدن…

    پاسخ
  7. محمدسعید

    سلام آیاشامل سربازمعلمان میشه؟؟؟

    پاسخ
  8. حسین مسروی

    آیا به سرباز معلم فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته میدن

    پاسخ
  9. احمد

    سلام یعنی حقوق سرباز معلمان هم ۳ برابر خواهد شد؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی