حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

📋زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه: میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به این صورت است که اگر شخصی هنگام بازنشستگی به عنوان مثال حقوقش 5 برابر حداقل حقوق همان سال بوده، باید هم اکنون نیز حقوقش 5 برابر حداقل حقوق سال جاری باشد.

بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش حقوق تامین اجتماعی

جهت مشاوره در زمینه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ چقدر است ؟

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بر اساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگی عبارت است از یک سی‌ام متوسط مزد یا حقوق بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه، مشروط بر آن که از سی و پنجم، سی‌ام (۳۵/۳۰) متوسط مزد یا حقوق تجاوز ننماید.

همچنین متوسط مزد یا حقوق برای محاسبه مستمری بازنشستگی عبارت است از مجموع مزد یا حقوق بیمه‌شده که بر اساس آن حق بیمه پرداخت ‌شده، طی دو سال آخر پرداخت حق بیمه تقسیم بر بیست و چهار.

با هم با یک مثال این فرمول را توضیح خواهیم داد. برای محاسبه مستمری بازنشستگی باید دو مورد را حساب کنیم. اول متوسط مزد یا حقوق فرد و دوم سنوات یا سابقه پرداخت بیمه.

فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

سابقه بیمه به سال*(۱/۳۰)*(۲۴/مجموع حقوق بیمه‌شده ماهانه در ۲۴ ماه آخر) =حقوق ماهانه

فرض کنید فردی در مجموع دو سال پایانی فعالیت کاری خود، مجموعا ۲۴۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده باشد، ابتدا این عدد ر ا باید تقسیم بر ۲۴ کنیم که به رقم ۱۰ میلیون تومان خواهیم رسید. پس میانگین و متوسط مزد این شخص ماهانه ده میلیون تومان خواهد بود.

حال باید این میزان را بر ۳۰ تقسیم کنیم تا در واقع حقوق روزانه شخص به دست آید. در این مثال، حقوق روزانه برابر با ۳۳۳،۳۳۳ تومان است. حال باید دید این فرد چه میزان سابقه بیمه داشته است. در واقع به ازای هر سال پرداخت حق بیمه، فرد یک روز مستمری دریافت خواهد کرد. اگر این فرد با سابقه ۲۰ روز بازنشست شود، مبلغ مستمری دریافتی او ماهانه ۶ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان خواهد بود. اگر سابقه این فرد ۳۰ روز باشد، مستمری دریافتی او همان مبلغ ۱۰ میلیون خواهد بود و اگر ۳۵ سال سابقه داشته باشد، مستمری او ۱۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان خواهد بود.

حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

بر اساس مصوبه شورای‌ عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی‌ کلی و مجموع مستمری بازماندگان، مشمول اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین‌ اجتماعی از تاریخ ۰۱‏‏‏/۰۱‏‏‏/۱۴۰۲، ماهیانه مبلغ ۵۳,۰۸۲,۸۴۰ ریال تعیین می‌شود. البته به این مبلغ، مبالغ دیگری مانند حق اولاد، حق عائله‌مندی و حق مسکن نیز اضافه خواهد شد.

با توجه به این که مبنای احتساب مستمری، حقوق دریافت‌شده و حق بیمه پرداختی است، پس سقفی برای پرداخت مستمری بازنشستگی وجود نخواهد داشت.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش مشاور گروپ، سقف معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده برای حقوق و دستمزد در کنار میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان نشان می‌دهد که دولت در این بخش سیاست انقباضی را مد نظر قرار داده است. در حالی که نرخ تورم بالاتر از ۴۵ درصد است،

میزان افزایش حقوق برای شاغلان ۱۸ درصد و برای بازنشستگان بیست درصد پیش بینی شده است. میزان افزایش حقوق کارکنان همواره سیگنالی مهم برای میزان افزایش حقوق کارگران محسوب می‌شود. به عبارت دیگر پیش‌بینی‌ها بر این نکته استوار است که میزان افزایش حقوق کارگران به رغم رشد بالای تورم چیزی در همین حدود خواهد بود.

دولت از افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال نیز طفره رفته و با اغاز سومین ماه از فصل پاییز هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

در این میان میزان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده برای حقوق و دستمزد تفاوتی با سال گذشته ندارد و سقف معافیت مالیاتی سالانه ۱۲۰ میلیون تومان و ماهانه ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

سوالات متداول حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

✔️حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ چقدر است؟

✔️در لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۱۸ درصد، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی به میزان ۲۰ درصد و مستمری والدین شهدا معادل حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری افزایش خواهد یافت.

✔️متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه است؟

✔️این متناسب‌سازی در سال اول به میزان ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی