حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

جهت مشاوره در زمینه حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید ، یک نسخه ی معجزه گر و البته امتحان پس داده ی دیگر ساخته ی دست مشاورگروپ است برای کنکوری ها. کنکوری هایی که خوب می دانیم در سال کنکور بیش از هرچیز نیاز به آرامش دارند. همانطور که بایدهایی وجود دارند که با انجام دادن آن ها می توانیم مسیر قبولی و موفقیت در کنکور را راحت تر و بهتر برویم، قطعا نباید هایی هم وجود دارند. کارها و افکاری که با کنار گذاشتشان علاوه بر رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس بیشتر وقت و هزینه مان در سال کنکور نیز بهینه مصرف خواهد شد. در این صورت است که در آخر تنها یک کنکوری موفق اما خسته که خیلی چیز ها را از دست داده تا قبول شود نخواهیم بود. بلکه یک موفق واقعی خواهیم بود که برای هر مرحله از زندگیمان از جمله سال کنکور به همان میزانی که باید وقت و هزینه صرف کرده ایم. نه بیشتر و نه کمتر. و نتیجه مان نیز هم خودمان و هم همه اطرافیانمان را شگفت زده خواهد کرد. حتما در این مقاله نیز ما را همراهی کنید. این همراهی برای شما موثر و مفید خواهد بود.

حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

شما می توانید سوالات خودتان را درباره ی  مقاله حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید و همچنین گرفتن هرگونه راهنمایی و مشاوره در جهت دستیابی به آرامش در سال کنکور با شماره های زیر تماس حال بفرمایید. همچنین می توانید سوالات خود را به صورت درج کامنت در پایان این مقاله بپرسید.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071614 (بدون پیش شماره)

 

 

حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

    1.مقایسه ممنوع

قطعا در سالی که کنکور دارید در اطراف شما کنکوری های دیگری هم وجود دارند. چه درکلاس و گروهی که همراه و هم رشته شما هستند، چه حتی در اقوام و دوستان خارج از این گروه. نکته مهم این است که مقایسه ی شما با چنین افرادی می تواند تاثیر بسیار منفی در روند حال خوب و موفقیت شما در سال کنکور بگذارد. فرض می کنیم شما در سال کنکور و روند آزمون های آزمایشی یتوانید از شخص مورد مقایسه پیشی بگیرید. خب این یعنی شما حتما در کنکور موفق می شوید؟ آیا رقیب شما تنها همین یک نفر است؟ این فرد چه رتبه اول شود و چه رتبه آخر در حال و آینده شما هیچ تاثیری ندارد. چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که شما تنها باید با رتبه ی اول کنکور  رقابت کنید و همچنین خود امروز شما باید از خود دیروزتان پیشی بگیرد. اینکه شما به بهترین خودتان تبدیل شوید اهمیت دارد. چون مقایسه ی شما با این افراد دور و برتان هیچ فایده ای نخواهد داشت. مقایسه تنها باعث کاهش تمرکز و اعتماد به نفس شما خواهد شد. اگر  افرادی در روند کارشان از شما موفق تر باشند و شما دائم آن ها را با خودتان مقایسه کنید تنها اتفاقی که می افتند این است که از لحاظ روحی تهی خواهید شد. و حالا دیگر خوب می دانید موفقیت در هر رقابتی از جمله کنکور چه میزان به روحیه شما بستگی دارد. پس مقایسه ممنوع.

   2. کمک نکردن ممنوع

در این بخش می خواهم خیال شما را از یک بابت مهم راحت کنم. اینکه دنیا پر از فراوانی است. و مرتبه و موفقیتی که شما می توانید با تلاش به آن برسید در این دنیا تنها و تنها  از آن شماست. اگر در مسیر کنکورتان حس می کنید افرادی هستند که می توانید به آن ها کمک کنید اما بخاطر اینکه از شما موفق تر نشوند و جلو نزنند این کار را نمی کنید، باید بگویم سخت در اشتباه هستید. اگر شما به هم مسیران خودتان کمک کنید قطعا مبدا کائنات، خدای بزرگ که هیچ عملی را هرچند به اندازه ی ذره ای باش بی جواب نمی گذارد، شما را در جایی از این مسیر یاری خواهد کرد که فکرش را هم نمی کنید. با این کمک شما از رقیبتان عقب نمی افتید. یادتان باشد دنیا پر از فراوانی است. فراوانی نعمت و برکت و موفقیت. و موفقیت شما با کمک به رقیبانتان کم نخواهد شد. البته نمی گوییم که از زمان درس خواندن خوتان به طور پیوسته بزنید و به دیگران برسید. اما تا جایی که می توانید دوستانتان را یاری کنید. این کار به خودتان هم کمک بسیاری خواهد کرد.

حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

  3 . غرق در کتاب و کلاس شدن ممنوع

یک توصیه دوستانه. به جای آنکه هر کتابی که به نظرتان خوب و مفید می آید را بخرید و دور خود جمع کنید و یک الی دوبار تست هایش را زنید یا آن را بخوانید، یک کتاب، جزوه و یا منبع خوب و تایید شده را بارها و بارها و بارها بخوانید. این است تفاوت کنکوری های موفق با کسانی که خود را غرق در کتاب و کلاس های گوناگون می کنند. شرکت در کلاس های گوناگون و بودن با اساتید مختلف هم در صورتی که تعددشان شما را خسته و سردرگم کند و حس کنید از هیچکدام آن اطلاعاتی که باید را نمی توانید به طور خوب و جامع بگیرید اشتباه است. شما یک دبیر، منبع  و راهنما بیشتر، برای هر درس نیاز ندارید. گاها خودتان نیز می توانید خیلی از دروس را به خوبی و کامل بخوانید. فقط تمرکزتان روی آن درس و مبحث حائض اهمیت است.

  4. چراغ خاموش درس بخوانید، سر و صدا ممنوع

ما خوب می دانیم گاهی این ندای آزار دهنده پس ذهنتان می آید و می گوید: اگر موفق نشوم همه می گویند با این همه کتاب و کلاس و هزینه و تلاش و ادعا هیچی نشد.

چیزی مانند این در ذهن خیلی هایتان آمده انکار نکنید.

در سال کنکورتان هرجا که نشستید مرکز گفتگو ها و بحث ها نباشید. اینکه همه از شما درباره ی روند درس خواندنتان در سال کنکور سوال کنند و شما به  وضوح توضیح دهید و حتی گاها وعده ی رتبه های آنچنانی بدهید تنها روی ذهنتان بار روانی می گذارد. سعی کنید وقتی در جمع ها حضور دارید از این فرصت برای استراحت ذهنی و پرداختن به امور غیر از کنکور استفاده کنید. نیازی نیست اقوام و دوستان در جریان ریز به ریز کارهای شما در سال کنکور باشند.

پس تا جایی که ممکن است خارج از خانواده خودتان چراغ خاموش درس بخوانید.

حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

   5. ناشکری و ندیدن نقاط مثبت تان ممنوع

خداوند به وضوح در کتاب آسمانی قرآن کریم می فرماید، اگر شکرگزاری کنید بر شما می افزایم. مولانا نیز در شعری بسیار زیبا اشاره ای بسیار قابل تامل به این موضوع دارد.

خوش باش که هرکه راز داند

داند که خوشی خوشی کشاند

شیرین چو شکر تو باش شاکر

شاکر هردکم شکر ستاند

اگر شما برای تمام موفقیت هایتان هرچند کوچک باشند، خدا را شکر کنید و خودتان را حسابی تشویق کنید خواهید دید که این موفقیت های کوچک به طور معجزه آسایی خیلی زیاد می شوند. پس اگر در سال کنکور موفقیت مقطعی هم کسب می کنید آن را در ذهنتان پر رنگ کنید و به خودتان حسابی آفرین بگویید. اگر بی دقتی یا شکست مقطعی داشتید تنها نکاتی را که باید تقویت کنید را بشناسید و شکست مذکور را نادیده بگیرید. کائنات در این شرایط اینطور عمل می کند که چون شما توجهتان بیشتر به سوی موفقیت هایتان است پس بیشتر از همین مورد می خواهید. و ما قبلا گفته ایم که کار کائنات این است که آنچه شما به آن توجه می کنید را مطلوب و خواسته شما ببیند و آن را به شما بدهد. پس روی شکست ها زوم کنید. نکته ها را دریابید وپیش بروید. روی موفقیت ها زوم کنید.

موفق باشید و قوی- مشاور گروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حفظ آرامش در سال کنکور با این چند نباید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی