حذف کنکور ۱۴۰۳ | آیا کنکور ۱۴۰۳ حذف می شود؟

حذف کنکور ۱۴۰۳ حذف کنکور سراسری Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه حذف کنکور ۱۴۰۳ | آیا کنکور ۱۴۰۳ حذف می شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حذف کنکور ۱۴۰۳ موضوع اصلی این مقاله است و باتوجه به سوالات متداول داوطلبان، در این مقاله به بیان توضیحاتی پیرامون موضوع حذف کنکور پرداخته ایم. کنکور سراسری به منظور سنجش و گزینش داوطلبان برای ورود به دانشگاه ها هرساله توسط سازمان سنجش کشور (sanjesh.org) برگزار می شود.

کنکور سراسری برای هریک از گروه های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان برگزار می شود و طی آن داوطلبان با یکدیگر به رقابت می پردارند. کنکور سراسری هر ساله به منظور پذیرش دانشجو از طریق آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی‌، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

حذف کنکور سراسری یکی از دغدغه های داوطلبان شده است ولی آیا کنکور سراسری حذف می شود؟ در صورت حذف کنکور سراسری، روش جایگزین برای پذیرش داوطلبان و ورود به دانشگاه ها چگونه است؟ با ما همراه باشید.

حذف کنکور ۱۴۰۳

حذف کنکور ۱۴۰۳ امکان پذیر است یا خیر؟ با توجه به تغییرات جدید کنکور سراسری مانند برگزاری دو نوبت کنکور 1402، حذف زیر گروه ها، حذف روس عمومی از کنکور و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی و … ،مجددا زمزمه های حذف کنکور۱۴۰۳ به گوش می رسد. اما داستان حذف کنکور سراسری سر درازی دارد و هر دوره با اما و اگر هایی روبرو است.

مثلا قانون حذف کنکور مصوب سال 86 به علت اختلاف نظر مسئولان وقت اجرایی نشد. البته این نخستین بار نیست که مسئولان دستگاه‌ها درباره یک موضوع واحد ولی بین دستگاهی اظهارات متناقض دارند. اینکه رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش می گفت تهیه سوابق تحصیلی و اعمال آن در کنکور از سال 98 امکان پذیر است ولی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کرد این کار تا 6 سال آینده امکان پذیر نیست، نشان از ناهماهنگی دستگاه‌ها و تکرار تاریخ دارد. همین ناهماهنگی‌ها موجب شد تا قانون حذف کنکور مصوب سال 86 اجرایی نشود.

از دلایل تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو ضرورت حذف کنکور و اعمال سوابق تحصیلی است. هم‌اکنون بسیاری از ظرفیت‌های دانشگاهی نیازی به رقابت شدید و برگزاری کنکور ندارند چراکه تعداد شرکت کنندگان کنکور داوطلبان کاهش و ظرفیت دانشگاه‌ها افزایش یافته است. سازمان سنجش با هدف حذف کنکور در سال 1352 تشکیل شد، سازمانی که هم‌اکنون برگزار‌کننده کنکور و مدافع آن است.

حذف کنکور ۱۴۰۳ Moshavergroup.com

پنج سیاست در راستای ساماندهی و اصلاحیه کنکور ۱۴۰۳ اتخاذ گردیده است که در ادامه آن ها را می بینید.

✅ سیاست اول برای ساماندهی کنکور، جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش در کنکور است. در این طرح داوطلب بعد از برگزاری کنکور پذیرش شده و نمره و رتبه فرد هم مشخص می‌ شود و این رتبه تا یک بازه زمانی مثلا ۲ ساله معتبر است؛

✅ سیاست دوم این است که تاثیر سوابق تحصیلی سال آخر دانش آموزان در کنکور ۶۰ درصد ‌شود. یعنی در کنار برگزاری آزمون و حذف دروس عمومی کنکور، سوابق سه سال آخر تحصیلی دانش‌آموزان نیز در پذیرش اثر گذار خواهد بود و کنکور با مدل ترکیبی برگزار می گردد.

هم‌اکنون شاخص اصلی برای پذیرش داوطلبان کنکور، نمره آزمون است زیرا اگر بخواهیم به جای آن شاخص دیگری قرار دهیم باید انتخاب علمی انجام شود بنابراین نمی‌ توان تنها نمرات یک سال را در نظر گرفت و باید نمرات چند سال متوالی ملاک باشد و با سیستم ثابت همه‌ گیر در سطح ملی ارزیابی کنیم و بتوانیم دانش‌ آموزان سراسر کشور را در یک سطح استاندارد با هم مقایسه و انتخاب کنیم تا عدالت آموزشی معنا پیدا کند.

حذف دروس عمومی از کنکور 1402 گامی مهم در این راستا بود و رتبه کنکور از این به بعد بر اساس درصد کنکور دروس اختصاصی و تاثیر سوابق تحصیلی محاسبه و سال به سال افزایش خواهد داشت.

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور سراسری ثبت نام ترمیم معدل

✅ براساس سیاست شماره سه، پذیرش تمام دانشجویان در دوره‌ های کاردانی پیوسته دانشگاه‌ ها صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

✅ سیاست شماره چهار، توقف تبلیغات بی حد و حصر شرکت‌ ها و موسسات و آموزشکده‌ های کنکور است.

✅ سیاست پنجم هم برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی و پذیرش پزشکی از کارشناسی است.

حذف کنکور خوب یا بد؟

حذف کنکور خوب یا بد؟ بسیاری از کارشناسان، صاحب‌نظران و حتی مسئولان آموزش و پرورش معتقدند مافیای کنکور هرگز اجازه نمی‌دهد کنکور حذف شود، حتی برخی از کارشناسان می‌گویند با حذف کنکور از یک طرف فلسفه وجودی سازمان سنجش زیر سؤال می‌رود و از طرف دیگر شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان این سازمان از این محل درآمد دارد.

چندی پیش مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای ‌عالی آموزش و پرورش در این‌ باره به همشهری اینگونه توضیح داد: «کنکور به صنعت تبدیل شده و مافیای کنکور در کشور شکل گرفته است و سودجویان حاضر نیستند از سود هنگفتی که از این طریق نصیب‌ شان می‌شود به سادگی چشم‌ پوشی کنند.»

اخبار کنکور حذف کنکور ۱۴۰۳ Moshavergroup.com

آخرین اخبار حذف کنکور ۱۴۰۳

در این بخش به آخرین اخبار حذف کنکور ۱۴۰۳ می پردازیم. رئیس سازمان سنجش دکتر پورعباس در مصاحبه ای از طرحی به نام «مدل جدید آزمون های سراسری» پرده برداشت و از برگزاری آزمایشی کنکور الکترونیکی در راستای حذف کنکور کاغذی خبر داد. بدین ترتیب اگر شیوه جدید کنکور تا پایان تابستان 1402 تصویب گردد، به طور قطع کنکور ۱۴۰۳ به شکل امروزی از پیش روی متقاضیان دانشگاه ها برداشته می شود.

اما آیا حذف کنکور 1403 حقیقت دارد؟ دکتر پورعباس اذعان داشت که احتمال حذف کنکور تا ابد وجود ندارد چون در واقع کنکور مسابقه ای است که برای تصاحب یک صندلی خاص در دانشگاه دارد اتفاق می افتد. 85 % رشته ها مانند رشته های مهندسی، کشاورزی، بخشی از پیراپزشکی ها و … اصلا کنکور ندارند و پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد.

اما برخی رشته ها در دانشگاه های خاص و دارای رتبه جهانی خوب در کشور، هنوز مطلوبیت دارند و تعداد زیادی از داوطلبان برای اخذ پذیرش در آن رشته و دانشگاه تلاش می کنند. بنابراین طبیعتا رقابت برای آن صندلی خواهد بود و تا وقتی رقابت به این شکل باشد، باید آزمون و سیستم ممیزی برای انتخاب وجود داشته باشد.

روش های جایگزین در صورت حذف کنکور 1403

از ابتدای سال جاری ستاد نقشه جامع علمی کشور ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی را برای اصلاح کنکور در نظر گرفته تا هم سهم آزمون تستی کاهش پیدا کند و هم تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان افزایش یابد.

بر اساس طرح ستاد نقشه جامع علمی کشور سهم آزمون در پذیرش دانشجویان ۴۰ درصد خواهد بود و ۶۰ درصد باقی‌مانده به سوابق تحصیلی داوطلبان اختصاص می‌یابد. تصمیم‌گیرندگان این مدل قصد دارند عمق یادگیری داوطلبان را نیز اندازه‌گیری کنند و در آزمون تستی ممکن است که این عمق یادگیری به‌ درستی اندازه‌ گیری نشود. البته لازمه رسیدن به این مدل جدید کنکور سنجش یکپارچه معدل داوطلبان است. برای تحقق این امر باید برگزاری امتحانات نهایی سراسری در سال‌ های خاصی مد نظر قرار گیرد.

همچنین می توان برگزاری آزمون ورودی را به دانشگاه ها واگذار کرد تا هر دانشگاه بر اساس میزان ظرفیت خود آزمون لازم را برگذار و داوطلبان از این طریق بر اساس دانشگاه مورد نظرشان بر سر صندلی دانشجویی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

با توجه به اینکه برخی رشته‌ها مانند پزشکی و پرستاری پرتراکم بوده و متقاضی زیادی دارد و دسته دیگری از رشته‌ها کم رقابت هستند ، به دنبال این هستیم که متقاضیان این رشته‌های کم رقابت بدون آزمون به دانشگاه بروند و متقاضیان رشته‌های پر رقابت با آزمون وارد دانشگاه شوند. نمونه این امر جذب دانشجویان بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام نور است و این رویه گامی به سمت حذف کنکور خواهد بود.

البته طبیعتا در مقابل حذف کنکور ۱۴۰۳ سخت‌گیری‌ هایی در دانشگاه‌ ها اعمال می‌ شود که دانشجویان با سطح علمی بالایی فارغ‌ التحصیل شوند.

آیا حذف کنکور ۱۴۰۳ امکان پذیر است Moshavergroup.com

اضافه شدن سوالات هوش و استعدادیابی به کنکور

اضافه شدن سوالات هوش و استعدایابی به کنکور یکی از تغییراتی است که بر اساس اعلام قائم‌ مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بود در آزمون سراسری اعمال گردیده و بخشی از آزمون به ارزشیابی و اندازه‌گیری استعداد، هوش و شخصیت‌شناسی اختصاص داده شود. فعلا که خبری از این طرح نیست و سنجش داوطلبان فقط از دروس اختصاصی با تاثیر سوابق تحصیلی به عمل می آید.

آخرین اطلاعات و اخبار کنکور ۱۴۰۳ از طریق همین مقاله به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.


ما در این مقاله مشاور گروپ به موضوع حذف کنکور ۱۴۰۳ پرداختیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. اگر برای شرکت در مراحل مختلف آزمون سراسری اعم از ثبت نام کنکور ، برنامه ریزی و روش های مطالعه و … نیاز به راهنمایی های بیشتر داشتید می توانید روی کمک تیم مشاور گروپ حساب باز کنید.

چون برای پیدا کردن جواب سوالات خود در این زمینه ها باید ساعت ها جستجو کرده تا پاسخ مناسب و جامع خود را دریافت کنید. اما… حالا تصور کنید فرصتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر!

برای همین ما قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ را فعال کرده ایم تا تمام سوالات شما از طریق مشاوران مجرب و کاربلد پاسخ داده شوند. اگر سوالی دارید که پاسخ آن را در مقاله نیافتید کافیست با ما تماس بگیرید.

همه روزه حتی روزهای تعطیل رسمی هم از ساعت 8 صبح تا 12 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. کافیست تلفن ثابت را برداشته و شماره 9099071613 را شماره گیری نمایید. اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی سمت چپ سایت مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

برای آگاهی از جدیدترین اخبار حذف کنکور 1403 می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

سوالات متداول حذف کنکور

✔️آیا کنکور ۱۴۰۳ حذف می شود؟

✔️زمزمه هایی از حذف کنکور به گوش می رسد اما زمان دقیقی برای حذف کنکور سراسری تاکنون مطرح نشده است. جدیدترین اخبار حذف کنکور ۱۴۰۳ را در این مقاله مشاور گروپ بخوانید.

✔️شرایط حذف کنکور چیست؟

✔️شرایط حذف کنکور و روشهای جایگزین در صورت حذف کنکور سراسری، در این مقاله ارائه داده شده است. با حذف دروس عمومی از کنکور و تغییرات جدید، شرایط حذف کنکور نیز تغییر کرده است.

✔️آخرین اخبار حذف کنکور سراسری را از کجا پیدا کنم؟

✔️جزئیات و آخرین اخبار در رابطه با حذف آزمون سراسری در این مقاله ارائه داده شده است و با انتشار هر خبر جدید به روز رسانی می گردد. همچنین می توانید با شماره 9099071613 تماس بگیرید و در اولین فرصت اخبار را دریافت نمایید.

4.6/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حذف کنکور ۱۴۰۳ | آیا کنکور ۱۴۰۳ حذف می شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. احسان

    با سلام نمرات سه ساله 30 درصد بیشتر نباشه برای هر سال 10 درصد در نظر بگیرید بقیه 70 در صد برای کنکور در نظر بگیرید . چون در غیر اینصورت مدارس غیر انتفاعی و بعضا دولتی نمرات بالا میدن فردی هم که شب وروز تو تیز هوشان و نمونه دولتی درس خونده از این افراد عقب می مونه چون واقعا معلماشون سختگیرند . مگر اینکه بخواهید برای تیز هوشان 30 درصد رو کامل بدین 70 درصد هم از طریق آزمون کنکور باشه .

    پاسخ
  2. رمضان

    سلام به همه
    به نظر من حذف کنکور لطمه بزرگی به قشر ضعیف جامعه میزند
    چون با شرط معدل ، بازار خرید نمره داغ میشود و پول دارها معدل بالا و ضعیف تر ها معدل پایین میشوند مخصوصا در مدارس غیر انتفاعی
    یک ترکیب ۳۰درصد نمرات درسی و ۷۰درصد کنکور متعادل خواهد بود !

    پاسخ
  3. ناشناس

    سلام خواهشا روی حرفتون وایستید و کنکور رو حذف کنید و برای یک بار هم که شده حق مردم را ضایع نکنین بعد از۱۲سال درس خوندن میخولین توی یه روز قبول بشیم؟واقعا بی عدالتیه پس حذفش کنید لطفا

    پاسخ
  4. الهه

    من واقعا نمیفهمم دومساله وجود داره
    1الان بی موردالکی هی حذف کردن بابااین بی سوادی که میخواد رشته ی موردعلاقه بخونه هیچی بارش نیست دوما سبک سوالا دیگه نباید تشریحی باشه دانشگاه تستیه عزیز این یعنی چی راستم میگن خیلی چیزا هست تومدرسه معلم بد چنیدونم مدرسه ی بدپارتی بازیای نمره من خودم سال اول دبیرستا ن دبیرمون دزدی کرد سال دوم امارمعلممون هیچی بارش نبود من دوسال جون کندم نمیگم من عالیه کنکوراولش من. بد میشد حالم الان عادیم نمیخوام الکی اینجوری باشه کجاش مافیاس ببخشید مدرک دکترا مگه دسته بیله توخارج گدردرمیارن اصلا تدریس ایرانو قبول ندارن بعدا بااین وضع یه مشت بی سواد پرورش پیدا میکنهخدابه دادبرسه

    پاسخ
  5. سعیده

    نبااااااااید کنکور ارشد حذف بشوداین اصلا عادلانه نیست من میخوام برای کنکور ۱۴۰۱ کنکور بخونم.

    پاسخ
  6. شیبنم

    جواب به نمیدانم. غیر تو کسانی هم هستن که به خاطر شرایطشون معدل پایینی دارن که ممکنه دست به خودکشی بزنن نباید فرصت کنکورو از معدل های پایین ترهم گرفت چون ناعدالتیه اگه بگید نه دروغ میگیدوجدان داشته باشین

    پاسخ
  7. شاهین

    دوستان برید سایت سنجش و همه سایتا بگید اعلام کنن تغییری برای سال ۱۴۰۱ نمیشهچون برا کارشناسی رو اعلام کردن

    پاسخ
  8. نمیدانم

    مسئولین محترم لطفاً بعد چند سال کنکور رو حذف کنید شما معدلات پایه دهم. یازدهم. دوازدهم رو در نظر بگیرید
    من آرزو کردم که پزشکی دانشگاه تهران قبول شم ولی اگر قبول نشم خدا شاهده اقدام به خودکشی میکنم نه تنها من بلکه واقعا بعضی ها که میخوان پزشکی قبول شن
    اصلا به این فکر کردین که اون طرا ح سوالات بچه داشته باشه که بچه ش قرار باشه کنکور همون سال رو بده خب همین طراح میره سوالات رو به بچش میده
    به هر حال لطفاً کنکور رو حذف کنید

    پاسخ
  9. امیر

    درسته که کنکور به شکلی که الان وجود داره خیلی فشار روی خانواده ها وبچه ها میاره اما باید این روهم درنظر گرفت امتحانات نهایی اموزش وپرورش پر از ناعدالتیه از لورفتن سوالا تا تقلب سر جلسه اگر معدل این همه(۶۰٪)تاثیر بذاره(حتی مثبت) اون وقت چه فاجعه ای رخ میده؟؟؟

    پاسخ
  10. امیر ارسلان فلاح

    سلام
    واقعامن نمیفهمم این تغییراتی که میگن چه معنی داره؟
    بابا شاید یه دانش آموز بیچاره واقعا نتونه که برای امتحان های کلاسی درس بخونه.
    به خدا من دانش آموز سراغ دارم که روزا کار میکنه شب ها هم که از سر کار بر میگرده شبی 4 الی 5 ساعت درس میخونه که هر جور شده بتتونه یه دانشگاه دولتی قبول شه بلکه خودشو خانواده شو از این فلاکتی که هستن در بیاره.
    بله درسته شاید خیلی ها این شرایط رو تجربه نکرده باشن و تو شرایطی باشن که میتونن علاوه بر کلاس های مدرسه در کلاس های خصوصی هم شرکت کنن و تفریح هم برن و هزار کار دیگه انجام بدن بدون اینکه لطمه ای به درس خوندنشون وارد بشه.
    ولی باور کنید که کم نیستن کسانی که افزون بر اینکه تفریح نمیرن و کلاس خصوصی به کنار نمی تونن در کلاس های مدرسه هم شرکت کنن و به زور میتونن روزی 4 الی 5 ساعت درس بخونن اونم در شب.
    به نظرمن همین روش فعلی لااقل به درد قشر ضعیف جامعه میخوره.
    چراهر چیزی که به درد قشر کارگر و بدبخت بیچاره ها میخوره رو مسئولین میخوان بردارن.
    والله به خدا بعضیا واقعا شرایط حضوری خوندن رو ندارن و به بد بختی میتونن که از خواب و استراحت و تفریح و هزار کار دیگه ای هم سن و سالاشون انجام میدن بگذرن فقط برای اینکه بتونن به حد نصابی از درصد در کنکور سراسری برسن.
    به خدا کم نیستن استعداد هایی که به خاطر نداشتن وقت کافی برای درس خوندن مجبور به ترک تحصیل میشن *لطفا*لطفا* نذارید به خاطر این تغیرات الکی که به هیچ دردی نمی خورن چنین استعداد هایی مجبور به ترک تحصیل بشن چون حیفن خداییش حیفن .
    الانم از مسئولین محترم خواهشمندم که با این تغیرات زندگی آنها رو به هم نزنید..
    من کسانی رو میشناسم که دولت از انها حمایت و پشتیبانی میکرد شاید الان جزء نخبگان کشور عزیزمان ایران بودند ولی به دلیل مشکلات مالی الان دارن کارگری میکنن.
    تغییراتتون فقط زندگی هزار جوان رو داغان میکنه.

    پاسخ
  11. سما

    جدا پشت کنکوریهای ۱۴۰۰ چیکاربایدبکنن؟

    پاسخ
  12. محمد

    جان خودتون یک درد را صد درد نکنید فقط معدل دوازدهم مد نظر بگیرید اگه سه سال باشه خیلی ها با پول معدل 20 میگیرن خب این حق یه دانش آموز نیست تازه نحوه تدریس در همه‌ی مدارس یک جور نیست خب یجا مدرسه تیز هوش هست یه جا مدارس نمونه و عادی و شیوه تدریس و امتحان گرفتن متفاوته

    پاسخ
  13. @

    مسئولین محترم یک بار هم که شده پای حرفتون وایستید و بالاخره بعد از 20 سال کنکور رو حذف کنید….

    پاسخ
  14. مهدی

    همچین اتفاقی نمیوفته،فوقش کنکور ۱۴۰۶ ممکنه تصویب کنن که کنکور حذف بشه،چون دلایل زیادی وجود داره که حذف شدن کنکور ۱۴۰۱ رو غیر ممکن میکنه

    پاسخ
  15. رنجبر

    تکلیف پشت کنکوری ها چی میشه پس؟

    پاسخ
  16. علی

    یادمه کلاس سوم بودم، میگفتن امسال کنکور حذف نشه سال بعد دیگه حذفه!!!
    این موضوع چند ده ساله که همینه
    اگه کنکوری ۱۴۰۱ هستی دل خودتو به این چیزا خوش نکن و برو یه شروع قوی داشته باش

    پاسخ
  17. سارانی

    من نمیفهمم واقعا این تغییرات یعنی چی اگر بدبختی نتونه درسشو حضوری،بخونه فقط درحد قبول ۳سال رو پاس کنه بعدچی اونم توشرایط،اقتصادی الان که اکثرا چندسال کارمیکنن تا بتونن ب دانشگاه برسن اگر درصد نمرات نهایی بره بالا چه بلایی قرار سر این قشر که به سختی درس خوندن بیاد ب نظرمن همین روش،فعلی لااقل به درد قشر ضعیف جامعه میخوره …چراهرچیزی که به درد قشر کارگرو بدبخت میخوره رو مسوولین دنبال برداشتنشن والا ما شرایط حضوری خوندن نداشتیم ب بدبختی خوندیم و حالا منتظر کنکور،۱۴۰۱ تغییراتتون فقط زندگی هزار جوون رو بهم میریزه

    پاسخ
  18. مونا

    یعنی برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی هم کنکور رو حذف میکنن؟!

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی