حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99

حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99

جهت مشاوره در زمینه حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99 : اعتراض داوطلبان کنکور نظام قدیم به کجا رسید ؟ بومی گزینی در کنکور سراسری 99 چگونه خواهد بود ؟


حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99   :

حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99  :  وزیر علوم گفت: زیر سوال بردن نتایج آزمون به این بزرگی غیر از اینکه تضعیف روحیه افراد را به دنبال دارد، شبهه در ذهن جوانان و احساس بی‌عدالتی ایجاد می‌کند. همچنین فرزندان اعضای هیئت علمی سهمیه‌ای در کنکور ندارند.

حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99  : به گزارش  مشاور گروپ و به نقل از خبرگزاری آنا، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در خصوص اصلاح طرح بومی گزینی اظهار کرد: طرح بومی گزینی مزایایی دارد؛ طرح اولیه آن به این خاطر بود که دانشجویان در محل زندگی والدین حضور داشته باشند و سختی‌های مسافرت و موارد دیگر دوران دانشجویی را کم کنیم.

وی افزود: اما برخی معایب هم در این طرح وجود دارد؛ چرا که در انتخاب ظرفیت‌های بومی، تعداد بیشتری از دانشجویان داوطلب منطقه در دانشگاه‌های منطقه می‌ماند. کاهش مبادلات فرهنگی یکی دیگر از انتقادات وارد شده به این طرح است و دانشجویان در عین حال می‌توانند در شهرهای دیگر دوستان و فضای جدید تجربه کنند.

حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99   :  وزیر علوم اذعان کرد: شاید اگر دانشجو به شهر دیگری برود بتواند از گروه آموزشی بهتری برای تحصیل استفاده کند و با طرح فعلی بومی گزینی این شانس از او گرفته می‌شود. از دانشگاه‌ها و کسانی که بحث را مطرح کردند خواستم مزایا و معایب فرایند بومی گزینی را ارائه دهند تا بر اساس آن طرحی آماده کنیم و برای اصلاح به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.

وی همچنین در مورد اعتراضات داوطلبان نظام قدیم به سؤالات کنکور ۹۸ گفت: داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها مطمئن شوند که نمراتشان تعادل دارد و متناسب با تحصیلات آنهاست. سازمان سنجش آموزش کشور برای طراحی سؤال، مخازن سؤال دارد و در سال‌های متمادی سؤال‌های مختلف از منابع نظام جدید و قدیم طراحی شده است.

حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99   : غلامی خاطرنشان کرد: معمولاً انتخاب سؤال برای هر آزمون به صورت تصادفی از این منابع سؤال صورت می‌گیرد و اشخاص سؤال را برای قرار گرفتن در دفترچه آزمون انتخاب نمی‌کنند؛ بلکه سیستم نرم افزاری این انتخاب را انجام می‌دهد و به صورت تصادفی، سؤالات دروس مربوطه برای نظام قدیم و جدید در دفترچه سؤالات در نظر گرفته می‌شود.

وزیر علوم تأکید کرد: اگر داوطلبان کنکور تک نظام هم باشند باز هم این سؤالات برای همه آنها طراحی و استفاده می‌شود. اینکه گروهی بگویند سؤالات ما سخت‌تر از گروه دیگر بوده است، قابل اثبات نیست بلکه و قابل ادعا است. زیر سؤال بردن نتایج آزمون به این بزرگی غیر از اینکه تضعیف روحیه افراد را به دنبال دارد، شبهه در ذهن جوانان و احساس بی عدالتی ایجاد می‌کند.

به گفته غلامی، دانشگاه‌ها بر اساس همین آزمون دانشجویان خود را انتخاب می‌کنند، سال تحصیلی شروع می‌شود و پذیرفته شدگان به کلاس‌های درس می‌روند.

وی در مورد تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد که مقداری در اطراف آن بیش از آن چیزی که هست حرف زده می‌شود.

حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99   : غلامی یادآور شد: این تسهیلات اجازه می‌دهد در مرحله اول دانشجویانی که فرزند اعضای هیئت‌علمی هستند هر جا قبول‌شده‌اند در دانشگاه‌های محل خدمت والدین بروند. حتی برای بسیاری از دانشجویان غیر فرزند هیئت‌علمی به‌خصوص دانشجویان دختر این کار را می‌کنیم. امسال هم این مصوبه هست و فرزندان اعضای هیئت‌علمی هیچ سهمیه‌ای در کنکور ندارند. تغییر رشته در صورتی انجام می‌شود که به محل زندگی والدین منتقل شوند و ضریبی برای آن‌ها اعمال می‌کنند.


  حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99  ، اگر شما نیز به دنبال پاسخ تخصصی و به روز در این زمینه هستید ؛ می توانید از طریق شماره های زیر با مشاورین مرکز مشاور گروپ تماس گرفته و از آخرین اخبار و اطلاعیه های سازمان سنجش مطلع شوید …



3.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حذف سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور 98 و 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد

    سهمیه هیئت علمی بی انصافیه باید برداشته بشه

    پاسخ
  2. علی

    سمیه فرزندان هیئت علمی که خیلی نامردیه ، طرف از دانشگاه زاهدان میاد علم و صنعت تهران.

    پاسخ
  3. سجاد

    سلام .من عموم جانباز ۵۰ درصده زن و فرزند هم نداره.آیا من میتونم از سهمیه اش استفاده کنم یا اینکه اسمم رو بزنم تو شناسنامه اش؟؟؟آیا محروم نمیشم از کنکور؟؟؟

    پاسخ
  4. رضایی

    سلام ، آیا برا کنکور ۹۹ سهمیه پنج و بیست و پنج درصد ادغام میشند؟

    پاسخ
  5. زهره

    من هم پدرم جانباز هست

    ۳۰ سال درد گردن هست

    از اول دبستان تشنج دیدم که خیلی تو روحیه ام اثرگذاشته.نه می تونه سوار موتور شود نه ماشین.

    ولی درحق پدرم ظلم شد و فقط سهمیه۵درصد دارد

    درصورتی که همه پزشکان میگن شما بایدبالای ۴۵ درصد باشد

    من هم راضی نیستم از این همه بی عدالتی.که حق بعضی جانبازان ضایع شود

    و باید همه ی سهمیه ها برداشته شود

    پاسخ
  6. سجاد

    ببین برادر یا خواهر عزیز شما که از سهمیه هیت علمی خبری نداری قضاوت نکن بنده خودم پدرم هیت علمی هستن در مرحله اول عرض کنم همین امسال حدود چند روز گذشته اعلام کردن این سهمیه به کل حذف و منحل شده ثانیا خواهر بنده تنها ۱ شهر با محل قبولیش به کمک سهیمه تونست جابجا بشه در کنکو۲ سال پیش و تغییر رشته در کار نبود ثالثا وقتی سهمیه هایی مثل ایثارگران وجود دارن که با درصد های زیر 10 و رتبه کشوری با 5 تا صفر رو میرسونه مستقیم به پزشکی تهران واقعا کوته نظری و حماقته صحبت درباره سهمیه هیت علمی!

    پاسخ
    1. ×

      فقط نقل و انتقال؟ امسال معلوم شد سهمیه هیئت علمی ۴ برابر بیشتر از شاهد بود چه سختی ای دیده اید پدر بالاسرتان است نه مریض اعصاب و روان دیده اید نه بی پدری کشیده اید تو بهترین مدارس غیر انتفاعی درس خواندید بعد از دامپزشکی نقل و انتقال کردید به پزشکی
      هرچند چه سهمیه هیئت علمی چه سهمیه دیگری باشد بی عدالتی است
      تو دانشگاه که فقط به سهمیه ای های شاهد توهین می شه انگار شما هیئت علمی ها و بین الملل ها خودتان قبول شدید

      پاسخ
  7. بابک

    فرزندان هیئت علمی هیچگونه سهمیه ای ندارند و فقط تسهیلات نقل و انتقال دارند و آن هم جای کسی را تنگ نمیکند بر خلاف سهمیه ایثارگران!اصل را رها کرده و فرع را چسبیده اید.سهمیه ایثارگران باید حذف شود اا عدالت برقرار شود

    پاسخ
    1. رهایی

      ولی اعضای هیئت علمی بچه هاشون رو میارن شهر خودشون بعد هم تغییر رشته میدن
      مثلا کسی که دامپزشکی زاهدان قبول شده انتقال میگیره دامپزشکی مثلا اصفهان بعد اونجا طبق قانون تغییر رشته میده پزشکی اصفهان می خونه
      این قانون بدتر از سهمیه های دیگه است
      کاش فقط اعضای هیئت علمی بچه هاشون رو بیارن شهر خودشون

      پاسخ
  8. Consultant

    با سلام. جدا توصیه میکنم به سهمیه های بالای فرزندان ایثارگران توجه کنید و معنی دقیق این سهمیه رو مورد توجه قرار بدید که این عزیزان برای قبولی در رشته و دانشگاه باید 70 درصد نمره کل آخرین فرد قبولی در همون رشته و دانشگاه رو داشته باشند که یعنی به نمره ی کل این افراد، 30 درصد اضافه میشه مثلا فردی با نمره ی فرضی 8500 دارای نمره ی 12100 خواهد شد که با این تراز امکان پذیرش ایشون در رشته ی پزشکی دانشگاه تهران به راحتی فراهم میشه، اما جالبه بدونید که سهمیه ی هیئت علمی تنها در حدود کمتر از یک چهارم سهمیه ی فرزندان عزیز ایثارگران میباشد…..
    قضاوت با شماست، بهتر است زود و اشتباه قضاوت نکنید…
    بنده به عنوان شخصی که در این باره تحقیق کرده ام وظیفه ی خود دیدم که این اطلاعات رو با شما هم در میان بگذارم.
    باتشکر.

    پاسخ
    1. سارا

      بچه های هیئت علمی بهترین امکانات تحصیلی را دارند از لحاظ مالی مشکلی ندارند اکثرا تو محیط ارام و در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند بعد از دامپزشکی به پزشکی انتقال رشته می دهند
      مگر معلمین و دامداران و کشاورزان و کارگران به کشور خدمت نمی کنند چرا انها سهمیه ندارند ؟
      سهمیه شاهد به خاطر اسیب و سختی ای است که بچه های انها متحمل می شوند
      ولی بازم منتطقی این است که فقط یک بار استفاده کنند نه در تمام مقاطع تحصیل
      برای استخدامی هم نباید هیچ سهمیه ای وجود داشته باشد چه طرح هایی که ۴رزندان جایگزین پدر مادر می شوند چه سهمیه های دیگر

      پاسخ
      1. Pooya

        سارار خانم عزیز میتونم بگم که خیلی سطح فکر پایینی داری دوم اینکه ادمی مثل تو اصلا نمیتونه قبول شع

        پاسخ
    2. JUSTICE

      باز حداقل فرزندان این ایثارگران یک سختی کشیده اند ولی کسی که باباش هیئت علمیه چی سختی و رنجی کشیده؟؟ مشکل این جاست که هر کسی از دید خودش نظر میده ومی ببینه چی به نفع خودشه ….

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی