حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره

حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره

جهت مشاوره در زمینه حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در اقدامی عجیب، رشته نمایش از هنرستان های دخترانه سوره حذف شد. هنرستان سوره زیر مجموعه حوزه هنری است.

هنرستان سوره در سال های اخیر میزبان دانشجویان دختر فراوانی بوده که فعالیت به در این عرصه را انتخاب کرده بودند.

حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره می تواند تبعات زیادی داشته باشد. مسوول روابط ‏عمومی حوزه هنری، سید حسام حسینی، صبح پنج شنبه با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره با عنوان ” تنفسی کوتاه” در جهت بالابردن کیفیت آموزش این رشته یاد کرد. هنوز هیچ نهاد رسمی در خصوص حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره اظهار نظری نکرده است.

رشته نمایش هنرستان دخترانه سوره

هنرستان دخترانه سوره هر سال از طریق مشاوره و آزمون عملی تعداد محدودی هنرجو در پایه دهم تا دوازدهم در رشته های نمایش سینما انیمیشن و گرافیک می پذیرد.

تئاتر ، هنری ترکیبی و گروهی است که مفهموم وحس را در یک زمان و یک مکان در مقابل دید تماشاگر توسط بازیگر به روی صحنه می آورد

در رشته نمایش چه درس هایی داریم؟

  1. نمایشنامه نویسی
  2. مبانی کارگردانی و بازیگری
  3. مبانی طراحی صحنه
  4. مبانی ماسک و گریم
  5. نمایش عروسکی
  6. آشنایی با موسیقی
  7. مبانی هنرهای تجسمی
  8. تاریخ نمایش
  9. طراحی
  10. تاریخ هنر ایران و جهان
  11. خواندن و تحلیل نمایشنامه
  12. ادبیات کهن ایران و جهان

مخالفت با حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره

این روزها که تن بی‌جان تئاتر با چنگ و دندان برخی اهالی به سختی ایستاده و هنوز دخترانی بودند که به امید ساختن دوباره تئاتر، پس از شرایط سخت نقشه می‌کشیدند تا تمام زخم‌های بدنه تئاتر را التیام بخشند، خبری تمام دانش‌آموزان سابق، فعلی و شاید آینده هنرستان سوره را در بهت فرو برد؛ «حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره».
موانع بسیاری بر سر راه دختران وجود دارد. خواهشمندیم ضربه محروم شدن از تحصیل در رشته اصیل نمایش را بر روح استعدادهای آینده که از ساختمان هنرستان سوره بیرون می‌آیند وارد نکنید. زحمات معلمان باسواد و زحمتکش، ناظمان دلسوز و مدیریت درست و بجای این هنرستان که بیش از بیست سال برای زنده نگه داشتن این رشته تلاش کردند را پایمال نکنید و بگذارید رشته نمایش همچنان مانند سال‌های گذشته برای تحصیل آکادمیک هنرمندان آینده باقی بماند.
حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره می‌تواند آغازی برای نابودی نمایش از دانشگاه‌ها و در آینده‌ای نه چندان دور، حذف کلی آن از عرصه هنر کشور باشد. لذا ما درخواست داریم از این اقدام جلوگیری کرده و مانع اجرایی شدن تصمیم حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره گردید.


واکنش روابط عمومی حوزه هنری به حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره/تنفسی کوتاه دادیم!

🔹مسوول روابط ‏عمومی حوزه هنری، سید حسام حسینی، صبح پنج شنبه با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره با عنوان ” تنفسی کوتاه” در جهت بالابردن کیفیت آموزش این رشته یاد کرد.

رشته نمایش هنرستان دخترانه سوره

‍ ‍

منتفی شدن تعطیلی رشته نمایش هنرستان دخترانه سوره

🔹مدیرکل آموزش حوزه هنری گفت: «در سال تحصیلی جدید رشته نمایش در دیگر هنرستان‌های دخترانه سوره هنرجو پذیرفته است و تعطیلی یک ساله این رشته در تهران هم با مخالفت آموزش و پروش مواجه شد»

🔹او درباره حاشیه های روزهای گذشته به مهر گفت: «متولی هنرستان سوره شهر تهران در مورخه ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در نامه ای از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد تا برای سال جدید آموزشی رشته نمایش در هنرستان سوره تهران به مدت یکسال ورودی نداشته باشد و به جای آن برنامه سازی تلویزیونی ارایه شود. دوستان ما در آموزش و پرورش از تحول در محتوا و شیوه آموزشی استقبال کردند اما به دلیل سابقه این رشته در هنرستان سوره و استقبال هنرجویان با توقف یک ساله آن موافقت نکردند و قرار شد هنرستان سوره ضمن پذیرش هنرجوی نمایش تحول را حین این دوره آموزشی ارایه و اجرا کند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی