حذف ترم بدون احتساب در سنوات

حذف ترم بدون احتساب در سنوات

جهت مشاوره در زمینه حذف ترم بدون احتساب در سنوات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با نحوه درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات پرداخته ایم. حذف ترم بدون احتساب سنوات یعنی چه؟ نحوه درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات چگونه است؟ بخشنامه حذف ترم بدون احتساب سنوات چیست؟ شرایط حذف ترم بدون محاسبه سنوات چیست؟ با ما همراه باشید.

حذف ترم بدون احتساب در سنوات

حذف ترم بدون احتساب در سنوات چگونه است؟ براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، حذف ترم بدون سنوات برای دانشجویان امکان پذیر شده است. درخواست حذف ترم دانشجویان به دلیل کرونا، صد درصد قبول می‌ شود. همچنین به دلایلی که شواهد ابتلاء یا اثر پذیری وجود دارد، مانند اینکه خانواده دانشجو مبتلا باشند نیز حذف نیمسال بدون احتساب در سنوات صد درصد توسط دانشگاه ها پذیرش می‌ شود.

دلایلی از قبیل، کیفیت نا مطلوب برخی از کلاس‌ های مجازی، برخی از فعالیت های خارج از برنامه درسی اساتید، پایین بودن سرعت اینترنت، فشردگی برنامه‌ های شرکت در کلاس ها و … از جمله دلایلی است که دانشجویان ترم تحصیلی جاری را نامطلوب می‌دانند و تصمیم به حذف آن دارند. تصمیم نهایی آغاز کلاس‌ های حضوری دانشگاه‌ ها برعهده ستاد ملی کرونا می باشد. آخرین اخبار مربوط به زمان برگزاری کلاس های حضوری دانشجویان اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس بخشنامه منتشر شده، امکان حذف درس یا دروس بدون مدنظر قرار دادن الزام به رعایت کمیته واحد های انتخاب شده در هر ترم و یا حذف کامل دروس ترم در صورت تقاضای دانشجویان بلامانع می باشد ، لازم به ذکر است، نیمسال حذف شده جزء سنوات تحصیلی دانشجویان محسوب نخواهد شد.

شرایط حذف ترم بدون احتساب سنوات

شرایط حذف ترم بدون احتساب سنوات در ادامه ارائه داده شده است. طبق بخشنامه منتشر شده، دانشجویانی شرایط حذف ترم بدون احتساب سنوات را دارند، که دانشگاه آنها شرایط برگزاری کلاس های درسی را به صورت مجازی و آنلاین نداشته است و نتوانسته کلاس های درسی دانشجویان را به صورت غیرحضوری برگزار نماید.

این دسته از دانشجویان می توانند، تقاضای خود را به آموزش دانشکده ارائه دهند و منتظر پاسخ و نتیجه باشند. البته اگر دانشگاه بتواند فورا شرایط برگزاری کلاس های درسی دانشجویان را به صورت غیرحضوری و آنلاین فراهم نماید، تقاضای حذف ترم تحصیلی بدون در نظر گرفتن سنوات مجاز نخواهد بود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت، حذف ترم بدون احتساب سنوات دارای شرایطی می باشد و دانشجویان در صورت دارا بودن شرایط می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

بخشنامه حذف ترم بدون احتساب در سنوات

در ادامه توضیحاتی در رابطه با جزئیات بخشنامه حذف ترم بدون احتساب در سنوات ارائه داده شده است.

برگزاری کلاس های حضوری و غیرحضوری با تایید دانشگاه

براساس این بخشنامه، برگزاری جلسات دروس نظری، به صورت غیرحضوری و با اولویت آموزش به شیوه مجازی مجاز می باشد. با تشخیص معاون آموزشی دانشگاه، ترکیبی از جلسات حضوری و غیرحضوری نیز مجاز می باشد و در صورت ضرورت، برگزاری کلاس‌ ها به صورت «فشرده» به شرط حفظ ۱۶ جلسه کلاس برگزار شده، در شورای آموزش هر دانشگاه قابل بررسی و تصویب است.

امکان انتقال دروس ناتمام به نیمسال بعدی

در مواردی که به هر دلیلی برگزاری کلاس ها و اتمام یک یا چند درس در نیمسال جاری امکانپذیر نباشد، برگزاری کلاس‌ ها تا تکمیل طرح درس به تشخیص استاد درس و تایید گروه آموزشی، اضافه بر سقف واحد‌ های هر ترم به نیمسال بعدی قابل انتقال می باشد.

امکان حذف کامل واحد‌ های درسی نیمسال جاری

یکی از موارد بیان شده در بخشنامه حذف ترم بدون احتساب در سنوات ، این است که حذف کامل واحد‌ های درسی نیمسال جاری مجاز شده است.

حذف یک یا چند درس، بدون در نظر داشتن حداقل واحد‌ های انتخابی در هر نیمسال تحصیلی، و یا حذف کامل واحد‌ های درسی نیمسال در صورت تقاضای دانشجو مانعی ندارد و نیمسال حذف شده جزء سنوات تحصیل دانشجو محاسبه نخواهد شد.

ارائه دروس حذف شده نیمسال جاری در تابستان

طبق این بخشنامه، برگزاری بازه تابستانی، برای ارائه دروس کارگاهی و آزمایشگاهی، دروس ناتمام و یا دروس حذف شده نیمسال جاری مجاز است.

راهنمای معافیت جریمه آموزشی دانشجویان

به دلیل مشکلات مالی در اقتصاد خانواده‌ ها در نیمسال جاری، موارد مشمول جریمه دانشجویانی که در شرایط متعارف تحصیل از مقررات آموزشی تخطی کرده اند، با مجوز هیئت امنا معاف در نظر گرفته می شود.

جزئیات حذف ترم بدون احتساب سنوات

جزئیات حذف ترم بدون احتساب سنوات

در ادامه مقاله به بیان دیگر جزئیات حذف ترم بدون احتساب در سنوات پرداخته ایم.

افزایش یک نیمسال به سقف سنوات دانشجویان

در صورت لزوم، افزایش یک نیمسال به سقف سنوات دانشجویانی که به دلیل حذف واحد‌ های درسی یا عدم امکان برخورداری از کلاس‌ های حضوری یا غیرحضوری و برگزار نشدن جلسه دفاع از پایان نامه و رساله با کمبود سنوات مجاز مواجه شده اند، مجاز می باشد.

حذف نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات

اگر به تشخیص دانشگاه شرکت دانشجویان در یک یا چند درس در کلاس‌ های مجازی مقدور نباشد، روند تحصیل دانشجو به نحوی هدایت شود که نیمسال تحصیلی وی بدون احتساب در سنوات و به درخواست دانشجو حذف شود.

برگزاری امتحانات دانشجویان به صورت حضوری

به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و مشاعد نبودن شرایط، کلیه کلاس‌ ها به صورت غیرحضوری برگزار و امتحان پایانی به صورت حضوری انجام شود. در این صورت، دانشجو می‌ تواند با موافقت دانشگاه مبدا، مشروط به موافقت دانشگاه محل زندگی خود یا دانشگاه مقصد، به شکل حضوری، امتحان خود را در دانشگاه مقصد بدهد و نمره برای ثبت در کارنامه، توسط دانشگاه مقصد به دانشگاه مبدأ ارسال شود.

امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو برابر

امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو برابر قابل افزایش می باشد . در صورتی که محدودیت‌ های زمانی و مکانی حاکم بر نیمسال جاری فراغت از تحصیل دانشجویانی را با تأخیر مواجه سازد، به جبران فرصت از دست رفته امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو برابرقابل افزایش است.

آموزش مجازی بدون محدودیت برای تمامی دروس عمومی و اختصاصی دانشجویان

آموزش مجازی در نیمسال دوم  تحصیلی برای همه دروس شامل تمامی دروس عمومی و اختصاصی و در همه مقاطع تحصیلی بدون محدودیت و با مدیریت دانشگاه امکانپذیر است.

حذف ترم بدون احتساب در سنوات در دوران کرونا

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با نحوه درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات پرداختیم. در ادامه توضیحاتی در رابطه با حذف ترم بدون احتساب در سنوات در دوران کرونا پرداخته ایم.

لازم است بدانید، که طرح موضوع و انتظار برای پذیرش حذف ترم تحصیلی برای دانشجویانی که در این روز‌ های بحرانی درگیر بیماری کرونا بوده‌ اند سخت و طولانی نخواهد بود و دانشگاه‌ هایی مانند دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه خوارزمی و صنعتی امیرکبیر اعلام کردند که اینگونه دانشجویان در صورت ارائه مدارک پزشکی‌ خود می‌ توانند نیسمال جاری را بدون مشکل حذف کنند.

مراحل حذف ترم بدون احتساب سنوات

مراحل حذف ترم بدون احتساب سنوات به صورت زیر است:

  • درخواست دانشجو و تایید آن
  • تایید کارشناس آموزش
  • تایید استاد راهنما (مشاور تحصیلی ثبت شده در اطلاعات جامع دانشجو)
  • تایید معاون آموزشی دانشکده / مدیر گروه مستقل
  • تایید کارشناس کمیسیون موارد خاص
  • تایید رییس اداره خدمات آموزشی / تحصیلات تکمیلی

برای آگاهی از نحوه ثبت درخواست برای حذف ترم بدون احتساب در سنوات می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

شرایط حذف ترم بدون احتساب سنوات چیست؟

شرایط حذف ترم بدون محاسبه سنوات به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.

آیا امکان حذف ترم بدون سنوات امکان پذیر است؟

بله، جزئیات حذف ترم بدون محاسبه سنوات در مقاله بیان شده است.

مراحل حذف ترم بدون احتساب سنوات چیست؟

درخواست دانشجو و تایید آن / تایید کارشناس آموزش / تایید استاد راهنما / تایید معاون آموزشی دانشکده / تایید کارشناس کمیسیون موارد خاص / تایید رییس اداره خدمات آموزشی

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حذف ترم بدون احتساب در سنوات

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد طاها

    سلام

    بنده دانشجوی ترم ۱۳ کارشناسی هستم و این ترم فارغ التحصیل میشوم
    تا کنون ۳ مرتبه سنوات ارفاقی دریافت کرده ام(برای ترم های ۱۱، ۱۲ و ۱۳)
    از این ۱۳ ترم ۱ ترم را حذف بدون احتساب در سنوات و ۲ ترم را حذف با احتساب در سنوات انجام داده ام

    ۲ سوال دارم:
    ۱. من میتواتم در کنکور ارشد امسال(۱۴۰۳) شرکت کنم یا باید بعد از فارغ اتحصیلی به خدمت بروم؟
    ۲. اگر ۲ ترم حذف شده با احتساب در سنوات را تبدیل به بدون احتساب در سنوات کنم(مجموعا ۳ ترم حذف بدون احتساب از ۱۳ ترم) میتوانم در کنکور ارشد شرکت کنم یا باید به خدمت بروم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403