حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها,حذفیات زیست کنکور 99

جهت مشاوره در زمینه حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها,حذفیات زیست کنکور 99 / تمام حذفیات زیست کنکور 99 از زبان سازمان سنجش,حذفیات کنکور سراسری 99 رشته تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان,حذفیات کنکور سراسری 99 از سوی سازمان سنجش دریافت شد + لیست کامل حذفیات کنکور 99,تغییر زیست کنکور ۹۷ و 98,تغییرات شیمی کنکور ۹۹ و ۹۸,تغییرات کتاب درسی دینی نظام جدید,تغییرات کتب درسی نظام جدید,تغییرات منابع کنکور نظام جدید,تغییرات منابع نظام قدیم و جدید,حذفیات ادبیات کنکور 99,حذفیات دین و زندگی کنکور 99,حذفیات ریاضی کنکور 99,حذفیات زبان کنکور 99,حذفیات زیست کنکور 99,حذفیات شیمی کنکور 99,حذفیات عربی کنکور 99,مباحث اضافه شده به زیست نظام جدید,مباحث اضافه شده به شیمی نظام جدید,مباحث اضافه شده به فیزیک نظام جدید,مباحث غیر مشترک نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک ریاضی نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک زیست نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک فیزیک نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک نظام قدیم یا جدید

حذفیات کنکور سراسری 99

حذفیات کنکور سراسری 99


سر فصل ها

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها ,حذفیات کنکور سراسری 99 از سوی سازمان سنجش دریافت شد + لیست کامل حذفیات کنکور 99,تغییر زیست کنکور ۹۷ و 98,تغییرات شیمی کنکور ۹۹ و ۹۸,تغییرات کتاب درسی دینی نظام جدید,تغییرات کتب درسی نظام جدید,تغییرات منابع کنکور نظام جدید,تغییرات منابع نظام قدیم و جدید,حذفیات ادبیات کنکور 99,حذفیات دین و زندگی کنکور 99,حذفیات ریاضی کنکور 99,حذفیات زبان کنکور 99,حذفیات زیست کنکور 99,حذفیات شیمی کنکور 99,حذفیات عربی کنکور 99,مباحث اضافه شده به زیست نظام جدید,مباحث اضافه شده به شیمی نظام جدید,مباحث اضافه شده به فیزیک نظام جدید,مباحث غیر مشترک نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک ریاضی نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک زیست نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک فیزیک نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک نظام قدیم و جدید,مباحث مشترک نظام قدیم یا جدید



حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها :  فهرست حذفیات منابع سؤالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ برای نظام آموزشی ۶-۳-۳ و نظام آموزشی قدیم متوسط اعلام شد.

به گزارش مشاورگروپ ، آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ تیرماه سال ۹۹ برگزار می‌شود.

ثبت نام برای این آزمون از ۱۶ بهمن ماه ۹۸ آغاز می‌شود و در ۲۴ بهمن ماه ۹۸ پایان می‌پذیرد.

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها :  فهرست منابع درس‌های «فقه» و «اصول عقاید» رشته علوم و معارف اسلامی دوره پیش دانشگاهی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به این شرح است: ۱) درس فقه: کتاب آشنایی با فقه نوشته ملیحه حاجیان، انتشارات مدرسه. ۲) درس اصول عقاید: کتاب جهان بینی ۳ (عدل الهی و قضا و قدر) کد :۲۰۰۹: شامل فصل اول (همه فصل)، فصل دوم (به جز عنوان «فلسفه اسلامی» صفحه ۲۳ و ۲۴) و از فصل چهارم، عنوان «نظام کل تا مصائب، مادر خوشبختی ها» (از صفحه ۶۵ تا ۷۲).

همچنین سازمان سنجش آموزش کشور فهرست حذفیات منابع درسی را منتشر کرده است که فهرست حذفیات منابع سؤالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ (نظام ۶-۳-۳) از اینجا و فهرست حذفیات منابع سؤالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ (نظام قدیم) از اینجا قابل مشاهده است.

براساس مصوبه جلسه اول آبان ۱۳۹۸ شورای سنجش و پذیرش، در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، میزان تأثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد و با تأثیر مثبت اعمال می‌شود به طوری که:

۱) آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال ۱۳۹۸ یا ۱۳۹۹ و در نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳)‌ اخذ کرده و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده‌ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۶-۳-۳) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به‌ صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

۲) آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۷ در نظام آموزشی قبلی اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) ‌ به‌ میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت است.

۳) داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده‌ است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (پایه دوازدهم سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به‌ میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت اعمال می ‌شود.

در مجموع میزان تأثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد است و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

۴) سایر دیپلمه‌ها (غیر از بندهای ۱ و ۲) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

با توجه به مصوبه جلسه ۲۹ تیرماه ۹۸ شورای سنجش و پذیرش آزمون سراسری داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ می‌توانند بدون توجه به نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده‌اند به یکی از دو مجموعه سوال (سؤالات نظام آموزشی ۶-۳-۳ یا سؤالات مربوط به نظام آموزشی قدیم، سالی واحدی و ترمی واحدی) که تمایل دارند پاسخ دهند.

داوطلبان لازم است در زمان ثبت نام این آزمون علاقه مندی خود به پاسخگویی هر مجموعه سوال در تقاضانامه ثبت نامی مشخص و اعلام کنند.

حذفیات کنکور سراسری 99  : 

حذفیات کنکور سراسری 99  :

مباحث مشترک و غیر مشترک نظام قدیم و جدید کنکور 99

مباحث مشترک و تغییرات کنکور نظام جدید نسبت به کنکور نظام قدیم ۹۹

حذفیات زیست کنکور 99 :  اهمیت مباحث مشترک نظام قدیم و جدید از آنجایی است که اکثریت سوالات کنکور 99 از این مباحث مطرح خواهد شد و داوطلبان کنکور در هر دو نظام قدیم و جدید باید توجه ی ویژه ای به این مباحث داشته باشند و در برنامه ریزی های خود اهمیت مباحث مشترک نظام جدید و قدیم را بیش از پیش پر رنگ کنند .

همچنین بچه های نظام جدید برای تست بیشتر میتوانند به سراغ منابع نظام قدیم برای مباحث مشترک مراجعه کنند و با روش های تست زنی آموزش داده شده تعداد تست های خود را افزایش دهند .

داوطلبان نظام قدیم هم باید با تمرکز ویژه و بیشتر مباحث مشترک هر دو نظام را مطالعه کنند چون تمرکز طراحان سوال بیشتر بر روی این مباحث است و اینکار باعث افزایش کیفیت مطالعه کنکور می شود.

مباحث مشترک و غیر مشترک ادبیات فارسی در کنکور نظام قدیم و جدید

همانطور که می دانید ادبیات فارسی شامل 5 یا 6 مبحث میشود قرابت معنایی، آرایه های ادبی، زبان فارسی یا دستور زبان،تاریخ ادبیات،املا و معنی واژه

در دو مبحث قرابت معنایی و آرایه ادبی در منابع محدودیتی نداریم و پیشرفت این مباحث به حل تست و تمرین مکرر بستگی دارد پس می توان به سراغ منابع کنکور نظام قدیم هم رفت.

برای بخش های معنی واژگان، املا و تاریخ ادبیات می توان گفت در نظام جدید بحث کاهش پیدا کرده و خیلی از تاریخ ادبیات و واژگان کم شده است و البته تعدا کمی واژه نیز اضافه شده و نیازی به مطالعه منابع قدیم نیست.
مباحث مشترک و غیر مشترک زبان فارسی

زبان فارسی نیز کم حجم شده است و بخش هایی وجود دارد که بین هر دو نظام امتحانی مشترک است مانند جملات چند جزئی، جمله، هسته و وابسته ها، حروف ربطی، حرف های اضافه و نقش های تبعی

برای درس زبان فارسی بهتر است بر روی گروه های اسمی ،وابسته ها و انواع واژه ساده،مشتق و مشتق مرکب بیشتر تاکید کنند، بخش هایی مثل تکواژ و واژه حذف شده و مبحث ویرایش را تقریبا در نظام جدید دیگر نداریم و طراح سوال علاقه ای به طرح از آن ندارد.

بخش هایی مانند کلمات هم آوا و یا جناس تام و ناقص که به همسان و غیر همسان تغییر نام داده اند.

پشت کنکوری های نظام جدید هم توجه کنند که برای بحث معنی واژگان، تاریخ ادبیات و املا از کتاب های جدید استفاده کنند چون تغییراتی پیدا کرده است.

نظام قدیم ها هم به غیر از قرابت معنایی و آرایه های ادبی، معنی واژگان، تاریخ ادبیات و املای خودشان را بخوانند و برای زبان فارسی هم تمرکز ویژه ای بر روی مباحث مشترک داشته باشند.
مباحث مشترک و غیر مشترک دین و زندگی در کنکور نظام قدیم و جدید

در دین و زندگی نظام جدید 12 درس سال دهم،12 درس سال یازدهم و 10 درس سال دوازدهم داریم در حالی که در نظام قدیم 16 درس سال دوم، 16درس سال سوم، 10 درس پیش دانشگاهی داشتیم.

از آنجایی که درس دین و زندگی جزو دروس توصیفی است تاکید می کنیم به خصوص در متون حفظی از منابع خود استفاده کنید و به علت ریز و موردی بودن سوالات در هر نظام امتحانی که هستید حتما منابع خود را مطالعه کنید.

فارغ التحصیلان نظام جدید نیز به علت تغییرات منابع بهتر است کتب درسی جدید را تهیه کنید.

دینی دهم سال چاپ ۹۶ ، دینی یازدهم چاپ ۹۷ ، دینی دوازدهم سال چاپ ۹۸

مباحث مشترک و غیر مشترک زبان انگلیسی در کنکور نظام قدیم و جدید

در نظام قدیم برای زبان انگلیسی 6 درس سال سومو 10 درس در سال پیش دانشگاهی داشتیم اما در نظام جدید 4 درس در سال دهم و مجموعا 6 درس در سال یازدهم و دوازدهم داشتیم.

شاید روی کاغذ به نظر مباحث کاهش پیدا کرده باشد اما از نظر حجم مطالب کاهش چندانی در درس زبان انگلیسی نداشته ایم و حتی در بحث واژگان و اصطلاحات افزایش نیز داشته ایم ولی در بخش گرامر مقداری از مطالب کاهش پیدا کرده است.

پس به بچه های نظام جدید پیشنهاد می شود به غیر از بحث کلوز تست و درک مطلب از منابع نظام قدیم استفاده نکنند و همچنین بچه های نظام قدیم هم می توانند از کلوز تست و درک مطلب منابع نظام جدید استفاده کنند.

البته در درس زبان انگلیسی برخی جا به جایی های مباحث صورت گرفته که پیشنهاد می شود با مشورت اساتید یا مشاوری که تمامی سر فصل ها را بررسی کرده است اقدام به استفاده از منابع کنکور نظام قدیم کنید.

مباحث مشترک و غیر مشترک عربی در کنکور نظام قدیم و جدید

می توان گفت عربی کمترین تغییر را در بین دروس را داشته است و در اکثر قسمت های این درس تنها چینش مطالب عوض شده است البته باز هم حذفیاتی در نظام جدید داشته ایم مثلا قسمت سخت معلوم و مجهول درس هشتم سال دوم و درس 6 سال دهم زمانی اذیت کننده میشد که با معتلات ترکیب شود اما از آنجایی که در نظام جدید معتلات حذف شده پیچیدگی خاصی ندارد حجم منصوبات هم مقداری کاهش یافته است.
مباحث مشترک و غیر مشترک زمین شناسی در کنکور نظام قدیم و جدید

در نظام قدیم زمین شناسی در دو سال سوم و پیش دانشگاهی داشتیم اما در نظام جدید تنها سال یازدهم زمین شناسی داریم با حجم کمتر، البته در این مقطع از سال خواندن زمین شناسی زیاد پیشنهاد نمی شود در صورت مطالعه حتما از مباحث مشترک شروع کنید.

مباحث مشترک زمین شناسی: کهکشان راه شیری، انرژی زمین گرمایی، ذخایر زمین (نفت، گاز و زغال سنگ و…) ،آب های زیر زمینی، آبخانه، آبدهی، صفحات زمین و زلزله و گسل، نیمرخ های خاک،کانی ها و سنگ های ارزشمند مانند فیروزه،الماس و زمرد

تمرکز زمین شناسی نظام جدید بیشتر بر روی زمین شناسی ایران است.

اهمیت زمین شناسی برای رشته های زیرگروه 2 (داروسازی، شیمی و زمین شناسی) است.در اوایل سال تحصیلی بسیاری از داوطلبان کنکو تجربی تنها به پزشکی و دندان پزشکی فکر می کنند اما هر سال در هنگام انتخاب رشته عده ای از اینکه زمین شناسی را مطالعه نکرده اند و نمی توانند در رشته ی داروسازی نیز قبول شوند پشیمان می شوند.

مباحث مشترک و غیر مشترک ریاضیات تجربی در کنکور نظام قدیم و جدید

در ریاضیات رشته ی تجربی حذفیات زیادی داشتیم و این حذفیات عمدتا از بخش های سخت تر است و می توان گفت در درس ریاضی کار آسان تر شده است.

نظام قدیمی ها توجه کنند که همه ی مطالب را باید بخوانند اما حذفیات نظام جدید را کمتر و یا با تست های کنکور و اگر احیانا قصد حذف مبحث خاصی را داشتند از این بخش ها حذف کنند.

حذفیات ریاضیات تجربی نظام جدید: مبحث انتگرال به صورت کامل، هندسه فضایی، هندسه مختصاتی خیلی کمتر شده است و تاکید بر روی نقطه و خط است و در بخش صفحات تاکید بر روی دایره است. دنباله ی پیش دانشگاهی (همگرایی و واگرایی ،کران داری و صعود و نزول) حذف شده است،ماتریس نیز از دیگر بخش های حذفی است،بخش هایی از کاربرد مشتق حذف شده است.

تمرکز در ریاضیات تجربی نظام جدید بر روی ریاضیات پایه است مباحثی مانند معادلات و نامعادلات،تابع و حد است البته به علت ارتباط مثلثات با این مباحث بهتر است بر روی مبحث مثلثات هم تسلط داشته باشید.

در نظام جدید هندسه در کتب ریاضیات ترکیب شده است و کتاب مجزا ندارد،بخش هایی از آمار نیز حذف شده است.

مباحث مشترک و غیر مشترک شیمی در کنکور نظام قدیم و جدید

در درس شیمی مسائل کمتر شده است مثلا از بخش استوکیومتری تنها دو تیپ درصد خلوص و بازده ی درصدی باقیمانده است، از تیپ مساله های فصولی مثل سینتیک هم کاهش یافته است.

حفظیات شیمی نظام جدید افزایش یافته و تلاش بر روی کاربردی تر کردن شیمی است مانند نحوه ی تشکیل عناصر، غنی سازی ایزوتوپ ها، هوای مایع، تقطیر جزء به جزء ، لایه اوزون، یون های آب اشامیدنی،اثر گلخانه ای،بیو شمی یا شیمی سبز، توسعه های پایدار(کاربردهای شیمی سبز) ، تروپوسفر و تراوا که متاسفانه نمونه سوال زیادی از این بخش ها نیست پس تمرکز بسیار بالا و مطالعه زیادی بر روی متن کتاب در این بخش ها داشته باشید.

فارغ التحصیلان نظام جدید در درس شیمی نیز به علت تغییرات منابع بهتر است کتب درسی جدید را تهیه کنید.

شیمی دهم سال چاپ ۹۶ ، شیمی یازدهم چاپ ۹۷ ، شیمی دوازدهم سال چاپ۹۸

مباحث مشترک و غیر مشترک فیزیک تجربی در کنکور نظام قدیم و جدید

در فیزیک نور و آینه و عدسی حذف شده است، فیزیک اتمی ساختار هسته نیز حذف شده است. مباحث نوسان، موج، صوت و امواج الکترو مغناطیس نیز خلاصه تر شده است و بخش مدار نیز ساده تر شده است.

برخی قسمت ها در فیزیک رشته ی ریاضی همچنان پابرجاست اما از فیزیک رشته ی تجربی حذف شده است مثلا شکافت هسته ای و گداخت هسته ای تنها در فیزیک رشته ی ریاضی است و از فیزیک تجربی حذف شده است همچنین برای سقوط آزاد،حرکت دایره ای،تداخل امواج همین اتفاق افتاده است.

البته بخش هایی هم به فیزیک نظام جدید اضافه شده که بیشتر ساختار توصیفی دارند مثلا مدلسازی فیزیک که بی شباهت به مدلسازی در آمار و احتمال نظام قدیم نیست سازگاری یکاها، تخمین مرتبه بزرگی، حرکت براونی، اصل ارشمیدس، شار در حرکت که بخش های سنگینی نیست.

البته فصل اندازه گیری و بردار هم بسیار فصل مهمی است که در نظام قدیم وجود داشت و در کتب جدید حذف شده است ولی تمامی داوطلبان باید مباحث آن را بلد باشند چون در بخش های مختلفی کاربرد دارد.

مباحث مشترک و غیر مشترک زیست شناسی در کنکور نظام قدیم و جدید

ژنتیک پایه پایه تقریبا حذف شده است، دودمانه یا شجره نامه، سه شاخه گیاهان، سه فرمانرو حذف شده است، ویروس، باکتری و قارچ آغازیان به طور کامل حذف شده است، پیدایش حیات،ت کامل ها که شامل سه فصل می شد تجمیع شده و یک فصل شده است،در ژنتیک جمعیت هم مساله ای بر خلاف نظام قدیم وجود ندارد.

بخش هاس اضافه شده به زیست: تامین اکسیژن و مواد مغذی قلب که به فصل گردش مواد اضافه شده است،انواع روش های تنفس در جانوران، جزئی نگری و کلی نگری، نگرش بین رشته ای، اخلاق زیستی، فناوری نوین زیست شناسی،ژن شناسی، خدمات بوم سازگان و همینطور تامین انرژی های تجدید پذیر ،وزن مناسب و توده بدنی،نایدیسی اضافه شده اند.

فارغ التحصیلان نظام جدید در درس زیست نیز به علت تغییرات منابع بهتر است کتب درسی جدید را تهیه کنید.

زیست دهم سال چاپ ۹۶ ، زیست یازدهم چاپ ۹۷ ، زیست دوازدهم سال چاپ ۹۸


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه حذفیات کنکور 99 نظام قدیم تمامی رشته ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403