حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ایران

حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری

جهت مشاوره در زمینه حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به برداشت نادرست از پاسخ فنی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص استعلام حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری در جواب به استعلام این کانون مبنی بر ” نصاب شناور با حذف ظرفیت بدون لحاظ (حداقل نمره ثابت) معیار علمی استاندارد در جذب می باشد یا خیر” ، حوزه فنی سازمان با توجه به عدم وضوح نامه استعلام کانون مذکور، با درنظرگرفتن شیوه موجود سنجش و پذیرش که ضرورت تعیین حدنصاب در هر رشته محل براساس ظرفیتهای موجود در پذیرش دانشجو می باشد، بصورت ناقص پاسخ داده است. لذا این سازمان جهت تنویر افکار عمومی، حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری را به صورت شفاف به اطلاع می رساند:

حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری

سازمان سنجش آموزش کشور یک سازمان تخصصی است و در امور قانون گذاری دخالتی نداشته و در جهت تثبیت یا ادامه انحصار در کسب و کارهای خصوصی دخالتی ندارد و هرگونه سوء استفاده از نظرات فنی این سازمان قابل پیگیری خواهد بود. لذا به صورت کلی تعیین حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ایران برای دو هدف صورت می گیرد:

  1. برای حفظ کیفیت کل ورودی ها یا انتخاب شوندگان، مانند تعیین حداقل نمره ۱۵ یا هر عدد دیگری از ۱۰۰ در آزمون های تحصیلات تکمیلی برای تمام ورودی ها که در این بخش اصولا ظرفیت تاثیرگذار نیست.
  2. برای انتخاب متقاضیان در یک رشته محل یا شغل محل استخدامی یا تعیین حدنصاب برای سهمیه های ورودی مانند ایثارگران ، که در این بخش علاوه بر نمرات ظرفیت نیز تاثیرگذار است.

حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ایران

 

لذا با توجه به موارد مذکور صریحاً اعلام می گردد اعمال حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ۷۰درصد نمره میانگین نفرات یک درصد برتر یا هر عدد دیگر به عنوان ملاک حفظ کیفیت حداقل ورودی ها یا پذیرش، بدون درنظرگرفتن ظرفیت های ثابت، از اصول و ملاک های استاندارد سنجش و اندازه گیری است.

 

🔹 این آزمون از هشت درس حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق جزا، حقوق تجارت فقه، حقوق ثبت،حقوق اساسی و قوانین و آراء وحدت رویه و آخرین اصلاحات مرتبط در هر درس، ۱۳۰ سوال مطرح می‌شود که تمامی دروس به جز حقوق ثبت ضریب ۲ دارد البته درس حقوق ثبت ضریب یک دارد.

🔹 رئیس کمیسیون تعیین ظرفیت و آزمون شورای عالی وکلای قوه قضاییه کشور گفت: برخی تصمیمات نادرست در حوزه وکالت که توسط افراد غیر متخصص و نابلد گرفته می‌شود باعث تشویش در جامعه وکالت که بیش از یکصدهزار وکیل را در برمی گیرد، شده است. به نظر می رسد مرکز وکلا و کانون وکلا تنها نهادی در کشور باشند که سالیانه بیش از ۱۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط را طی فرایند آزمون‌های کتبی و شفاهی جذب می‌کنند که اگر برخی از قواعد و مقررات موجود اصلاح شود و بعضی از پروانه‌های وکالت مانند صدور پروانه برای قضات بازنشسته که هم حقوق بازنشستگی و هم پاداش پایان خدمت دریافت می‌کنند، صادر نشود، شاید فضای بیشتری برای جذب متقاضیان باشد.

🔹 به نظر می‌رسد مجلس به جای ورود به این مباحث و بررسی آثار مخرب و مفسده‌ای که اینگونه پروانه‌های وکالت در سیستم قضایی کشور دارد به دنبال جلب منافع افرادی هستند که کمر به نابودی وکالت بسته‌اند که امیدوارم موضوعات مطروحه در مجلس شورای اسلامی و تصمیمات در مورد تسهیل کسب و کار باعث از بین رفتن و زوال وکالت در کشور نشود.

 

مجموعه نکاتی که در این گفتار ارائه شد، میتواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ایران باشد. مشاوران مجرب و کارشناسان مرتبط در مجموعه بزرگ مشاور گروپ از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ایران

 

 

حد نصاب قبولی کانون وکلای دادگستری ایران چقدر است؟

حدنصاب 70درصد نمره میانگین نفرات یک درصد برتر یا هر عدد دیگر به عنوان ملاک حفظ کیفیت حداقل ورودی‌ها یا پذیرش از اصول و ملاک‌های استاندارد سنجش و اندازه گیری است.

تغییرات حد نصاب قبولی آزمون وکالت دادگستری از چه زمانی اعمال می شود؟

تمامی مباحث مربوط به این سرفصل در همین مقاله خدمت شما عزیزان به طور کامل توضیح داده شده است.

منابع آزمون وکالت کانون وکلا

این آزمون از هشت درس حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق جزا، حقوق تجارت فقه، حقوق ثبت،حقوق اساسی و قوانین و آراء وحدت رویه و آخرین اصلاحات مرتبط در هر درس، ۱۳۰ سوال مطرح می‌شود که تمامی دروس به جز حقوق ثبت ضریب ۲ دارد البته درس حقوق ثبت ضریب یک دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حد نصاب قبولی آزمون کانون وکلای دادگستری ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی