حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس

تک ماده امتحانات نهایی خرداد

جهت مشاوره در زمینه حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شما عزیزان در این مقاله حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس ، متوسطه اول و دوم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را مشاهده می کنید. مطابق این جدول سن رفتن به کلاس اول دبستان تا ششم دبستان ، اول متوسطه پایه هفتم تا نهم و دوم متوسطه پایه دهم تا دوازدهم برای مدارس شهری و روستایی مشخص شده است. همچنین حداقل و حداکثر سن مجاز برای ثبت نام در تمام مقاطع مدارس از اول ابتدایی تا پایه دوازدهم دوم متوسطه شرح داده شده است.

سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

سن ثبت نام کلاس اول ابتدایی با توجه به حوزه شهری و یا روستایی متفاوت است. برای هر دو حوزه حداقل سن ثبت نام کلاس اول 6 سال تمام می باشد. حداکثر سن ثبت نام کلاس اول برای حوزه شهری 8 سال تمام و برای حوزه روستایی 10 سال تمام تعیین شده است.

سن ورود به مدرسه

جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مطابق با آیین نامه جدید به صورت زیر است.

سن ورود به مدرسه 1402 – 1403
  • سن ثبت نام پیش ۱
 نیمه اول ۹۸ و نیمه دوم ۹۷
  • سن ثبت نام پیش ۲
نیمه اول ۹۷و نیمه دوم ۹۶
  • سن ثبت نام کلاس اول
نیمه اول ۹۶ و نیمه دوم ۹۵

جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام مدرسه 1401 – 1402 را د ر تصویر زیر مشاهده می کنید.


جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس مربوط به سال تحصیلی 1400 – 1401 به صورت زیر بود:

جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس


جدول شرایط سنی ثبت نام در مدارس

جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس مربوط به سال تحصیلی 99 – 1400 به صورت زیر بود:

حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس سن ورود به اول ابتدایی 99 - 1400


شرط سنی ثبت نام در پایه اول دبستان

حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس برای پایه اول دبستان شش سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌نامه دوره پیش‌دبستانی، کودکان گروه سنی چهار تا شش سال تحت پوشش برنامه‌های این دوره قرار می‌گیرند.

معاونت آموزش ابتدایی در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان شش سال تمام تعیین‌شده است، اعلام کرد که فقط ثبت نام کودکان شش سال تمام در مدارس ابتدایی به‌عنوان دانش‌آموز پایه اول مجاز و ثبت نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است. لذا مدیران مدارس و مراکز پیش‌دبستانی موظفند در ثبت نام شرایط سنی را رعایت کنند.

 در مواردی که کودک شش ساله‌ای با توجه به استانداردهای تعیین‌شده (سنجش بدو ورود به دبستان)، آمادگی لازم برای ثبت نام در پایه اول را نداشته باشد، سازمان آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی تصمیم‌گیری می‌کند و مرجع تعیین عدم امکان ثبت نام و حضور کودک با شش سال تمام در پایه اول و صدور مجوز ثبت نام در این پایه با سنین بالاتر (در چهارچوب سن متعارف)، کمیسیون خاص منطقه، با ذکر دلایل (عدم دسترسی به مدرسه، بیماری و …) است.

سن ورود به پیش دبستانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سن ورود به پیش دبستانی 1 :  نیمه اول ۹۸ و نیمه دوم ۹۷

سن ورود به پیش دبستان 2 : نیمه اول ۹۷ و نیمه دوم ۹۶

سن ورود به پایه اول : نیمه اول ۹۶ و نیمه دوم ۹۵

کبر سن یعنی چه

کبر سن برای دانش آموزان متقاضی شرکت در پایه اول ابتدایی که ساکن مناطق شهری باشند ۹ سال است.

از اول مهر

  1. ثبت نام پایه اول ابتدایی بالای ۸ سال سن، کبر محسوب می شود و نیاز به رای کمیسیون خاص منطقه دارد.
  2. ثبت نام  پایه دوم تا ششم ابتدایی بالای ۱۴ سال سن، کبر محسوب می شود و نیاز به رای کمیسیون خاص منطقه دارد.
  3. ثبت نام پایه هفتم متوسطه اول مدارس روزانه بالای ۱۵ سال سن کبر محسوب می شود و نیاز به رای کمیسیون خاص منطقه دارد.
  4. ثبت نام پایه هشتم و نهم متوسطه اول مدارس روزانه بالای ۱۷ سال سن، کبر محسوب می شود و نیاز به رای کمیسیون خاص منطقه دارد.
  5. ثبت نام پایه دهم شاخه نظری متوسطه دوم مدارس روزانه بالای ۱۸ سال ممنوع و باید به بزرگسالان بروند ولی در هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای بستگی به رشته و ظرفیت صرفا با رای کمیسیون خاص منطقه مجاز است.

⁉️ گرفتن رای کمیسیون خاص فقط تا پایان مهرماه بدون متخلف می باشد و کشف و ارسال پرونده کبر یا صغر سن بعد از مهرماه با معرفی متخلف یا متخلفان انجام می گیرد.

👌کبر سن در هر پایه نیاز به رای کمیسیون خاص مجزا برای آن سال تحصیلی دارد ولی صغر سن بدون احتساب جهش تحصیلی با تخلف در طی کل دوران تحصیل دانش آموز صرفا یکبار نیاز به رای کمیسیون خاص دارد.


 سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

نوبت‌گیری از طریق سیستم الکترونیکی my medu.ir مای مدیو | پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد و والدین باید در همان مدارسی که فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند نسبت به نوبت‌گیری زمان سنجش اقدام کنند تا به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده شوند. مراجعه به موقع والدین برای سنجش فرزندشان ضروری است.

 ارائه شناسنامه سلامت دانش‌آموز و انجام مراحل سنجش پیش شرط ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول است. در پایگاه‌های سنجش تعیین شده در سطح کشور، دانش آموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

طبق گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی،  هزینه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی 1402 – 1403 هزینه 600/000 ریال معادل 60 هزار تومان است. حضور در پایگاه‌های سنجش و دریافت برگه‌های ثبت نام از این مراکز اجباری است.

برای آشنایی با my medu.ir سامانه سنجش دانش آموزی | سنجش دانش آموزان بدو ورود کلیک کنید. در صورت نیاز می توانید با شماره تماس پشتیبانی سامانه سنجش بدو ورود تماس بگیرید.

سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود my medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

ثبت نام در مدارس شاهد

زمان ثبت نام مدارس شاهد  برای ورودی پایه اول ابتدایی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. متقاضیان ورود به مدارس شاهد الزاماً باید به سایت سجا مراجعه و بر اساس کد ملی و اطلاعات دریافتی، مرحله اول ثبت نام را انجام دهند. مراجعین قبل از دریافت کد رهگیری نباید از سایت خارج شوند، زیرا اگر کد مذکور را دریافت نکنند ثبت نام آن‌ها قطعی نخواهد بود.

تمام دانش‌آموزانی که بر اساس شرایط قانونی، شرایط ورود به مدارس را دارند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند و هیچ منعی برای آنان وجود ندارد اما به لحاظ اولویت‌های اعلامی، افراد متناسب با اطلاعاتی که ارائه می‌دهند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

با توجه به ظرفیت مدارس شاهد، اولویت اول با فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران است و در مرتبه بعد جامعه ایثارگری و سپس دانش‌آموزانی که به لحاظ فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی دارای توانمندی‌هایی بودند و یا فرزندان خیران مدرسه‌ساز می‌توانند در اولویت‌های بعدی قرار داشته باشند.

 به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، برگزاری هرگونه آزمون ورودی به مدارس شاهد را منتفی است و هیچ‌گونه آزمون ورودی انجام نمی‌شود و فقط همان شرایطی که عنوان کردیم؛ در پایه اول فقط شرایط سجلی و در پایه‌های بعدی تنها شرایط اعلامی، اعمال می‌شود.

رزاقی در پاسخ به اینکه آیا در کلان‌شهرها محدوده جغرافیایی هم مطرح است؟ گفت: محدوده جغرافیایی وجود ندارد. اما اگر چیزی در این خصوص مطرح شود مربوط به سیاست استان‌ها است، امسال به‌طور خاص تمام مراحل ثبت نام بر عهده استان است و آن‌ها نیز با توجه به سقف ورودی مدارس و کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند، تأکید می‌کنم کلاس‌ها نباید بیش از ۳۰ نفر دانش‌آموز داشته باشند، اما در موارد خاص می‌توانند یک یا دو نفر به این آمار اضافه کنند.

وی درباره میزان شهریه در مدارس شاهد اظهار کرد: هزینه کمک سرانه دانش آموزان شاهد را بنیاد شهید تقبل می‌کند، اما هزینه دانش آموزان آزاد را والدین پرداخت می‌کنند و امسال در حدود ۲۰ درصد افزایش شهریه داشتیم.

ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی کلاس  اولی‌ها از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می شود.

دانش‌آموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه است.

 کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

 دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

دریافت کمک های مردمی شرط ثبت نام نیست

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ساماندهی و ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران  با تاکید بر اینکه دریافت کمک‌های مردمی شرط ثبت نام نیست گفت: دریافت کمک های مردمی شرط ثبت نام نیست، ثبت نام یکی از مهمترین مباحث و عملیاتی است که باید  برای آمادگی آغاز سال تحصیلی جدید کلید بخورد. باید تلاش کنیم تا در جهت کسب رضایتمندی شهروندان قدم‌های موثری برداشته شود.

وی با اشاره به حضور در مناطق و پیگیری پروژه مهر ۹۸ افزود: بخشی از پروژه ثبت نام و ساماندهی مربوط به نیروی انسانی است. علی رغم کمبود نیرو، جای نگرانی نخواهد بود.

راهنمای والدین برای انتخاب مدرسه فرزندشان

یکی از دغدغه‌های مهم والدین، انتخاب مدرسه خوب است و معیارهای خانواده‌های مختلف برای خوب یا بد بودن یک مدرسه متفاوت است. علی‌اکبرزین العابدین، یک معلم و نویسنده کودکان است که در یادداشتی، توصیه‌هایی برای انتخاب مدرسه داشته و  شاید به والدین در انتخاب مدرسه موردنظرشان کمک کند:

  1.  اولاً هیچ مدرسه‌ای پیدا نمی‌کنید که همه‌ آرزوهای شما را برای فرزندتان برآورده کند. چون به تدریج نگرش شما به تربیت آنها عوض خواهد شد. مدرسه‌ها را هم آدم‌ها اداره می‌کنند و آدم‌ها هم در معرض نوسانات فکری، مالی، جسمی و روانی‌اند.
  2.  بروید گوشه‌ای بایستید و بچه‌های مدرسه‌ای را که کاندیدای شماست بعد از تعطیلی نگاه کنید. ببینید بچه‌ها از قفس آزاد شده‌اند یا از سفر باز می‌گردند؟
  3.  از مسئولان مدرسه اجازه بخواهید داخل مدرسه را ببینید. زمانی که مدرسه دایر است و کلاس‌ها برقرار است زنگ تفریح‌ و کلاس‌ها را ببینید. اگر با دلایل غیرمنطقی چنین اجازه‌ای ندادند یک جای کار می‌لنگد.
  4.  اگر در راهروهای مدرسه راه رفتید و دیدید چند بچه بیرون کلاس مثل نهال خمیده اخراج شده‌اند و کسی به امورشان رسیدگی نمی‌کند، این مدرسه روی هواست.
  5. اگر جیکی از کلاس‌ها در نمی‌آمد و فقط صدای معلم‌ها می‌آمد، یعنی فاجعه؛ همه چیز دارد دیکته می‌شود . اگر از کلاس‌ها سر و صدای بچه‌ها بلند بود و کسی هم دعوای‌شان نمی‌کرد یعنی مشغول کار و فعالیت لذت‌بخش هستند.
  6. خدا کند مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید معلمانش به غیر از گچ و ماژیک از فیلم و نمایش و نقاشی و انواع کارهای دستی و کتاب و مجله غیردرسی و موسیقی هم برای یادگیری استفاده کنند.
  7. آدم حاضر است جانش را بدهد برای مدرسه‌ای که «گروه» در آن مهم است نه فرد. یعنی فعالیت‌های بچه‌ها در بستر گروه‌ها باشد تا بچه‌ها تک به تک با هم رقابت نکنند و به جنگ هم نروند تا در بزرگسالی هم بلد باشند با آدم‌های دیگر کار کنند.
  8. این چند نقطه را با دقت رصد کنید: آزمایشگاه، کتابخانه، کارگاه. نه که مثل تشکیلات دانشگاه هاروارد مجهز و بزرگ باشند؛ ببینید دارند خاک می‌خورند یا فعال هستند؟
  9. اگر بر دیوارهای مدرسه عکس و اسم همه بچه‌ها بود خوب است اما اگر فقط رتبه‌های اول و دوم و سوم را دیدید، هشدار می‌دهد که فضای مقایسه‌ بچه‌هاست.
  10. مثل گالری تابلوهای افتخارات مدرسه را تماشا کنید. اگر تمرکزشان بر آزمون‌های انتشارات کمک‌آموزشی‌هاست یا فقط قبولی کنکور (آن هم بدون ذکر رتبه و محل دانشگاه‌ها) از آنها بترسید. این‌ها فهمیده‌اند که تن و بدنمان می‌لرزد بچه‌مان نمره‌ نیاورد. این مدرسه‌ها بچه‌ها را ابزار ترقی خود می‌دانند.
  11. معمولا افتخارات خاص هنری و ورزشی بچه‌ها مال مدرسه نیست؛ مثلاً طلای مسابقات شنای کشوری یا رتبه اول تکنوازی استان و حتی رتبه دو رقمی کنکور. بخش زیادی از این موفقیت‌ها محصول برنامه‌ریزی خانواده‌هاست و کلاس‌های بیرون. کافی است مدرسه به آنها بها بدهد و تشویق‌شان کند.
  12. از خانواده‌های آنجا پرس‌وجو کنید که تنبیه و تشویق‌ها چطوری است؟ اگر به بچه‌ها «باج» می‌دهند که صدای پدر و مادر درنیاید، طرفشان نروید. اما اگر حمایتگر هستند ولی بچه را مسئولیت‌پذیر بار می‌آورند، «جواب» است.
  13. از پدر و مادرهای آنجا بپرسید آیا انجمن اولیا و مربیان‌شان تزیینی است یا وسط گود؟ اگر دومی بود یعنی بعداً که بچه شما آنجا درس بخواند و حرفی داشته باشید، خوب شنیده می‌شود.
  14. از مدیر مدرسه سوال کنید در این اطراف چه مدرسه‌های دیگری را پیشنهاد می‌کند؟ اگر بر اساس مشخصات بچه شما راهنمایی کرد، خودش و مدرسه‌اش را دودستی بچسبید. اگر مدرسه‌ای را قابل ندانست یا کلا اهمیت نداد شما هم به مدرسه‌اش اهمیت ندهید.
  15. اگر کسی گفت: «مدرسه مدرسه است. مگر ما کجا درس خوانده‌ایم و بزرگ شده‌ایم؟» هر چند معلوم نیست روند رشد ایشان قابل دفاع باشد؛ اگر معنی‌اش این است که وقتی سفر می‌رویم لازم نیست در هتل پنج ستاره سوپر دولوکس اقامت داشته باشیم حرفش را با طلا باید نوشت اما اگر منظور این است که با زن و بچه برویم وسط جنگلی بخوابیم که موقع خواب خرس‌ها هم ممکن است خر و پف کنند، خنده‌دار است.
  16. به نام مشهور مدرسه‌ها اکتفا نکنید. بعضی‌ها دارند نان سال‌های قبل‌شان را می‌خورند و برخی هم تبلیغ خوب کرده‌اند. شما با معیارهایی که در تربیت فرزندتان با ارزش می‌دانید پیش بروید. بسیاری از مدرسه‌های محلی بی اسم و رسم خاطره‌ی ابدی آدم‌ها شده‌اند.
  17. برای اینکه توقع‌مان را میزان کنیم ببینیم هر کدام‌مان در حرفه‌ای که شاغل هستیم چند گل به سر این مُلک زده‌ایم که حالا مدرسه‌ها ما را گلباران کنند!

متقاضیان می‌توانند کلیه سوالات و پرسش‌های خود در خصوص موارد مرتبط با شرایط ثبت نام مدارس را از مرکز تخصصی مشاور گروپ پیگیری نمایند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید همه روزه حتی تعطیلی های رسمی  از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۲۴:۰۰ با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

9099071613

سوالات متداول سن ثبت نام در مدارس

✔️حداقل سن (سن متعارف) برای ثبت نام دانش آموزان ابتدایی چندسال است؟

✔️سن متعارف دانش آموزان 6 سال تمام است. سن ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مجاز برای متولدین نیمه اول ۹۶ و نیمه دوم ۹۵ است. برای اطلاع از سن ثبت نام پیش دبستانی به مقاله مشاور گروپ مراجعه فرمایید.

✔️حداقل سن برای ثبت نام در پایه ششم ابتدایی چند سال می باشد؟

✔️سن متعارف دانش آموزان برای ثبت نام پایه ششم، 11 سال تمام است.

✔️سن مجاز برای ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی چگونه است؟

✔️جدول حداقل و حداکثر سن مجاز برای ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی در سال 1402 – 1403 در این مقاله ارائه داده شده است.

4.4/5 - (10 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Somaya

    سلام واحترامات من اتباع استم دوتاپسرانم یکی متولد۱۳۸۸ودیگری متولد۱۳۹۰ میباشدآیامیتوانددرمدرسه شهری ثبت نام شوددرکیلاس هفتم وچهارم

    پاسخ
  2. فاطمه

    سلام متولد ۸۳/۱۲میتونه در مدرسه عادی برای دهم ثبت نام کنه؟

    پاسخ
  3. محمد

    باسلام — اگر فرزند ماه از شش سال تمام ده روز کمتر داشته باشد آیا امکان ثبت نام در کلاس اول هست؟

    پاسخ
  4. Narges

    سلام من پایه یازدهم بزرگسالان هستم و تازه 18سالم تموم شده میتونم برای سال آینده پایه دوازدهم رو مدارس روزانه بخونم

    پاسخ
  5. Zahra

    سلام وقت بخیر من اتباع هستم متولد۱۳۸۵/۱/۱
    میتونم کلاس هفتم ثبت نام کنم درشهر

    پاسخ
  6. یاسمن

    سلام من متولد ۸۳/۴/۵ هستم میتونم دوره متوسطه دومو مدرسه عادی برم؟؟!

    پاسخ
  7. پریسا

    سلام من ۱۹ سالمه میتونم مدرسه عادی بنویسم برا مدرسه؟

    پاسخ
  8. آیلین

    سلام خواهر من متولد سال ۱۳۹۴/۱۰/۱۶ میشه بگین چند سالش هست و بگین کدوم پایه باید بره

    پاسخ
  9. سپهر

    من متولد 1388/11/12 هستم،میتوانم پایه ششم ثبت نام کنم

    پاسخ
  10. محمد عسکری

    سلام 2پسر دارم هر کدام 3 سال از مدرسه باز ماندند به دلیل مشکلات مالی وکرونا آیا راهی هست آنها را به پایه ای که باید در آن درس بخوانند برسانم مدرک تحصیلی یکی اول وباید بره 4
    ودیگری 4 باید بره 8

    پاسخ
  11. محمد حسین محمدی

    با سلام خدمت شما میخواستم بدونم دانش اموز اتباع با سن 18.5 میتواند در متوسطه ی دوم ثبت نام کند؟ پایه دهم

    پاسخ
  12. سعید

    سلام متولید۱۳۸۵/۱۲/۲۸میتونه درکلاس هفتم درشهر ثبت نام کنه یا نه؟

    پاسخ
  13. ریگی

    سلام دانش اموز متولد ۲ /۹۴/۷هست آیا امکان ثبت نام برای اول دبستان وجود دارد

    پاسخ
    1. user2

      حداقل سن ثبت نام (سن متعارف) پایه اول ابتدایی، 6 سال تمام است. یعنی متولدین قبل از 94/07/01 می توانند برای پایه اول ابتدایی ثبت نام نمایند.

      پاسخ
  14. میترا

    سلام
    میخواستم بدونم کسی مدرسه و پیش دبستانی دخترونه خوب توی منطقه 3 میشناسه بهم معرفی کنه
    من خیلی تحقیق کردم یه سریا میگن نوآور خوبه کسی اطلاعات دقیق تری داره بهم بده

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403