جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری ۱۴۰۲

جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری

جهت مشاوره در زمینه جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری چه میزان است ؟ سخنگوی سازمان سنجش گفت: هزینه ثبت نام جاماندگان برای تمام آزمون ‌ها شامل «کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی» بر اساس مصوبه دولت ۱۲۰ هزار تومان علاوه بر هزینه ثبت‌نام تعیین شده، است و داوطلبانی که با تاخیر در آزمون‌های سراسری ثبت نام کنند موظفند علاوه بر هزینه اصلی ثبت نام، 120 هزار تومان هم هزینه دیرکرد پرداخت کنند.

ثبت‌نام جاماندگان آزمون ‌های سراسری

براساس مصوبه دولت، داوطلبانی که با تاخیر در آزمون های سراسری ثبت نام می کنند، علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، باید مبلغ 120 هزار تومان، به عنوان جریمه (دیرکرد) پرداخت نمایند. متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org/ مراجعه کرده و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

تا زمانی که فرآیند اجرایی آزمون شروع نشده باشد سازمان سنجش به داوطلبان اجازه می‌دهد برای ثبت نام با تاخیر اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: امسال هیات دولت مصوب کرده است برای تاخیر در ثبت نام در هر آزمون علاوه بر هزینه ثبت نام هزینه دیرکرد نیز اخذ ‌شود. هزینه همه ثبت نام‌ها همانند همیشه به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

جریمه 120 هزار تومانی تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری

داوطلبان آزمون های سراسری سال ۱۴۰۲ که به هر دلیلی موفق به ثبت نام در آزمون سراسری مربوطه نشده اند، می توانند در زمان تمدید مهلت مجدد ثبت نام (ثبت نام جاماندگان آزمون سراسری) اقدام به ثبت نام نمایند. این دسته از داوطلبان برای ثبت نام در آزمون های سراسری، باید علاوه بر پرداخت هزینه اصلی ثبت نام، مبلغ 120 هزار تومان دیگر نیز به عنوان جریمه پرداخت نمایند.

زیرا تبعات این دیرکرد بسیاری از بخش‌های اجرایی را درگیر می‌کتد و باید به یک شکلی هزینه‌هایی که به سیستم‌ها تحمیل می‌شود جبران شود و و باید به یک شکلی هزینه هایی که به سیستم ها تحمیل می شود جبران شود.

هزینه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، نود هزار و ۸۵۰ تومان بوده که این هزینه در ثبت نام های با تاخیر به ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: با توجه به تعویق زمان آزمون کارشناسی ارشد، علاقه‌ مندانی که موفق به ثبت‌ نام در این آزمون نشدند، می‌توانند از 21 تا 25 اردیبهشت برای ثبت‌ نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه این ثبت‌ نام مجدد مشمول جریمه 120 هزار تومانی نمی‌شود، گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، داوطلبانی که بعد از بازه‌ های زمانی تعیین شده برای ثبت‌ نام آزمون‌ های ۱۴۰۲ به بعد درخواست ثبت‌ نام و شرکت در کنکور های سراسری، کارشناسی ارشد یا دکتری و سایر آزمون‌ ها داشته باشند، مشمول هزینه 120 هزار تومانی می‌شوند اما این جریمه برای ثبت‌ نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد لحاظ نمی‌شود.

تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری

در هنگام ثبت نام آزمون های وزارت علوم، افرادی هستند که در زمان معین، به هر دلیلی موفق به ثبت نام در آزمون نخواهند شد. به این منظور امکاناتی برای این دسته از داوطلبان فراهم شده تا بتوانند اقدام به ثبت نام کنند. سخنگوی سازمان سنجش درباره هزینه ثبت نام توضیح داد: هزینه ثبت نام جاماندگان برای تمام آزمون‌ها شامل «کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی» بر اساس مصوبه دولت ۱۲۰ هزار تومان علاوه برهزینه ثبت نام تعیین شده، است و این مصوبه دولت برای تمام آزمون‌های سراسری است که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود، اما هزینه اصلی ثبت نام و ۱۲۰ هزار تومان هزینه دیرکرد، طبق روال گذشته به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان سنجش اصلا در این زمینه ذینفع نیست.

در ضمن، این فرصت تا زمان برگزاری آزمون‌ها ادامه ندارد و تا زمانی که فرآیند اجرایی آزمون شروع نشده باشد سازمان سنجش به داوطلبان اجازه می‌دهد برای ثبت نام با تاخیر اقدام کنند.

جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری

خانم زرین آمیزی در واکنش به غیر منصفانه خواندن هزینه دیرکرد 120 هزار تومانی افزود: شاید در نگاه اول غیرمنصفانه باشد، اما تبعات این دیرکرد بسیاری از بخش‌های اجرایی را درگیر می‌کتد و باید به یک شکلی هزینه‌هایی که به سیستم‌ها تحمیل می‌شود جبران شود.
اخذ هزینه دیرکرد برای ثبت نام در آزمون‌های سراسری بدون اعلام قبلی و همگانی بوده است. به داوطلبان ادامه تحصیل توصیه می‌شود در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام کنند تا کار به تمدید مهلت ثبت نام و جریمه دیرکرد نرسد.

هزینه مصوب برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، نود هزار و ۸۵۰ تومان بوده که این هزینه در ثبت نام‌های با تاخیر به ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری

در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با نحوه ثبت نام جاماندگان آزمون های سراسری سال ۱۴۰۱ پرداخته ایم.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس darkhast.sanjesh.org مراجعه نمایند  و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ | آخرین فرصت

سوالات متداول داوطلبان آزمون های سراسری ۱۴۰۲

مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1400 چه زمانی است؟

داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام در کنکور سراسری 1400 نشده اند، می توانند از 10 اسفند الی 13 اسفند با مراجعه به سایت سنجش ثبت نام خود را انجام دهند.

جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری 1400 چه میزان است؟

داوطلبانی که در زمان مقرر موفق به ثبت نام نشده اند، در زمان تمدید مجدد باید علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، مبلغ 120 هزار تومان دیگر به عنوان جریمه پرداخت نمایند.

هزینه ثبت نام با تاخیر کنکور کارشناسی ارشد چه میزان است؟

هزینه ثبت نام

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه جریمه تاخیر در ثبت نام آزمون های سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی