ثبت نام پزشکی بدون کنکور

ثبت نام پزشکی بدون کنکور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام پزشکی بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هرسال بسیاری از دانش آموزان رشته تجربی خواهان تحصیل در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی، داروسازی و … می باشند. معمولا رشته های پزشکی و پیرا پزشکی جزو رشته های پرطرفدار کنکور سراسری تجربی می باشند. آیا امکان ثبت نام بدون کنکور پزشکی برای دانش آموزان رشته های تحصیلی مختلف وجود دارد؟

رویای تحصیل در رشته پزشکی و در آمد و جایگاه اجتماعی خوب آن در ایران باعث شده است تا رشته پزشکی جزو پرطرفدارترین رشته های کنکور تجربی شود. هرسال رقابت قابل توجهی برای کسب قبولی در رشته پزشکی بین داوطلبان کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی وجود دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی ثبت نام بدون کنکور پزشکی به صورت کامل پرداخته شده است.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ثبت نام پزشکی بدون کنکور سراسری

پوشیدن لباس سفید پزشکی و تحصیل در رشته پزشکی جزو آرزو های بسیاری از دانش آموزان رشته علوم تجربی می باشد. با توجه به سختی این رشته و طول دوره تحصیلی نسبتا ظولانی آن باز هم شاهده علاقه بسیاری از دانش آموزان برای تحصیل در این رشته می باشیم. رقابت در کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی برای قبولی در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی و… بسیار زیاد می باشد.

هرسال تعداد زیادی از دانش آموزان رشته تجربی در کنکور سراسری به امید قبولی در رشته پزشکی شرکت می نمایند. می توان یکی از دلایل گرایش دانش آموزان به رشته پزشکی را در آمد و جایگاه اجتماعی آن در ایران دانست.

ثبت نام پزشکی بدون کنکور

در سال های اخیر بسیاری از دانشگاه های سراسری کشور اقدام به پذیرش دانشجویان بدون برگزاری آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم یا مدرک پیش داشگاهی آن ها نموده اند. این روند باعث شده است که بسیاری دانش آموزان این سوال را از مشاوران ما بپرسند که آیا می توانند بدون حضور در جلسه آزمون ، وارد دانشگاه های علوم پزشکی شوند یا خیر؟

در ادامه این مقاله این مساله را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

ثبت نام پزشکی بدون آزمون

آیا امکان ثبت نام پزشکی بدون کنکور سراسری برای دانش آموزان تجربی وجود دارد. حقیقت این است که امکان ثبت نام بدون کنکور پزشکی برای دانش آموزان تجربی وجود ندارد و قبولی در این رشته تنها با شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است. پس برای قبولی در رشته پزشکی با تلاش و پشتکار اقدام به برنامه ریزی نمایید.


هیچ کدام از دانشگاه های کشور بدون کنکور در رشته پزشکی دانشجو نمی پذیرند. امکان پذیرش در رشته های پیرا پزشکی در تعداد محدودی از رشته ها بدون آزمون و در مقطع کاردانی امکان پذیر است. در ادامه این مقاله می توانید درباره شرایط پذیرش در این رشته ها مطالب بیشتری بخوانید.

ثبت نام پزشکی بدون کنکور

تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

برخلاف رشته پزشکی دانش آموزان می توانند در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی بدون کنکور مشغول به تحصیل شوند. پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور با ثبت نام در کنکور سراسری ممکن است . بدین صورت که داوطلبان لازم است در کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی شرکت نمایند.

شرکت کنندگان در کنکور سراسری تجربی لازم است در زمان انتخاب رشته اقدام به وارد کردن کد رشته های پذرش صرفا براساس تحصیلی نمایند. قبولی نهایی در این رشته ها منوط به اخذ نمره قبولی در مصاحبه حضوری می باشد.

گروهی از رشته های کنکور تجربی از جمله رشته های مامایی ، هوشبری ، اتاق عمل ،بهداشت عمومی و تکنسین سلامت دندان و همچنین هوشبری از جمله رشته های می باشند که بدون کنکور در دانشگاه های کشور دانشجو می پذیرند. رشته های بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور تجربی درج می شوند.

داوطلبان می توانند پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور تجربی اقدام به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نمایند.

  • رشته های پیراپزشکی با پذیرش به صورت بومی گزینی در اغلب دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم کشور صورت می گیرد.
  • اگر شرط معدل در پذیرش در نظر گرفته شود باید حداقل معدل 15 باشد.
  • از جمله شرایط پذیرش بدون کنکور رشته های پیرا پزشکی ، شرایط سنی می باشد که حداکثر 25 سال می باشد. حدااکثر سن داوطلبان آقا که دوران خدمت سربازی خود را گذرانده اند ، 27 سال می باشد.
  • دارندگان مدرک دیپلم ( نظام جدی یا قدیم ) و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته علوم تجربی مجاز به انتخاب رشته گروه های پیراپزشکی ( بدون کنکور ) می باشند.
  • داوطلبانی که در رشته های براساس سوابق تحصیلی گروه پیراپزشکی مشغول به تحصیل می شوند باید به مدت سه سال تعهد خدمت ارائه کنند.
  • پذیرش نهایی بدون کنکور رشته های پیراپزشکی تنها با قبولی و کسب نمره لازم در مصاحبه حضوری امکان پذیر است.

**شرایطی که در بالا بررسی شده اند ممکن است هر سال دچار تغییر شوند و این تغییرات تنها با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مشخص می شود. این مقاله در صورت هر گونه تغییر بروز رسانی می شود.

جمع بندی مقاله

سوال بسیاری از دانش آموزان تجربی این می باشد که آیا امکان ثبت نام بدون کنکور پزشکی وجود دارد یا خیر. در این مقاله متوجه این موضوع شدیم که امکان ثبت نام پزشکی بدون کنکور وجود ندارد و تحصیل در این رشته تنها با شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر می باشد.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام پزشکی بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی