ثبت نام واکسن دانشجویان 1400

ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام واکسن دانشجویان 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

واکسیناسیون دانشجویان زیر مجموعه وزارت علوم، وزرات بهداشت، دانشگاه آزاد تمامی مقاطع کارشناسی_کارشناسی ارشد و دکترا، همچینین طلاب حوزه های علمیه در کل کشور از 00/6/20 آغاز شده است. دانشجویان با ثبت نام در سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان میتوانند تاریخ، ساعت، مکان و روز مورد نظر خود را انتخاب کرده و واکسیناسیون بشوند.

به دلیل حفظ سلامت عموم جامعه و احتمال برگزاری دانشگاه ها به صورت حضوری از آذر ماه سال جاری، تزریق دو دوز واکسن برای دانشجویان تمامی مقاطع اجباری می باشد. قابل ذکر است که واکسیناسیون اساتید و کادر آموزشی دانشگاه ها در مرداد ماه به اتمام رسیده است.

 

نحوه ثبت نام واکسن دانشجویی

چه نوع واکسنی به دانشجویان و طلاب تزریق خواهد شد؟ 

حقیقت این است ثبت نام واکسن دانشجویان، از نوع واکسن خاصی، سهیمه جداگانه ای برای تمام دانشجویان کشور در نظر گرفته نشده است، نوع واکسنی که دانشجو دریافت خواهد کرد به میزان و نوع واکسن در پایگاه های سلامت مختلف بستگی دارد. بنابر این امکان دارد واکسنی که دانشجویان در هر پایگاهی تزریق خواهند کرد با یکدیگر متفاوت باشند. اما با نظر به این موضوع که واردات واکسن سینوفارم به کشور، بیشترین حجم واکسن از بین (ایران برکت، اسپوتنیک وی، مدرنا، آسترازنکا و کواکسین) را به خود اختصاص داده است محتمل است که اکثر دانشجویان سینوفارم دریافت کنند.

دانشجویان برای تزریق واکسن، کافی است که به سامانه سلامت مراجعه کنند و با وارد کردن مشخصات خود، از قبیل کدملی، شماره تماس و استان محل سکونت خود نوبت تزریق خود را دریافت کنند. قابل توجه است که به انتخاب محل سکونت خود و آدرس پایگاهی که در آن  واکسیناسیون انجام  خواهید داد دقت کنید؛ از این رو میتوانید با استفاده از سایت ها و اپلیکیشن های مکان یابی مانند map استفاده کنید. مدارکی که برای تزریق واکسن باید همراه خود داشته باشید به شرح زیر است:

  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • کارت دانشجویی
  • کارت واکسن دوز اول

البته به دلیل سیستم الکترونیکی درمانی و مشخص شدن سریع هویت فرد، به همراه داشتن کارت دانشجویی اجباری نیست اما بهتر است که دانشجو همراه خود داشته باشد.

ثبت نام واکسن دانشجویان برای همه اجباری است؟

چه مدت بعد از واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه ها حضوری میشود؟

به گفته ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، واکسیناسیون برای تمام آحاد جامعه ضروری و اجباری است؛ به گونه که به گفته رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، از یک یا دوماه  بعد از مهر ماه فقط افرادی میتوانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند که واکسن زده اند. بر این اساس فروش خدمات، بلیت هواپیما، اتوبوس و… به افراد داری کارت واکسن تعلق خواهدگرفت.

بنابر اظهارات زلفی گل وزیر علوم، بازگشایی دانشگاه ها بستگی به واکسیناسیون دانشگاه ها دارد و اولویت به ترتیب با دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد و سپس کارشناسی است اما  محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرده است که دانشجویان مقاطع کارشناسی و کاردانی کلاس های خود را تا پایان آبان ماه به شکل مجازی آموزش خواهند دید و از آذر ماه کلاس ها حضوری برگزار خواهد شد.

 

واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی چگونه است؟

چه تفاوتی با واکسیناسیون دیگر دانشجویان دارند؟

واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی به دلیل محیط آزمایشگاهی و بیمارستانی که امکان دارد در آن حضور داشته باشند، سریع تر انجام خواهد شد، به گونه ای که مبنی بر جلسه فوری تشکیل شده با حضور دکتر لاری و معاونان وزارت بهداشت، هر دو دوز واکسن دانشجویان تا مهر ماه به پایان برسد. اما نوع واکسن این دانشجویان صرفا به دلیل تفاوت رشته ای متفاوت نخواهد بود. بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی نیز همانند دیگر دانشگاه های کشور وابسته به درصد دانشجویان واکسینه شده می باشد و متغییر است.

قابل توجه است که واکسیناسیون اساتید و کادر آموزشی دانشگاه ها که در مرداد ماه آغاز شده بود، به اتمام رسیده است.

 

ثبت نام واکسن دانشجویی از چه زمانی شروع شده؟

از 00/6/20 شروع شده و تاکنون ادامه دارد. برای نحوه ثبت نام کلیک کنید

چه نوع واکسنی برای دانشجویان تزریق خواهد شد؟

سهیمه خاصی برای واکسیناسیون دانشجویان در نظر گرفته نشده اما باتوجه به حجم واکسن سینوفارم، احتمالا اکثر دانشجویان سینوفارم تزریق خواهند کرد.

ثبت نام واکسن دانشجویان اجباری است؟

به گفته ستار ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، واکسیناسیون برای تمام آحاد جامعه ضروری و اجباری است.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام واکسن دانشجویان 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی