ثبت نام وام ازدواج دانشجویی│شرایط، سامانه، زمان، مراحل و مدارک

ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام وام ازدواج دانشجویی│شرایط، سامانه، زمان، مراحل و مدارک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح ملی همسفر تا بهشت (سفر به مشهد مقدس) آغاز شد. زوجین دانشجو تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ می توانند نام نویسی کنند. زوجینی که حداقل یک نفر از آنها دانشجو بوده و تاریخ عقد رسمی آنان در فاصله زمانی ۱ فروردین ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ باشد مجوز ثبت نام در طرح ملی همسفر تا بهشت را خواهند داشت.

ازدواج دانشجویی و طرح «همسفر تا بهشت» که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بنا شده تا دانشجویان بتوانند با استفاده از تسهیلات ازدواج دانشجویی برخی از هزینه های خود را تامین کنند. اگر شما هم جزو دانشجویان متاهلی هستید که قصد دارید برای ثبت نام وام ازدواج دانشجویی اقدام کنید با ما همراه باشید.

در این مقاله به بررسی جزییات ازدواج دانشجویی اعم از شرایط، مدارک لازم، پایگاه ثبت نام، زمان و هزینه ثبت نام، مبلغ دریافتی و نحوه بازپرداخت وام ازدواج دانشجویی و … می پردازیم.

وام ازدواج دانشجویی

مراسم ازدواجی که در آن یکی از زوجین یا هر دو نفر دانشجو باشند به ساده ترین حالت ممکن برگزار می شود و ازدواج دانشجویی نام دارد. ازدواج دانشجویی درواقع طرحی برای تشویق جوانان به ازدواج زودهنگام و به دور از تجملات است بنابراین معمولا زوجین میانگین سنی پایینی دارند.

مثل هر موضوع دیگری، ازدواج دانشجویی نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. ازدواج در سن کم و با عشق و علاقه می تواند دوام ازدواج را تقویت کند و همچنین زوجین می توانند در امور تحصیلی به هم کمک کنند و حامی یکدیگر باشند.

اما مدیریت مسئولیت های فراوان زندگی مشترک در کنار تحصیل نیاز به تبحر دارد، و با اینکه بچه دار شدن یکی از تجربه های شیرین زندگی است اما این اتفاق در دوران دانشجویی می تواند سختی زندگی را دو چندان کند. بنابراین توصیه می شود با در نظر گیری همه جوانب اقدام کنید. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به دانشجویان متاهل تسهیلاتی تحت عنوان وام ازدواج دانشجویی ارائه می دهد.

شرایط دریافت وام ازدواج دانشجویی

همه ی دانشجویان در تمامی دانشگاه ها و مقاطع که در طول دوران تحصیل متاهل شده اند و حداکثر ۱۸ ماه از تاریخ عقد آنها گذشته باشد می توانند مشمول وام ازدواج دانشجویی شوند و ثبت نام وام ازدواج دانشجویی را انجام دهند.

به خاطر داشته باشید دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی تنها یک بار قادر به استفاده از تسهیلات ازدواج دانشجویی  هستند. سایر شرایط دریافت وام ازدواج دانشجویی به شرح زیر می باشد:

  • اعتقاد به دین اسلام
  • داشتن صلاحیت اخلاقی
  • عدم استفاده از کمک برای بورسیه تحصیلی
  • حقوق بگیر نبودن در زمان دریافت وام ازدواج
  • مشروط نبودن دانشجو در ترم جاری
  • برداشتن تعداد واحدهای لازم در ترم جاری (دانشجویان ترم آخر نیز به شرطی که حداقل نصف تعداد واحدهای لازم را گرفته باشند می توانند وام ازدواج را دریافت نمایند)
  • عدم بدهی به صندوق یا بد حساب بودن
  • دانشجویان جدیدالورود بدون محدودیت معدل نیز می توانند برای ثبت نام وام ازدواج دانشجویی اقدام کنند.

نکته: در ثبت نام وام ازدواج دانشجویی معمولا به دانشجویان مستعد و کم بضاعت اولویت بیشتری داده می شود.

اگر راجع به دریافت وام ازدواج دانشجویی سوال دارید با ما تماس بگیرید. ما در مشاور گروپ آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستیم

مشاور گروپ

همه روزه (حتی ایام تعطیل) از تلفن ثابت و بدون پیش شماره

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

از ۸ صبح الی ۱۲ شب

سامانه ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

ثبت نام وام ازدواج دانشجویی به دو صورت انجام می پذیرد. شما می توانید به نهاد ازدواج به آدرس ezdevaj.nahad.ir مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل نمایید. همچنین می توانید از طریق سامانه  صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت  درخواست وام ازدواج دانشجویی را ثبت کنید.

دانشجویان دانشگاه آزاد نیز جهت ثبت نام وام ازدواج دانشجویی لازم است به سامانه تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد به نشانی vameezdevaj.sandoghrefah.iau.ir مراجعه کنند. یادتان باشد تمام مراحل در سامانه ثبت ازدواج دانشجویی و به صورت اینترنتی انجام می پذیرد.

وام ازدواج دانشجویی

مراحل ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

برای ثبت درخواست وام ازدواج دانشجویی وارد سامانه صندوق رفاه دانشجویان شده و در قسمت چپ روی «پورتال دانشجویی» کلیک کنید. بعد از ثبت اطلاعات کاربری شامل کد ملی و تاریخ تولد از قسمت فهرست فرم «درخواست وام» و سپس وام ازدواج را انتخاب نمایید. همچنین در این بخش می توانید از قوانین و نحوه بازپرداخت وام نیز مطلع شوید.

در صورت ثبت صحیح اطلاعات، پیامک پذیرش درخواست وام را دریافت خواهید کرد. سپس همراه ضامن و با در دست داشتن مدارک موردنیاز به شعبه بانکی که در مراحل ثبت نام وام ازدواج دانشجویی انتخاب کردید مراجعه نمایید.

مبلغ وام ازدواج دانشجویی

مبلغ تسهیلات ازدواج دانشجویی هر ساله متغیر است و بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال برآورد می شود. در سال  ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مبلغ ۳۹ میلیون ریال معادل ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به دانشجو تعلق می گرفت.

همچنین از سال ۱۴۰۱ مبلغ وام ازدواج دانشجویی رشد زیادی داشت و به ۳۰۰ میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه خرید کالای ایرانی اختصاص یافت.

اگر هر دو نفر دانشجو باشند ۶۰۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد. تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی ازدواج کنند شهریه ترم جاری آنها رایگان می شود، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد تمام وام های دانشجویی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو خواهند شد.

زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

به گفته دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وام های دانشجویی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از آبان ماه در پرتال صندوق رفاه دانشجویان آغاز و تا ۱۶ آذر یعنی روز دانشجو ادامه خواهد داشت.

زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی اعلام شد. ثبت نام بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح ملی همسفر تا بهشت (سفر به مشهد مقدس) آغاز شد. زوجین دانشجو تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برای ثبت نام فرصت دارند. زوجینی که حداقل یک نفر از آنها دانشجو بوده و تاریخ عقد رسمی آنان در فاصله زمانی ۱ فروردین ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ باشد مجوز ثبت نام خواهند داشت.

بدین منظور متقاضیان تسهیلات ازدواج دانشجویی می توانند در تاریخ اعلام شده به سامانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و یا سامانه صندوق رفاه وزارت علوم و صندوق رفاه وزارت بهداشت مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

اگر به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشدید نگران نباشید، زیرا معمولا زمان ثبت نام ازدواج دانشجویی در نیمسال اول تا اول دی ماه تمدید خواهد شد. برای ثبت نام در نیمسال دوم تحصیلی نیز باید از اوایل بهمن ۱۴۰۲ تا اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ اقدام کنید.

مدارک ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

مدارک لازم جهت ثبت نام وام ازدواج دانشجویی شامل سند ازدواج، کارت ملی زوجین، فرم درخواست و تعهدنامه ضامن هاست. هنگام مراجعه به بانک نیز مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:

  • کارت ملی و شناسنامه زوجین
  • کارت دانشجویی
  • سند ازدواج
  • گواهی تاییدیه تحصیل در ترم جاری
  • سفته خام به ارزش ۱۵۵ میلیون ریال (۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال)
  • چک ضمانت به مبلغ ۱۵۵ میلیون ریال (۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال)
  • واریز ۷۰۰ هزار ریال (۷۰۰.۰۰۰ ریال) جهت افتتاح حساب در بانک
  • کپی قبض تلفن محل سکونت
  • ضامن نیز در هنگام مراجعه به بانک باید کارت ملی، شناسنامه، نامه کسر از حقوق مهر شده و آخرین فیش حقوقی مهر شده را همراه داشته باشد.

باز پرداخت وام ازدواج دانشجویی

پس از اتمام دوره تحصیلی تمامی فارغ التحصیلان موظف به بازپرداخت وام ازدواج دانشجویی به صورت «اقساطی» و یا «یک جا» می باشند. به وام ازدواج دانشجویی ۴% بهره بانکی تعلق می گیرد و بازپرداخت آن ۱۸ماهه است. اینکه چند قسط برای هر وام اعلام شود به نظر و قوانین صندوق رفاه دانشجویان بستگی دارد.

اقساط وام دانشجویانی که بعد از فارغ التحصیلی به خدمت نظام وظیفه اعزام می شوند حداکثر 9 ماه پس از اتمام دوره سربازی شروع می شود.

با تشخیص رئیس صندوق رفاه دانشجویان کم بضاعت می توانند در مدت طولانی تری نسبت به سایر افراد وام خود را بازپرداخت نمایند (این مدت پرداخت می تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند). دانشجویانی که ترک تحصیل کنند یا اخراج شوند مشمول شرایط قسطی نخواهند شد و حتما باید وام را به صورت یک جا پرداخت کنند (البته برای دانشجویان کم بضاعت مجددا شرایط متفاوت از افراد معمولی می باشد.)

جهت اطلاع از سایر وام های دانشجویی مطالعه مقالات زیر را به شما توصیه می کنیم:


در این مقاله سعی کردیم به تمام جزییات ثبت نام وام ازدواج دانشجویی بپردازیم. اگر سوالی درباره ازدواج دانشجویی و مطالب مربوط به آن دارید می توانید همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید.

مشاور گروپ

9099071613

مبلغ وام ازدواج دانشجویی چقدره؟

سال تحصیلی گذشته یعنی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ مبلغی بین ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان به دانشجو تعلق می گرفت. مبلغ وام ازدواج دانشجویی سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده، به محض اینکه مشخص بشه از سایت مشاور گروپ اطلاع رسانی می کنیم.

از کجا میشه وام ازدواج دانشجویی گرفت؟

سامانه نهاد ازدواج و صندوق رفاه دانشجویان هر دانشگاه

مدارک لازم برای وام ازدواج دانشجویی چیه؟

شناسنامه و کارت ملی زوجین، سند ازدواج و داشتن ضامن. ریز مدارک رو بالاتر کامل توضیح دادیم.

4/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام وام ازدواج دانشجویی│شرایط، سامانه، زمان، مراحل و مدارک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی