مسکن ملی فرهنگیان

سامانه ثبت نام مسکن فرهنگیان maskan.medu.ir

ثبت نام طرح مسکن فرهنگیان و فرهنگیان بازنشسته در سال 1402 | maskan.medu..ir وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر نیز درباره طرح خانه‌دار کردن فرهنگیان گفته بود:‌ بخشی از منابع مالی مسکن بخشی از فرهنگیان در قالب تسهیلات بافت فرسوده تأمین خواهد شد.

ثبت نام مسکن فرهنگیان سال 1402

اطلاعیه بیست و ششم

متقاضیان گروه دوم ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی در شهرهای دارای ظرفیت ثبت نام در استان های (ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان)

می توانند از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 19/12/1402 تا ساعت 24 روز سه شنبه مورخ 20/12/1402 با مراجعه به سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند

مشاور گروپ در این مقاله، ‌اطلاعات چکیده و سودمندی در خصوص سامانه ثبت نام مسکن فرهنگیان maskan.medu.ir را در اختیار فرهنگیان گرامی علاقمند به نام نویسی در سایت ثبت نام فرهنگیان فاقد مسکن قرار می دهد.

 ثبت نام فرهنگیان فاقد مسکن ۱۴۰۲

ثبت نام در سامانه مسکن فرهنگیان maskan.medu.ir از ساعت ٨ صبح روز پنجشنبه، چهاردهم آذر ماه برای ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن آغاز به کار خواهد کرد.
?این سامانه برای فرهنگیان فاقد مسکن اعم از افرادی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و افراد جامانده‌ای که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فعال و در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • فرهنگیان در اسرع وقت با ورود به سامانه ثبت نام مسکن فرهنگیان maskan.medu.ir نسبت به تکمیل اطلاعات موردنیاز اقدام کنند.

در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت آموزش‌ و پرورش منعقد شد، تأمین 170 هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز آموزش‌ و پرورش و با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و منابع مالی و امکانات موجود وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش و راه و شهرسازی در 32 استان کشور، هدف‌گذاری شده است.

tem.mrud.ir

این تفاهم‌نامه در 7 ماده تهیه، تدوین و تنظیم شد و به امضای دو وزیر رسیده است و مدت اجرای این تفاهم‌نامه 3 سال یعنی تا آبان 1402 است.

سامانه ثبت نام مسکن فرهنگیان

وزیر راه و شهرسازی در خصوص چگونگی تأمین منابع مالی ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار کرد: یکی از محل‌هایی که برای اجرای تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به ما کمک می‌کند، منابع مالی صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این بر اساس بخشنامه‌ هفته جاری بانک مرکزی 20 هزار میلیارد تومان (12 هزار میلیارد تومان برای بانک مسکن و 8000 میلیارد تومان برای سایر بانک‌ها) را برای اجرای همه پروژه‌های مسکن کشور استفاده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: سال آینده نیز سهمیه جدید را به ما اعلام خواهند کرد.

 سایت ثبت نام مسکن فرهنگیان

به گزارش مشاور گروپ، وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر نیز درباره طرح خانه‌دار کردن فرهنگیان گفته بود:‌ بخشی از منابع مالی مسکن بخشی از فرهنگیان در قالب تسهیلات بافت فرسوده تأمین خواهد شد.

اسلامی در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان با ابراز اینکه “همواره توجه به فرهنگیان عزیز در برنامه‌ها و سیاستهای ما وجود داشته است”، اظهار کرد: این مرحله متفاوت از قبل است و می‌خواهیم به‌صورت یکجا یک اقدام بزرگ و گسترده را برای خانه‌دار کردن فرهنگیان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای این کار باید به وزارتخانه‌های راه و آموزش و پرورش کمک کنند، افزود: آن دسته از فرهنگیانی که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند طبق تفاهم‌نامه امروز برای خانه‌دار شدن در اولویت قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ثبت نام طی دو هفته از طریق سامانه ثبت نام مسکن فرهنگیان maskan.medu.ir از متقاضیان واجد شرایط انجام خواهد گرفت، تأکید کرد:

چنانچه این سهمیه‌ها کفایت کند در قالب این تفاهم‌نامه فرهنگیان را خانه‌دار خواهیم کرد، احیاناً اگر کمی و کاستی وجود داشته باشد در قالب تأمین زمین‌های جدید پروژه‌ها جانمایی خواهد شد.

اسلامی با اعلام اینکه “از ظرفیت تعاونی‌های مسکن فرهنگیان که دچار نقصان نباشند در ساخت این 170 هزار واحد استفاده خواهیم کرد”، گفت: این 170 هزار واحد بخشی از 400 هزار واحد طرح ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه در ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 10 شهر ثبت‌نام‌ها خیلی سریع به اتمام رسید، گفت: به‌دنبال تأمین زمین جدید برای آغاز ثبت‌نام در این شهرها هستیم.

tem.mrud.ir ثبت نام مسکن ملی

مشاهده و پیگیری مسکن ملی

پیگیری مسکن ملی فرهنگیان

محسن حاجی میرزایی گفت یکی از برنامه‌های من تلاش برای ارتقای معیشت معلمان است و انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت بخشی آموزش تلاش بیشتری داشته باشند.
محسن حاجی میرزایی در دومین نشست خبری محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت:همسان سازی دریافتی معلمان با حقوق سایر کارکنان دولت را در دستور داریم که متناسب با بودجه و با حرکت های تدریجی به سمت بهبود کیفیت کار معلمان باشیم ولی تدوین قانون خاص می تواند بهترین کمک را بکند.

انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت کارشان تلاش کنند. وی ادامه داد: تفاهم نامه هفته قبل برای مسکن دار شدن ۱۷۰ هزار فرهنگی گام دوم‌ما بود. قیمت زمین نقش تعیین کننده در تعیین قیمت واحد مسکونی است.

جایی که آموزش و پرورش این طرح ۳ ساله پیش بینی شده و شهرها و مناطق روستایی را شامل می شود. کسانی واجد شرایط هستند که فاقد زمین و ملک باشند و از تسهیلات این حوزه بهره مند نشده اند.

همچنین تاهل و سرپرست خانوار بودن، زنان خودسرپرست با ۳۵ سال سن نیز جزء شمول این طرح است. کلیه همکاران رسمی و قراردادی و بازنشستگان می‌توانند از این امکان بهره مند شوند.

به گفته وی معلمانی که در بافت‌های فرسوده ساکن‌اند و نیازمند بهسازی منازل خود هستند می‌توانند از امتیازات مندرج در توافق نامه بهره مند شوند.
وی درباره هزینه واحدهای مسکونی فرهنگیان گفت:

این مساله به موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. وظیفه‌ای که به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد این است که در این زمینه تسریع و تسهیل کنند و افراد واجد شرایط را بررسی کنند. اولویت فرهنگیان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

آن دسته از فرهنگیان که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و نیاز دارند منزلشان را بازسازی کند می‌توانند از خدمات راه و شهر سازی برای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

وی ابلاغ شیوه نامه تبدیل وضعیت معلمان‌پیش دبستانی و نهضتی و حق التدریس ها به همه استانها را گام دیگری در راستای احقاق حقوق معلمان دانست که اجرایی شده است.


مجموعه نکاتی که در این گفتار ارائه شد، میتواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن فرهنگیان maskan.medu.ir باشد. مشاوران مجرب و فرهنگیان کاربلد در مجموعه بزرگ مشاور گروپ از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی در زمینه های مربوطه و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.



ثبت نام در سامانه مسکن فرهنگیان از چه زمانی آغاز می شود؟

از ساعت ٨ صبح روز پنجشنبه، چهاردهم آذر ماه برای ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن آغاز به کار خواهد کرد.

ثبت نام در سامانه مسکن فرهنگیان برای چه کسانی امکانپذیر است؟

برای فرهنگیان فاقد مسکن اعم از افرادی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و افراد جامانده‌ای که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فعال و در دسترس قرار خواهد گرفت.

چه تعداد مسکن در این طرح ثبت نام می شود؟

صد و هفتاد هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن در این طرح ثبت نام خواهد شد

4/5 - (7 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403