ثبت نام مدرسه دو زبانه

ثبت نام مدرسه دو زبانه

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدرسه دو زبانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام مدرسه دو زبانه ، شیوه تدریس مدرسه دو زبانه ، مهلت و شرایط ثبت نام و لیست مدارس دو زبانه ؛ از مباحثی است که در این مقاله برسی میکنیم . اگر خودتان و یا نزدیکانتان تصمیم ثبت نام در مدارس دو زبانه را دارید مطالب برسی شده حتما به دردتان میخورد. مشاور گروپ در این مقاله سعی کرده است تصویر واضحی از مسیر آموزشی و ثبت نام در مدارس دو زبانه ارائه دهد. با ما همراه باشید.

مدرسه دو زبانه

مدارس دو زبانه از سری مدارس غیر دولتی هستند که همانطور که از اسمشان پیداست ، تدریس در این مدارس به دو زبان صورت می گیرد . فارسی و یک زبان دیگر مانند انگلیسی ، فرانسه و … . در این مدارس دانش آموزان فرصت یاد گیری مهارت های اضافه تری از مدارس عادی را خواهند داشت. و تلاش اصلی مدارس دوزبانه ، بر رشد متوازن و مفید تمام ابعاد شخصیتی یک دانش آموز است. علاوه بر مزیتی هایی که مدارس دوزبانه دارند ، در جهان امروز، اهمیت آگاهی بین فرهنگی، تفکر بین المللی و شهروندیِ جهانی برکسی پوشیده نیست. همچنین مزایای اقتصادی تحصیل دوزبانه مانند افزایش فرصت های شغلی و تحصیلی در اطراف جهان نیز به دغدغه ی اکثر خانواده ها تبدیل شده است. این سبک تحصیل به دانش آموزان کمک می کند تا تفاوت فرهنگ ها را درک کنند و از کلیشه های تبعیضی دور شوند.

روش تدریس مدرسه دو زبانه

روش تدریس در مدارس دو زبانه قطعا باید متفاوت از مدارس عادی باشد چرا که در تار و پود آموزش باید زبان دوم هم به دانش آموزان آموخته شود . از آنجایی که هزینه تحصیل در این مدارس ، به نسبت سایر مدرسه ها کم نیست ، در نتیجه همه خانواده ها توان پرداخت آن را نخواهند داشت . این مسئله سبب خواهد شد که کلاس های تدریس مدرسه دوزبانه خلوت تر از مدارس دیگر باشد و شرایط برای یاد گیری مهارت ها و تجربه های جدید، همینطور رسیدگی به دانش آموزان فراهم تر باشد. در مدارس معمولی ، به علت تعداد بالای دانش آموزان اجرای بسیاری از ایده های آموزشی میسر نیست و نیاز به زیر ساخت و پشتوانه مالی دارد. در مدرسه دوزبانه این دو مورد فراهم است و دانش آموزان نباید از تجربه های جدید در فضای مدرسه بی نسیب بمانند . مانند : پروژه های عملی ساخت و ساز ، اردو های هدفمند و فضای آموزشی متفاوت ، آموزش الکترونیک و دسترسی دانش آموزان به سیستم های کامپیوتر و… .

تدریس دروس در تعدادی از این مدارس  طبق به روزترین روش ها است و هدف گذاری آموزشی آنها رشد و بالندگی دانش آموزان در محیط مدرسه است. در برخی از مدارس دو زبانه تدریس دروسی مانند ریاضی و علوم هم با زبان انگلیسی صورت می پذیرد و دانش آموز در پایان سال تحصیلی با مدرکی بین المللی از مدرسه فارغ التحصیل می شود. جالب است بدانید در تعدادی از این مدارس هنگام برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی در مدرسه دو زبانه ، به زبان انگلیسی ویا سایر زبان ها برگزار می شود.

ثبت نام مدرسه دو زبانه

ثبت نام در مدارس دو زبانه با در نظر گرفتن نکات و شرایط مد نظر هر خانواده میتواند انتخاب خوبی باشد. دوزبانه بودن چیزی بیشتر از توانایی صحبت کردن به یک زبان دیگر است. این رویکرد تعاملات بین فردی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان را به طور چشم گیری بهبود می بخشد. آموزش دوزبانه در دبستان، مهارت های موردنیاز برای نیروی کار جهانی را ارائه خواهد داد و افراد را قادر می سازد تا به منبع بیشتری از اطلاعات دسترسی داشته باشند، همکاران مؤثرتری باشند و دیدگاه جهانی گسترده تری داشته باشند.

با ثبت نام در مدارس دو زبانه خانواده های یک زبانه هم میتوانند فرزند دوزبانه داشته باشند و همین طور امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر جهان و فرصت پیشرفت برای دانش آموز بیشتر می شود.

اما برای ثبت نام مدارس دو زبانه باید موارد مهم دیگری را هم مد نظر داشته باشید:

  • آیا مدرسه دو زبانه مورد نظر شما خوشنام و معتبر است یا خیر؟ چون ارائه خدماتی که گفته شد در تعدادی از این مدارس فقط در حد حرف و تبلیغ است و در عمل درصد خیلی کمی از تعهد خود را اجرا میکنند.
  • آیا معلم زبان دوم را به صورت مادری بلد است و یا غیر بومی ؟ از همه مهم تر، تا چه اندازه مسلط است؟ در تعدادی از مدارس دو زبانه دیده شده که آموزش زبان دوم به دانش آموزان فقط در حد کلمه بوده است . توجه داشته باشید که آموزش دو زبانه با آموزش تعدادی از کلمات فارسی به زبان دیگر متفاوت است!
  • آیا مدرسه دوزبانه مورد نظر تا پایان سال تحصیلی متعهد به تعهداتش خواهد بود؟ همانطور که حدس زدید ؛ بله ! باز هم تعدادی از مدارس دو زبانه تعهدات خود را تا پایان سال تحصیلی اجرایی نکردند .

البته اشاره به موارد بالا صرفا برای آگاهی بیشتر شما بود و به هیچ عنوان قصد تخریب این مدارس را نداریم. اما با توجه به جا تیفتادن سیستم این مدارس در سطح کشور ، بروز چنین مشکلاتی تا حدودی طبیعی است و شما به عنوان کسی که میخواهید وارد این مدارس شوید ، باید آگاهی لازم از شرایط و احتمالات را داشته باشید.

شهریه مدرسه دو زبانه

شهریه مدارس دو زبانه بسته به خدماتی که ارائه می شود از مدرسه ایی به مدرسه ی دیگر متفاوت است و قیمت دقیقی برای شهریه مدارس دوزبانه اعلام نشده است. برای اطلاع از میزان دقیق شهریه مدرسه دو زبانه مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس گرفته و سوال خود را با آنها در میان بگذارید. همچنین میتوانید با مراجعه و یا تماس با مدرسه مورد نظر از میزان دقیق شهریه آگاهی پیدا کنید.

با توجه به این که مدارس دوزبانه زیرمجموعه ایی از مدارس غیر دولتی هستند ، می توانید برای اطلاع از میزان شهریه هر مدرسه از سایت مشارکت ها نیز استعلام شهریه بگیرید. سایت مشارکت ها ، بستری الکترونیکی برای اطلاع رسانی و ارائه خدمات برای مدارس غیر دولتی است.

شرایط ثبت نام مدرسه دو زبانه

شرایط ثبت نام مدرسه دو زبانه شامل شرایط عمومی لازم برای ثبت نام دانش آموز و شرایطی است که هر مدرسه بسته به توقعات خود ، انتظار دارد. مانند معدل بالا . برای اطلاع از شرایط هر مدرسه باید به صورت حضوری مراجعه کنید و با یا مدرسه مورد نظر خود تماس بگیرید. شرایط عمومی ثبت نام نیز شامل:

  • برخورداری از سن مناسب برای تحصیلی در پایه مورد نظر
  • داشتن برگه هدایت تحصیلی. ویژه ورودی های متوسطه دوم
  • داشتن برگه سجنش سلامت عمومی. ویژه ورودی های ابتدایی
  • انظباط قابل قبول
  • قبولی در پایه قبلی تحصیلی

مدارس دوزبانه

مهلت ثبت نام مدرسه دو زبانه

مهلت ثبت نام مدارس به طور عادی از بعد از امتحانات خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه صورت می گیرد. در این مورد نیز هر مدرسه ممکن است سیاست مخصوص خود را پیاده سازی کند و شما برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام پاید پیگیر اخبار مدرسه دو زبانه مورد نظر خود باشید تا بتوانید به موقع اقدام کنید. شما با تماس با کارشناسان مشاور گروپ می توانید پاسخ تمامی پرسش های خود را در این زمینه دریافت کنید. ثبت نام خارج از مهلت تعیین شده در این مدارس ، احتمالا با ارائه دلایل موجه و بسته به قوانبن اجرایی شان ، امکان پذیر خواهد بود.

لیست مدارس دو زبانه

همانطور که قبلا اشاره شد ، پیشتر این مدارس ، مجوز تاسیس نمی گرفتند و تعداد بسیار اندکی از آنها در کشور فعالیت می کردند ، امروزه اما تعداد این مدارس بیشتر شده و انتظار می رود با گذشت زمان از حالا هم بیشتر شود. در ادامه لیست کوتاهی از تعدادی از مدارس دو زبانه کشور را آورده ایم . لیست مدارس دوزبانه به شرح زیر است:

نام مدرسه دو زبانه دخترانه / پسرانه
مدرسه دوزبانه پیشرو پسرانه
مدرسه دوزبانه گام آفتاب دخترانه
مدرسه دوزبانه فرهنگ سعادت پسرانه
مدرسه دوزبانه رنگین کمان پسرانه
مدرسه دوزبانه پیوند دخترانه
مدرسه دوزبانه پرتوی علوی دخترانه – پسرانه
مدرسه دوزبانه تبیان دخترانه – پسرانه

 

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله ، برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

 

🔶در ادامه  می توانید ثبت نام مدارس تیز هوشان را مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول ثبت نام مدرسه دو زبانه

روش تدریس در مدارس دو زبانه به چه صورت است؟

تدریس در مدرسه دو زبانه طبق به روز ترین روش های آموزشی در نیا صورت میگیرد ، به طوریکه دانش آموزان در های مدرسه را به دو زبان فرا بگیرند.

شرایط ثبت نام در مدارس دو زبانه چیست؟

علاوه بر شرایط عمومی ثبت نام در مدارس ، ممکن است هر مدرسه شرایط ویژه برای پذیرش دانش آموزان خود ، ارائه کند. در مقاله بیشتر در این مورد توضیح داده شده است.

مهلت ثبت نام در مدرسه دو زبانه چقدر است؟

برای دریافت پاسخ این سوال ، می توانید مقاله را مطالعه کرده و یا با کارشناسان مشاور گروپ ، تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدرسه دو زبانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی