ثبت نام آزمون EPT + زمان و منابع برگزاری آزمون + راز موفقیت

ثبت نام آزمون EPT

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون EPT + زمان و منابع برگزاری آزمون + راز موفقیت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون EPT ، به همراه زمان و منابع آزمون،‌ همچنین سایر نکات مرتبط، بررسی شده است. در صورتی که داطلب شرکت در این آزمون هستید، می توانید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آزمون EPT ، آزمونی جهت سنجش دانشجویان مقطع دکتری است که میزان مهارت و دانش آن ها از زبان انگلیسی را می سنجد. EPT مخفف عبارت ENGLISH PROFICIENCY TEST می باشد .  آزمون EPT بی شباهت به آزمون تافل نیست و تنها تفاوتی که با آن دارد این است که در این آزمون قسمت شنیداری و نگارشی وجود ندارد. در ادامه مقاله منابع و بودجه بندی آزمون EPT برای داوطلبان به صورت کامل ارائه داده شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون EPT

ثبت نام آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. در داخل کشور هم ‌سال‌هاست که آزمون زبان انگلیسی تخصصی و عمومی برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی توسط ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود تا داوطلبان ایرانی متقاضی ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در این آزمون‌ها شرکت کنند. مثلاً آزمون زبان انگلیسی تخصصی MHLE توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود و داوطلبان ورود به دوره دکترای تخصصی می‌بایست در آن شرکت کنند.

آزمون هایی مانند آزمون MSRT و TOLIMO توسط وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود و داوطلبان ورود به مقطع دکترا، می‌بایست حدنصاب لازم در این آزمون‌ها را کسب کنند.

علاوه بر این آزمون‌ها، آزمون دیگری هم هست که منحصراً توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشده و داوطلبان ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی، توصیه می‌شود در آن شرکت کنند. در این گفتار شمارا با آزمون EPT آشنا می‌کنیم.

آزمون EPT چیست؟

آزمون EPT چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که آزمون EPT توسط دانشگاه آزاد برگزار می‌شود و دانشجویان مقطع دکترا، همچنین اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور و دانشجویانی که قصد ورود به مقطع دکترا جهت مصاحبه دارند باید در آن شرکت کنند. آزمونی برای ارزیابی مهارت دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی در عرصه زبان انگلیسی است. معمولا به مرکزیت دانشگاه علوم تحقیقات و در برخی از واحدهای دانشگاه برگزار می‌شود.
آزمون EPT نیز نمره منفی ندارد و نمره حدنصاب قبولی، ۵۰ است. ۱۰۰ سؤال در آزمون مطرح می‌شود که ۳۰ سؤال به درک مطلب، ۳۵ سؤال به لغات و ۳۵ سؤال به گرامر اختصاص دارد.
آزمون EPT ٬ 10 بار در طول سال برگزار می‌ شود و داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی نشوند، می‌ باید در آزمون بعدی شرکت کنند. هیچ محدودیتی برای تعدد شرکت و مکان شرکت در آزمون برای داوطلبان وجود ندارد. اعتبار مدرک کسب‌ شده نیز ۲ سال است.

نکته مهم: مدرک آزمون EPT  منحصراً برای ورود به رشته‌های مقطع دکترا دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار ندارد و برای ورود به دوره‌های دکترای دانشگاه‌ های دولتی، می‌بایست در آزمون MSRT یا TOLIMO و یا آزمون MHLE شرکت کرد.

شرایط ثبت نام آزمون EPT

شرکت در این آزمون محدودت خاصی ندارد و هر داوطلب می تواند تا زمانی که به نمره دلخواه برسد در این آزمون شرکت کند .
همانطور که میدانید، برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی خارج از کشور، نخستین مدرکی که از داوطلبان بین‌المللی درخواست می‌شود، مدرک زبان است تا سطح دانش زبان انگلیسی (LANGUAGE PROFICIENCY) آن‌ها بر اساس نیازمندی‌های پذیرش (ADMISSION REQUIREMENT) بررسی شود تا حداقل ظرفیت‌های علمی زبانی را برای ورود به مقاطع مختلف تحصیلی در اختیار داشته باشند. معمولاً داشتن مدرک آیلتس-تافل اینترنتی و EPT موردنیاز است.

آزمون EPT

منابع آزمون EPT

منابع آزمون EPT شامل مواردی است که در ادامه اشاره کرده ایم. داوطلبان شرکت در  می بایست با مطالعه منابع مشخص شده، نسبت به کسب آمادگی لازم در آزمون اقدام نمایند.منابع آزمون EPT به شرح زیر است:

  • Longman Preparation for the TOEFL The Paper – based
  • Barron’s Essential Words for TOEFL
  • ۱۱۰۰ Words You Need to Know
  • ۵۰۴ Essential Words
  •  TOEFL Reading Flash ۲۰۰۱

بودجه بندی سوالات آزمون EPT

بودجه بندی سوالات آزمون EPT ، به شرح زیر می باشد:

  • واژگان شامل ۲۵ سؤال تستی
  • دستور زبان شامل ۴۰ سؤال تستی
  • درک مطلب در دو بخش شامل :
    خواندن و درک متون ۲۰ سؤال تستی
    درک مطلب متن با کلمات حذف شده (cloze) شامل ۱۵ سؤال تستی

زمان ثبت نام آزمون ept ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون ept ۱۴۰۲ از طریق سایت ثبت نام این این آزمون اطلاع رسانی خواهد شد. طبق اطلاعیه منتشر شده، ثبت نام آزمون EPT نوبت دی ماه، از  روز دوشنبه 21 آذر آغاز شده و تا ساعت 24 روز یکشنبه 27 آذر ادامه خواهد داشت. داوطلبان شرکت در این آزمون لازم است در زمان ثبت نام آزمون ept مقرر شده برای ثبت نام به سامانه ثبت نام ept به نشانی english.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

بدیهی است که به ثبت نام های خارج از زمان ثبت نام، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

جدول زمان بندی آزمون ept در سال ۱۴۰۲
زمان ثبت نام زمان پایان ثبت نام زمان برگزاری آزمون
1402/9/21 1402/9/27 1402/10/16
توجه : زمان ثبت نام آزمون EPT  تمدید شد. مطابق با اطلاعیه مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در sanjesh.iau.ir متقاضیان می توانند تا روز جمعه ۲ دی ماه سال جاری نسبت به ثبت نام آزمون ept اقدام نمایند.

زمان ثبت نام آزمون EPT

هزینه آزمون EPT

تمامی دانشجویان متقاضی شرکت در این آزمون ملزم به پرداخت هزینه آزمون EPT در زمان ثبت نام خواهند بود. این هزینه برای ثبت نام هر داوطلب مبلغ ۲/۲۵۰/۰۰۰ ریال معادل ۲۲۵ هزار تومان تعیین شده است که به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه بانکی از دانشجو دریافت می گردد.

راهنمای ثبت نام آزمون EPT

در این بخش از مقاله راهنمای ثبت نام آزمون EPT ارائه می گردد. برای ثبت نام ابتدا باید به سامانه آزمون ept مراجعه کنید. برای این کار می توانید آدرس را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید یا از لینک مستقیم ورود به این سامانه که در جدول زیر قرار داده شده است، استفاده نمایید.

برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون EPT کلیک کنید.
  • مطابق تصویر زیر، برای ثبت نام در آزمون دی ماه روی گزینه ثبت نام در آزمون مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ کلیک کنید.

ثبت نام آزمون EPT

  • در صفحه جدید سامانه ثبت نام آزمون EPT با وارد کردن شماره دانشجویی 9 رقمی و کد امنیتی در کادرهای مربوطه گزینه ورود به مرحله ثبت نام را انتخاب نمایید تا به سیستم ثبت نام EPT وارد شوید.

ورود به سامانه ثبت نام آزمون EPT

فرم اطلاعات داوطلب را با نهایت دقت تکمیل نمایید و وارد مرحله دوم یعنی بخش تایید اطلاعات شوید.

در مرحله تایید اطلاعات آزمون ept، هر داوطلب تنها 30 دقیقه فرصت دارد تا اطلاعات آزمون و اطلاعات کاربری ثبت شده خود را تایید و هزینه شرکت در آزمون EPT را پرداخت نماید.

بعد از اتصال به درگاه بانکی، با وارد کردن اطلاعات کارت عضو شبکه شتاب که رمز پویا داشته باشد اقدام به پرداخت مبلغ ثبت نام نمایید و با دریافت پیام «پرداخت موفق» منتظر بمانید تا مجددا به سامانه ثبت نام ازمون EPT هدایت شوید.

در این بخش اطلاعات پرداخت برای شما نمایش داده می شود و همچنین یک پیام برای آدرس ایمیل شما ارسال می گردد که این اطلاعات پرداخت در آن درج شده است.

با نمایش شناسه پرداخت ثبت نام آزمون EPT شما به پایان می رسد. در غیر اینصورت ثبت نام تکمیل نشده است.

زمان برگزاری آزمون EPT دانشگاه آزاد 

آزمون زبان انگلیسی (EPT) برای متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که در مهرماه ثبت‌نام کرده بودند، جمعه، ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ برگزار می‌شود. آزمون به صورت هم زمان در شهرهای تهران، زاهدان، بوشهر، تبریز، اهواز، اصفهان، شیراز، رشت، کرمانشاه، کرمان، کرج، اردبیل، ساری، مشهد، یزد، همدان، ارومیه، قزوین، گرگان، خرم آباد، اراک و جمعا در 21 حوزه برگزار می گردد.

لازم به ذکر است این آزمون فقط مختص داوطلبانی است که در موعد مقرر (آذر ماه) در سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

نکات مهم ثبت نام آزمون EPT
  • ثبت‌ نام شما زمانی قطعی و تکمیل خواهد شد که پرداخت مالی صورت گرفته و تائید نهایی پرداخت انجام‌شده باشد.
  • در واردکردن اطلاعات خود دقت لازم را داشته باشید، این مرکز هیچ مسئولیتی در قبال اطلاعات نادرست مندرج شما بر عهده نخواهد داشت.
  • چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در سایت با مشخصات فردی شما وجود داشته باشد، از حضور شما در جلسه آزمون ممانعت به عمل می‌آید.
  • در زمان حضور در جلسه آزمون ارائه کارت شناسایی معتبر مطابق با اطلاعات مندرج در سایت الزامی است.
  • شروع فرآیند آزمون ساعت 08:30 صبح خواهد بود؛ لذا به داوطلبان اکیدا توصیه می شود یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حاضر باشند. لذا به داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.
  • سؤالات به‌صورت تستی است و نمره منفی ندارد.
  • همراه داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی در جلسه آزمون ممنوع است و با متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

مشاور گروپ

 

در ادامه مطالعه کنید:

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام در آزمون TOLIMO کلیک کنید

سوالات متداول ثبت نام آزمون EPT

✔️زمان ثبت نام آزمون EPT چه تاریخی آغاز می شود؟

✔️متقاضیان ثبت نام ept اواسط آذر ماه می توانند برای ثبت نام آزمون زبان انگلیسی EPT اقدام نمایند. برای اطلاع از تاریخ دقیق شروع و مهلت ثبت نام آزمون ept به مقاله مراجعه نمایید.

✔️زمان برگزاری آزمون EPT ، کی هست؟

✔️آزمون EPT برای دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد، روز جمعه مورخ 16 دی 1402 برگزار می شود.

✔️منابع آزمون EPT چیست؟

✔️مهمترین منابع آزمون EPT در این مقاله بیان شده است.

✔️کارت ورود به جلسه آزمون EPT چه زمانی توزیع می شود؟

✔️کارت ورود به جلسه آزمون ، یک الی دو روز پیش از برگزاری آزمون از طریق سایت ثبت نام آزمون EPT ، در دسترس داوطلبان خواهد بود.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون EPT + زمان و منابع برگزاری آزمون + راز موفقیت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی