ثبت نام بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه پیام نور اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف به صورت با آزمون و بدون آزمون می نماید. داوطلبان باید به منظور تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور ابتدا در کنکور سراسری شرکت نمایند. همچنین داوطلبان برای ثبت نام بدون آزمون کنکور پیام نور در دو نیم سال تحصیلی مهر و بهمن ماه می توانند اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند ثبت نام بدون کنکور پیام نور  این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام بدون کنکور پیام نور در دو نیم سال تحصیلی مهر و بهمن انجام می گیرد. داوطلبان می توانند در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در رشته دلخواه خود نمایند. ثبت نام بدون کنکور پیام نور می تواند به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام شود. روند ثبت نام غیر حضوری برای رشته های بدون کنکور پیام نور به شرح زیر می باشد :

  • مرحله 1 : مراجعه به سایت سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org .
  • مرحله دوم : کلیک بر روی  گزینه ” سراسری ” در سمت راست سایت سنجش.
  • مرحله سوم : کلیک بر روی گزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری .
  • مرحله چهارم : پرداخت هزینه ثبت نام و طی کردن مراحل ثبت نام بدون کنکور پیام نور.

نکته : اگر مراحل ثبت نام بدون کنکور پیام نور را به درستی طی نمایید در نهایت کد پیگیری به شما داده میشود که با استفاده از آن می توانید وارد صفحه کاربری خود شوید.

در ادامه این مقاله می توانید از زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور و شرایط لازم برای ثبت نام رشته های بدون کنکور پیام نور آگاه شوید.

نظام آموزشی

نظام آموزشی دانشگاه پیام نور، نظامی مبتنی بر دانشجو، محتوی و آزمون هماهنگ و متحد در سراسر کشور است. دانشجویان براساس منابع اعلام شده برای هر درس در هر رشته پس از مطالعه فردی و رفع اشکال گروهی توسط اساتید محترم ضمن بهره‌مندی از رسانه‌های کمک آموزشی در آزمونی هماهنگ در کلیه مراکز دانشگاه پیام نور شرکت کرده و یافته‌های علمی خود را مورد سنجش قرار می‌دهند.


  1. ثبت نام پیام نور از طریق آزمون سراسری

آموزش دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه می‌شوند مبتنی بر رسانه‌های مختلفی می‌باشد که مهتمرین آن‌ها کتاب‌های خودآموز است. این دانشجویان می‌توانند در هر نیم‌سال به صورت اختیاری از کلاس‌های حضوری نیز استفاده نمایند. دوره تحصیلی این دسته از دانشجویان وابسته به پیشرفت و میزان یادگیری ایشان حداکثر 20 نیم‌سال است. هر سال تحصیلی در ایران شامل دو نیم‌سال (پاییز و بهار) به مدت 18 هفته است (16 تا 17 جلسه به آموزش و دو جلسه هم به برگزاری آزمون اختصاص دارد). روش آموزش در دانشگاه پیام نور واحدی ترمی است که ساعت رفع اشکال متناسب با منبع درسی و رشته علمی تعیین می‌شود.

  1. ثبت نام بدون کنکور پیام نور از طریق دوره های فراگیر

در سال 1372 دانشگاه پیام نور برای اولین بار از طریق برگزاری دوره‌‌های فراگیر برای مقطع تحصیلی کارشناسی دانشجو پذیرفته است. اما در حال حاضر این دوره را برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد برگزار می‌کند. این دوره‌ها انعطاف پذیرترین دوره‌هایی هستند که تا کنون در کشور ارائه شده‌اند. علاوه بر این متقاضیان شرکت در دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد باید دانشجوی سال آخر کارشناسی و یا دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند. متقضیان بهره‌مندی از دوره‌های مزبور در آزمون پایان نیم‌سال اول به عنوان دانشپذیر شرکت کرده و در صورت موفقیت و قرار گرفتن در ظرفیت پذیرش اعلام شده به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور‌ شناخته می‌شوند. دانشجویان دانشگاه در هر دوشیوه پذیرش فراگیر و آزمون سراسری شهریه یکسانی را متناسب با دوره تحصیلی خود پرداخت می‌کنند.

  1. پذیرش به صورت نیمه حضوری

این دسته از دانشجویان ضمن استفاده از کلاس‌های رفع اشکال می‌توانند با بهره‌گیری از اینترنت برخی از واحدهای درسی خود را به صورت مجازی (الکترونیکی) بگذرانند.

  1. ثبت نام بدون کنکور پیام نور به صورت الکترونیکی

در راستای تحقق اهداف آموزش باز و از دور، در سال 1385 دوره‌های الکترونیکی راه‌اندازی شدند. یکی از شاخصه‌های ویژه این دوره‌ها دسترسی تمامی فراگیران در هر زمان و همه جا به آموزش عالی از طریق اینترنت است. یادگیری مجازی یک روش آموزشی آکادمیک است و با الگوبرداری از تجارب مدرن جهانی آموزش از دور و به‌کارگیری تجهیزات چندرسانه‌ای سازمان‌دهی شده است. در این شیوه آموزشی، آموزش کاملا به صورت شبکه‌ای ارائه می‌گردد. در حال حاضر، دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد 93 رشته را به صورت الکترونیکی در 115 مرکز خود راه‌اندازی نموده و 9561 دانشجو در این دوره‌ها نام‌نویسی نموده‌اند.


زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه پیام نور همانطور که می دانید در دو بازه زمانی دانشجو بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی می پذیرد. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور پیام نور باید در زمان مقرر وارد سایت سازمان سنجش و آموزش کشور شوند و طبق روند بررسی شده در تیتر قبلی اقدام به ثبت نام نمایند. زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ طبق زمان بندی زیر می باشد.

نیمسال تحصیلی مهر ماه
به محض اعلام زمان ثبت نام این مقاله به روز رسانی می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن 1402

داوطلبانی که در مهر ماه به هر دلیلی نتوانسته موفق به ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیام نور شوند می توانند در نیم سال دوم تحصیلی در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل شوند. زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در نیم سال دوم تحصیلی بهمن ماه 1402 طبق جدول زیر می باشد.

نیمسال تحصیلی بهمن ماه
 معمولا از اواخر آبان ماه لغایت اواسط بهمن ماه

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور پیام نور نیازمند داشتن شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. در ادامه می توانید  شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور پیام نور را مشاهده نمایید.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور پیام نور :

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی کشور
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سو سابقه و اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم عضویت در گروه های خاص مثل گروه های فراماسونری و …

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور پیام نور :

  • پذیرش و ثبت نام بدون کنکور پیام نور صرفا با سوابق تحصیلی صورت می گیرد. ( یعنی معدل دیپلم آنها با توجه به نوع رشته انتخابی بررسی می شود.
  • افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای و یا مدرک کاردانش نظام قدیم ( فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ) کجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری نمی باشند.
  • داوطلبانی که مدرک فنی حرفه ای یا کار و دانش نظام آموزشی جدید را دارند و همچنین دارای مدرک کاردانی و یا مدرک پیش دانشگاهی می باشند ، این افراد فاقد معدل کتبی دیپلم هستند و در فرم تقاضانامه  ثبت نام بدون کنکور پیام نور باید معدل کل دیپلم خود را درج کنند.
  • داوطلبان و متقاضیان ثبت نام بدون کنکور پیام نور می توانند بدون در نظر گرفت نوع مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم خود فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند. میزان تاثیر معدل برای داوطلبان با رشته متفاوت از مدرک تحضیلی اصلی متفاوت با سایرین می باشد.

ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

در جدول زیر می توانید میزا تاثیر معدل (تاثیر سوابق تحصیلی) با توجه به نوع دیپلم و مدرک تحصیلی را مشاهده نمایید :


 تاثیر سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم)
گروه تحصیلی دیپلم ریاضی و فیزیک دیپلم علوم تجربی دیپلم ادبیات و علوم انسانی دیپلم علوم و معارف اسلامی سایر عناوین دیپلم

(کدهای 13 ، 15 ، 16 ، 17 ، 20 ، 21 ، 22)

علوم ریاضی و فنی 100 100 57/1 57/1 51/4
علوم تجربی 100 100 57/1 57/1 51/4
علوم انسانی 57/1 57/1 100 100 51/4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

نکته مهم : داوطلبان می توانند در رشته های با کنکور نیز در کنار رشته های بدون کنکور ثبت نام نمایند ولی درنهایت برای ادامه تحصیل تنها می توانند یکی از رشته ها را انتخاب نمایند.

هزینه ثبت نام  :هزینه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پذیرش مهرماه باید به صورت خرید کارت اعتباری به مبلغ 37 هزار تومان پرداخت شود


کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ می توانند به سوالات شما در مورد ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی مشاور گروپ پاسخ دهند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور پیام نور باید برای ثبت نام گروهی از مدارک را ارائه دهند. در ادامه می توانید لیستی از مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور را مشاهده نمایید.

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب
  • مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت و…)

ویژگی های عکس اسکن شده :

  • عکس اسکن شده باید با فرمت jpg
  • حداقل اندازه 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل
  • حجمی کمتر از 70 کیلوبایت
  • دارای پس زمینه سفید
  • فاقد حاشیه های زائد
  • کاملا واضح
  • عاری از هرگونه اثر مهر و منگنه
  • متعلق به سال جاری داوطلب باشد.

مدرک کاردانی، مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم در حین ثبت نام اینترنتی مورد نیاز ممکن است قرار نگیرد اما داشتن آن الزامی است.

لیست رشته های بدون کنکور پیام نور

گروهی از رشته ها هرسال در دانشگاه پیام نور بیشترین طرفدار را دارند. در جدول زیر میتوانید جدول رشته های پرطرفدار دانشگاه پیام نور را مشاهده نمایید.

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور 1402
مهندسی کامپیوتر علوم تربیتی جامعه شناسی علوم و مهندسی آب
حسابداری مهندسی صنایع عکاسی مدیریت بیمه
حقوق مهندسی عمران نقاشی مهندسی نقشه برداری
روانشناسی مهندسی مکانیک مهندسی شیمی آموزش زبان انگلیسی
علوم سیاسی مهندسی معماری مدیریت صنعتی مهندسی شهرسازی
علوم ورزشی مهندسی برق مشاوره معماری داخلی
مدیریت بازرگانی مهندسی پزشکی شیمی محض مدیریت مالی
مدیریت دولتی علوم کامپیوتر زبان و ادبیات انگلیسی اقتصاد
مترجمی زبان انگلیسی مهندسی مواد و متالوژی مترجمی زبان انگلیسی آمار
  • دانشگاه پیام نور لیست رشته های بدون کنکور بهمن ماه را در زمان خودش منتشر می نماید.

جمع بندی مقاله

ثبت نام بدون کنکور پیام نور در دو نیم سال تحصیلی مهر و بهمن صورت می گیرد. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در مقاطع مختلف کاردانی ، کارشناسی و… باید در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه نمایند و طبق روند بررسی شده اقدام به ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیام نور نمایند.


در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد

    سلام
    من کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین الملل در دانشگاه پیام نور به اتمام رسانیدم کنون میخوام مقطع دکتری خود را نیز در همین دانشگاه آغاز کنم شما چی همکاری برایم کرده میتوانید.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی