ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بررسی راهنمای جامع ثبت نام دانشگاه بدون کنکور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداخته ایم و در آن شرایط و جزئییات مرتبط با ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های مختلف مانند دانشگاه سراسری، آزاد، غیر انتفاعی و … بررسی کرده ایم.

برای دست یابی به پاسخ تمامی سوالات خود در زمینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور می توانید با مشاور گروپ در این مقاله همراه باشید.

سر فصل ها

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، از مباحث جذاب و پرمخاطبی است که سوالات زیادی درباره آن مطرح می شود. در این قسمت سعی داریم تا نکات مربوط به این سرفصل را به طور کامل بررسی کنیم.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، شامل دو بازه زمانی می باشد. معمولا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، در دو بازه ی مهر ماه و بهمن ماه صورت می گیرد و به عبارتی برای هر ترم در دانشگاه سراسری، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد.

زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی از سوی سازمان سنجش و در سامانه این سازمان اطلاع رسانی می شود. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش در این مورد، زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی برای مهر ماه به شرح جدول زیر می باشد.

عنوان تاریخ
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ( مهر ماه) 1402/5/18 تا 1402/5/24
اعلام اسامی پذیرفته شدگان هفته آخر شهریور 1402
ثبت نام نهایی در دانشگاه پذیرفته شده هفته اول مهرماه 1402

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

تمدید زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری (براساس سوابق تحصیلی)، در شهریور ماه صورت گرفته است. تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری، تا تاریخ 1402/6/6 توسط سازمان سنجش اعلام شده است.

در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، در بهمن ماه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. اما طبق روال سال های گذشته انتظار می رود، زمان ثبت نام در آذر ماه اعلام شود. به محض اعلام زمان ثبت نام دانشگاه سراسری، بر اساس سوابق تحصیلی در بهمن ماه، مقاله به روز رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری یا همان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، در دو دسته ی شرایط عمومی و اختصاصی قرار می گیرد.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور
  • عدم احراز دشمنی (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهموری اسلامی
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی، فراماسونری و وابستگان آنها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری:

  • داشتن دیپلم نظام جدید یا دیپلم نظام قدیم، و یا گرفتن مدرک دیپلم تا تاریخ 1402/6/31. داشتن مدرک کاردانی فوق دیپلم (ویژه کارشناسی ناپیوسته). داشتن مدرک سطح یک حوزوی (ویژه رشته های معارف)
  • دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، در این مرحله برای ثبت نام و انتخاب رشته لازم است شرایط مندرج در مقررات وظیفه عمومی را داشته باشند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، شامل اطلاعات و جزئییات مربوط به ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه سراسری، می باشد.

برای دانلود و دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، که از سوی سازمان سنجش، منتشر شده است. می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
دفترچه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور دولتی (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی)

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه سراسری، بدون کنکور در زمان اعلام شده، لازم است به شرح زیر عمل کنند. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را بررسی کرده ایم.

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  2. دریافت دفترچه ثبت نام دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی
  3. آماده نمودن مدارک و کد رشته های مورد نظر برای ثبت نام و انتخاب رشته
  4. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 75000 تومان، تنها از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب
  5. انجام فرایند انتخاب رشته

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org خواهد بود که داوطلبان در زمان مقرر باید برای ثبت نام و مشاهده نتایج و به ید به این سامانه مراجعه کنند.

سایت سنجش تمامی اطلاعات و اخبار موثق مربوط به ثبت نام بدون کنکور سراسری را اعلام می کند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری به شرح زیر است:

  • عکس 3*4 یا 6*4 گرفته شده در سال جاری ( فایل اسکن شده با فرمت jpg)
  • اطلاعات شناسایی، شامل اطلاعات شناسنامه و کارت ملی
  • اطلاعات تحصیلی، شامل معدل و سایر جزئییات مربوط به تحصیل
  • کدرشته تحصیل
  • کد بخش

ثبت نام بدون کنکور آزاد

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد نیز از دیگر دانشگاه هایی است که بسیاری از رشته های خود برا بر اسا سوابق تحصیلی پذیرش می کند. ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد، از جنبه های مختلف، قابل بررسی است.

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور برای دو گروه مشخص می شود، گروه اول ورودی های مهر ماه و گروه دوم ورودی های بهمن ماه.

تاریخ ثبت نام دانشگاه آزاد برای هر مکدام از این دو گروه ، به صورت جداگانه و در زمان مشخص اعلام می شود. ورودی های هر کدام از این نیم سال ها، در تاریخ اعلام شده باید با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و نسبت به انجام فرآیند ثبت نام خود اقدم کنند.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد، شامل شرایط عمومی و تخصصی می شود که به شرح زیر می باشند.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی

  1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور
  2. نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. نداشتن فساد اخلاقی
  4. داشتن توانایی جسمی مناسب برای تحصیل در رشته انتخابی
  5. رعایت کلیه قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی و ضوابط خاص واحد دانشگاهی
  6. دانشجویان نباید برای شروع و ادامه تحصـیل از لحـاظ قوانین جمهوری اسلامی ایران منعی داشته باشند.
  7. دانشگاه تعهدی برای تـأمین خوابگـاه و یـا امکانـات رفاهی دیگر جهت دانشجویان ندارد. لیکن چنانچه واحـد های دانشگاهی امکاناتی در ایـن مـورد داشـته باشـند، در اختیـار دانشجویان غیر بومی قرار خواهند داد
  8. جابجـایی، انتقال و میهمانی دانشجویان پذیرفته شده بر اساس سوابق تحصیلی یا بدون آزمون، مطابق آئیننامـه نقـل و انتقـالات دانشگاه آزاد ممنوع میباشد.

 

از آنجایی که ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع مختلف، دفترچه های جداگانه دارد، در نتیجه شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد نیز، از طریق دفترچه مختص به هر مقطع قابل پیگیری است. در ادامه لینک دریافت دفترچه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد در مقاطع مختلف را برایتان قرار داده ایم.

دفترچه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

همانطور که پیش تر اشاره شد، دفترچه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد، در چهار مقطع مختلف، به طور جداگانه منتشر می شود. داوطلبین برای دریافت دفتررچه ثبت نام بدون کنکور آزاد، می توانند از طریق جدول زیر اقدام کنند.

نحوه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

ثبت نام تمامی رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد، از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، به نشانی azmoon.org صورت می پذیرد. نحوه ثبت نام داوطلبان به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org
  • دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور مقطع مورد نظر دانشگاه آزاد
  • مطالعه  شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • تهیه مدارک لازم برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد 
  • پرداخت هزینه ثبت نام  به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شتاب بانکی.
  • تکمیل فرم های ثبت نامی

مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد، برای مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به ترتیب در ادامه آورده شده است.

  •  کاردانی پیوسته : داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش .
  • مقطع کاردانی ناپیوسته : ارائه مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، دیپلم 3 ساله نظام جدید ( 6 – 3 – 3 ) نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، دیپلم نظام قدیم سالی – واحدی / ترمی – واحدی رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم).
  • کارشناسی ناپیوسته: دارا بودن مدرک كاردانی مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی. متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته بـا دارا بـودن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشـگاه جـامع علمـی کاربردی می توانند در هر رشـته ای در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام نمایند.
  • کارشناسی پیوسته : دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد  اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یـا مـدرک کاردانی.

سایت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

نشانی سایت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد، azmoon.org می باشد. داوطلبان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد، برای انجام فرآیند ثبت نام و دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به پذیرش با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد، می بایست به این سامانه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع ثبت نام دانشگاه بدون کنکور آزاد

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی، نیز از سوالات متداول داوطلبان تحصیل در این دانشگاه می باشد که به عنوان سومین دسته دانشگاه های دارای پذیرش با سوابق تحصیلی، بررسی کرده ایم.

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی، در مقاطع مختلف متفاوت است.

زمان ثبت نام کاردانی دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

زمان ثبت نام کاردانی دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور، و بر اساس سوابق تحصیلی، در اواسط مرداد ماه صورت خواهد پذیرفت و در دو نوبت مهر ماه و بهمن ما انجام می شود.

زمان ثبت نام  کاردانی به کارشناسی دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیرانتفاعی مهر ۱۴۰۲ از تاریخ 18 مرداد ماه تا 23 مرداد ماه ۱۴۰۲بود که انجام شد.

زمان ثبت نام کارشناسی دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیرانتفاعی (مهر ماه) مانند مقطع کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ از تاریخ 18 مرداد ماه تا 23 مرداد ۱۴۰۲ ماه انجام شده است. ثبت نام این دو به صورت هم زمان و تقریبا مشابه است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور، به دو صورت انجام می شود؛ یکی استعداد های درخشان و دیگری سوابق تحصیلی.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی برای ثبت نام استعداد های درخشان، از طریق اعلام رسمی هر دانشگاه ، به صورت جداگانه مشخص می شود و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی نیز از طریق سایت سنجش زمان ثبت نام و اعلام نتایجش، مشخص می شود.

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور، با توجه به اعلام رسمی هر واحد دانشگاهی به صورت جداگانه مشخص می شود. برای کسب اطلاعات دیق در خصوص زمان ثبت نام باید اطلاعیه های رسمی واحد دانشگاهیی مورد نظر خود را پیگیری کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیرانتفاعی، به طور اختصاصی در مقاطع مختلف متفاوت است و تنها شرایط عمومی ثبت نام غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی، برای همه پایه ها یکسان است.

شرایط عمومی ثبت نام بدو کنکور کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی :

برای ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی، باید شرایط عمومی زیر را دارا باشید.

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی کشور
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سو سابقه و اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم عضویت در گروه های خاص مثل گروه های فراماسونری و …

شرایط اختصاصی ثبت نام غیر انتفاعی کاردانی:

  • کاردانی پیوسته :داشتن دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش
  • کاردانی ناپیوسته : داشتن دیپلم نظام ترمی به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ، دیپلم

شرایط اختصاصی ثبت نام غیر انتفاعی کارشناسی( پیوسته و ناپیوسته):

  • کارشناسی پیوسته : داشتن دیپلم نظام ترمی و مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ، دیپلم
  • کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی) : داشتن مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی کارشناسی ارشد(استعداد های درخشان):

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد این است که داوطلب جز استعداد های درخشان باشد. داوطلبانی که یکی از شرایط  زیر را داشته باشند استعداد های درخشان محسوب می شوند و می توانند بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه غیر انتفاعی تحصیل نمایند.

  •  دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه آزاد که داوطلب ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد هستند ، باید پس از 6 ترم تحصیلی 110 واحد درسی را گذارنده باشد و به طور میانگین در گروه 10 درصد دانشجویان برتر ورودی رشته ی خود باشد.
  • رتبه ی کشوری این دانشجویان در آزمون سراسری در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم تجربی باید کمتر از 100 و در گروه آزمایشی علوم انسانی باید کمتر از 50 و در گروه آزمایشی هنر و زبان باید کمتر از 20 بوده باشد
  •  دانشجویان نمونه کشوری با تایید معاونت دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در صورت هم ترازی میانگین کل با 15 درصد دانشجویان برتر ورودی هر رشته
  • دانشجویان رتبه های یک تا پانزده  المپیاد های علمی دانشجویی
  • دانشجویان که در جشنواره های علمی مانند  جشنواره های خوارزمی ، فارابی ، رازی و… رتبه های اول تا سوم را خذ کرده باشند

شرایط اختصاصی ثبت نام غیر انتفاعی دکتری:

شرایط اختصاصی ثبت نام غیر انتفاعی دکتری معمولا شامل موارد زیر می شود. اما ممکن است با اعلام اطلاعیه های جدید تغییراتی در این موارد صورت گیرد. به محض اعلام تغییرات جدید مقاله به روز رسانی خواهد شد.

  • دارای مدرک کارشناسی ارشد با میانگین معدل حداقل 17 بدون احتساب نمره پایان نامه
  • حداکثر دو سال از فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد داوطلب گذشته باشد.
  • مطابق با جداول ارزشیابی ، اولویت پذیرش با داوطلبانی است که امتیاز بالاتری کسب نموده باشند،
  • کسب حداقل 70 امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه لازم است.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی

مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی، برای تمامی مقاطع دارای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه، به شرح زیر خواهد بود.

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب
  • مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت و…)

سایت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی

در صورتی که مقطع مورد نظر شما ثبت نام را به صورت اینترنتی انجام میداد، سایت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی، سایت سازمان سنجش خواهد بود. همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیر انتفاعی، ممکن است به صورت اینترنتی و یا حضوری در واحد دانشگاه غیر انتفاعی مورد نظر، صورت گیرد.

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور در دو بازه و برای ترم مهر و بهمن صورت میگیرد. زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور ترم مهر در مرداد ماه و زمانه ثبت نام ترم بهمن، در آذر ماه خواهد بود.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور:

  1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در جمهوری اسلامی
  2. نداشتن فساد اخلاقی
  3. عدم عناد با جمهوری اسلامی
  4. نداشتن سابقه عضویت در سازمان و تشکیلات فراماسونری و غیرقانونی
  5. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  6. توانایی پرداخت شهریه دانشگاه در هر ترم تحصیلی
  7. پذیرش تمامی ضوابط و مقررات دانشگاه

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور کارشناسی ۱۴۰۲

بیش از 150 واحد دانشگاهی پیام نور در تمام استان ها رشته های بدون کنکور را ارائه می دهند .داوطلبانی که قصد ثبت نام و تحصیل در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی را دارند باید یکی از مدارک زیر را داشته باشند:

  • دیپلم سه ساله نظام آموزشی جدید
  • دیپلم چهر ساله نظام قدیم
  • مدرک دوره پیش دانشگاهی
  • مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • فارغ التحصیلان مقطع فنی حرفه ای و کار و دانش نظام قدیم، در صورت نداشتن مدرک کاردانی (پیوسته یا نا پیوسته) و یا مدرک پیش دانشگاهی، شرایط ثبت نام را ندارند.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

طرح فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور به این معنا می باشد که داوطلب ترم اول را با عنوان دانش پذیر به صورت غیر حضوری و تنها با مطالعه منابعی که به او معرفی می شود، می گذراند و پس از امتحانی که در انتهای ترم برگزار می شود در صورت کسب نمره قبولی از ترم دو به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می شود.  در پذیرش کارشناسی ارشد پیام نور بدون کنکور، معدل دوره کارشناسی داوطلب نیز تاثیر گذار است.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور دکتری ۱۴۰۲

داوطلبانی که دارای سوابق تحصیلی درخشان بوده و جزء نفرات برتر دوره کارشناسی ارشد می باشند، می توانند به صورت بدون کنکور در مقطع دکتری ثبت نام نمایند. شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور مقطع دکتری به شرح زیر است:

ثبت نام بدون کنکور مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور به صورت نیمه متمرکز می باشد.

  • دارا بودن معدل کارشناسی بالاتر از 16
  • دارا بودن معدل کارشناسی ارشد بالاتر از 17
  • نبود فاصله زمانی بیش از 2 سال از فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد
  • کسب حداقل 70 امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، مطابق با جدول ارزشیابی
  • رتبه های اول تا سوم فارغ التحصیلان هر رشته تحصیلی
  • فارغ التحصیلان رتبه اول در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت همزمان

نحوه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور

به طور کلی، نحوه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور، به دو صورت حضوری و اینترنتی خواهد بود. برای ثبت نام اینترنتی، داوطلبین با ید در زمان مشخص شده ، به سایت ثبت نام مراجعه کنند و همچنین برای ثبت نام حضوری نیز باید در تاریخ مقرر به همراه مدارک تعیین شده به واحد دانشگاه پیام نور که در آن پذیرفته شده اند، بروند.

مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور

مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور، برای داوطلبین ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه، به قرار زیر است:

  • اسکن صفحه اول و صفحه دوم شناسنامه
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن عکس 4*3
  • اسکن مدرک پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا
  • اسکن مدرک کاردانی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته (ویژه ثبت نام ارشد)
  • اسکن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته
  • اسکن تاییدیه استفاده از سهمیه ایثارگری
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (ویژه ثبت نام دکتری)
  • اصل و کپی ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد (ویژه ثبت نام دکتری)
  • ارائه فرم تعهد پرداخت شهریه مورد تایید دفاتر اسناد رسمی

سایت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور

سایت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور، در صورت ثبت نام اینترنتی، سایت سنجش خواهد بود که در آن تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به ثبت نام پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی، اطلاع رسانی می شود.

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی کاردانی

زمان ثبت نام کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی 1402 در تیر ماه از تاریخ 1401/4/14 تا 1401/4/21 انجام شده است. لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در دو مرحله تمدید شد.

تمدید زمان ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در مرحله اول از تاریخ 1401/6/1 تا 1401/6/4 و مرحله دوم تمدید ثبت نام کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تا تاریخ 1401/6/8 انجام شد.

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی کاردانی به کارشناسی

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی 1402 برای ترم مهر ماه، در تیر ماه از تاریخ 1401/4/1 تا 1401/4/14 انجام شده و مهلت ثبت نام در دو مرحله تمدید شده است.

تمدید زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی، یک بار از تاریخ 1401/6/1 تا 1401/6/4 و بار دوم تمدید ثبت نام کاردانی به کارشناسی جامع علمی کاربردی، تا تاریخ 1401/6/8 انجام شد.

زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی، هنوز اطلاع رسانی نشده است. به محض انتشار اطلاعات جدید در این زمینه، مقاله به روز رسانی خواهد شد.

کارشناسی ارشد مقطعی است که دانشگاه علمی کاربردی، آخرین بار چندین سال پیش آن را پذیرش کرده است. و از آن موقع تا کنون، اطلاعیه ایی مبنی بر پذیرش کارشناسی ارشد علمی کاربردی، منتشر نشده است. آخرین ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی، مربوط به سال 93 می باشد.

البته گمانه زنی ها و صحبت هایی برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، هر سال وجود دارد. اما از حرف تا عمل فاصله بسیاری است و فعلا اقدام قاطعی برای برگزاری این آزمون صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی 1402 + زمان و شرایط

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی

شرایط عمومی ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی 1402

از جمله شرایط ثبت نام دانشگاه  علمی کاربردی، شرایط عمومی کاردانی علمی کاربردی است که در زیر اشاره شده است

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در جمهوری اسلامی
  • ملتزم بودن به احکام عملی اسلام
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) به نظام جمهوری اسلامی
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و سازمان های فراماسونری
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصيلی در طول تحصيل يا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی ثبت نام علمی کاربردی 1402 (کاردانی و کاردانی به کارشناسی)

شرایط اختصاصی داوطلبان برای ثبت نام علمی کاربردی 1402 نیز مطابق زیر خواهد بود.

  1. داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا داشتن دیپلم نظام سالی / ترمی واحدی
  2. برخورداری از توانايی جسمی لازم متناسب با رشته های انتخابی
  3. داشتن شرایط عمومی مربوط به نظام وظیفه عمومی
  4. داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه رزمندگان (آجا) لازم است براي دريافت كد پیگیری 12 رقمی به نشانی اينترنتی aja.ir مراجعه نمايند.

شرایط اختصاصی ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی

  • مدرک کارشناسی
  • گذراندن دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده برای داوطلبانی که بدون توجه به نوع رشته فارغ التحصیلی در رشته ای غیر همنام با مدرک خود ثبت نام می کنند.
  • وضعیت نظام وظیفه ( کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت )
  • پذیرش دانجشویان علمی کاربردی با در نظر گرفتن سهمیه های مربوط به شاغلین، متقاضیان بومی و ایثارگر نیز انجام می شود.

دفترچه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی کاردانی:

دریافت دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی کاردانی به کارشناسی:

دریافت دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی کارشناسی ارشد:

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی، شامل اطلاعات مهم و مفیدی در خصوص ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شامل اطلاعات رشته ها و شرایط پذیرش، زمان و مدارک ثبت نام علمی کاربردی و … می شود.

توجه داشته باشید که این دفترچه مربوط به سال 93 می باشد.

دریافت دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد علمی کاربردی

مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

لیست مدارک ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی کاردانی و کاردانی به کارشناسی:

  1. شش قطعه عكس (همانند عکس پرسنلی) پشت سفید تمام رخ 4×3 تهيه شده در سال جاری.
  2. تصوير تمامی صفحات شناسنامه و اصل آن جهت مطابق.
  3. تصویر پشت و روی كارت ملی و اصل آن جهت مطابقت.
  4. اصل گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به انضمام يک برگ تصوير آن.
  5. اصل کاربرگ 102 (فرم تایید معدل) جهت دانش‌آموختگانی كه تاكنون گواهینامه پايان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.
  6. اصل کاربرگ 101 (گواهی اشتغال به كار) با امضا و مهر بالاترین مقام مسئول، آخرين فيش حقوقی و آخرين حكم كارگزينی يا قرارداد معتبر انجام كار و برای شاغلین نیروهای مسلح ارایه حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار از یگان مربوط برای پذيرفته ‌شدگان متقاضی استفاده از سهمیه شاغل.
  7. مدرک نظام وظیفه یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا

لیست مدارک ثبت نام بدون کنکور داننشگاه علمی کاربردی کارشناسی ارشد:

  • اصل مدرک کارشناسی
  • اصل کارت ملی و اصل شناسنامه
  • 6 قطعه عکس تمام رخ 4×3
  • کارت پایان خدمت برای برادران
  • اصل کاربرگ 103 (گواهی اشتغال به کار) با مهر و امضای بالاترین مقام مسئول مربوطه
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه
  • آخرین فیش حقوقی و یا آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر (برای پذیرفته‌ شدگان شاغل)
  • فرم تاییدیه معدل مختص فارغ‌التحصیلانی که گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است.

با در دست داشتن مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی، لازم است نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

سایت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی

سایت ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی، بسته به اعلام هر سال، متفاوت خواهد بود. سایت ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی، در سال 1402 سایت سنجش خواهد بود. داوطلبان برای انجام فرآیند های ثبت نام و دریافت اعلام نتیجه دانشگاه علمی کاربردی، به سایت اعلام شده خواهد بود.

سایت رسمی دانشگاه علمی کاربردی، به نشانی uast.ac.ir می باشد. ممکن است مرجع اصلی ثبت نام و دریافت اطلاعیه ها و اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی، این سامانه اعلام شود.

در صورت بروز هر گونه تغییر در سایت ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی، در اینمقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

❓ثبت نام بدون کنکور سراسری به چه صورت است؟

✔️ در مقاله به طور مفصل درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، صحبت کرده ایم. می توانید مطالعه کنید.

❓شرایط ثبت نام بدون کنکور آزاد چیست؟

✔️ شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، به شرح زیر است. برای اطلاع از شرایط اختصاصی برای هر مقطع می توانید دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد را که در مقاله قرار، داده ایم مطالعه نمایید.
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور
نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
نداشتن فساد اخلاقی
داشتن توانایی جسمی مناسب برای تحصیل در رشته انتخابی
رعایت کلیه قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی و ضوابط خاص واحد دانشگاهی
دانشجویان نباید برای شروع و ادامه تحصـیل از لحـاظ قوانین جمهوری اسلامی ایران منعی داشته باشند.
دانشگاه تعهدی برای تـأمین خوابگـاه و یـا امکانـات رفاهی دیگر جهت دانشجویان ندارد. لیکن چنانچه واحـد های دانشگاهی امکاناتی در ایـن مـورد داشـته باشـند، در اختیـار دانشجویان غیر بومی قرار خواهند داد
جابجـایی، انتقال و میهمانی دانشجویان پذیرفته شده بر اساس سوابق تحصیلی یا بدون آزمون، مطابق آیین نامـه نقـل و انتقـالات دانشگاه آزاد ممنوع میباشد.

❓زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور، کی هست؟

✔️ ثبت نام بدون کنکور پیام نور در دو بازه و برای ترم مهر و بهمن صورت میگیرد. زمان ثبت نام ترم مهر در مرداد ماه و زمانه ثبت نام ترم بهمن، در آذر ماه خواهد بود.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی