ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن از طریق سایت سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام می پذیرد. دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو می نماید. پذیرش داوطلبان به صورت بدون آزمون، در دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام می پذیرد. تمامی مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی (غیر حضوری) و از طریق سایت سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، به نشانی azmoon.org انجام می پذیرد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

بر اساس اعلام سنجش و آموزش دانشگاه آزاد ثبت نام دوره های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال اول (مهرماه) تا نیمه دوم شهریور ادامه خواهد شد و همچنین ثبت نام دوره های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال دوم (بهمن ماه) نیز در مقاطع مختلف از دی ماه شروع خواهد شد. در حال حاضر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال بهمن ۹۹ – ۱۴۰۰ شروع شده است و داوطلبان میتوانند از طریق تماس با مشاورین مرکز مشاور گروپ ضمن اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام و همچنین رشته های موجود در واحدهای دانشگاهی اقدام به پیش ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

داوطلبان به منظور ثبت نام و تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ترم بهمن ماه باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. در ادامه مقاله شرایط عمومی و اختصاصی مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ارائه داده شده است:

شرایط عمومی داوطلبان

داوطلبان به منظور ثبت نام در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد باید دارای شرایط عمومی زیر باشند:

  • اعتقاد به اسلام يا يكی از اديان تصريح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران.
  • ملتزم به احكام عملی اسلام (انجام واجبات و پرهيز از محرمات).
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران.
  • نداشتن سابقه عضويت در ساواک، فراماسونری و اعقاب آن.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصيلی در طول تحصيل يا زمان اشتغال.
  • برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی.
  • عدم اعتياد به مواد مخدر.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته

شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ورودی بهمن به شرح زیر است:

  1. اخـذ دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد  اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یـا مـدرک کاردانی، برای کلیه داوطلبان الزامی است.
  2. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قـدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مـدرک کـاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارنـد.
  3. داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدیـد 3-3-6 و دیپلمـه هـای فنی و حرفـه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند بایسـتی معدل کل دیپلم متوسطه خود را در تقاضانامه اینترنتی ثبت نـام درج نمایند.
  4. دانشگاه تعهدی براي تامین خوابگـاه و یـا امکانـات رفاهی دیگر جهت دانشجویان ندارد.
  5. فارغ التحصیلان دوره های کـاردانی (اعـم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.
  6. از آنجا که پذیرش داوطلبـان صـرفا براسـاس سـوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد و نظـر بـه ایـن کـه
    دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی، انسانی و …) متفاوت است، چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن میشود متفاوت باشد، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت خواهد بود.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی ناپیوسته

شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ورودی بهمن به شرح زیر است:

  •  داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا یک مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید رشته های نظری ، فنی و حرفه ای و کار و دانش .
  • گذراندن حداکثر 12 واحد جبرانی برای دیپلمه های نظری که رشته ای غیر متجانس با مدرک تحصیلی خود انتخاب کرده اند .
  • گذراندن حداکثر 14 واحد جبرانی برای داوطلبانی که رشته ای متناسب با مدرک تحصیلی خود انتخاب کرده اند .
  • انتخاب رشته دیپلمه های کار و دانش ، فنی و حرفه ای و هنرستان در رشته های متناسب با مدرک تحصیلی .
  • رشته تربیت بدنی از شرط تناسب با مدرک دیپلم مستثنی هست .


ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ورودی بهمن

مقطع کاردانی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شود و شرکت در کنکور سراسری از شرایط آن نیست. تفاوت کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته آن است که تعداد رشته‌ها متفاوت است؛ یعنی فهرست رشته‌های بدون کنکور دارای تنوع کمتری نسبت به رشته‌های با آزمون هستند. داوطلبان می‌بایست در 2 نوبت یعنی مهرماه و بهمن‌ماه نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند.

لازم به ذکر است، برای ثبت ‌نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه ازاد، رشته انتخابی شما می‌بایست مرتبط با رشته‌ای که دیپلم گرفته‌اید باشد. پس با مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک نمی‌توانید در رشته کاردانی پیوسته صنایع‌دستی شرکت کنید؛ اما متقاضیانی که قصد ثبت‌نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد دارند، بدون در نظر گرفتن دیپلم خود می‌توانند انتخاب رشته کنند.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه ازاد ورودی بهمن

در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد (به صورت بدون کنکور) رشته‌ها به 2 صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شود و تفاوت ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در ارائه مدرک تحصیلی است. دارا بودن مدرک فوق‌دیپلم از شرایط ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته بوده و همچنین دارا بودن مدرک پیش ‌دانشگاهی هم از شرایط ثبت‌نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد است که باید به آن توجه داشت.

مدارک ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

دارا بودن مدرک كاردانی مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی. متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته بـا دارا بـودن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشـگاه جـامع علمـی کاربردی می توانند در هر رشـته ای در دوره کارشناسـی ناپیوسـته ثبت نام نمایند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

مدارک ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ورودی بهمن به شرح زیر است:

دیـپلم نظـام آموزشـی جدیـد  اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مـدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یـا مـدرک کاردانی.

ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد 

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع حدود ۹۸۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارد که در مقطع کاردانی ناپیوسته ۱۹۵ هزار، مقطع کاردانی پیوسته ۲۱۰ هزار کارشناسی پیوسته ۳۷۰ هزار، کارشناسی ناپیوسته ۲۲۰ هزار صندلی وجود دارد. این بدین معنی است که شبکه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تا اقصی نقاط کشور گسترده شده و اقدام به تربیت نیروی متخصص هر منطقه در کشور و متناسب با نیازها و اقتضائات ملی و منطقه‌ای می‌کند.

وی بیان کرد: این ظرفیت به پایداری جمعیت در مناطق مختلف کشور، پیشرفت متوازن و عادلانه آموزش عالی و به تبع آن پیشرفت درون‌زا و متوازن هر منطقه متناسب با شرایط هر منطقه در کشور کمک خواهد کرد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

ثبت نام تمامی رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد، از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، به نشانی azmoon.org صورت می پذیرد. نحوه ثبت نام داوطلبان به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org
  • دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور مقطع مورد نظر دانشگاه آزاد
  • مطالعه  شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • تهیه مدارک لازم برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد 
  • پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شتاب بانکی.
  • تکمیل فرم های ثبت نامی

رشته های پردرآمد بدون نیاز به ثبت نام کنکور

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن در این مقاله بیان شد. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با برخی از رشته های پردرآمد بدون نیاز به ثبت نام کنکور پرداخته ایم. در کشور های مختلف با توجه به محدوده جغرافیایی و نیاز هر جامعه، بازار کار متفاوت است كه در همین راستا اسامی و اطلاعاتی راجع به پولسازترین رشته های ایران كه افراد می توانند بدون نیاز به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور سراسری‏، به تحصیل در آن رشته ها بپردازند در ادامه ذكر كرده ایم.

از جمله رشته های پردرآمد بدون نیاز به کنکور می توان به رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، حقوق، مهندسی پزشکی، روانشناسی، حسابداری و مدیریت اشاره کرد.

***ملاک پذیرش دانشجویان در رشته های بدون كنكور دانشگاه های سراسری و آزاد، سوابق تحصیلی افراد می باشد.

فاکتور های انتخاب رشته صحیح چیست؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن در این مقاله بیان شد. رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تحصیل در دانشگاه منجر به کسب یک تخصص و زمینه ساز آینده شغلی داوطلبان است، ارزش آن را دارد که در این مدت والدین با شناختی که از استعدادها و علائق فرزندان خود دارند با فرصتی که پیش روی خود دارند، بهترین و متناسب‌ترین واحد دانشگاهی را برای فرزندان خویش انتخاب کنند. این انتخاب‌ها معطوف به عنوان رشته، زیرساخت‌ها و امکانات واحدهای دانشگاهی، آینده شغلی فرد در محل زندگی افراد و هیأت علمی با سابقه و توانمند در واحدهای دانشگاهی است.

مشاور گروپ

سوالات متداول داوطلبان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای داوطلبان ورودی بهمن از طریق چه سایتی انجام می شود؟

داوطلبان به منظور ثبت نام رشته های بدون آزمون نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه) باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

مدارک ثبت نام کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

دارا

رشته های پردرآمد بدون نیاز به ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد کدام است؟

رشته های پر درآمد بدون نیاز به ثبت نام کنکور، در این مقاله بیان شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی