ثبت نام آزمون استخدام محیط زیست ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدام محیط زیست ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ طبق آخرین دفترچه ثبت نامی بدین صورت بوده است. به محض انتشار دفترچه ثبت نام جدید این مقاله به روز رسانی می شود. شرایط عمومی و شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست را در این مقاله ملاحظه خواهید کرد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست

  1. تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مطرح در قانون اساسی
  2. تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  4. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان)
  5. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  6. نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
  7. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.
  8. عدم وجود هرگونه ممنوعیت بکارگیری در دستگاه‌های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذی صلاح
  9. داوطلبان نباید جزء نیروهای بازخرید دستگاه‌های اجرایی دیگر باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدام محیط زیست

داشتن حداقل سن 20 سال و حداکثر سن 25 سال تمام تا آخرین روز مهلت ارسال مدارک ضمناً موارد ذیل به شرط ارائه تائیدیه‌های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
جانبازان؛ آزادگان؛ فرزندان و همسران شهدا؛ فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال و بالاتر سابقه‌ی اسارت دارند و رزمندگان با سابقه‌ی حداقل شش ماه حضور داوطلبانه‌ی اختیاری در جبهه از شرط حداکثر سن مقرر معاف می‌باشند.

افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر خواهر و برادر ) تا میزان ۵ سال
رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه‌ی حضور داوطلبانه در جبهه؛ به میزان مدت حضور داوطلبانه در جبهه
میزان مدت خدمت دوره ضرورت

شرایط استخدام محیط بان

  1. داوطلبان باید دارای حداقل قد 165 سانتی متر و BMI (شاخص حجم بدن) بین 18,5 الی 29,9 باشند.
  2. با توجه به ماهیت شغل محیطبان، داوطلب باید آمادگی لازم برای خدمت بصورت شبانه روزی در پاسگاه های محیط بانی استان مورد درخواست را دارا باشند.
  3. پذیرفته شدگان نهایی حداكثر تا دو ماه پس از اعلام نتایج گزینش ملزم به اخذ گواهینامه پایه دوم و یا سوم اتومبیل و موتور سیكلت میباشند. صدور حكم كارگزینی پس از ارایه گواهی نامه های مذكور صورت خواهد پذیرفت.
  4. موفقیت در سنجش آمادگی جسمانی (حداقل40 درصد نمره) الزامی است و در صورت عدم موفقیت داوطلب در آزمون مذكور وی، از ادامه فرایند استخدام حذف خواهد شد.
  5. دوره آموزش بدو خدمت پذیرفته شدگان نهایی به صورت شبانه روزی و در دانشكده محیط زیست برگزار خواهد شد.
  6. شغل مامور اجرایی محیط زیست (1)، برای پست محیطبان راننده در نظر گرفته شده است.
  7. شغل مامور اجرایی محیط زیست (2)، برای پست محیطبان نگهبان در نظر گرفته شده است.
  8. شغل مامور اجرایی محیط زیست (3)، برای پست محیطبان اسلحه دار در نظر گرفته شده است.
  9. شغل مامور اجرایی محیط زیست (4)، برای پست محیطبان جانشین در نظر گرفته شده است.
  10. شغل مامور اجرایی محیط زیست (5)، برای پست محیطبان در نظر گرفته شده است.
  11. شغل مامور اجرایی محیط زیست (6)، برای پست محیطبان قایقران در نظر گرفته شده است.
  12. در شغل مامور اجرایی محیط زیست دارندگان معافیت پزشكی، امكان شركت در آزمون را ندارند.

استخدام 350 نیروی جد‌ید در سازمان محیط زیست ۱۴۰۱

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: امسال 350 نیرو در سازمان محیط زیست استخدام خواهند شد که 250 نفر محیط بان و یکصد نفر نیز کارشناس خواهند بود.

🔹وی افزود: در فراخوان استخدامی حتما تاکید داریم محیط بانان از روستاهای خود منطقه و بومی آنجا باشند

رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست از جذب ۳۰۰ نفر نیرو در سازمان حفاظت محیط‌زیست طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا سید مهدی حسینی سازمان حفاظت محیط‌زیست را سازمانی تقریباً جوان با شرح وظایف گسترده و موضوعات متنوع عنوان کرد و گفت: این سازمان برای اجرای وظایف تعریف‌شده‌اش که بر اساس قانون در اختیار آن گذاشته‌ شده است به نیروی انسانی متخصص نیاز دارد تا بتواند اهداف محیط زیستی را دنبال کند و به نتایج مدنظر برساند. سازمان در سند مربوط به نیروی انسانی خود ۱۳۶۱۱ ردیف پستی دارد و در حال حاضر قریب به ۶۰ درصد از ردیف‌های پستی سازمان به‌ویژه در استان‌ها خالی است.

رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست همچنین درباره جذب نیرو در سازمان حفاظت محیط‌ زیست و اقدامات صورت گرفته اظهارکرد: جذب ۳۰۰ نفر برای سال جاری از برنامه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست است که تلاش خواهیم کرد با رایزنی‌های صورت گرفته این رقم افزایش یابد و شاهد حضور نیروهای جوان و متخصص در سازمان حفاظت محیط‌ زیست باشیم. در موعد مقرر آگهی جذب نیرو از طریق سامانه سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با بیان این‌که برای تامین کمبود نیروی انسانی متخصص نیاز به استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در چارچوب مولفه‌ها و ضوابط تعریف‌شده داریم، گفت: استخدام مستند به قانون در قالب اخذ مجوز و با انتشار آگهی عمومی سپس برگزاری آزمون فراگیر انجام می‌شود. از سال ۱۳۹۶ تاکنون پیگیر مجوز استخدام نیرو بوده‌ایم که در همان سال تعداد ۵۰۰ سهمیه (۲۰۰ سهمیه کارشناسی و ۳۰۰ سهمیه محیط‌بانی ) اخذ شد و با توجه‌ به‌ این‌که سازمان حفاظت محیط‌ زیست به نیروی انسانی متخصص بیشتر از اعداد مذکور نیاز دارد، دوباره با سازمان اداری و استخدامی کشور وارد گفت وگو شدیم و شرایط سازمان را به لحاظ کمبود نیروی انسانی تشریح کردیم.

حسینی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸، ۳۵۰ سهمیه (۳۰۰ سهمیه محیط‌بانی و ۵۰ کارشناسی) به سازمان اختصاص یافت و این مهم اجرایی شد. نظر به توافقات سازمان حفاظت محیط‌ زیست و سازمان اداری و استخدامی کشور باید هرسال طی روند تعریف‌شده و منظم نیروی انسانی جذب کند تا جایگزین نیروهای بازنشسته و پست‌های خالی شود و طبق توافقات به‌عمل‌آمده مقرر شد سالانه مجوز استخدام ۳۰۰ نفر که شامل ۲۵۰ محیط بهابرگ و۵۰ نفر کارشناس است به مدت ۱۰ سال انجام شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص جذب ایثارگران در سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در سال ۱۳۹۹ با توجه به تکلیف دولت به جذب ایثارگران در برنامه ششم توسعه (فرزند شهید و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد ) ۸۰۰ سهمیه به سازمان تخصیص یافت که مراحل جذب افراد در دست پیگیری است همچنین تمامی مجوزهای استخدامی که اخذ می‌شود طبق قانون حداقل ۲۵ درصد از سهمیه به ایثارگران (فرزند شهید ، جانباز ، همسر و فرزند جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ، برادر شهید و خواهر شهید ، همسر شهید و ..) و ۵ درصد به سایر ایثارگران ( فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد و رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه و همسر و فرزندان آنان،) برای جذب محیط‌بان و کارشناسان تخصیص می‌یابد که در قالب آزمون استخدامی و فضای رقابتی بین خود ایثارگران انجام می‌شود.


استخدام 500 محیط بان در سال 1401

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون ۵۰۰ محیط بان جذب شدند و البته سهمیه سال جاری، به علت پیش بینی نشدن مسائل مالی آن از سوی سازمان برنامه و بودجه، جذب نشد. ریاست سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را دنبال کردند تا سهمیه این تعداد محیط بان نیز محفوظ باشد و بتوانیم در سال آینده با سهمیه سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ استخدامی داشته باشیم.

محبت خانی در ادامه درباره کمبود محیط بان در کشور گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از موضوعاتی است که با آن مواجه هستیم. ما برنامه مجوز جذب سالانه ۲۵۰ نفر به مدت ۱۰ سال را داریم و استخدام این تعداد نیرو را دنبال می‌کنیم. تاکنون دو سال از این برنامه را اجرا کرده ایم و آن را ادامه خواهیم داد و سعی می‌کنیم با اضافه کردن این تعداد نیرو از کمبود نیروی انسانی که باعث سختی کار برای محیط بان‌ها می‌شود بکاهیم.

او افزود: تاکنون ۵۰۰ نفر جذب شدند و البته سهمیه سال جاری، به علت پیش بینی نشدن مسائل مالی آن از سوی سازمان برنامه و بودجه، جذب نشد. ریاست سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را دنبال کردند تا سهمیه این تعداد محیط بان نیز محفوظ باشد و بتوانیم در سال آینده با سهمیه سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ استخدامی داشته باشیم.

او افزود: از سویی دیگر مزایای ماده ۳۵ را داشتیم که این مزایا صرفا از سوی کارمندان دولت دریافت می‌شد، اما محیط بان ها از آن محروم بودند اما با پیگیری‌های انجام شده وضعیت حقوقی محیط بان ها تقریبا همسان‌سازی انجام شد و اختلافی که بین محیط‌بان‌ها و کارمندان دولت وجود داشت برطرف شده است. امتیازاتی هم در نظر گرفته شد که در مقایسه با کارمندان دولت و به واسطه کار شبانه روزی درصدی به عنوان سختی کار لحاظ شود که این مبلغ تامین شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سوال که محیط‌بان‌ها معتقدند با توجه به سختی کاری که دارند حقوق آن‌ها نباید با کارمندان عادی مقایسه شود، گفت: دو سال پیش محیط بان ها حداقل ۳۰ درصد کمتر از کارمندان دولت در شرایط مساوی حقوق دریافت می‌کردند، اما ما نیز موضوع را دنبال می‌کنیم و معتقدیم وضعیت معیشتی محیط‌بان‌ها با توجه به سختی کاری که دارند باید به خوبی تامین شود. ما به دنبال ارتقا معیشت همه کارکنان سازمان خواهیم بود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.


د – مدارک مورد نیاز

  1. تکمیل فرم درخواست شغل با ذکر دقیق رشته شغلی و شهرستان مورد نظر (برابر جدول اعلامی پیوست)
  2. تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  3. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
  4. تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت دائم برای متقاضیان مرد
  5. تصویر دوره‌های آموزشی طی شده توسط متقاضی
  6. ارائه گواهی اشتغال به کار به همراه رزومه با ذکر سوابق
  7. دو قطعه عکس ۴*۳ جدید تمام رخ و پشت نویسی شده

اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پذیرفته شدگان هشتمین آزمون استخدامی

به اطلاع تمامی پذیرفته شدگان نهایی هشتمین آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست می‌رساند از روز سه‌شنبه 11آبان ماه به مدت 3 روز نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز به اداره کل محیط زیست استان مورد تقاضا اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، پذیرفته شدگان نهایی هشتمین آزمون استخدامی در از روز سه شنبه 11آبان ماه به مدت 3 روز نسبت به ارائه مدارک خود به شرح ذیل به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان مورد تقاضا اقدام کنند.
1.    4 قطعه عکس 3*4
2.    اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر و فرزندان
3.    اصل و کپی مدرک تحصیلی قبول شده در آزمون
4.    اصل و كپی كارت پایان خدمت (آقایان)
5.    پرینت کارنامه قبولی نهایی در آزمون
6.    اصل و كپی مدارك ایثارگری
7.    بر اساس بند یک صفحه 8 دفترچه آزمون، قبول شدگان در مشاغل تخصصی، با مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری)، موظفند حداکثر یک ماه پس از تائید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL) صادره از مراکز و موسسات تائید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد این گواهینامه هستند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشد موظفند تا مهلت تعیین شده برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز مذکور در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور به آدرس (https://www.aro.gov.ir) قابل مشاهده می باشد مراجعه کنند. در غیر اینصورت استخدام این افراد کان لم یکن خواهد شد.
8.    بر اساس بند 3 شرایط اختصاصی محیط بان در صفحه 12 دفترچه استخدامی، پذیرفته شدگان نهایی حداكثر تا دو ماه پس از اعلام نتایج گزینش ملزم به اخذ گواهینامه پایه دوم و یا سوم اتومبیل و موتور سیكلت می باشند. لذا ادامه روند استخدامی و صدور حكم كارگزینی پس از ارایه گواهی نامه های مذكور صورت خواهد پذیرفت.
•    بدیهی است عدم مراجعه و تحویل مدارک فوق در موعد مقرر به منزله انصراف از ادامه روند استخدام می باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.
•    آدرس دقیق و شماره تلفن ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی در سایت سازمان محیط زیست به آدرس doe.ir  در قسمت استانها موجود است.

جهت مشاوره تلفنی و ثبت نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید.

سوالات متداول آزمون استخدامی سازمان محیط زیست

✔️زمان ثبت نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست چه تاریخی است؟

✔️به طور معمول زمان ثبت نام آزمون استخدام در سازمان حفاظت محیط زیست از طریق آزمون های استخدامی و معمولاً از طریق آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی انجام می گیرد. شما متقاضیان عزیز برای اطلاع به موقع از زمان ثبت نام آزمون استخدام سازمان حفاظت محیط زیست می توانید این مقاله را مطالعه بفرمایید.

✔️ شرایط ثبت نام آزمون استخدامی سازمان محیط زیست چگونه است؟

✔️دفترچه راهنمای شرایط مورد نیاز به محض شروع ثبت نام منتشر میشود که شامل شرایط عمومی و اختصاصی از قبیل: رشته، مشاغل، حداقل، جنسیت، شرایط سنی و شهرهای مورد نیاز استخدام سازمان حفاظت محیط زیست میباشد. جهت مشاهده شرایط آخرین آگهی استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست مطالعه این مقاله را به شما عزیزان توصیه میکنیم، به محض انتشار دفترچه ثبت نام جدید، این مقاله به روز رسانی می شود.

✔️آیا استخدام محیط بانی ۱۴۰۱ محدودیت حداقل قد وجود دارد؟

✔️متقاضیان استخدام در شغل محیط بانی باید علاوه بر پذیرفته شدن در آزمون عمومی، شرایط اختصاصی ویژه‌ای داشته باشند و به طور معمول باید دارای حداقل قد ۱۶۵ سانتیمتر و شاخص حجم بدن بین ۱۸.۵ الی ۲۹.۹ باشند. (امکان اینکه شرایط آزمون بعدی متفاوت باشد وجود دارد)

3.7/5 - (19 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدام محیط زیست ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. شیردل

    باسلام دورد بنده یک محروم ترین روستای زندگی میکنم ک از بلوچستان 120کیلومتری شهرستان چابهار می‌باشد
    و دوست دارم محیط بان باشم و به روستام خدمت کنم
    ولی روشش رو نمی‌دونم بنده سرباز معلم هستم نماینده محلی هم هستم

    پاسخ
  2. حسن شاهملکی

    سلام بنده بیمه تامین اجتماعی هشت سال دارم ولی سنم ۴۴سال است رشته زراعت فوق دیپلم دارم میتوانم برای محیط بان شرکت کنم اگر راهنما کنی ممنون میشم

    پاسخ
  3. عبدالله

    باسلام واحترام.
    آیامن ‌که دارای گواهینامه رانندگی ۲ را دارم و خودم تنها هستم وجزوه ایثارگران ارتش با ۱۸ماه حضور دارم می‌توانم در مجموعه سازمان به عنوان داوطلب گزینش بشم.

    پاسخ
  4. ابوالفضل مرادی تبار

    سلام علیکم خسته نباشید می‌خواستم استخدام محیطی استان استان قم بشوم، لطفاً راهنمایی کنید.

    پاسخ
  5. رضا

    سلام من خیلی دوست دارم محیط بان بشم اگر کسی هست من را راهنمای کنه ممنون نیشم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی